رواية صعوبة الحب الفصل الأول 1 بقلم سلوى عصام
رواية صعوبة الحب الجزء الأول
رواية صعوبة الحب البارت الأول
رواية صعوبة الحب الحلقة الأولى
أسر :ابعدي عني بقا، نااا مش بحبكك مش بتفهمي انتي
مريم :بس ناا بحبكك يا اسر
اسر :يا ستي، وناا مش بحبك، مش عايزك في حياتي
مريم :وناا هبعد عنك نهايي ومشت ودموعها علي خدها
بعد شويه مريم روحت البيت
ساره :مريم كويس انك جيتي عشان تاكلي معاياا(اخت مريم، وأهل ساره ومريم مسافرين )
مريم:مليش نفس
ساره :في اييي مالك
مريم اترمت في حضن ساره وعيطت :ساره هو ناا وحشه، متحبش
ساره :وحشه ايي يا هبله دهه انتي ست البنات
مريم :اومال ليي هو مش بيحبني
ساره :أسر تاني، يا بنتي الواد دهه والله ميستاهلكيش
مريم:بس نااا بحبو يا ساره بحبوو اعمل اييي يعني
ساره :طب اهدي بس وان شاء الله كل حاجه هتتحل
مريم :ان شاء الله (ومن تعبها نمت في حضن ساره)
ساره:ربنا يفرحك يا مريم
عند أسر
مازن :يا بني انت بتعملهاا كدااا ليي، انت عارف كويس اوييي انك عمرك ما هتلقي حد يحبكك زيها
أسر:انت اكتر واحد عارف ناا بحب مريم قد اييي، بس مش عايزاها تتعلق بياا، خايفه اجرحها، انت عارف اني متهور ومش قد المسؤولية، مش عايزه اجي عليها بتهوري دهه، وبعدين انت عارف ان لسه قدامي الجيش وعمري ما اكلمها في حاجه غير لما اخلص علي خير
مازن :وانت كدااا مش بتكسرهااا، وانت ضمان لما تخرح من جيسك بسلامه مكنتش اتخطبت
أسر :انت عبيط، لا طبعا مريم لياا ناا وبس
مازن :ربنا يقدملك للي فيه الخير يا صحبي
أسر :يارب ناا هقفل بقا، سلام
مازن :سلام
تانى يوم
مريم :صحيت وقامت صليت فريضتهاا
ساره :قومي يلا الفطار جاهز
مريم :مليش نفس والله يا ساره
ساره :قومي بقاا يا مريم، دهه نا عملتو مخصوص عشانك
مريم قامت :ماشي يا ستي، وقعدت اكلت هيي وساره
ساره :طب يلا البسي عشان نشتري شويه حاجات
مريم :اشطا قايمه اهوو، وبعد شويه خلصوا لبس ونزلوا
ساره :(وهما ماشين في المول) مش ناويه توافقي بقاا علي كريم، انتي عارفه انو بيحبك جداا، بس انتي قافله قلبك علي أسر وبس
مريم :بلاش نتكلم في الموضوع دهه ياريت
ساره:مش كل مره هتتهربي مني بقاا، انتي عارفه حلو اويي انو بيحبك من زمان
مريم :مش قارده احبوو يا ساره
ساره:عشان أسر للي مش بيحبكك، ولسه هيروح الجيش
مريم :لو اتأكدت ان أسر بيحبني هفضل استناه لآخر عمري
ساره:(حبت تغير الموضوع ده) الله شوفي الفستان دهه حلو قد اييي، خطف قلببي
مريم :اهه حلو
ساره :طب تعالى هشتريهه، دخلو واشتروا
مريم :الله الدرس دهه حلو اوييي
ساره :اهه جميل، تعالي نشتريهه (دخلو المحل بس الفلوس للي مع ساره ومريم مكلمتش)
مريم :كان نفسي فيه اوييي 😥
ساره :بكره ان شاء الله نجيبو، الوقت اتأخر، والفلوس في البيت
مريم :تمم يلا روحوا البيت بس لقوا بوكس شكلو حلو اويي عند باب الشقه
ساره:ايداا دهه، تعالي نشوف، وفتحوا الصندوق ولقواا الدرس للي عجب مريم
ساره :مين يا تري
مريم :اكيد اسرر
ساره : معتقدش
مريم :طب ممككن ندخل
دخلو البيت
وقعدوا وفجأه أجاا رساله لمريم
وكان متحوهاا(ناا بحبكك جدا يا مريم والله، ناا رايح الجيش بكره، اتمني انك تستني لما ارجع وان شاء الله اجي أتقدملكك، نا لو كنت ببعد نفسي عنك فعشان مش عايز اديكي امل علي الفاضي، وناا كتتبت الرساله ديي عشان خايف اخسررك، وفي الاخر ليكي حريه الاختيار..اسرر)
مريم:عيطتت من الفرحه ان أسر طلع بيحبها
ساره :في ايي واخدت الفون من مريم وقرات رساله اسرر
ساره :هتعملي ايي الوقتي، هتفضلي تسننيهه سنه، اهلك مككن يخولكي تتخطبي لاي حد
مريم :اهه هستنه (وفجأه حد دخل)
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعوبة الحب)