رواية صافي الادم الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد
رواية صافي الادم الجزء السادس
رواية صافي الادم البارت السادس
رواية صافي الادم الحلقة السادسة
صافي مسكت الميكرفون
صافي نظرت لى ادم .. لا لا يا دكتورا هو انت فاكرنى ااايه عبيطه مثلا ولا شايفني لعبة تمسكها وقت ما تحب و ترميها وقت ما تحب لاااااااا انا منستش اللى عملتوا و مششش هنسا و لو قولتك انك تجمع كل الناس الحلوة دى ف علشان يتفرجوا عليك و على خيبتك ههههههههه هو انت متعرفش تو تو تو تو تو شغل يا ابنى ها فرجك على حاجة صغننة
و اشتغل الفيديو اللى صافي مسجلة لى امير و رباب
رباب.. ده ده ده مش حقيقي ادم هى بتكدب عليك هى عايزة تعمل فيا زى ما عملت مع نفسها دى كدبة
حواء بصوت عالي.. لا مش كدبة و الدليل اهو بعد اذنك يا صافي
و مسكت حواء الميكرفون.. الدليل اهو تحليل D**N**A اللى عملنا ليك و لى مراد مش عيب برضو يا استاذ امير لم تخلي ابنك يتربة في ح**ض**ن راجل تانى تو تو تو تو معلش ملحوقة
فلاش
صافي.. انتى متأكدة من كلامك ده
حواء.. بقولك سمعتها يا صافي يعني بت ******مش بس ها. مش لقيا كلام اوصفها بيه بت*****
صافي.. ومالو نتأكد
مشهد تانى
حواء ذهبت غرفة ادم طبعا لم كان مفيش حد و خدت اللى مطلوب لى التحليل و ذهبت غرفة مراد و عملت نفس الكلام و ذهبت على المعمل
باك
الام .. حواااء
صافي بابتسامة.. اسمحلي يا حماتي العزيزة و خالتى
و خدت صافي الميكرفون تانى
صافي.. اقدم لكم حماتى يوو اقصد اللى كانت حماتى حمااااتى اللى بسببها اتحرمت سنين من الأمومة ليه لانهاااااا كااااانت بى تبدل الدواء بتاعى بى داود م**ا**نع ا*”*ل**حم**ل و لم ربنا رزقني بعتت ستات يم***وت**وا ابنى لكن احب اقولك ان ربنا اراد ان ابنى سليم يعيش ( و تكمل بصوت عالي) سلييم اااادم مصطفى الشاذلي
نظر ادم لى صافي بصدمة
صافي.. بتبصلي كده ليه هو انا مقولتش ليك كمان ان امك يا روح امك هى السبب في اللى حصلي
صافي.. ها حكلكم بقااا يا جماعه على اللى حصل انتوا برضو منا و علينا و الصراحة راحة تمام هناء هانم الست المحترمة اللى مش بيطلع من بوقها ال**عي**ب خبطت على اوضي و قالتلي ان بيت اهلي غرق مش عارفه ازاي انا طبعا مش مديها اي خ**وان**ا اوم ايه تجي تقعد معايا و تهزر و تضحك و نشرب عصير البرتقال المع**فن بتاعها اللى شبه وشها شربت العصير و فقد الوعي ( و تنظر لي ادم ) عارف اغمو عليا ليه علشاااااان امك كانت حطلي م***خ**د****ررر في العصيررر
ادم اتصدم على صدمتو
صافي تتجاه لى رباب.. أما بقا حبيبت قلبي اللى كنت فاكرها اختىىىىى و بحكلها كل حاجة بتحصلي ده انا لم كنت بحكيلك على ادم كنتى تقعدى تش**تمي في ا**م**و ساعة تقومي يا واطية تتفقي مع امير عليا مش انتى برضو اللى اتصلتي بى ادم
مصطفى ض**رب هناء بالقلم قصد الناس كلها.. انتى طالق طالق طالق طالق
صافي بابتسامه.. أما أنت بقا يا آدم ف ليك عندى هدية على رم**يك ليا قصد الناس
فجأة نزل قلم اوى جدا على وجه ادم و الكف ده كان من صافي
صافي.. ده رد فعل على كلللللل عمليكككككك فيااااااااا و انا قولتلك اخر مرة ربنا يكفيك قلبت اللى تكره بعد ما تحب مصدقتش بس انا قلبتي زى لدغة ال***افا***غى انا حبيتك و صونت حبك و صونتك بس انت بع**تنيي و انا اللي يبع**نى ادوس عليها بجزمتي اتفوووو عليك يا زب**الة و مشيت صافي بكل فخر و سعادة و كبرياء (طبعا كل الستات اللى فى القاعة سقفت ليها بفخر ده غير انها كانت مش عارفه تمشي من كتر الناس اللى بيهنوها و يباركو ليها
طبعا الناس كلها بتصور و الصحافة مش مبطلة تصوير طبعا سيف كان بيشهد كل ده على موبايلو و مصدوم على الاخر و طبعا ادم مش عارف يرفع وشو من الارض
لكن فجأة مسك رباب مش شعرها و نزل بالاقلام على وجهها و طلقها
و في منزل صافي
ريم .. برافو عليكي طلعتي مش قليلة و عرفتى تخدى حقك منهم
صافي بابتسامة.. تربيتك
احمد.. احيكى على اللى عملتها بس ليه مقولتيش
حواء .. لان يا عمي صافي كانت عايزة ادم يصدق انها لسه بتحبوا لو فضلنا معها اكيد ها يفهم
صافي.. بالظبط و كمان انا كان لازم امثل
حياة.. بس انتى مثلتي علينا
ريم ..مش مهم المهم انها رجعت حقها منهم
و في اليوم التالي في المطعم كان في تورتة على التربيزة و مكتوب عليها تتجوزني يا صافي
صافي حطت اديها على بوقها بفرحة
صافي بابتسامة و دموع الفرح.. ده بجد
سيف.. تتجوزني
صافي.. بس ….. سليم ز و عمامي ممكن
سيف .. انا طلبتك من عمامك و هوم موافقين و الاستاذ سليم موافق كده كده يعني مفيش اي حجة
صافي بفرح.. موافقة طبعا
العيلة من الخالف.. مبروك يا صافي
ريم .. مبروك يا قلبي
صافي.. الله يبارك فيكى يا ريري 😂
و خدت صافي الفستان علشان ترتديه مع الميك اب بسيط و ذهبوا على قاعة الفرح
سليم.. جدو انا عايز اشهد
مصطفى.. مينفعش لانك صغير
مهند.. عايز تشهد ليه يا شبر و نص كفاية عليك انك ابو العروسه
سليم.. ابنها لو سمحت و حماه العريس
سيف.. يعني الشبر و نص ده يبقا حماي انا كده ظلم يا جدعان
سليم بطريقة كوميدية.. لو مش عجبك يا سوسو ف معنديش بنات لى الجواز
سيف .. اسف جدا يا سولى هو انا عندى اغلى منك
سليم.. ( ايوة كده ناس مش بتجي غير بى العين الحمراء 😂)ماشى ماشى
و قعدوا الكل يضحك على سليم و خفت دم**و و اخيرا تم زواج صافي و سيف تحت فرحت عيلة صافي و عيلة سيف
و بعد مرور أسبوع في منزل سيف
سيف و صافي بيجرو وراء سليم بفرح و حب لكن سليم غرقهم بالمياة
صافي.. حاااا يا ابن الجزمة
سيف.. والله ما انا سيبك يا سليم
سليم طالع لسانو بطريقة كوميدية 😂
و مسك سيف سليم و قعد يلعب معاه
صافي كل ده كانت بتصورهم
صافي بابتسامة.. ها جاي اتصور معاكم
و يقولو التلاتة مع بعض بى فرح و حب .. فرررركشششششش
و التقط صافي صور معهم
النهاية
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صافي الادم)