روايات

رواية صعيدية خطفتني الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر سلامة

رواية صعيدية خطفتني الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر سلامة

رواية صعيدية خطفتني الجزء الرابع عشر

رواية صعيدية خطفتني البارت الرابع عشر

رواية صعيدية خطفتني الحلقة الرابعة عشر

صهـيب تعصـب جـامد وقال بصـوت هـز الفيلا كلها..تقييييييييييييييييي.
تقي اتخضت جامد وتلفون واقع منها.
صهـيب راح عنـدها تضربها بالقـلم وقـال..مين داااااا.
تقي بخوف..والله انت فـاهم غلط دا بابا لو مش مصدقني اخد تلفون اهو.
صهـيب تصـدم ومسك الفون لاقي فعلا ابـوها بصـلها بنـدم وقال اسـف حـقك عليا بس الكلام اللي سمعته غريب انك بتكلمي لسه هيـكمل قال بسـرعة خلاص خلاص حـقك عليا متزعلش مش قصدي والله.
تقي عيطت..بس انت خوفتـني منك ياصهـيب.
صهـيب بـندم..حقك عليا يانـور عيـني انشالله مـوت لو زعلتك تاني ونـبي متزعلش.
تقي بطفولة..خـلاص مش زعـلانة بس بشرط.
صهـيب..انتي تؤمـري.
تقي..تنزل تحيـبلي شـوكـولاته وبيبـسي وشيبـسي ومصـاصـه.

 

 

صهـيب بضـحك…مصـاصـة متـجوز طفـلة يانـاس حـاضر ياست البـنات هلـبس وهنـزل اجيبـلك.
تقي..اهيييييييي يلا بسـرعة بسـرعة وزقيته على جـوه.
صهـيب بضـحك..حاضر براحة يابت.
نزل وجـاب كل حاجه وطلع.
نزلت أمه شـوفته قالت صبـاحيه مـباركه ياعريس اي اللي منزلك صـبح.
صهـيب.. الله يبارك فيـكي يا امي وكـمل ضحك وقال. تقي ياستي زعلتـها شـويه وتشرطـت عليا ان انا انزل اجيبـلها الحـاجـات دي.
جنـاات.. ايه الدلع المـاسـخ ده يعني ايه يعني تنزلك الصـبح تجيبلها الحاجات التافهه دي كنت تخـلي احـد من الحـارس يجيبـلها.
صهـيب.. ف اي يا ماما دي مـراتي وعـادي اجيبلها اللي هي عايزاه فيـها اي
جنـات..انا مش عـارفـه دي عامللك ايه اكيد عاملة سحـر اكيد عاملك عمـل وسـابتـه ونزلت وهي بتقول انا لازم اشغل القـران في البيت.
صهـيب سبـها وطـلع هو عرف أنه مفيش فـايـدة فيها.
متـنسوش تصـلو على النـبي 😍🫶🏻.
صهـيب دخـل الاوضـة لاقـي تقي لابسه فسـتان وبتقيـسه في المرايه وبتشـوف شكـلها فيـه وقف بـرق من جمـالها
تقى اخـذت بالها واتكسـفت اوي وقالت انا كنـت بجـربـه والله.
صهـيب اقـرب منـها وقال اي القـمر دا.

 

 

تقي اسكـت بكـسوف وقالت صهـيب انا مكـسوفـة ونـبي بلاش تقـرب.
صهـيب..ازاي عايزني ابعد عن القـمر دا قوليـلي.
تقي بخـجل شديد..صهـيب بقي.
صهـيب..خلاص امـشي من قـدامـي وغيـري حـالا قبل ماعـمل حـاجـة هموت اعمـلها اصلا.
تقي مشيـت من قـدامـه بسـرعة ودخلـت غيـرت ولبسـت فسـتان ابيـض وفـرد شعـرها وطلـعت.
صهـيب بصلـها.. وبعدين بقى اللي كل ماتلـبس حاجه بتبقى احلى من الاول انتي في ايه بقا ايه حكـايتك عايزه تدوخـيني ليه.
تقي ضحكت وقالت انا عملت اي.
صهيب..انتي عملتي كتير وبلاش تضحـكي قـدامي ولا قـدام حد ونبي.
تقي بضحك..حاضر.
صهيب.. قلتلك مش تضحـكي.
تقي بتكتـم ضحـكتها بالعافيه وقالت طيـب يلا بقا نزل علشان نفـطر مع مامتك.
صهـيب.. طيب انزلي هاعمل مكالمه وهانزل ورايكي.
تقي..ماشي ونزلت.
متـنسوش تصـلوا على النـبي😍🫶🏻.
نزلـت تقي لقيت جنـاات قـاعـدة ع السـفرة والمسـاعدة بتحط الاكل.
تقي بهدوء..صـباح الخير.
حناات بسخرية بصوت واطي..يجي الخير ازاي وانتي مـوجـودة وبعدين عالي وقالت صباح النور ياختي بقولك اي روحـي اساعدي زينب وهاتي الاكل.
يازينب يازينب.
زينب..نعم ياست هانـم.
حناات..خدي تقي تساعدك.
زينب.. ميصحش دي الهانـم الصغيره و.

 

 

جنات بغضب..مفيش هانـم هـنا غيـري وهي زيـها زيـك فيـها ايه وبصيـت اللي تقي يلا روحـي.
تقي..حاضـر رواحـت ع وبتحـضر الاكـل
زينب جاءت وقالت.. معلش حقك عليا يا بنتي هي والله طيبه ان شاء الله لما تقـربي منها وتعرفيها كويس هتعرفي ان انا معيا حق معلش سامحيها
تقى..مقدرش ازعل من هي زي امي تانية الاكـل وبتطلع الاكل شـافـها صهـيب وقال اي دا انتي بتعملي اي.
حناات.. بتعمل ايه بتحضر الاكل زيها زي زينب عادي يعني .
صهـيب…….
تقي تصدمت.
ياتري قال ايي.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدية خطفتني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى