روايات

رواية صديق طريقي الفصل الثالث 3 بقلم نور أحمد

رواية صديق طريقي الفصل الثالث 3 بقلم نور أحمد

رواية صديق طريقي الجزء الثالث

رواية صديق طريقي البارت الثالث

صديق طريقي
صديق طريقي

رواية صديق طريقي الحلقة الثالثة

_زيييييين !!!!
زين طلع من معاه مسدس ودخل الداده في اوضه وقفل عليها وطلع عند جميلة جري
– جميلة؟؟؟ جميلة انتي كويسة ؟!
جريت على حضني ومسكت فيا = في اشرار هنا شوفتهم وهما داخلين وشكلهم يخوف والدنيا ضلمه
فضلت ماسكه فيا جامد فا حاولت اهديها
– اهدي متخافيش انتي معايا بصي ادخلي جوه الدولاب دا لحد ما امشيهم ماشي اتفقنا؟
= ماشي خلي بالك
– متخافيش
دخلتها الدولاب وقفلت عليها ونزلت فالضلمه وكلمت الحرس بس محدش فيهم بيرد
لمحت واحد منهم عند مكتبي
وضربته في رجله ولما وقع جريت خدت منه المسدس الي معاه بس مخدتش بالي من التاني الي هجم عليا ووقعني على الترابيزة بس لحقته وضربته هو كمان بالرصاص في رجله..
——————-
– خلاص يا حببتي مفيش حاجه
= هو زين هيحصله حاجه
– لاء ان شاء الله شوية وهيجي هوا بيسلم الناس دي للبوليس عشان متعملش كدا مع حد تاني
= هما الناس وحشين كدا ؟
– مش كلهم في ناس كويسة بس الاكيد ان مفيش اجمل منك انتي
= وانتي كمان و زين
زين دخل القصر وجميلة اول ما جه راحت ناحيته – انت اتعورت؟

 

 

 

 

ابتسملها = دا خدش صغنن خالص مش واجعني
– الاشرار راحوا؟
= ايوا خلاص
– طمني يا زين حصل اية
= كانوا حراميه يا داده اعترفوا على كل حاجه واتسجنوا
– منهم لله المهم اننا بخير
= يلا بقي يا جميلة روحي نامي
– لاء يازين انا خايفه النور يقطع عليا تاني وانا لوحدي
= متخافيش لو قطع هاجي بسرعه وانورلك
– بسرعه جدا؟
زين ضحك = جدا
– ماشي good night
= ايه
– تصبح على خير
= وانتي من اهله
جميلة طلعت والداده بصتله بستغراب – في اية
= دي قالتلي good night وامبارح وهي معايا
فالعربيه قالت okay و no problem
– طيب فيها اي
= اني صح هي بنت ناس فعلا وحكايتها غريبه عايز اعرف كانت مين وحبسوها ليه طول عمرها وعملوا اي خلاها تكون طول عمرها وعملوا اي خلاها تكون مش عارفه اي حاجه كدا زي الاطفال
– يحبيبي البراءه الي فيها دي من جواها انما الناس دي بقي لو مكنوش وحشين يمكن ربوها عادي وخافوا يخرجوها
= مش عارف محدش بيعمل كدا
– طيب انت هتعمل اية
= هحاول انزل صورتها على موقع مفقودين او ادور على معلومه تساعدني اللقي اهلها
– ربنا معاك يحبيبي
طلعت اوضتي بس قبل ما ادخل روحت اوضة جميلة وكانت نايمه بكل سلام..
– امممم شبه الملايكه حتي وانتي نايمه معرفش اشمعنه انا الي جيتي في طريقي بس عايز اكمل معاكي للاخر ..
———————
تاني يوم..
– يا داده جميلة صحيت؟
= لاء نايمه صحيها لحد ما اعملكوا فطار
– طيب
طلعت اوضتها ولقتها نايمه بطريقة مضحكه عدلت شعرها وطبطبت على كتفها – جميلة يا جميلة قومي
بصوت نايم = هممم
– قومي يلا كفايه نوم

 

 

 

= لا لسه
– لا كفايه
= لا لسه
– مين هياكل معايا؟
= انا
– طب قومي بقي
= حاضر
– برافو شاطره
اتعدلت وشعرها الطويل كان كله على وشها وشكلها كان غير مرتب بالمره عدلتلها شعرها وهي بصالي ومبتسمه زي الطفله يارب صبرني ونبي..
= يلا ننزل
– ماشي
..
– good morning
الداده ابتسمتلها – علي عيونك ياقمر
= انا قمر!
بصتلها بنص عين – ايوا فعلا قمر
– اتلم يا زين
= ليه يا تيته سبيه دا قال حاجه لطيفه
زين ضحك بصوته كله – بتقولك سبيه هااا براءه
– دا خبيث يا حببتي دا
= لا لا حلو
– جميلة محدش حلو هنا غيرك
– يا واد اتلم
= خلاص
بعد ما فطرنا جبتلها لبس جديد وكانت فرحانه بيه جدا ودا شيء فرحني انا كمان
– يلا بينا بقي ننزل
بصتلي بصه غريبه
_هنخرج الشارع!
– ايوا متخافيش انتي معايا
= هنعمل اية هنلعب؟
– لا بصي هنروح نصورك صورة حلوة كدا عشان يمكن حد يعرفك اية رأيك؟
= ايوا فكره حلوة اوي كدا بابا وماما هيلاقوني صح
– ايوا صح
= طيب يلا بسرعه
نزلنا انا وهي وركبنا العربية وطول الطريق وهي بتتفرج على الشوارع بانبهار
– برا طلع جميل اوي!!
= يعني اه
– بس في ناس كتير جدا ! هما كلهم اشرار؟
= تؤ مين قال

 

 

 

 

– دايما كانوا بيقولولي مينفعش اخرج لان الناس وحشين زي الي جم امبارح كدا
= يعني كنتي محبوسه عشان كدا؟
هزت راسها – وكمان عشان كنت صغيرة دلوقتي كبرت
= اممممم طيب استنيني هنا ثواني
نزلت من العربيه ودخلت السوبر ماركت اجبلها شوكلاتة وحاجات تتسلي فيهم فكرت ان دا ممكن يبسطها شوية ..
جبتهم وخرجت واول ما بصيت على العربية وملقتهاش الحاجه وقعت من ايدي وفضلت ادور عليها بعيني لكن مش شايفها!!!!
_

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية صديق طريقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى