روايات

رواية صراع أحفاد السيوفي الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية صراع أحفاد السيوفي الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية صراع أحفاد السيوفي الجزء التاسع

رواية صراع أحفاد السيوفي البارت التاسع

رواية صراع أحفاد السيوفي الحلقة التاسعة

في محل المجوهرات :٠
سالي باعجاب: واوووو جميله اوي السلسه دي ي عزالدين صح ٠
عزالدين بابتسامه: حلوه فعلا شكلها شيك ٠
سالي بحب: خلاص هخودها علشان احنا الاتنين حبانها سواء٠
ليبتسم لها عزالدين ابتسامه حب ٠
زهره بقلق: مالك ي مراد فيك ايه ٠
مراد بارتباك: مالي ي زهره مانا كويس ٠
زهره بحزن: لا ي مراد انت مش كويس مش مبسوط علشان جوازنا٠
مراد بعشق: انتي بتقولي ايه دانتي روحي وانتي عارفه كده كويس
زهره بحب: وانت روحي ي مراد واغلي مافي حياتي كلها ٠
مراد بخبث: بقولك ايه ومحدش واخد باله كده متجيبي بوسه٠
زهره بخجل: مراد بطل قله ادب ٠
مراد باستغراب: يبنتي انتي متاكده انك بنت عمتو رؤى مش مصدق٠
زهره بضحك شديد: عندك حق انا متربيه زياده تربيه عاصم السيوفي بقي٠
مراد بضحك: ده علي اساس ان عمي عاصم مشاءالله الادب واخد حده معاه دول هما الاتنين نسخه واحده علشان كده بيموتوا في بعض٠
زهره بضحك: عندك حق يلا اختار معايا بقي ٠
مراد بابتسامه: يلا ٠
هاجر بغيظ: فيه ايه ي ادهم من ساعه ماجينا ماسك موبيلك ومش مركز معايا خالص ٠
ادهم: وهركز معاكي ليه انا مبفهمش في الحجات دي اختاري انتي٠
هاجر بغيظ: واختار انا ليه بقي انشاء الله مش المفروض كل حاجه نختارها سواء٠
ادهم بنفاذ صبر: خلاص هختار معاكي الي انتي عيزاه خلينا نخلص٠
رحمه بقلق: انا شاكلي اختارت حجات كتير اوي ي اسر٠
اسربابتسامه ساحره: اختاري الي انتي عيزاه براحتك خالص٠
رحمه بابتسامه: كفايه كده دانا كده هخلي عائله السيوفي تفلس٠
اسر بضحك: مش لدرجه دي انتوا جايلوكوا فرمان من عزالدين السيوفي بنفسه انكم تاخدوا الي انتوا عاوزينه والي تحبوه٠
رحمه بعشق: انا خلاص خدت اغلي حاجه في الدنيا انت ي اسر مش عايزه حاجه تاني ٠
ليتتطلع لها اسر بحب ٠
ليتحدث اسر لنفسه: هانت ي حبيبتي هانت واعيشك اجمل ايام حياتك لما تعرفي اني بمشي واعوضك عن كل حاجه ٠
عدي بغيظ : متخلص ي سيد وتختاري بقي علشان زهقت ٠
هند بغضب: قولتك مليون مره بلاش كلمه زفت سيد دي ٠
عدي بغيظ: ماحنا بقالنا ساعه واقفين ومختارتيش حاجه ٠
هند بغضب: وانت مالك وبعدين هو انا قولتلك تعالي معايا ايه الي جابك٠
عدي بغيظ: اصلي مش قادر اعيش من غيرك فجيت جري عليكي دانا مخنوق اساسا ٠
هند بغيظ: خلاص طالما مخنوق روح شوف حاجه اعملها وحل عني٠
عدي: مينفعش لازم اشوفك هتاخدي حجات بكام هو مال سايب ٠
هند بعيظ: ده علي اساس ايه انشاء الله سعادتك هتدفع تمنهم من جيبك ٠
عدي : لابس برضو هفضل موجود ٠
هند: اوووووف خلاص تقف ساكت لحد ماخلص٠
ليتتطلعوا لبعضهم البعض بنظارات قاتله ٠
سمر بحزن : ايه رايك في دول ي صقر ٠
صقربحده: اختاري الي انتي عيزاه انا مش فايق لاي حاجه ٠
سمر بمراره: صقر هي العلاق بينا هتفضل كده علطول٠
صقر بدهشه: هو سعادتك مش مقدره الي انتي عملتيه ولا ايه ايه البرود ده٠
سمر بحزن: لامقدره ي صقر ومقدره اوي كمان انا غلطت بس مستنياك تسامحني٠
صقر بسخريه: لا والله مستنياني اسمحك ده بجد انا كرامتي ورجولتي عمرها متسمحلي اني اسامحك ابدا ٠
لتتطلع له بحزن شديد٠
*****************************************
في غرفه زهره عاصم السيوفي:٠
كانت تجلس زهره بشرود من حاله مراد الغريبه هي تعلم كل العلم ان مراد يعشقها منذ طفولتهم لكن ما السر وراء هذا التغير ليقاطعها دخول ولدتها رؤى ٠
رؤى باستغراب: مالك ي زهره يحببتي٠
زهره بقلق: مفيش ي ماما انا كويسه٠
رؤى باستغراب: ده منظر واحده كويسه قولي ايه يروحي الي مضيقاك بس ٠
زهره بقلق: مراد ي ماما مراد٠
رؤى باستغراب : ماله مراد٠
زهره: مراد الفتره دي مش كويس ابدا فيه حاجه بيحاول يخبيها عليا بس مش عارفه ايه هي ٠
رؤى : قربي منه حاولي تحسسيه انك جنبه وهو هيقولك علي جواه٠
زهره بزفر: فكرك محاولتش ي ماما مانا بحاول بس هو طبعا انتي عارفه طبعه ودايما يزعق وخلاص ٠
رؤى بابتسامه: بس انتي بتموتي فيه مهما حصل ولا ايه٠
زهره بعشق : طبعا يماما طبعا بس هو نبقى قاعدين كده يروح مصدع ودماغه توجوعه اوي وقالوا ارتاح شويه من الشغل مفيش فايده٠
لينقبض قلب رؤى لهذه الجمله تحديدا للتتذكر ٠
رؤى في نفسها: ينهار اسود معقوله بيصدع ودماغه بتوجعه اوي ليكون ورث سرطان المخ من رعد استرها يارب استرها ده رعد كان يموت فيها انا لازم اكلم عاصم ونشوف حل لازم٠
لينقبض قلبها بشده علي مراد ٠
******************************
في فيلا الشر فيلا فؤاد الاسيوطي :٠
علاء : بابا كل حاجه خلصت والصفقه تمت بنجاح٠
رافت: تمام جهز نفسك انت ورامي علشان تروحوا الحفله الي عملينها الحفله السنويه الي عملنها لشركات للسيوفي٠
علاء: لادي اتلغت لانهم عاملين حفله خطوبه لاحفاد السيوفي وعزمنا عليها٠
رافت بغضب: لا طبعا الحفله دي محدش يروحها ٠
علاء باستغراب: ليه ي بابا مش انت الي قولت لازم نبقي قريبن منهم ومعاهم في كل حاجه ٠
رافت بارتباك: الا الحفله دي بالذات فاهم ٠
علاء باستغراب: فاهم ٠
رافت بحده : روح شوف وراك ايه في الشركه ٠
ليرحل علاء تحت نظرات رافت المتوعده ٠
**************************************
في غرفه رنا حازم السيوفي :٠
كانت تستعد هذه الجميله للذهاب الي جامعتها لتقاطعها دخول والدتها جميله٠
جميله بابتسامه: ايه القمر ده الي علي الصبح ٠
رنا بابتسامه: ربنا يخليكي ليا ي جيمي ٠
جميله بضحك: روح جميله خالي بالك من نفسك علشان خاطري٠
رنا : ايه ي جوجو مش هتبطلي الخوف ده ٠
جميله : لاطبعا مش هبطل اخاف عليكوا انتي واخوكي نور عنيا ي رنا٠
رنا بتذمر: البيه ابو ثانويه عامه الفاشل ده ولا هينفع اصلا ٠
جميله بضحك: يبت انتي مش هتبطلي تحوطي نقرك من نقره ٠
لتحتتضن رنا والدتها بضحك وسعاده٠
*************************************
في غرفه سمر رعد السيوفي:٠
كانت تستعد للذهاب مع صقر الي المستشفي لتقاطعها والدتها نور٠
نور باستغراب: رايحه فين علي الصبح كده ٠
سمر: رايحه المستشفي مع صقر علشان ارتاح بقي ٠
نور برعب : ينهار اسود عايزه صقر يعرف انك مدمنه ٠
سمر بقهره ودموع: خليه يعرف علشان انا تعبت من نظرات الاتهام كل شويه مش فارق معايا والي يحصل يحصل بقي ٠
لترحل سمر الي الخارج تحت نظرات نور التي تحمل الخوف والقلق٠
*****************************************
في غرفه صقر وادهم :٠
صقر بقلق: ادهم انت رايح النهارده المستشفي ٠
ادهم: اه ي صقر بس مش دلوقتي الساعه ٢ بس بتسال ليه ٠
صقر بارتباك: لا ابدا بسال عادي ٠
ادهم بشك: صقر انت كويس فيك حاجه ٠
صقربقلق: ايه يابني ده سوال عادي انا كويس وزي الفل٠
ادهم بشك: يارب دايما ي حبيبي ٠
صقر بابتسامه مصتنعه: ربنا يخليك ليا يارب انا همشي انا بقي ٠
ليرحل صقر تحت نظرات ادهم القالقه ٠
بجانب سياره صقر كان يقف صقر بانتظار سمر لتاتي سمر ٠
سمر : معلش اتاخرت عليك ٠
صقر بحده : ساعه علشان استني سعادتك ولا ايه٠
سمر بكسره: معلش انا اسفه ٠
صقر: اتفضلي اركبي ٠
لتركب سمر السياره ولترحل هي وصقر ولكن لم يلاحظوا هذا الوقف الذي يتابع المشهد من شباك غرفته وهذا لم يكن الاادهم ٠
ادهم بغموض:يتري في ايه ي صقر انت وسمر وليه ي صقر بتسال عليا المستشفي انا لازم اشوف في ايه ليزعم علي الذهاب الي المستشفى لتاكد من شكوكه ٠
************************************
في فيلا الشر فيلا فواد الاسيوطي :٠
مروان: وايه هي الخطه الجديده ٠
رافت بخبث: هنخلص منهم كلهم ٠
مروان باستغراب: ازي بقي ٠
خالد بمكر: موته انما ايه حكايه مستحيل حد يكشفها ٠
مروان بفرحه : بجد بس ازي ٠
رافت بخبث: مش مهم ازي لانك مش هتعرفها دلوقتي هتعرفها وقتها وهنشوف هتنفذ ولا لا علشان تثبت تعوانك معانا ٠
مروان بمكر: دي امنيه حياتي لما اخلص منهم كلهم واكوش انا علي كله٠
رافت بمكر: هتتحقق الامنيه دي زي مانت عايز بالظبط اطمن ٠
مروان: تمام بس امتي بقي ٠
رافت بحده: قولتلك هتعرف كل حاجه في وقتها متستعجلش ٠
مروان : تمام وانا هستنا وابقوا بلغوني بالي هتعملوه سلام٠
ليرحل مروان تحت نظرات رافت وخالد الصائبه٠
خالد: انت شاكك فيه ي رافت٠
رافت بمكر: اكيد لازم اختبره ومن الاختبارت دي بنت جميله حلوه هيجبهلنا لحد هنا ٠
خالد باستغراب: بنت مين ي رافت ٠
رافت بمكر: رنا حازم السيوفي هنعمل بيها احلي شغل ٠
خالد باعجاب: ينهارد اسود علي دماغك سم ٠
رافت بمكر: ولسه يباشا هتشوف اكتر ٠
لتلمع عيناه بخبث ومكر ٠
***********************************
في مستشفى الدكتور هشام الحديدي ل مراض النسا٠
هشام : اتفضلوا اتفضلوا ٠
صقر بابتسامه: شكرا حضرتك معلش مراتي تعبانه شويه يدكتور دايخه ومعدتها تعبانه ٠
هشام : انتوا متجوزين من امتي ٠
كان صقر سيجيب لتقاطعه سمر سريعا ٠
سمر: احنا مكتوب كتابنا بس ي دكتور٠
ليرمقها صقر بنظره ناريه مملوه بالغضب الشديد ٠
دكتور هشام: طب اتفضلي معايا ٠
سمر : معلش ي دكتور انا عايزه التحليل ده٠
لينظر لها هشام باستغراب شديد ٠
سمر بمراره: معلش ارجوك ي دكتور ٠
هشام: حاضر اتفضلي معايا ٠
ليقوم هشام بالكشف علي سمر تحت نظرات المتعجبه من ذلك التحليل ٠
هشام بارتباك: مفيش مجرد التهاب في معدتها بس مش اكتر ٠
صقر بشك : حضرتك متأكد ي دكتور ٠
هشام بارتباك : طبعا متاكد من كلامي ٠
صقربتساول: طب وهو ايه التحليل الي طلبته ده ٠
هشام بخجل : معلش هي الي هتقولك علي التحليل ده مش انا ٠
ليتركه صقر ويخرج للخارج فكانت سمر تنتظره بالخارج٠
سمر بمراره:ها اتاكدت بنفسك ولا لسه ٠
صقر : بلاش نظره العتاب دي انتي عارفه اني من حقي أشك ٠
سمر بقهره: عندك حق وخود ده بقي علشان ترتاح من باقي شكوك٠
صقر باستغراب: ايه ده ٠
سمر بوجع : ده تحليل يخليك ترفع راسك في السماء ي صقر قدام كل الناس وقدام اي حد التحليل ده بيثبت اني لسه بنت ي صقر اطمن مراتك زي الفل مفيش راجل لمسها قبلك كله الي انت شوفته ده كان غصبن عني ٠
لترحل سريعا الي الخارج تحت نظرات صقر الصادمه مما سمع ٠
**************************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه مكتب عزالدين يتابع بعض الملفات لتقاطعه صوت طرقات على الباب ليسمح عزالدين بالدخول لتتدخل سمر بدموع ٠
عزالدين بقلق شديد :مالك ي سمر فيكي ايه يحبيبتي٠
سمر ببكاء: عمي عزالدين انا عايزه اتكلم معاك ي عمي ٠
عزالدين بقلق : اتكلمي يروح عمك قولي فيكي ايه بس٠
لتشرد له سمر ما حدث من ادمانها للمخدرات عن طريق عامر شاب مدمن من شلتها حاول ان يقنعها كثيرا ان تتدمن المخدرات وبالفعل اقناعها بات تجرب اول مره وبالطبيعي تعودت علي الامر كانت تعطيه المال مقابل المخدرات ولكن اخر مره صمم ان تذهب الي شقته لجلب المخدرات ولكنها تفجات به يهددها بالسلاح ليجبرها علي خلع ملابسها والتوجه معاه الي السرير كانت كالمغيبه ولكنها فاقت عند اقتحام صقر للشقه وفهمت ماذا يحدث ٠
عزالدين بصدمه شديده: مدمنه انتي تعملي كده ي سمر انتي ٠
سمرببكاء شديد: انا اسفه ي عمي انا اسفه ٠
عزالدين بصدمه: بس صقر مقاليش اي حاجه ٠
سمر بدهشه: معقول مجبش لحضرتك سيره ٠
عزالدين : لا مقاليش بس قوليلي انت محستش ان عامر ده حد مسلطه عليكي ٠
سمر بتذكر: ايوه كان في وحده بيكلمها ويقولها تمام بس مكنتش فاهمه تمام علي ايه افتكرت انها حاجه تخصه٠
عزالدين : اسمها ايه الست دي ٠
سمر بتذكر: اسمهااسمها ايوه شهد اسمها شهد ٠
عزالدين بصدمه شديده: شهد معقول انتقامها مني يوصلها لكده٠
لتلمع عيناه بخبث ومكر ٠
************************************
في شقه شهد :٠
كانت تجلس شارده فيما حدث في الماضي ليقاطعها جرس الباب
لتفتح لتعتيليها الصدمه الشديده لاتصدق من الذي يقف امامها فهو معشوقها نعم معشوق الروح الذي ملكته قلبها ورحها لسنوات ولايمكن ان يسكنه احدا غيره ٠
شهد بعشق وهيام: معقول عزالدين مش مصدقه نفسي ٠
عز الدين بحده: لا هو عزالدين الي انتي بتعملي كل المحاولات علشان تدميره هو وعائلته٠
شهد بارتباك: ادمر ايه انت بتقول ايه ٠
عزالدين بغضب: بقول الي سمعتيه ومش فاهم انتي ليه بتعملي كده اناعرفت موضوع سمر واياد عمري متخيلت انك وصلتي للوساخه دي٠
شهد بغضب ودموع: ايوه عملت كده كان لازم اعمل كده علشان اوجع قلبك ولو شويه من الوجع الي انا شفته لما كسرتلي قلبي بدم بارد ولا همك حاجه فاكر ي عزالدين فاكر دانا حتي اختي كرهتيها لانها بقت من العائله دي ولاد اخواتي ميعرفوش ان ليهم خاله اصلا عزالدين بغضب: وقفي الهبل ده احسالك انتي مش قدي ٠
شهد بزعيق لا مش هوقف حاجه ي عزالدين ولسه كمان لم تظهر فيديوهات ابنك وهو في السرير مع السنيوره وصوره بنت اخوك وهي بتتدمن حاجه اخر حلاوه افتكر انها مرات ابنك يعني ابنك كمان هينوبه من الفضيحه جانب٠
عزالدين بحده: عايزه كام وتديني الصور والفيديوهات دي ٠
شهد وهي تنظر في عيناه بحب: فلوس الدنيا كلها متغنينيش عنك وانت عارف٠
عزالدين بشك: قصدك ايه ٠
شهد : نتجوز وساعتها الفيديوهات وصاحبتهم هتبقي مللك ايديك عزالدين يتنهيده: وانا موافق ٠
لتتطلع له بفرحه شديده وتلمع عيناه بفرحه وانتصار٠

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صراع أحفاد السيوفي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى