رواية صدماتي الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح
رواية صدماتي البارت الثاني
رواية صدماتي الجزء الثاني
رواية صدماتي الحلقة الثانية
مالك ماشي في الشارع وهو تاييه وبااصص حواليه بتوهان وم عارف هيروح فين بعد مااطرد من بيته وبيفتكر الي حصل
فلاش باك”
مالك بسخرية: وازاي بقي ده بيتي ولا انتي بداتي تخرفي يلا يلا من هنا
كارما ببرود:تؤ م بيتك وقامت جايت ورقة ةقربت عليه ببرود:دي بصمتك دي ولا انا اتعميت شوف كدة
مالك بص علي الورقة بصدمة :ازاي انا معملتش كدة
كارما بضحك :ماهو محدش عارف انك معملتش كدة وغمزتلو وراحت قعدت حطت رجل علي رجل بشماتة وقالت :ويلا اتفضل اطلع برة بيتي م عايزة المحك كدة وااه شوف بقي هتعمل اي بعد ماطردت اختك شوف هتروح تترجاها تسامحك ولا تترجي ست تالا الي في غيبوبة دي …وقعدت تضحك بسخرية
مالك بصلها بشر وقال بتهديد:لو ماخدتش حقي منك ياكارما م هيبقي اسمي مالك حتي لو علي موتي ..ومشي وسابها
وهي بصت حواليعا وخافت من كلامه بس مبينتش وقررت تعمل حاجة
باك”
مالك فاق علي عربية عمالة تزمرلو بغضب
تمارا بغضب:اييييي م سامع يابهيم انت…واكملت بصدمة :مالك
ونزلت من العربية وقربت عليه بقلق:مالك انت واقف كدة لي اي حالتك دي اصلا
مالك بصلها وحضنها وقال بدموع:سامحيني ياتمارا ارجوكي سامحيني كان عندك حق انا كنت مغفل وغبي وكنت طماع ا انا اسف
تمارا دموعها نزلت وهي بتفتكر شكلها وهو بيطردها قدام كارما من غير اي رحمة.وبعدت عنه وقالت بجمود :اي الي حصل
مالك بصلها وحكالها كل حاجة
تمارا بضغب:يابنت الك***..واكملت بغضب:انا قولتلك قولتلك بس نقول اي انت متربتش واهو شوف بقي هتعمل اي انت خسرت اجمل انسانة في الدنيا وهي تالا وخسرتني انا كمان بعديها وكل ده بسبب الحرباية دي اشرب بقي
مالك بندم وحزن:انا اسف وقولي لتالا تسامحني انا بجد اسف ياتمارا
تمارا بسخرية:بعد اي ها بعد ايي يامالك كل واحد يتحمل نتيجة غلطو يامالك وزي ماقالو ان الندم دايما متاخر واذا كان عليا
فاانا للاسف اختك فلازم اساعدك حتي بعد الي عملتو ليا اما بالنسبة لتالا لو سمحت متقربش منها ولا تجيب سيرتها علي لسانك لو سمحت تمم انت متعرفش هي عاملة اي دلوقتي كلمة مدمرة قليلة عليها فملكش دعوة بيها لانه مستحيل تسامحك لان الي انت عملتو. عمرو مايتغفر
مالك كان بيسمعها بحزن وندم وهو حاطط وشه في الارض وتمارا بصتله بحزن عليه ومتنكرش انه صعب عليها بس م هتقدر تبقي زي الاول معاه وطلعت من شنطتها مفتاح
تمارا بجمود:خد ده مفتاح شقتي محدش يعرف عنها حاجة غير تالا روح اقعد فيها انا عايشة مع تالا
مالك بصلها بدموع وحب:شكرا انك وقفتي جمبي
تمارا قامت بجمود:انا ده واجبي ولازم اعملو اكيد م هبقي نادلة معاك انا م زيك يامالك …ويلا علشان اوصلك واروح علشان اتاخرت علي تالا
مالك بصلها وسكت وركب معاها ومشيو بسكات
_________________________________________
بعد شهرين
تالا بدموع وفرحة :تماارا انا اتقابلت
تمارا :بجد
تالا جريت حضنتها :امم اتقابلت اخيراا هقدر انقذ كل واحد بيعاني من المرض ده اخيرا هقدر اتحكم في كل واحد انا فرحانة اوي بجد
تمارا بدالتها الحضن بحب وابتسامة:وانتي قدها وهتبقي اعظم واكبر دكتور في العالم وتقولي تمارا قالت وانا دايما معاكي وفي ضهرك
تالا بحب وابتسامة:ربنا يخليكي ليا م عارفة منغيرك كنت هعمل اي ربنا يخليكي ليا بجد
تمارا بصتلها بحب
______________
كريم :مسا مسا
مالك بهدوء:اهلا عملت اي لقيتها
كريم بغرورو مصطنع:هو انا اي حد ولا اي
مالك :م وقت استظراف امك دلوقتي عملت اي
كريم؛خلاص متبقاش افوش ياعم عرفت ماكنها فين وعرفت كمان انها ناوية تسافر بكرة
مالك بصلو :متاكد
كريم :ايوة هتعمل اي
مالك بصلو وقام وقال وهو خارح:اندمها وضحك بغموض وخرج
كريم وهو خارج وراه:ياعم اصبر خدني معاك
________
*مين
وفتحت الباب و…..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدماتي)