رواية صدفه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حبيبة علاء
رواية صدفه الجزء الثامن والعشرون
رواية صدفه البارت الثامن والعشرون
رواية صدفه الحلقة الثامنة والعشرون
“في الشركه الهواري ”
كان سليم قاعد علي مكتبو ومندمج في الشغل
وجيه يعقوب
يعقوب: سليم عاوز اتكلم معاك في موضوع
سليم ساب الورق وبصلو: خير
يعقوب: بصراحه كده انا عاوز اتجوز ثويبه
انت عارف اني بحبها من زمان واني مش هقدر ابقي بعيد عنها تاني ف جهوزهالي عشان هيه مش هتبقي لغيري
سليم ضحك اتصنع الجمود: انت بتهددني ولا اي ياض
يعقوب: لا يا سليم بس يعني بعرفك
سليم ابتسم: انا مش هلاقي حد لثويبه احسن منك ومش هطمن عليها غير معاك بس لازم اسأل جدي انت عارف مقدر اعمل حاجه زي كده من ورا وانت عارف ثويبه بالنسباله اي
يعقوب بضيق : طب هتروحله امتا
سليم بضحك: الاسبوع الجاي
يعقوب بضيق: طيب بس مش هستني كتيرر
سليم بضحك: مخلاص ياض انت
تعالي انهارده ع الغدا
يعقوب: ماشي
يعقوب مشي وسليم كمل شغل
“في ڤيلا سليم الهواري”
كانت اريچ واقفه مع الداده
فاطمه: يابنتي روحي ارتاحي وانا هكمل
اريچ ببتسامه: لا يا داده انا هخلص الأكل عشان سليم عاوز ياكل من ايدي
فاطمه بتسامه: ماشي يا حبيبتي
اريچ كانت واقفه بتطبخ بكل حب ومبسوطه خلصت الاكل وطلعت الاوضه بتاعتها هيه وسليم جهزت هدوم لسليم ودخلت اخدت شاور ولبست عبايه بيتي موڤ جميله ولفت حجابها ونزلت تحت
ثويبه بضحك: اوبااااا اي القمر اللي جاي علينا ده
اريچ بكسوف: بس بقا بتكسف 🤭😂
ثويبه بغمزه: حقك يا قمررر😂😉
فريال ببتسامه: بناتي الاتنين قمرات ربنا يحفظهم
اريچ وثويبه: ويخليكي لينا يا ست الكل
اريچ سمعت صوت اسيم بيعيط
اريچ بخضه: ده اسيم هاروح اشوفو
اريچ راحت لقت اسيم صاحي وقاعد ع السرير بيعيط
اريچ شالتو بحب: بسسس ياروحي انا اهو متخفش يا حبيبي
حقك عليا انا سبتك هنا اخص عليا انا مامي وحشه
سليم جيه من وراها: انتي احلا مامي
اريچ بخضه: اخص عليك يا سليم دي تاني مره تخضني
سليم بضحك: اسمالله عليك يا جميل
اريچ بكسوف استخبت في حضن اسيم
سليم ببتسامه: يالهوي علي اللي بيتكسف 😉
المهم انا هطلع اخد شاور وانزل تكونو جهزتو الغدا لاني ميت من الجوع
اريچ ببتسامه: جهزتلك الحمام وهتلاقي ترنج اسبورت ع السرير جاهز
سليم بصلها وابتسم وطلع
سليم طلع الاوضه لقي الاوضه متروقه بطريقه شيك وهدومه مرصوصه بشكل منظم والترنج مطبك ع السرير ودخل لاقي الحمام جاهز ابتسم جداا لانو اول مره يلاقي اهتمام كده
دخل اخد شاور ونزل
تحت كانت فريال قاعده هيه وثويبه وكانت اريچ قاعده بتاكل اسيم وبتلاعبو
اريچ ببتسامه: سليم كنت عوزه اقولك انو نبقا نروح للدكتور عشان تطعيم اسيم لانو خلاص قرب يتم سنه
سليم استغرب: عرفتي ازاي!!!؟؟
اريچ ببتسامه: مش ابني ولازم ابقي عارفه وبعدين شوفت شهاده الميلاد بتاعتو وعرفت انو عيد ميلادو بعد اسبوعين
سليم ببتسامه: اوكي نبقا نروح
داده فاطمه: الاكل جاهز
سليم: انتي اللي عملتي الاكل يا داده ولا اي
فاطمه: لا يابني والله ده اريچ هيه اللي عملت ومرديتش حد يساعدها
سليم بصلها وابتسم
وراحو كلهم عشان ياكلو
وكانت ثويبه مش عارفه تاكل وعماله تبص ع الباب
سليم ببتسامه: اللي مستنياه مش هيجي عندو شغل وهيتأخر
ثويبه اتكسفت وبصت في الارض
اريچ قربت من سليم: متكسفهاش يا سليم
سليم ببتسامه،: كلي يا حبيبتي انا كنت بهزر معاكي
ثويبه كانت مكسوفه بس ابتسمت واكلت
خلصو اكل والداده عملت العصير وطبعا سليم بيشرب قهوه
سليم: داده انا عايز القهوه بتاعتي
اريچ بتسرع: خليكي يا داده هعملها انا
بتشربها اي
سليم ببتسامه: مظبوط
اريچ ببتسامه: حاضر
وراحت تعمل القهوه ودخلتها لسليم في المكتب
اريچ خبطت: ممكن ادخل
سليم: اكيد اتفضلي
اريچ ببتسامه: اتفضل القهوه
سليم ببتسامه: متشكر
اريچ ببتسامه: محتاج اي حاجه
سليم: لا
اريچ سابتو وخرجت قعدت مع ثويبه وفريال
اريچ: وانتي يا ثويبه ناويه تدخلي كليه اي
ثويبه ببتسامه: هقدم في هندسه أنشأ الله
اريچ ببتسامه: ربنا يوفقك يا حبيبتي
سليم خلص شغل وخرج من المكتب
سليم: اريچ بعد اذنك ممكن تيجي
فريال:, روحي شوفي جوزك
اريچ ببتسامه: حاضر يا سليم هاجي وراك
عن اذنكو
ثويبه بغمزه: الله بسهلك ياعم 😂😉
اريچ بكسوف: بس يا بت
راحت طلعت ورا سليم
“في اوضه سليم واريچ ”
اريچ ببتسامه:, خير يا سليم
سليم اخد أيدها وقعدها ع السرير وقعد قدامها
سليم فضل باصص ليها لبعض الوقت وبدون مقدمات حضنها
اريچ اتفجأت من اللي عملو وكان قلبها بيدق جدااا لدرجه انو سليم كان سامع صوت دقات قلبها
سليم بحب: اهدي انا بس حاببب افضل في حضنك ممكن
اريچ هديت نوعا ما وراحت بادلتو الحضن وفضلت حضناه وبتلعب في شعرو وسليم كان مبسوط جداا ومكنش عاوز يقوم من حضنها
اريچ بحنيه: حصل اي
سليم وهو مازال في حضنها: يعقوب جالي المكتب انهارده وطلب يتجوز ثويبه
اريچ بفرحه: بجد طب دي حاجه كويسه مستر يعقوب شخص كويس جدا وهيقدر يحافظ علي ثويبه
سليم:عارف انا واثق في يعقوب بس مش عارف جدي رأيو اي وكمان انا بقالي ازيد تلات سنين مروحتش وعارف اني مقصر في حق جدي وكمان مش قايم بواجبي كا كبير بلد الصعيد
اريچ وهنا انصدمت: انتي صعيدي يا سليم
سليم بتنهيده: ايوا يا اريچ اصلي صعيدي بس سافرت ومسكت شركه والدي وبعدين اسست شركه تانيه اللي ماسكها يعقوب وبعدين جدي مسكني كبير البلد وبقاالي ازيد من تلات سنين
مروحتش هناك ومش عارف هقول لجدي اي ولا احكيلو اللي حصل ازاي خايف يحصلو حاجه
اريچ بحينه طبطبت عليه: متقلقش يا سليم سلم امرك لربنا وهو هيدبرها انت بس قولو انك كنت عامل حادثه وكنت تعبان ولما بقيت كويس جيتلو والايام الجايه حاول تعوضو ومتأثرش معاه وهو اكيد هيسامحك
سليم شدد من احتضنها: هنروح الاسبوع الجاي
اريچ حضنتو وفضلو كده لحد ما راحو في نوم عميق
تاني يوم الصبح بتصحي اريچ بتلاقي سليم لسه حضنها ابتسمت وفضلت باصله شويه وقد اي شكلو جميل اووي وبعدين باست راسو وقامت تجهز تاخد شاور وخلصت وخرجت جهزت لبس سليم وجهزتلو الحمام ونزلت تجهز الفطار
اريچ ببتسامه: صباح الخير على اجمل ناس
فريال ببتسامه: صباح الخير يا حبيبتي
ثويبه ببتسامه: صباح الجمال
اريچ ببتسامه: هاروح تجهز الفطار لسليم وخدز فوق افطرو انتو هنا
ثويبه بمشاكسه: يا بختك ياعم سليم 😂😂😉
اريچ بكسوف: يووه🤭 اما نشوف ياختي لما تتجوزي هتعملي ليعقوب
ثويبه ابتسمت بخجل
اريچ راحت المطبخ وجهزت الفطار وقهوه سليم واخدتها وطلعت
حطت الصنيه على التربيزه وراحت تصحي سليم
اريچ بحنيه: سليم….سليم يلا اصحي
سليم فتح عينو وابتسم لما شاف اريچ
سليم ببتسامه: ده اي الصباح الحلو ده
ده انا كنت بصحي ع وش يعقوب
اريچ بضحك: هههههه 😂
طب يلا قوم عشان الفطار
سليم قام ودخل اخد شاور ولبس وقعد يفطر هوا واريچ
اريچ ببتسامه: تحب تاكل اي علي الغدا انهارده
سليم بحب: اي حاجه منك حلوه
اريچ ابتسمت بخجل
طيب هنزل الاكل وانت خلص قهوتك وانزل
سليم: اوكي
اريچ نزلت وسليم نزل بعدها سليم على ثويبه وفريال ومشي على الشركه
تسريع الاحداث
عدي الاسبوع بسلام عليهم كلهم وكان سليم كل يوم بيقرب لاريچ وحبو يزيد ليها واريچ كانت مبسوطه بتقربهم
وجيه وقت يروحو الصعيد
ياتري اي مستنيهم هناك؟؟؟
ده هنعرفو البارت الجاي
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)