روايات

رواية صعيديه اوقعتني في حبها الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم جنه صابر

رواية صعيديه اوقعتني في حبها الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم جنه صابر

رواية صعيديه اوقعتني في حبها الجزء الثاني الجزء الأول

رواية صعيديه اوقعتني في حبها الجزء الثاني البارت الأول

رواية صعيديه اوقعتني في حبها الجزء الثاني الحلقة الأولى

افكركم ب نهاية الجزء الى فات وقفنا لحد م حور جابت بنوته وسمتها مرام
وبعد مرور شهرين كانت قاعده حور على السرير بتعب شديد لانها منمتش من ساعة مولدت مرام دخل عليها ماهر وكان تعبان جدا وعايز يرتاح
بعد يوم طويل شغل فى الشركه
دخل اخد دش وانام على السرير بتعب
( بطلتنا تسكت وتسيبه ينام ابدا لازم تنكد عليه )
نظرات له بغيظ وتحدثت بغضب وهى تقظه بغضب :ماهر انت يا ماهر
ماهر بنوم فى اى يا حورى انتى مالك
حور بغيظ:قوم يا بارد انت انا تعبت منك ومن بنتك بقولك اى طلقنى قوم ياماهر طلقنى دلوقتى حالنا يلا ماهر بصلها بنوم:معلش يا يحور نامي والصبح هقوم اطلقك على طول
حور بغضب: انا مش هستني للصبح انتا هتطلقني حالا وخد بنتك اهي انت فاكراني مجنونه ولا بشد ف شعري.انتا سايبني مع بنتك من ساعه م ولدت و انت نايم كدا عادي وانا تعبت وكدا مينفعش خالص بقا
ماهر قام واتعدل وبصلها باستغراب
امال اعمل ليكي اي يعني انا مش فاهم اقوم اعد معاكي مثلا انا كمان يحور يا حبيبتي انا عندي شغل كثير ومش هينفع افضل طول الليل سهران امال مين اللي هيروح الشغل
حور بتعب: طب وانا كمان تعبت بنتك طول الليل والنهار عماله تعيط وانا قاعده على طول جنبها بعد اذنك اسحب لي ورقي انا عايزه اتطلق دلوقتى وبعدين انا اصلا مليش في الجواز انا حازم كان عايزني اقعد معه واسافر معاه وكان هيقدني ملكه كدا اللي خلينا اتهف في دماغك وقاله لا انا هافضل معك طلقني يا ماهر دلوقتى
قلب ماهر عينيه بملل وهو بيقول: هات يا حبيبتي مرام ونامي انتى عشان شكلك خرفتي وانا جبت اخري منك مكملش كلامه وكانت حور ف اقل من ثانيه واحده نامت وادته مرام وكانت نامت نوم عميق بص ماهر لمرام وقال حبيبية بابي يلا نامي علشان انا مش فايقلك هو دا حلك الوحيد معيا انكولحد الصبح لكن أبعدت تعيطي هرميكي من الشباك علشانانالو صحيت مامي هترمينا احنا الاتنين ماشي
ولسه بيحط مرام على السرير الخاص بيها وابدت تعيط وفضل ماهر قاعد بيها طول اليل لحد الساعه 7 الصبح
صباح تاني يوم
حور قامت ولقت ماهر قاعد على السرير ومنمش
ف قالت بتريقه
اي دا ياماهر انتا منمنتش لي ولا تكون صاحي بدري اكيد صاحي بدري
ماهرقال
خدي بنتك وامشي من قدامي يحور
كان الكل متجمعين على الفطارنزلت حور وكان باين عليها النشاط
وكمان كانت نزلا قبل ماهر
هدي باستغراب
اي دا يحور
امال ماهر فين لتكوني قتليتيه يبت
ولا عملتي في حاجه
حور قالت
انا اعمل في دا هو الى بيعمل فيا
هنا ماهر نزل وبص لحوى وقال
انا اعمل فيكي يامفتريه حرام عليكي
اقولها عملتي اي امبارح فيا
يرضيكي يا امي تسبلي مرام طول اليل وتنام هيا
هدي قالت
ف دي عندك حق يحورانتي معمتليش حاجه
حوربصت لماهر وقالت نينينييي وبعدشوية من الخناقه د
دخل عليهم ناريمان ومراون وكان باين عليهم انهم متخانقين دخلوا وسلموا عليهم
حور همست لماهر بصوت واطي وقالت
على فكره ناريمان شكلها متخانقه مع مروان هدي صاحبك شويه مش كل شويه خناقه شكل
ماهر
ملناش دعوة بيهم هما يحلوا مشاكلمهم مع بعض روحي ربي بنتك
حور بقا كدا ماشي يعني هو دا الى عندك بد ل متقولي ماشي ههزهق صاحبي
ماهر انا ازعل صاحبي والنبي انا خايف عليه من اختي دي هتلاقيها مزهقاه ف عشيته
حور كمان طب انتا الى جبته الى نفسك بقا
هنا سالم خد بالو منهم وقال
بتتهامسوا على اي متسمعونا معاكوا
ماهر
مفيش يابابا
حور بحزن مصتنع
لا في ماهو لازم يعرف
يعني يرضيك يعمي اقوله عايزة اخرج يقولي روحي ربي بنتك واقله خلي ناريمان ومروان يباتوا معانا النهارده يقولي انا خايف على اختي منك هو انا عملت حاجه
ماهر بانبهار
اللله عليكي يا فنانه حور كل دا اناعملت دا يلا يمروان عشان عندنا شغل عشان انا لو فضلت دقيقه كمان هولع في نفسي
حور باستفزاز
اجبلك ولاعه
ماهر بصلها بغيظ ومشي هو مروان ومروان كان باين عليه الحزن
بعد ممشيوا حور قالت لهدي
معلشي ياماما خلي مرام معاكي عشان عايزة نريمان شويه
هدي
هاتيها حبيبة تيته دي
فوق ف اوضه ماهر وحور كانت قاعده ناريمان وعماله تعيط
حور مالك ياناريمان باين متخانقين تاني انتي ومروان
ناريمان
اه يحور
حور هو نفس الموضوع برده يابنتي هو مش عايزك تشيلي المسؤليه بدري وكمان انتي لسه بتدرسي على الاقل على متخلصي دراسه
ناريمان
يحور دي اخر سنه ليا وبعدين احنا بقالنا فترة متجوزين وهو مش راضي خالص الا بعد مخلص جامعه هو معدتش بيحبيني زي الاول نفسي ابق ام يحور او حتي اروح لدكتوره اشوف. الموضوع اتاخر لي
حور تصدقي صعبتي عليا
خلاص انا هخلي ماهر يقنعه انك تروحي تكشفي وتشوفي السبب من اي ولا انتي عندك اي ويلا بقا قومي روحي في حد يجي لحد عل الصبح قومي روحي وجهزيله عشا وصالحيه مروان بيحبك متزعليهوش منك
ناريمان
تصدقي انا غلطانه اني حكيتلك اصلا انا مروحه بيتي
حور
ايوا هو ده الصح انتي اي الى جابك اصلا
ناريمان
اي الى جابني امم اما يجي ماهر كدا ناسئله
حور بتوتر
واي يعني انا هخاف منك مثلا ولا منه
وفجاءة بتبص على ناريمان لقتها بتسجل ليها
حور
بتعملي اي ياناري
ناريمان
اي يحور مش انتي مش خايفه انا بسجلك عشان اسمعه
ونسيبهم. ييتخانقوا شويه
عند ماهر ف الشركه
كان قاعد على المكتب بتاعه وفجاءة دخلت السكريترة وقالت
ماهر بيه
مروان بي عايز حضرتك
ماهر
دخليه
دخل مروان وكان باين عليه انه مدايق
ماهر قال
ف اي يمراوان مالك من ساعه مجيتوا انتا وناري وانت مدايق وانا حاسس انك مزعلها
مروان
انا مزعلها ماشي يعم وبعدين اختك دي متتعرشرش اصلا مروان كان بيكلم ومخدش باله من الى قام ومسكه ومن هدومه وقال للحظ ان الى انتا بتتكلم عنها دي اختي ها
مروان
ماشي يعم اعد بقا خليني احكيلك مع اني شاكك انها اختك اصلا
ماهر بتقول حاجه يمروان
مروان لا يكبير مبقلش
بعد م مروان حكي لماهر
ماهرقاله
اولا انتا غلطان يمروان لسه مروان هيتكلم قاطعه ماهر وقال سبني اكمل
لازم تفههماه براحه انك خايف عليها لان الحمل دا مسؤليه وهيا لسه صغيره مش هتقدر تشيلها دلوقتي دا زي م انتا بتقول وبعدين على فكره انتا بتفكر بطريقه غلط في حد يكره انه يكون عنده طفل في ناس بتتمني ضفره ومش بتطوله
هنا مروان انفجر ف ماهر وقال بصوت في دموع
بااس كلكم فاكرني اني غلطان واني مش عايز واني مانع انها تخلف انا مش ممانع انا عايز وبموت ف اليوم الف مرة اني مزعلها مني وعلى حاجه بايدي اني اعملها بس انا مش عايزه يعيش الى انا عشته انا بعد م امي ماتت وابويا اتجوز وانا كرهت كل حاجه ف حياتي وكرهت الاطفال كمان
تعالوا بينا نروح فلاش باك
ف يوم مروان كان راجع من المدرسه وكان مبسوط جدا لانه جاب درجه حلوة دخل مروان البيت وقال ماما يماما
هنا سهام طلعت بعصيبه وقالت اي ف اي عامل دوشة لي انتا مش جيت من المدرسه ادخل اوضتك ومسمعش صوتك يلا
مروان قال بس انا جايب قفلت ف الامتحان بصي شوفي
اخدت سهام منه الورقه وقطعتها وقالت مش عايزة اشوف حاجه يلا على اووضتك.
مروان طلع وقال اما يجي بابا هقله
هنا سهام زادت عصبيتها وقالت هتقوله صح وراحت شدته من دراعه ودخلته اوضه ضلمه وقفته عندها وقالت عارف لو قلت لباباك هعمل فيك اي هدخلك الاوضه دي واحبسك فسها ومش هتخرج خالص لحد م باباك يجي ها هتقوله ولا لئه
مروان بخوف
لا لا مش هقول حاجه
سهام
ثانيا انا مسميش ماما انا اسمي طنط. سهام تمام
متقوليش ماما تاني
يلا عل اوضتك
مروان بخوف
ح اضر
باااك
كان قاعد مروان بعد م حكي لماهر كل وحاطط ايده بين راسه
ماهر قال
يمروان دي كانت ف الماضي انت لسه العمر قدامك وكا. حاجه بيايد ربنا اوعدني انك هتحاول
مروان قال
حاضر يماهر هحاول يمكن اقدر اعوضه عن الى انا اتحرمت منه
وبليل روح مروان مروان البيت وكانت ناربمان قاعده مستنيا
راح مراون قال ناري متناميش هغير واجيلك
ناريمان حاضر
خلص مروان وراح قعد وقال
بصي ياناري انا ف موضع الخلفه دا اخر مره هتكلم في
ناري
خلاص يمروان لو انتا مش حابب ان انا تعبت ف الكلام ف الموضوع ده اصلا خلصت كلامها وكانت بتعيط
مروان اخدها ف حضنه وقال خلاص بقا حقك عليا واللهي انا خايف عليكي وبعدين انتي لسه مخلصتيش جامعه وبعدين مستعجلا عل اي بكره املالك البيت عيال وياستي انا مقدرش علي زعلك وبكره نروح لدكتورة ونكشف ونشوف ف اي
ناريمان بفرحه بجد يمروان بجد هنروح يمروان بس يمروان لو انت مدايق خلاص
مروان بكدب
لا مش مدايق انا الفتره الى. فاتت كانت مشاكل ف الشغل واتحلت
ناريمان ربنا يخليك ليا يمروان
ويخليكي ليا ياناري
واخدها ف حضنوا وناموا
عند حور وماهر
كان قاعد ماهر وبيلاعب مرام دخلت حور وقالت
على فكره انت بقيت تعد مع بنتك اكتر مني
ماهر بضحك
اي هتغيري من بنتك يحور ولا دي هرومونات جديده
طب. خديها بقا عشان انا هنام كملي السهرة انتي وهيا
حور
اه طبعا هتنام وترتاح وانا بقا افضل مكملتش كلامها وكان ماهر ف سابع نومه
حور قالت انا كان مالي ومال الجواز والهم ده بس ياربي
وعدا اليوم بدون اي احداث جديده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيديه اوقعتني في حبها الجزء الثاني )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى