روايات

رواية صدفه الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الجزء الثالث عشر

رواية صدفه البارت الثالث عشر

رواية صدفه الحلقة الثالثة عشر

عند حور بعد ما روحت وباين علي ملامحها الحزن
حور في اوضتها كانت ماسكه صوره نوح وبتكلمها
حور بحزن:يا تري فيك اي يا نوح ليه حاسه انك شخصين في بعض بحس انك وقت بتكون فايق ومركز وبقيت الأوقات مش واعي لتصرفاتك
حور اتنهدت بحزن وتعب وبعد تفكير ذهبت في سبات عميق
عند يعقوب كان قاعد في المكتب بيراجع الملفات وفجأة فونه رن
يعقوب:ايوا
الشخص:عرفت مين اللي بينقل اخبار الصفقات
يعقوب بسرعه: قول مين
الشخص: نائل
يعقوب بغضب: انت متأكد
الشخص:ايوا طبعا يا بيه
يعقوب بغضب: تمام اووي
كنت شاكك فيك من اول يوم شفتك بس استني عليا
يعقوب اخد عربيتو وانطلق علي شقتو
وتشرق شمس بنور صباحها وتعلن يوم جديد
تستيقظ حور وتاخد الشاور بتاعها وتؤدي فرضها وتردي ثيابها وتستعد للذهاب للعمل
حور: صباح الخير
الجميع: صباح النور
حور: هنزل انا بقا عشان متأخرش
صفاء:مش هتفطري
حور:مليش نفس هبقا أكل في الشغل
السلام عليكم
صفاء:مش عارفه مالها من امبارح وهيه كده
محمد:سبيها علي راحتها يا صفاء
صفاء:حاضر يا اخويا
احمد: صباح الخير
صفاء ومحمد: صباح النور
احمد:هيه حور نزلت
صفاء:ايوا لسه نزله
احمد:يا دوب انزل عشان الحقها اوصلها في طريقي
محمد: ماشي يابني ربنا معاك
احمد:يارب يا حج سلام عليكم
احمد جري وكانت حور ماشيه احمد جري عشان يلحقها
احمد بينهج من الجري:استني الله يخربيتك
حور بخضه: يخربيتك خضتني
احمد:اي مركبه في رجلك عجل
حور بضحك علي منظرو:اي يا بطه الحبه دول خلوكي تتعبي
احمد بضيق:طب صدقني انا غلطان ااني جريت عشان اوصلك
حور بلطف:اي ده بجد هتوصلني
احمد:لا خلاص شوفي حد تاني
حور ببراءه:يرضيك يعني اركب مع حد غريب واخويا اوبر قد الدنيا
احمد بضحك:اقنعتيني اركبي
حور بضحك: هههههه 😂 عيب عليك ده انا حور
أحمد بضحك:ام بربور 😂😂
حور بضيق وبتخبطو في كتفو:قولتلك متقولش الاسم ده 😡😡
احمد مش مبطلل ضحك: هههههه 😂😂 هموت
خلاص مش هقول حور ام بربور تاني هههههه 😂
حور بضيق:احمدددددد 😡😡
احمد بيمنع ضحكته،: خلاص سكت اهو
حور:اخلص يلا وصلني عشان متأخرش
احمد اخد حور يوصلها الشركه
عند اريچ صحيت من النوم وقامت تحضر الفطار لاسيم
اريچ: صباح الخير يا فيفي
فريال: صباح النور
صاحيه بدري
اريچ:مش عارفه حسيت نفسي عوزه اصحي وكمان عشان اعمل الفطار لاسيم
فريال:ماشي… بقولك يا اريچ تعرفي طنط ام هشام جارتنا
اريچ بأستغراب:اه اعرفها ليه ؟؟!
فريال:لما كنت في السوق جت بتقولي انا زعلانه منك
بقولها ليه لقيتها بتقولي كده تجوزي اريچ وتخلف كمان ومتعزمنيش مش كان ابني هشام اولي من العريس اللي جوزتيه لبنتك
أريچ وقعت علي الارض من الضحك: هههههه 😂😂 هموت هيه قالتلك كده
فريال بضحك،:اه والله
اريچ:طب وانتي قولتلها اي
فريال:قولتلها معلش المره الجايه هعزمك
اريچ بضحك: ههههه 😂😂 لا حلوه يا فيفي
فريال: بس يا اريچ خروجك بأسيم ده هيعملك سومعه يابنتي واحنا اتنين ستات عايشين لوحدنا مش ناقصين كلمه من حد
اريچ:طظظظ في كلام اي حد وبعدين محدش ليه حاجه عندنا احنا اه ستات عايشين لوحدنا بس بميت راجل يبقا حد يفكر يتكلم كده قدامي وبعدين يا ماما الناس بتتكلم حتي علي الميت وهو قبره
فريال: والله معاكي حق يابنتي لو رامنا ودانا للناس مش هنخلص
اريچ:بالظبط كده
فريال:انتي هتنزلي الشغل
اريچ:اه هنزل بكره بأذن الله عشان هنحتاح مصاريف
فريال:ماشي يا حبيبتي
في ڤيلا الهواري
تجلس سميه بكل شموخ وغرور
سميه بكبر: عزيزه…..انتي يا زفته
عزيز الشغاله:نعم يا ست هانم
سميه:اعمليلي فنجان قهوه
عزيز:حاضر يا ست هانم
سميه:يلا امشي
سميه رافعت سماعه فونها ورنت علي شخص
سميه: هااا اخباراها اي
الشخص: تمام بنحطلها الاكل يوم اه ويوم لا
سميه بشر: تمام مش عوزها تموت ولا حد يلمس شعره منها مفهوم
الشخص:امرك يا هانم
سميه:فتح عينك كويس لو في اي حاجه غريبه كلمني فورا
الشخص:امرك يا هانم
سميه قفلت وقعدت وعزيزه جبتلها القهوه
نوح صحي واخد الشاور بتاعو ولبس بدلتو ونزل
نوح: صباح الخير
سميه ببتسامه مصتنعه: صباح النور علي فين كده
نوح:رايح الشركه ليعقوب
سميه بخبث: بقولك اي متخلي نائل يمسك معاك اداره الشركه بدل يعقوب
نوح بعدم فهم:نائل يمسك الشركه مهو شغال معنا في الحسابات
سميه بمكر وخبث:انا قصدي يعني يعقوب عندو شركتو وهيبقا تعب عليه يمسك شركتين ف خلي نائل يمسكها بدالو
نوح لسه هيتكلم جيه من وراه صوت
يعقوب: بس مش تعب ولا حاجه سميه هانم
نوح بفرحه: يعقوب جيت امتا
يعقوب ببتسامه:لسه جاي
سميه ببتسامه مصتنعه:اهلا يعقوب
يعقوب:ازاي حضرتك
سميه بكبر: كويسه…انا قولت يعني بدل ما نتعبك معنا نائل يساعدكو
يعقوب بخبث: اه طبعا ومالو خليه يجلي الشركه هسلمو اوراق الصفقه الجديده
سميه بفرحه انتصار:اه طبعا هقولو يجيلك
يعقوب: تمام…يلا يا نوح
نوح:يلا
يعقوب اخد نوح ومشي وفي دماغه خطه هينفذها
عند حور احمد وصلها ودخلت قعدت علي المكتب وبصت علي مكتب نوح لقيتو لسه مجاش اتنهدت بحزن وقعدت تبداء شغلها
بعد شويه وصل نوح ويعقوب
حور اول ما شفتو فرحت جداا من جواها
يعقوب اخد نوح ودخل المكتب وطلب القهوه بتاعتو
نوح :عرفت حاجه عن سليم
يعقوب بأسف:لا لسه بس مكلف الرجاله يدورو عليه
نوح بحزن: انا مش عارف هما ليه بعدو عني انا بقيت واحيد من غيراهم
يعقوب بأستغراب:هما؟؟!! تقصد مين ب هما
نوح بحزن،:سليم و ثويبه
يعقوب بتسرع:ثويبه مالها حصلها اي
نوح بأستغراب: اهدي يا يعقوب ثويبه كويسه بس ماما سميه قالت انها سفرتها بره تكمل تعليم وملحقتش اودعها
يعقوب بصدمه،:اي!!!سافرت
نوح بحزن:اه
يعقوب بغضب مكتوم:سافرت امتا وازاي تسبها تسافر لوحدها دي متعرفش تخرج بره الڤيلا لوحدها ازاي ده يحصل وانت كنت فين يا نوح
نوح بحزن:سافرت اليوم اللي كنت بايت فيه عندك انا كمان مستغرب ازاي سافرت لوحدها دي حتي بتخاف تخرج من اوضتها
يعقوب بقلق وفي نفسه: مش مطمن حاسس ثويبه فيها حاجه لازم اتأكد
نوح: يعقوب!!! يعقوب
يعقوب بنتباه:هااا…ايوا
نوح :سرحت في اي
يعقوب:ولا حاجه خلينا نشتغل علي الصفقه الجديده
نوح: تمام قولي هعمل اي
يعقوب:اسمع الصفقه دي مهمه جداا مفيش مخلوق يا نوح يعرف عنها حاجه تمام
نوح: تمام
يعقوب نده لحور عشان تدخله
حور بتخبط ويعقوب اذن لها بالدخول
حور بتوتر:حضرتك ندهتلي
يعقوب:تعالي يا حور
حور بتوتر اكبر:نعم
نوح ده كلو مثبت نظرو علي حور
يعقوب: انا مبثقش غير فيكي يا حور ف خدي الورق ده خليه معاكي لاني مش هأمن عليه في الشركع ولا حتي عندي في البيت بس هأمن عليه معاكي
حور بتوتر حاولت اداريه:حاضر مستر يعقوب متقلقش
يعقوب: متشكر يا حور
حور بتوتر: عن اذنكو
يعقوب:اتفضلي
ده كلو ونوح مشلش عينو من عليها ومركز مع كلامها وكل حركه بتعملها وتوترها
يعقوب لاحظ: اي ياعم انا موجود
نوح بأحراج: هااا…انت تقصد اي
يعقوب بمناشكه،: باين عليك اووي انك واقع في حبها
نوح بتوتر:هااا…حب مين ياعم انت
يعقوب بغمزه:عليا انا برضو يابني ده عينك متشلنش من عليها والبت من الكسوف كانت هتعيط
نوح، بتنهيده: بحبها اووي بس ديما بحس بحاجز بيمنعني اني اقولها بكون خايف متتقبلنيش
يعقوب:قولها وخليك جرئ وشوف ردها يمكن هيه كمان بتبادلك نفس الشعور
نوح: أنشأ الله يلا نكمل
يعقوب بضحك عليه لانو بيتهرب من الحوار:يلا

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى