روايات

رواية صدفة العشق الفصل الثاني 2 بقلم وحيدة كالقمر

رواية صدفة العشق الفصل الثاني 2 بقلم وحيدة كالقمر

رواية صدفة العشق الجزء الثاني

رواية صدفة العشق البارت الثاني

رواية صدفة العشق
رواية صدفة العشق

رواية صدفة العشق الحلقة الثانية

همس غمضت عيونها ومشيت وفجاة شدها ليه والعربية عدت
أمير بزعيق:انتي مجنو”نة كان ممكن تمو”تي
همس عيطتت وبعدت عنه وهو بصلها وقال:رفيف
همس بصتله بعيونها اللي بتلمع وقالت:ياريتني كنت م”ت
أمير قرب منها ومسك ايدها وقال:ليه عملتي كده فيا
همس بدموع وصوت مبحوح:عملت ايه ها
أمير قبض ايده وقال بنبرة غريبة:معملتيش بس أنا اللي هعمل
أمير قرب منها وفجاة شدها ليه وشالها وهي بقت تصرخ
همس بزعيق:نزلني احسنلك
أمير حطها في العربية وقفل عليها وركب وقال بزعيق:انا
مش عايز اسمع صوتك وده احسن حل مؤقت يا رفيف
همس كانت هتتكلم بصلها وهي سكتت وهو ساق
في بيت منير

 

 

نوح ابن عم همس:مكنش ينفع تعمل كده يا عمي
منير بصله بغضب وقال:ده تالث تحذ”ير ليك ملكش دعوة باللي بعمله في بنتي فاهم
نوح هز راسه وخرج ومنير بص لاخوه مدحت وقال
منير:ابعد ابنك عن همس انا مش ناقص شغل عيال ومشا”كل مع ابن مهران
مدحت:ماشي يا منير
قدام قصر كبير
أمير وقف بعربيتة ونزل فتح باب همس اللي قالت بزعيق
همس:مش معني اني سكت اني مش هعمل حاجة
أمير شالها وهي بتزعق ودخل بيها القصر والكل اتصدم
زينب امه بر”قت وكذلك فريدة خالتة
ويارا بنت خالتة وقفت مش فاهمه حاجة اما اخوه أدم فبلع ريقة وقال بهمس
أدم:ازاي
اما دارين اخته فقالت بابتسامة:رفيف
أمير بهدوء:الفرح اللي محصلش هيحصل ف الكل يجهز نفسه
همس برقت وهي بتبصله والكل مصدوم عدا دارين وهو طلع
بيها لفوق
في الاوضة
أمير نزل همس وقفل الباب وهي قالت بزعيق
همس:فرح ايه وز”فت ايه انا هخرج من هنا احسنلك
همس جت تخرج شدها ولوا دراعها ورا ضهرها وقرب منها
وقال بضيق:هيتعمل بار”اتك غ”صب عنك هيتعمل
يا رفيف
همس بزعيق وهي بتحاول تفلت:فرح ايه انت مجنو”ن
انا واحده متجوزة ابعد عني
أمير زقها علي السرير وقال بضيق :فعلا نسيت
همس:أسد مش هيسيبك
أمير وهو بيقرب وشه من وشها:أسد مين
همس بتوتر:أسد جوزي
أمير زعق فيها وقال:اسمه زف”ت ايه
همس بخوف:أسد مهران
أمير بعد عنها وخرج وقفل الباب عليها من بررره وحط المفتاح في جيبة

 

 

وخرج من القصر اما همس فحاولت تفتح الباب معرفتش وبقت تعيط
في صباح يوم جديد
همس كانت قاعده عند الباب ونايمه وأمير فتح الباب ودخل وبصلها بهدوء
بعدين زعق وقال:اصحيي
همس اتخ”ضت وهو مسك دراعها وشدها وهي بتحاول تزقه بس من غير فايده لحد ما
خرج بيها من القصر وركبها
عربيتة وهو ركب وساق
همس :انت مين وعايز مني ايه
أمير بصلها بضيق وقال:مش لازم تعرفي
همس بزعيق :يعني ايه مش لازم اعرف خا”طفني ومش عايزني اعرف السبب
أمير وقف فرامل وقال بزعيق:لو سمعت صوتك تاني انتي مش هتتخيلي
انا ممكن اعمل ايه
همس سكتت وهو ساق لحد بيت قديم
نزل وقال:مش ناوية تنزلي ولا اجي اشيلك قالها بسخرية
همس نزلت وهو شدها لحد جوه وهي برقت
لما لقيت أسد قدمها مر”بوط
همس جت تقرب منه أمير مسك دراعها وقال:ارمي عليها يمين الطلاق
همس بصت لأمير بصدمه وقالت:أنت مجنو”ن
أسد بزعيق:مش هطلق حد
أمير بص لهمس وقرب من واحد من رجالته وقال:سهلة

 

 

لو مش هتبقي مطلقة هتبقي ارم”لة واخد المسد”س من الحارس
وضر”ب اسد رصا”صة في راسه اما همس فصرخت وأمير
قرب منها وحط المسد”س علي راسها وقال:هتتجوزيني وده مش
اختيار ده اجباري
همس بصت للد”م بخوف وثواني ووقعت اغمي عليها وهو بصلها
بضيق وقال :ناقصه وج”ع ضهر
أمير شالها علي كتفه وخرج حطها في عربيته بس وقف لما شاف………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفة العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى