رواية صديق طريقي الفصل السادس 6 بقلم نور أحمد
رواية صديق طريقي الجزء السادس
رواية صديق طريقي البارت السادس
رواية صديق طريقي الحلقة السادسة
– زين اللحقني يا زين!
= جميلة!!؟؟؟ انتي فين!
– مش عارفه انا
وفجأه صوتها اتقطع ورد عليه واحد
= ايوه
– انت مين !
= اعتقد انها تخصك ولا اية
زين بزعيق – انت مين !!!!!
= قابلني بكره في ………. وتجيب معاك ورق المناقصه
– استني الو الووو
رمي الموبايل على الارض وفضل يتنفس بعصبيه
– في اية يا زين جميلة مع مين!
= اتخطفت
بخضه – يمصيبتي!!! اتخطفت ازاي مين الى خطفها
زين مكنش سامع غير صوتها وهي خايفه وبتقوله يلحقها
= كل دا بسببي انا تعبت
– مين الي خطفها بلغ البوليس!!
= الي جه يسرقني عايز ورق لي علاقه بالشغل فالشركه
– ودا ورق مهم
هز راسه وهوا كانت طاقته خلصت
طبطبت علي كتفه = اهدا ان شاء هتبقي كويسة
زين فضل طول الليل صاحي ومستني المعاد الي هيقابله فيه وراح على شركته قبل المعاد بشوية
– عماد
= ايوا
– فين ورق مناقصه بتاع ……..
= موجود فى خزنه الشركه
اداله المفتاح – هاته
= ايوا بس العقد هنمضيه بكره فى الاجتماع
– تؤ تؤ اللغي كل دا
= نعم زين انت بتهزر؟
– لاء مش بهزر ومتعارضنيش
= زين في شرط جزائي نص مليون جنيه!!
– كلامي يتنفذ !!!!!
= تمام
جه وقت التسليم و زين كان رايح لحد ما جاتله مكالمه
– الو
= ايوه مين
– زين ؟
= ايوا مين معايا
– اوعي تروح تسلم الورق
= نعم! مين بيتكلم
– انا معايا جميلة
= انتي مين مش فاهم حاجه
– خليك مكانك انا هاجيلك الشركه
زين فضل واقف قدام الشركه لحد ما لقي بنت جميلة جدا وصلت وبصتله
– فين جميلة ؟؟
= لازم نتكلم
– نتكلم اية فاضل نص ساعه لازم اروح
= الي خطف جميلة يبقي كريم رئيس شركة منافسه ليك وعايز الورق عشان ياخد المناقصه و ه
– وانا مش مهم عندي كل دا انا عايز جميلة
= مش هيديهالك كان هياخد الورق ويهرب وجميلة دلوقتي على يخت من بتوعه في ……
– وانتي اية مصلحتك فكل دا!! وعرفتي دا منين
= انا ساره حبيببته
– نعم؟
= كريم مريض بالشغل ومريض بأي حاجه حوليه وعاوزها لي وجميله لو فضلت معاه هيدمرها زي انا عرفت منها حكايتها كلها ومعتقدتش انها تهمك عشان متعرفهاش
– لا تهمني ! وانا هعرف ارجعها
= انا مش ضدك هساعدك انت هتروح دلوقتي وهتلاقي حراسه على اليخت انا هحاول اشغلهم لما اوصل بعدك تجبها بسرعه هتكون فاليخت جوه فى اوضه تخرجوا وخد معاك مسدس احطتياتي
– مسدس ؟؟
= مش معاك!
– لاء
= وانا داخل هديك مسدس بتاع واحد منهم ترميه وانت خارج
زين سمع كلامها فعلا وراح عند اليخت وفضل مستني لحد ما وصلت واتكملت مع الاتنين الى واقفين وخدتهم على جمب زين فضل ماشي بهدوء جدا لحد ما دخل ولقي اوضه مقفوله فتحها وكانت جميله نايمه ومربوطه
– جميلة! جميلة قومي
= زين
حسيت ان قلبي رجع يدق تاني اول ما اطمنت عليها فكيتها وهي بتعيط معرفتش اعمل اي كنت بحاول اطمنها لحد ما قربت وخدتها فحضني – اهدي هنخرج سوا انا جيت عشانك
مسكت فيا جامد وهي بتعيط = انا اسفه مكنتش اعرف ان كل دا هيحصل انا
– شششش اهدي احنا دلوقتي لازم نمشي بسرعه متفكريش في اي حاجه احنا هنخرج
مسكت ايديها وخلتها ورايا ومشينا واحده واحده لحد ما افتكرت المسدس الي فجمبي وطلعته لكن خرجنا من غير ما يشوفنا
– ساره
= جميلة كويسة؟
– كويسة بس نايمه فالعربيه
= دلوقتي لازم تعمل زي ما قولتلك خد الورق
فلاش باك #
– وانتي هتعملي اية لو عرف ممكن يقتلك
= لا ماهو مش هيحلق
– ليه
= عشان من كام يوم بس قدرت امسك ورق يوديه في داهيه وكنت عامله حسابي اني ههرب لحد ما قالي عالي هيعمله مكنتش مهتمه بس لما شوفت جميلة كنت ساعتها راجعه من عنده وضربني شافتني وفضلت تتكلم معايا حسيت اني بكلم طفلة في منتهي البرائه قررت اساعدها فضلت تحكيلي عنك وعرفتك وجبت رقمك عشان تنقذها كانت واثقه انك هتلحقها نصيحه مني متسبهاش ابدا
باك #
= هسلم الورق اول ما تقوليلي انك بقيتي في امان
– اتفقنا سلملي على جميلة
روحت الفيلا وشلتها وهي نايمه طلعتها اوضتها داده فاطمه فضلت جمبها
– هي كويسة
= كويسة يا حبيبي
– سبينا شوية يا داده
خرجت وجميلة مكنتش باصه ليا
– جميلة
= ايوا
– ليه مشيتي
= عشان مكنتي عاوزني
– مين بس العبيط الى قال كدا
= انا
– كنتي مفروض تتكلمي معايا جميلة لو كان حصلك حاجه مكنتش هقدر استحمل
= وانا كويسة عاوزة امشي
– انا بحبك والمره دي بحبك يعني عاوزك معايا علطول يعني هنتجوز هه بقي
لقتها ابتسمت ومكنتش متوقع انها تعمل كدا
– دا انتي موافقه بقي !
= انا كمان بحبك
– يراجل
= ايوا عشان انقذتني انت سوبر زين
– يعني بتحبيني زي ما بحبك مش صحاب
= تؤ تؤ بحبك الي بجد
مسكت ايديها وبوستها بفرحه – متبعديش عشان عمري ما هسيبك
= حاضر
بعد ما الامور كلها اترتبت عملنا فرح كبير جدا مكنش في شخض واحد موجود محسدنيش لاني اتجوزت اجمل واحده فالعالم
لحد ما فى يوم..
– يا ست جميلة
= ايواااا
– والله وبقيتي تزعقي
= اتعلمت منك
– اتقي الله انا بزعق
= اه فالماتش
ضحكت – ايوا يا مركز
= المهم قول عشان جعانه خالص
– لا لا ناكل الاول
= لا قول
– كنت هقولك تيجي نسافر ونتفسح؟
= هاه اكيد!!!
– اتفقنا هاتي بوسة
= لاء
– هتديني
باستني على الهوا- جرا اية يا جميلة
= هو كدا
– الباب بيخبط
= اكيد الاكل هفتح
– لا استني هفتح انا
روحت افتح الباب ولقيت واحد شكله تقيل اوي = جميلة موجوده؟
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية صديق طريقي)
القصة جميلة تستحق القراءه