روايات

رواية هو عوضي الجميل الفصل الثالث 3 بقلم بسملة ابراهيم

رواية هو عوضي الجميل الفصل الثالث 3 بقلم بسملة ابراهيم

رواية هو عوضي الجميل الجزء الثالث

رواية هو عوضي الجميل البارت الثالث

هو عوضي الجميل

رواية هو عوضي الجميل الحلقة الثالثة

نوح دخل علي جوه بسرعه ومسك ايد شعبان وندي استخبت ورا نوح
نوح بزعيق انتي ازاي تمسكها كده
نور ما انت لو تعرف هي عملت ايه انت اللي هتموتها الهانم مراتك كانت ماشيه مع ابن الجيران
ندي اقسم بالله ما حصل صدقني يا نوح دي كدابه دي سرقت السلسله بتاعتي ولما جيت اقولها انها سرقت السلسله قالت كده والله دي كدابه وبقت تعيط
نوح اهدي يا حبيبتي انا عارف ادخلي البسي وهاتي هدومك وتعالي ندي دخلت تلبس ومامتها راحت وراها و نوح مسك الفون بتاعه وبيعمل حاجه عشر دقايق وجات ندي نوح تعالي يا حبيبتي هي اخدت السلسله صح
ندي وهي بتعيط هزت رأسها باه
نور يخربيت الكدب ده انتي زباله
نوح طيب السلسه فيها جهاز تعقب الموقع بيقول انه قريبه مني بس الغريبه لما ندي مشيت الموقع متغيرش
نور بخوف يعني ايه
نوح بزعيق ونظره ترعب يعني تطلعي السلسله يا روح امك
نور انا انا مش معايا حاجه
نوح اخد ندي تعالي يا حبيبتي طلعي السلسله من جيبها
نور ابعدي عني
نوح اسبتي احسن ليكي
وندي طلعت فعلا السلسله من جيبها
نوح ها عرفت مين الزبالة يا شعبان
ندي لشعبان انتي اللي بيربطني بيك هي امي غير كده انا مش عايزه اعرفك تاني
شعبان يا بنتي انا
ندي متقولش يا بنتي مفيش اب يشك في بنته انا مش بنتك انا بنت الست دي بس انا مش عايزه اعرفك تاني راحت عند نور وضربتها قلم قوي انتي اقذر واحده انا شوفتها في حياتي عملتلك ايه عشان تتهميني في شرفي دا انا اختك ليه كده
نور بغل عشان انتي واخده كل حاجة مني
ندي واخده منك ايه انا مش واخده حاجة خالص
نور لا واخده التعليم دايما متفوقة حتي الولد اللي كنت بحبه وعملت كل حاجة عشان يكون معايا حبك انتي عشان احلا مني عارفه قالي ايه قالي انا بحب اختك محترمه عنك
ندي انتي مريضه والله مريضه ايه السواد اللي فيكي ده
نوح يلا يا ندي وانت يا شعبان اوعي تفتكر ان موضوع رفع ايدك علي مراتي هيعدي كده انت مرفوض من الشركه عندي مش عايز اشوف وشك هناك ونصيحه مني ربي بنتك يلا يا حبيبتي
شعبان بما اني بقيت قاعد وما فيش شغل ومش هلاقي اكل امك خديها معاكي وبص لسهره انتي طالق بالثلاثة
سهره اتصدمت
نوح طنط ممكن تجهزي شنطتك وتعالي معايا سهره مش عارفه ترد قال بعد اذنك يلا واعتبريني ابنك
سهره راحت جهزت نفسها وهدمها وخرجت نوح اخد منه ومن ندي الشنط ونزلوا ركبوا العربيه وهما علي السلم سمعوا صوت صويت نور وزعيق شعبان
وصلوا علي البيت
اول ما دخلوا ندي ومامتها خضنوا بعض وقعدو عياط
نوح مش عارف يعمل ايه ما تصوا علي النبي يا جماعه مش كده ايه العياط ده كله
ندي و سهره بعدو عن بعض عليه افضل الصلاة والسلام
نوح ليه العياط ده مش كل حاجة خلصت في ايه بقي
سهره بعد ٢٧ سنه يعمل كده يرميني في الشارع
نوح شارع ايه بس يا امي ده بيتك انا امشي وانت تقعدي في متقوليش كده تاني اعتبريني ابنك يا ست الكل واي حاجة عايزاها تومري وتكون عندك
سهره ربنا يباركلك يا بني بس انا مش عايزه اتقل عليك انا هشوف مكان
نوح مكان ايه يا ست الكل وتقلي ايه البيت بيتك ومش هتروحي في مكان انا هروح احضر الغدا وانتي خدي راحتك
ندي انا رايحه احضر الغداء انا
نوح لا يا حبيبتي خليكي زي ما انتي وبعدين انا عايز ادوق ست الكل من ايدي ارتاحوا أنتم وراح علي المطبخ
سهره ربنا يهنيكي يا بنتي جوزك راجل بجد وحنين
ندي يا رب يا ماما يلا يا حبيبتي ادخلي غيري هدومك وارتاحي عقبال الغدا ما يجهز وانا هغير واروح اساعد نوح
سهره ماشي يا بنتي ودخلت اوضه الضيوف وندي راحت غيرت هدمها ودخلت المطبخ لقت نوح بيطبخ ندي حضنه نوح من ظهره
ندي حمدلله على السلامة يا حبيبي
نوح الله يسلمك يا حبيبتي
ندي بعدت عن نوح روح خد شاور و ارتاح عقبال ما انا اكمل الغداء ومن غير كلام يلا بره المطبخ وطلع نوح وندي بقت تعمل الاكل وبعد حوالي ساعه ونص
ندي نوح يلا الغداء جاهز يا ماما يلا يا حبيبتي الغداء جاهز
نوح علي فكره يا امي انا عملت جزء من الاكل
ندي حصل يا ست الكل خرط بطل زي الفل
نوح ضحك الله مش مجهود ده عيني دمعت
ندي يسلمو ايدك و عيونك كمان يا عم ولا تزعل وضحتكت
سهره ربنا يخليكم لبعض يا حابيبي انا كده اطمأنت علي ندي معاها راجل يحافظ عليها
نوح وندي ربنا يخليكي لينا يا ست الكل و خلصو غداء
ندي اعملكم شاي
سهره ماشي يا بنتي
نوح انا مش عايز يا حبيبتي انا هموت وانام تصبحوا علي خير
ندي و سهره وانت من اهل الخير
ندي راحت عملت الشاي اتفضلي يا ست الكل
سهره لا الشاي ده هروح اشربه في الاوضه روحي انتي لجوزك وقامت وندي دخلت الاوضه كان نوح لسه صاحي بس مغمض عيونه ندي قربت منه نوح انت نمت
نوح لا يا حبيبتي صاحي سبتي ماما ليه متخفيش مش محتاج حاجه
ندي بجد يعني مش عايزني طيب علي العموم يا سيدي ماما هي اللي دخلت الاوضه وقالت روحي لجوزك بس شكل كده جوزي مش عايزني نوح مسك اديها واخدها في حضنه
نوح وحشاني اوي يا حبيبتي
ندي وانت اكتر وبسته من خدو شكرا يا نوح
نوح علي ايه
ندي علي انك صدقتني ودفعت عني وكمان جبت لي حقي من شعبان و نور
نوح يا حبيبتي انتي مراتي وده اقل حاجه اعملها معاكي
ندي ربنا يباركلي فيك يا حبيبي تعرف اول مره احس بأمان كان معاك حتي أمي كنت بحس معاها بحنان بس تعرف ديما لما مرات ابويا تروح تقول لابويا اني ضربت نور وكسرت لعبه وتكون اتكسر من نور مش مني يجي يقوم مكسرلي اللعبه الوحيد اللي كانت معايا اللي امي قعدت تحوش فيها عشان تجبهالي ويضربني في ثانوي كان مستحيل انزل درس او اخد فلوس اجيب ملزمه عشان نور لازم تركز ورغم كده طلعت التانيه علي الجمهوريه ودخلت هندسه واخد منحه من الوزارة
كنت كل لما اقول عايزه اجيب حاجه عشان الجامعه مكنش يرضه حتي فلوس المواصلات أوقات كتير ميرضاش يديني جيت في سنه رابعه هندسه وانا نازله علي السلم لقيت نور في حضن ابن الجيران معملتش حاجه سكت ومشيت لاكن ازاي اشوفها رجعت من الجامعه لقيت بابا موجود اول لما دخلت مسكني من شعري وضربني وماما حتي مش عارفه تدافع عني لقيته بيقول يا زباله يا فجره وافظع الالفاظ بيقولي اني ماشيه مع ابن الجيران وحضنها علي السلم يا زباله كنت في الترم التاني الامتحانات كان فاضل عليه شهر بوست رجله عشان اروح الامتحانات بضحكه سخره بصراحه كتر خير خلاني اروح الامتحانات ومش هروح آخر سنه وضاعت عليا آخر سنه من الجامعه بعد كام شهر جيه قالي في واحد متقدملك وقالي عشان اخلص من وسختك مسالتش علي اي حاجة الكلمه وجعت قلبي اوي لما شوفتك لما جيت مع اهلك حسيت براحه دعيت ربنا كتير انه يعوضني فيك وفعلا
بقيت ليا الظهر والسند تعرف ماما بردو شافت منه كتير ماما قعدت اربع سنين مش بتخلف راح اتجوز عليها سمر في السنه اللي حملت فيها سهر ماما حملت فيا شافت قاسيه واتحملت عشاني وعشان ملهاش حد كانت سمر تروح تقول حاجات محصلتش يجي يضرب ماما وفضلت تعيط
نوح اهدي يا حبيبتي اهدي كل حاجة خلصت انا معاكي مفيش حد يقدر يقرب منك
عدي ٦ سنين عمر نوح مخلاني زعلانه كان بيعملني احسن معامله حتي أمي زي امه بظبط ربنا رزقني منه ب يعقوب و عيسي توام وكمان ساره وسما توام بردو احن راجل عليا وعلي عياله وعلي امي أحب أقولكم مهما حصل عوض ربنا جميل اوي وهو عوضي الجميل وكمان في اول سنه في جوزنا قدم ليا اني ارجع الجامعه تاني واتخرجت
نوح اهلا اهلا يا بشمهندسه نورتي المكتب
ندي بنورك يا نور عين المهندسة
نوح جايا بصفتك زوجتي ولا بصفتك المهندسه ندي شعبان
ندي لا طبعا معاك انت لازم اجي بصفتي الاتنين
نوح اه جايا عشان المنقصه صح
ندي بظبط كده
نوح قولي
ندي اتفضل الملف اهو في كل التفاصيل
نوح عظيم بس ليه مقدما المشروع باسم الشركه بتاعتي
ندي عيب عليك ده انت قبل ما تبقي المنافس بتاعي في السوق كنت جوزي وانا عارفه ان جوزي مفيش حاجه زي دي تعادي من تحت ايدو انا عارفه انك كنت هتقدم العرض بتاعك بسعر اعلي من اللي كنت محدده عشان انا اكسب الصفقه بس عيب عليكي مراتك شاطره بردو وهتنجح من غير ما انت تخسر ولا انت مش واثق فيا
نوح لا طبعا انا واثق فيكي اكتر من نفسي عارف انك شاطره جدا وذاكيه بس الصفقه دي هديه مني لكي انا مش عايزها بس انا عايز اعرف انتي ازاي جايبه السعر اللي كنت محدده بظبط
ندي يا حبيبي انا مش اي حد وكمان انا كنت حاطه سعر اقل منك كمان وجوده اعلي
نوح ازاي ده
ندي بس قدم انت المشروع بتاعك ونشوف مين اللي هياخد الصفقه دي واه انا لو كسبت في هديه عشاني
نوح ابتسم بحب ده كده كده يا نور عيوني هترجعي الشركه ولا هتروحي البيت
ندي لا هروح البيت انت خلصت
نوح يعتبر اه
ندي طيب يلا علي البيت عايزه اطمن علي الأولاد وماما الفون رن ابتسمت ده يعقوب
ايوه يا اوب عامل ايه يا حبيبي
يعقوب بعياط مش كويس يا ماما
ندي في ايه يا حبيبي مالك
يعقوب تيتا في حد رن عليها وبعدين وقعت ومش بتقوم ومش عارف اعمل ايه
ندي …………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هو عوضي الجميل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى