روايات

رواية صدفة الفصل الأول 1 بقلم مي ربيع

رواية صدفة الفصل الأول 1 بقلم مي ربيع

رواية صدفة الجزء الأول

رواية صدفة البارت الأول

رواية صدفة الحلقة الأولى

_في اي يا انسه متحاسبي
_احاسب!! انت الي داخل فيا
_وكمان بتخترعي احداث! انا اصلا راكن في امان الله لاقيتك داخله عليا بعربيتك
_عادي مشوفتكش
_هو حضرتك عاميه لا مؤاخذه؟
_انت مش متربي!
_مش عارف والله اي الناس دي.. مبتعرفوش تسوقو متجيبوش عربيه احسن
_لأ بعرف اسوق واحسن منك كمان
فتح الباب بعصبيه ونزلها من العربيه
_انزليلي بقا انزليلي
فتحت باب عربيتها ونزلت
بخوف_هتضربني يعني ولا اي… لااا انا مش خايفه منك
_شايفه عملتي اي فعربيتي؟
_عادي فدايا
_لا فداكي دا عند امك اما مش في عربيتي

 

 

_انا مستحيل ادفع فلوس
_لأ هتدفعي.. انتي الي خبطالي العربيه… بقولك اي انا مش فاضي وعايز الحق الاجتماع.. هاتي الفلوس.. واخلصي
_منا كمان عرببتي اتكسرت من قدام يبقي بس كده تعادل
‌_تعادل اي… هو احنا بنلعب كرة… حضرتك الي خبطيني انا اصلا مكونتش لسه اتحركت.. لاقيتك داخله عليا بعربيتك…. ميهمنيش بقي عربيتك اكسرت ولا اتنيلت. اهم حاجه العربيه بتاعتي
_عايز كام يعني
_دي فيراري يا ماما… يعني تصليحها غالي
بصدمه_فيراري!!!!
_يعني اقل حاجه 5 تلاف وابقي كرمتك
_اي ده انت داخل بطمع
_يبقي تتفضلي تركبي معايا ونروح الميكانيكي وتشوفي بقي الراجل هيقولك قد اي
_اه قول كدااااا انت عايزني بقا اركب معاك وتخطفني اهااااااا
_انتي هبله… يعني انا يوم ما افكراخطف هخطفك انتي!!!
_لي مالي يعني!
_خلاص بقي مش عايز. اتكلم
_وهو ططول اصلا تخطفني!
_وهو انا اخطف حضرتك لي اصلا
_انا ماشيه
_هو اي الي ماشيه.. وبالنسبه للعربيه بتاعتي
_عادي… بما ان قدرت تجيب فيراري.. يبقا اكيد معاك فلوس تصلحها
_لأ انا عايز فلوسي يا اما اقدم فيكي محضر
_نعااااام! عادي يا اخويا قدم… وهو انا هخاف منك ولا اي
_تمااام اوي… ده انا هخليكي تتجرجري في السجون
_اما نشوف يا اخويااااااا
سابته وركبت عربيتها وهي بتبصلو بقرف ووصلت بيتها
_ارحمي امي يا شيخه!

 

 

_في اي يا محمد
_هو انا كل ما اديكي عربيتي تكسريهااالي!
_انا اسفه.. بس هو الي غلطان… وبعدين انا اختك مفروض تسامحني
_سامحتك فوق المره.. مليون.. وبردو تاخدي عربيتي وترجعي وانتي مكسراها ونتجرجر وراكي في الاسم
_خلاص يا محمد انا مش هاخد منك حاجه تاني و
وفجاءه قطع كلامهاصوت رن الجرس
بدموع وخوف_استني يا محمد احسن يكون البوليس
_ششش اسكتي انتِ خالص
وراح فتح الباب
_عايزين الاستاذه اسيل احمد فهمي
_اهي خدوها وياريت مطلعوهاش تاني
الشرطه خدت اسيل وهي عماله تصرخ
_والله ما هسيبك يا محمد… انتَ اخ انتَ!!
_صدقوني هو الي خبطني
_يا استاذه احنا شوفنا كاميرات المكان واتضح انك الي خبطاه وكمان مكنتيش راضيه تديه تعويض
_طب اي التريقه الي اقدر اخرج بيها
_ممكن تدفعيله الفلوس الي عايزها او هو يتنازل عن الدعوه
_طب هو. فين دلوقتي؟
_انا اهو
سمعت صوته من ورايا والتفت ليه بخضه
_طب احنا ممكن نسيبكو تتفاهمو وتشوفو هتعملو اي في الاخر
دخلونا اوضه فاضيه وسابونا لوحدنا
_اهلا بيكي
_اهلا

 

 

_اي. مالك خايفه كده لي.. مش كنتي عامله شبح في الشارع
_انا!! لأ انا مش خايفه
_في حاجه عايزه تقوليها قبل ما تدخل السجن يا عيني واهلك ييجو يزوروكي وتخرجي من السجن الناس تقعد تقول اهي المجرمه اهي
_بصريخ: لااااااا انا مش مجرمااااااا
بضحك_ضعيفه اوي
_عايز كام؟
_5
_خمسه جنيه؟
_5 الاف يا روح امك!
_بس انا مش حيلتي غير الف ونص
_انا ممكن اتنازل عن المحضر
_بجد!
_بس بشرط

 

 

_قوول!
_انا قولت لأهلي اني هخطب واحده بحبها.. عشان يحلو عني ويبطلو يقولولي تعالا نشوفلك عروسه
_لأ متكملش يا وااطي ياا ساافل
_اكيد فهمتي
_هو انا رخيصه للدرجادي!
_يبنتي رخيصه اي.. انا بقولك هتمثلي خطيبتي وبعدين نسيب بعض
_انتَ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى