رواية صدمتي في زوجي الفصل الرابع 4 بقلم خوخة
رواية صدمتي في زوجي الجزء الرابع
رواية صدمتي في زوجي البارت الرابع
رواية صدمتي في زوجي الحلقة الرابعة
في الصباح , صحى كريم متاخر على غير عادته , كريم بضجر اوووووووووف من اول يوم هي مش في البيت صحيت متاخر بس ما علينا لما اجيب ندوش هتصحيني بدري بردو , قام غسل ولبس اللبس الرنا كانت جيباه وهو متضايق جدا , كريم لنفسه بتفكير طيب انا هنزل الشغل اودي عيالي دول فين لما هي كانت موجودة كنت ببقى متطمن عليهم ومش معقول اسيبهم لوحدهم هنا طيب اعمل ايه , اهااااا عرفت هوديهم لندى هي اولى حد بيهم دلوقتي , كريم اصحو يلا , حازم بقلق انت رايح فين , كريم نازل الشغل , حمزة بتوجس طيب واحنا , كريم هوديكو مكان حلو اوي , حازم بامل عند ماما صح , كريم لا , اختفى الامل وحل مكانه الاحباط , كريم يلا تعالو البسكو علشان نمشي , بعد ملبسهم , كريم بتعجب هي ازاي كان عندها صبر انها تلبس وتدادي وتغسل امر عجيب فعلا هو انا لايه كل لما بعمل حاجة هي كانت بتعملها بفكر فيها وفي ردود افعالها واول منزل , البواب بعملية اتفضل يا بيه دي امانة من الست رنا ودا مفتاح العربية والست رنا بتقولك متفتحش الامانة غير لما تروح للعربية , كريم بتهرب طيب ماشي سلام علشان متاخر , واول موصل العربية , كريم بصدمة وزهول يا لهوي ايه
دا هي دخلت مطحنة ولا ايه وفتح الرسالة , رنا لما هتكون شفت رسالتي دي هتكون شفت قبلها عربيتك المبقاش ليها اي ملامح وكل دا بفضل العبد لله زمانك بتقولي ايه الفايدة من العملتيه بس احب اقولك اني استفدت كتير اوي منها اني حرقت قلبك على حاجة اغلى عندك من حياتك لانها ذكرى من حبيبة القلب ومتقلقش دي البداية لسا مشفتش انتقامي البجد , انا عمري مهخليك تتهنى غير بمزاجي انا هخليك تكره اللحظة الاتعرفت فيها عليا واللحظة الدماغك وزتك فيها انك تخوني وتبص لواحدة غيري وفوقها تتجوز عليا انا هربيك من اول وجديد , شعر كريم بالكره اضعاف مضاعفة لرنا كريم بكره ورينا عرض كتافك يا الفشلتي في كل حاجة , وقف تكسي وطلب منه يوصله لعنوان شقته التانية واول موصل دفع الاجرة وطلع الشقة , ندى بحب حمد لله على السلامة يا حبيبي مرحتش الشغل لايه , كريم بقلق بسيط مش رايح دلوقتي عايز اتكلم معاكي في موضوع , ندى بخوف انه يطلقها قول فيه ايه وكملت بسخرية ايه الانت لابسه دا , كريم اصل , ندى بسخط شكل الهانم لبستهولك غصب , كريم بنفي لا , ندى بقلق امال ايه , كريم بفرحة انا هطلق رنا , ندى بابتسامة كبيرة ازاي , كريم هي عرفت وقلبت الدنيا وسابت البيت ومشيت , ندى بفرحة الله طب كويس انها مشيت كده هتبقى معايا طول الوقت , كريم بخوف بسيط بس فيه مشكلة , ندى بخوف فيه ايه , كريم رنا لما مشيت مردتش تاخد العيال معاها , ندى بغضب لايه المتتسماش عملت كده , كريم كانت بتقول انها مجتش بيهم , ندى ايوة وفين المشكلة بقى , كريم مش عارف اوديهم فين , ندى متوديهم لمامتك , كريم لا هما هيفضلو معاكي , ندى بصياح نعم يا حبيبي وانا مالي اشيل مسؤولية عيال مش
عيالي لايه , كريم بس عيالي انا , ندى بثورة بقولك ايه يا حبيبي عيالك دول مش عيالي وديهم لامهم هي اولى بيهم , كريم بعصبية مفرطة العيال انتي الهتربيهم وهما بقو عيالك من انهردة , ندى بقسوة وانا مالي , كريم بوجوم ذنبك انك اتجوزتيني واخدتيني من مراتي وعيالي وكنتي بتحرضيني عليهم طول الوقت , ندى بمسكنة ودموع مصطنعة بقى كده يا كريم اخدتك من مراتك وعيالك علشان بحبك بتتهمني التهمة دي , كريم باسف مش قصدي حبيبتي انا كمان بحبك بردو وانتي ماخدتنيش منها هي المش مهتمية بيا , ندى بسخرية واضح انها مكانتش مهتمية بيك دانت كنت بتخرج الا ريحة برفانك معبية المكان اما دلوقتي انا مش شامة حاجة , كريم بغضب ايه كمان انا ماشي وهرجع عليكي فجهزي الغداء , ندى بزهق حاضر وقالت بغضب لنفسها هي هتمشي وتسيبني في قرف جوزها وعيالها دالواحد كان مرتاح من الهم دا وقالت
للعيال بكل غل انجر ياض انت وهو اعملو حاجة مفيدة بدل مانتو قاعدين كده , حمزة برعب حضرتك عايزانا نعمل ايه يا طنط , ندى بكره متعملناش فيها انك محترم ومتربي , حازم بدهشة حضرتك بتكرهينا لايه انا مش فاهم , ندى بغيظ بكرهكو علشان انتو عيال رنا , حازم بتكرهي ماما اوي كده لايه , ندى بشر وانت مالك قوم نضف البيت والبيه التاني يغسل المواعين , حمزة يعني ايه احنا عمرنا معملنا حاجة زي دي لما ماما كانت موجودة , ندى بقسوة زمن ماما دا بقى بح دلوقتي بقيتو في زمني انا اامركو الامر واجباري تنفزوه والمش هيسمع الكلام هيتعاقب عقاب يندم بعدها انه مسمعش الكلام , حمزة بقهر احنا لسا اطفال حرام عليكي البتعمليه فينا دا , ندى بجنون طيب هوريكو هعمل فيكو ايه امشو ادامي على المطبخ ,
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدمتي في زوجي)