روايات

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الفصل الأول 1 بقلم جنة صابر

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الفصل الأول 1 بقلم جنة صابر

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الجزء الأول

رواية صعيدية أوقعتني في حبها البارت الأول

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الحلقة الأولى

🌺ابطالنا ♥
* ماهر الصاوي *( شاب وسيم عنده 24سنه اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسطمعروف بقسوته ومبيرحمش حد عيونه لونها اسود وجسمه رياضي بيحب عالئته جدا وامه اغلى حد عنده مش بيحب يزعلها وبيحب شغله جدا وبيحب سوازان زميلته وهو معترف بده بس هل دا هيدوم وهل سوزان بتحبه وهل للقدر راي اخر دا الى هنعرفه خلال قصتنا )
الاب *(سليم الصاوي عنده 49سنه بيحب ابوه جدا ومش بيرفض لي طلب وبيحب اولاده جدا)
*حور الصاوي *(بنت جميله جدا عينها عسلي وعندها 23 سنه وبشرتها بيضا باباها متوفي وماماتها موجوده وليها اخ بس مسافر وبتحب جدها اوي)
*الجد سليمان الصاوي *( عنده 60 سنه معروف بقسوته بس بيحب حور جداويعتبر هو الى مربيها بعد وفاة ابنه )
كفايه تعارف بقا 😂
في الصعيد وتحديدا في قصر الصاوي في غرفه حور
والدتها بهدوء: حور اصحى يا حور كفاياكي نوم عاد
حور بنعاس: سبيني انام شوية يماما هو حرام الواحد ينام ف البيت دا
الام: جومي يحور كفياكي نوم عاد
حور ,: خلاص يا ماما قمت اهو
قامت حور واخدت شاور واتوضت وادت فرضها ونزلت
حور بمرح: يا نااااس يالي هنا انا جيت مفيش صباح الخير وا اي
الجد سليمان بضحك : تعالي يحور
راحت حور وحضتنه
على الفطار
سليمان بجدية : حصليني على المكتب ي حور
حور بطاعه: حاضر يجدي
ف المكتب
بصي ياحور انتي عارفه غلاوتك عندي قد اي وانا من بعد موت ابوكي وانا بعتبرك بنتي
حور بحزن: الله يرحمه يجدي ويبارك فيك يا رب
الجد بحنان : بصي يحور انا تعبان ومحتاج اعمل عمليه وهسافر وهعد هناك 3 شهور وانا لازم امشي. وانا مطمن عليكي علشان لو سبتك عمك حسين واخوالك مش هيسبوكي ف حالك
حور بخضة: الف سلامه عليك ياجدي وان شاءلله ترجع بالسلامة وانا هعمل اي حاجه انت عايزاها المهم سلامتك عندي
الجد بحنان: بصي ياحور انا عارف ان عمامك طمعانين فيكي ولو سبتك هنا هياخدوا منك كل حاجه وانا مش هبقي مطمن عليكي ف انا اتفقت مع عمك سالم انك هتتجوزي ابنه ماهر لحد ما انا اعاود من السفر
حور اول مسمعت الاسم. قلبها دق جامد
حور فنفسها ( ماهر يجدي ملقتش غير ماهر اه اني بحبه بس دايما اسمع من امي انه جاسي ومحدش بيعرف يكلمه عايز ترميني للنار يجدي )
حور بسترع: لا يجدي انا مش موافقه
الجد بتمثيل المرض: ااه لي بس يحور دا ماهر زينه الشباب وبعدين متخفيش جوازكوا هيكون على ورق بس يبنتي انا عايز اروح وانا مطمن عليكي
حور بحزن: حاضر يجدي انا تحت امرك
نسيبهم بقا يكملوا كلامهم. ونروح لبطالنا شويه
في فيلا سالم الصاوي
كان واقف ماهر مع ابوه وقال بصوت عالي نسبيا
نااااااعم انا اتجوز دي ملقتوش الا دي وكمان صعيدية اكيد. جاهله وكمان لبسها واسلوبها اكيد. بيئة
عايزني انا ماهر الصاوي اتجوز دي
سالم بغضب وصوت عالي: انتا اتجننت ولا اي
بتعلي صوتك عليا واللهي عال اوي المرة الجاية هتعمل اي وبعدين يعني اي صعيدية يعني انتا ناسي ان انا من الصعيد ولا تكون العيشة بره نستك اصلك
ماهر بهدوء: يا بابا انا مقصدتش كدا وبعدين حضرتك عارف اني بحب سوزان زميلتي وهيا بتحبني وانا كنت مستني وقت مناسب علشان اكلم حضرتك
سالم بحده: سوزان اه سوزان الى طمعانه فيك و ف فلوسك هيا كلمه واحده انا قلت الى عندي هتتجوزها يعني هتتجوزها انا مش هسكر كلمة ابويا وانتا عارف جدك لو رفضت هيسحب منك كل حاجه
ماهر بتمثيل الهدوء عكس مابداخله: يعني اي يسحب مني كل حاجه دا تهديد يعني
سالم اعتبره زي. م تعتبره بقا سلام
ماهر خرج من القصر وهو متعصب جدا هو مبيحبش يزعل والده وكمان مبيحبش حد يغصب عليه حاجه
وصل الشركه ودخل بكل هيبه وغرور وهو سامع كل البنات بيتهامسوا عليه
اول موصل
قال بحده متلقش الا بي: سهاا
سها برعب: نننعم يا فندم
هاتيلي ورق الصفقه بتاعت شركه المحمدي بسرعه وخلي عم عبده يعملي القهوة بتاعتي وابعتيلي مروان ببسررررعه انتي لسه واقفه
سها برعب حاضر يفندم
طلعت وهيا خارجه قابلت مراوان صاحب. ماهر.
قالت برسميه: استاذ مروان مستر ماهر عايز حضرتك
مروان دخل من غير ميخبط
ماهر بعصبيه: انتا حيوان يلا مش في باب تخبط عليه
مروان بمرح: يعم قول صباح الخير الاول وبعدين انت عارف اني بدخل كدا على طول اي الجديد يعني
وبعدين مالك شكلك متعصب النهارده زياده
ماهر بهدوء: ابويا ياسيدي عايز يجوزنس بنت اخوه الى ف الصعيد وقال لو موافقتش هيسحب مني كل حاجه وانتا عارف الشركه دي انا تعبت فيها قد اي
مروان بجدية: طب متتجوزها يعم فيها اي
(الا انتا حمار يمروان صحيح 😂)
ماهر بزعيق: صبرني يارب انتا عارف اني بحب سوزان وكنت مستني وقت مناسب علشان اروح اخطبها
مروان: اه صح نسيت احنا هنستهبل على بعض م احنا عارفين الى فيها سوازان مين دي
وبعدين انت ناسي الى هيا وابوها عايزين يعملوا فيك
ماهر انا مليش دعوه ب ابوها انا ليا دعوه بيها هيا.
هيا بتحبني
مروان بص انت مفيش قدامك غير حل واحد انك تسافر زي م ابوك قالك الصعيد وتقول ليها انك مش موافق وانك مغصوب على الجوازة دي وخليها هيا ترفض بس
ماهر بتذكر. اه صحيح كانت فين دي لا بص انا مش هكلمها انا الاول انا هخلي ناري هيا الى تلكلمها
مروان اول مسمع الاسم قلبه دق جامد هو بيحب ناريمان جدا بس خايف يروح يتقدم ليها لسبين
(1 انها تكون مش بتحبه 2 علشان مفكر انه كدا بيخون صاحبه وبيبص على اهل بيته )
وعدا اليوم بدون اي احداث جديده
في صباح تاني يوم راح ماهر واهله الصعيد
واول م وصلوا سلموا على الكل وماهر سلم على جده
الجد بصوت عالي:هانم
هانم الخدامه: نعم يا حاج
سليمان: اطلعي نادي ستك حور من فوق
هانم بطاعة: حاضر يحج
ف اوضه حور فوق كانت قاعده بتعيط فحضن مريم صاحبتها
مريم بحنان: خلاص بقا يحور دموعك خلصت وبعدين يستي عشان خاطر جدك وهو قال ان جوازكوا هيكون على ورق بس
ف نفس الوقت دخلت الخدامه بتنادي علي حور
يست حور يست حور
حور نعم يا داداه
هانم كلمي جدك تحت عاوزك
حور حاضر يا داده قوليه نازله
قامت حور ولبست جلبيه لونها بني وسابت شعرها البني نازل علي ضهرها ونزلت
تحت
كانوا قاعدين علي السفره اول م شافوها نازلاه على السلم الكل انبهر بيها
ماهر ف نفسه «يخربيت حلاوتك هيا دي حقيقه ولا انت الى بيتهايألي وانا الى كنت رافض دا هيا الى ترفضني »
نزلت حور من علي السلم وبدل متروح تسلم عليهم سمعت صوت اخر شخص ممكن تتوقع انه يجي
راحت عليه وحضنته
بااااس

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدية أوقعتني في حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى