روايات

رواية صائد النساء الفصل الخامس 5 بقلم منة محمد

رواية صائد النساء الفصل الخامس 5 بقلم منة محمد

رواية صائد النساء الجزء الخامس

رواية صائد النساء البارت الخامس

صائد النساء
صائد النساء

رواية صائد النساء الحلقة الخامسة

البارت الخامس
صائد النساء
قصص منه محمد
رايكم ع الحلقه …….التقدير عشان اكمل بلاش تم
عند ابهم وصل الفيلا وركن العربيه ونزل بسرعه وسأل الشغاله عن امه
الشغاله: الهانم بتصلي العصر
ابهم هز دماغه: تمام معلش اقفلي البوابه اصلي نسيت
الشغاله: امرك يا دكتور
ومشت راحت تغلقها لقت عربيه وقفت قصادها: عايزه مين
ابهم لف يشوف مين لقاها مد بخطواته المتكهربه: هاله بتعملي ايه هنا
هاله نزلت زي المجنونه: انت هتسبني ومسكت فيه
ابهم شد ايدها من عليه وكمل بعصبيه: هاله انتي سَكرانه ازاي تسوقي وانتي شاربه
هاله بزعيق وصوت جهوري: انشا الله اغور مبقاش ليا حد قولت انك بتحبني انت كدبت عليا وانا عشان غبيه صدقتك
ابهم بنفعال: انا مكدبتش عليكي
هاله :انت قلت مش هتذكر الطلاق كان ده ايه تخيلات
ابهم: انتي كنتي بتتصنتي
هاله: انت مش هطلق كارمن مش كدا
ابهم: هاله شوفتي بعينك الي حصل في المستشفي مهنتي كانت هتنتهي فمن فضلك اسمعيني ومتجيش تاني للمستشفي
هاله :طيب مش هروح المستشفي بس هاجي اعيش معاك هنا
ابهم جحظت عيونه وخرجت من محجرها: امي مستحيل تسمح بده
هاله: هتكلم معاها اوعي ودفعته بقسوه من طريقها
ابهم شدها: هاله مش ممكن

 

 

 

هاله جريت تقتحم الفيلا: مدام هدي مداااام هددددي
ابهم وقفها وشدها من دراعها: هاله متعمليش كدا
هاله بزعيق: مقدرش اخطي المستشفي ومقدرش اجي اعيش هنا فهمني اكون معاك فين
ابهم جزع اسنانه :هاله قلت كلامي وخلصنا
هاله بأمر وتسلط:خلاص تعال عيش انت معايا
ابهم صدمه طلبها: انسي اني اوافق ع الجنان ده
هاله بتهديد: اوكيه لو هنسي انت كمان اعتبر كل الي بينا انتهي
……….قصص منه محمد كاتب………..
قدام باب المستشفي
رغده ببتسامه: ها تحبي تاكلي ايه النهارده هسيبك تختاري بنفسك
كارمن: لقت موبيلها بيرن بصت في الشاشه لقت اسمها
رغده : مترديش عليها اتجاهليها
كارمن اخدت نفس تضبط اعصابها وفتحت الخط
رغده بنهر: ليه بس تردي عليها
كارمن بصوت جامد: عايزه ايه
هاله فتحت الكام وبتلعب في خصل شعرها الطويله: ابدا كنت عايزه اسألك ان كنتي في البيت ولا لاء
رغده نهرتها بصوت عالي:مالك انتي بجد انتي مريضه سرقتي جوزها مش حاسه بالوقاحه وقله الادب
كارمن حطت ايدها ع شفايف رغده كفايه (بصت للكام لهاله) عايزه ايه؟
هاله طلعت برا الغرفه وصدرت الكام ع ابهم الي واقف مشمر كمام قميصه وواقف يحضر السفره
كارمن حست بشعور يدمي وحست بوجع في قلبها وشبت نار تلتهم ضلوعه
رغده: بجد انتي واحده جريئه وقادره عشاني تعملي كدا
كارمن الدموع اتحجرت جوه عدسه عيونها: في ايه تاني
هاله ببتسامه صفرا: انا بس حبيت اقولك متستغربيش لما متلقيش هدومه لانه قرر يعيش معايا ههه انتي معاكي عقد جواز بس انا عندي القالب بحاله ده يبقي تعادل تاخدي حته الورقه ونامي معاها وانا هنا هنام في حضن ابهم باي
رغده بنفعال وحرقه :يله ياكارمن نروح ناخد هدومك وانا هاجي معاكي واذا اعترضت حماتك انا هضربها بنفسي يله
كارمن: اسفه يا رغده هتاكلي لوحدك
رغده :رايحه فين
كارمن محتاجه اكون لوحدي
رغده: اجي معاكي
كارمن بصتلها بنظرات تايهه زايغه ومشت بخطوات تايهه وحاسه بشعور الضياع وخيبه الامل
رغده هزت دماغها باسي: لاحول ولا قوه الا بالله
……….قصص منه محمد كاتب……..

 

 

 

طلعت علي الملهي الليلي وقعدت وجبينها عمال يفرز في عرق وعيونها تحدف في دموع مسحتها جبينها بضعف وضمت نفسها بحزن كبير وغمضت عيونها بقوه وهي تقاوم دموعها
قرب منها المتر الي قلق من شكلها وسألها: انسه انتي بخير
كارمن: اه انا بخير …بخير
المتر: تمام
كارمن رفعت عيونها ع الصنيه: استني ثانيه
المتر: افندم
كارمن: ايه ده الي ع الصنيه
المتر: ده مشروب جامد عليكي مش هتقدري تتحمليه
كارمن بسخريه: ليه هيموتني
المتر: لاء بس هيدخلك في حاله سكر قبل حتي ما تعرفي انك سكرتي
كارمن: هات واحد ولا اقولك هات اتنين
كارمن اخدتهم منه وشربتهم ع دفعه واحده وبعد عده ثواني ووقعت ع الكنبه الي قاعده عليها
نوح دخل وقرب منها لما المتر اتصل بيه لانه شافها معاه قبل كدا لقاها نايمه او تايهه حرفيا مش حاسه بالمولد الي حواليها
نوح قعد ع ركبه ونص قدامها ورفع خصلات شعرها ع ملامحها البريئه الجميله لكن حزينه حس بالشفقه عليها مسح دموعها وهمس قالها: انتي حاليا مش قويه وضعيفه وهشه ازاي هترجعي البيت لو انا مكنتش هنا
جاب كاس ميه ومسح ع وشها بحنيه كمحاوله يفوقها وخبط بأيده ع خدها برفق: كارمن(هز كتافها) كارمن
اخر ما يئس انها تصحا اخدها لحد بيته ودخلها ونيمها ع اول كنبه قابلته في الصاله حطها لقاها تتألم بقوه منظرها يقطع القلب قام جاب شرشف خفيف وغطاها شويه لقاه رجليها نازله علارض راح خلعها الشور ورفع رجليها ومسك دماغها لصدره يحط مخده تحت دماغها فضل يتامل ملامحها الجميله الرقيقه نزلت عيونه ع شفايفها الممتلئه حاول يمسك نفسه بالعافيه قبل ما يلتهمهم وحكم عقله قبل ما يتهور هي بدئت تفتح عيونها ببطئ وبصتله وعيونها ماليانه بحر دموع
نوح ارتبك وقال بسرعه :اسمعي انا مش بحاول اعمل اي حاجه
كارمن بكل جرحها وضعفها ويئسها قربت شفايفها من شفايفه واخدتهم في بوسه نوح بعدها عنه بسرعه لانه واثقه انها بتتصرف من غير عقل ولا منطق هي هتقلد للي عملوه فيها وهتحذف حاجز التفكير والقيود والفلاتر ولما تفوق هتعرف انها طبقت قذرتهم تقليد أعمى هيحول حياتها لجحيم
كارمن اتعلقت في رقبته وصوتها فيه رعشه خفيفه:خليك معايا الليله
نوح هز دماغه كذا مره برفض: لاء قولت لك يمكن يكونوا اساولك لكن انتي مش لازم تنحدري لمستواهم انتي سكرانه ارجعي نامي
كارمن هجمت عليه: عايزه انام معاك اظن دفعتلك وانت عليك تنفذ الي بأمرك بيه
نوح بيحرر ايدها من ع رقبته : سبيني اوعي
كارمن متعلقه في رقبته بستماته: لاء لاء لاء
نوح قرب منها و مسح دموعها :انتي واثقه انك عايزه تعملي ده برغبتك
كارمن هزت راسها بقوه: ايوه واثقه
نوح :زي ما تحبي
ومسك وشها برقه بين إيديه ولسه هيقرب منها عشان يبوسها …فجأه
………..قصص منه محمد كاتب…….
في الكافيه
تامر بتريقه: اظاهر سحرك لا يقاوم البنات مبحلقين فيكي انتي جنسك ايه بالظبط
خلود :انا الجنس الي فيا ممكن يضربك ع رراسك
تامر: بهزر ليه تتعصب يا عبد المجيد ع اي حال اعمليلي معاكي قهوه اسبريسو
خلود :قولي اخر مره شوفت فيها الشمس
تامر عقد حواجبه بستغراب :ليه السؤال
خلوه :يعني اصلك صاحي بدري اليوم فغريبه
تامر ضحك ببرود وهو بيبص في عيونها المستغربه :انا اصلا منمتش وحياتك طول الليل فضلت صاحي كان لازم اهتم بزبونه نوح لحد ما يشرف البيه لتتشقط
خلود :قصدك ايه

 

 

 

تامر اخد رشفه من الفنجان ببطئ :كان من المفروض نوح افندي يكون مع زبونه امبارح بس الاخ مظهرش ولما اتصلت بيه قالي مشغول جدا عشان كدا حليت مكانه والوليه طلعت عيوني لانه مجاش ياختي الستات هتموت عليه تقوليش بيسحرالهم
خلود ضربته ع خده جامد من غيظها
تامر فرك خده: ليه الغباوه دي
خلود بغيره وعصبيه: نوح قالك مشغول جدا
تامر: قال بس معرفش مشغول بأيه
خلود راحت مسكت الموبيل تتصل بيه ونوح رد عليها واخترعلها اي حوار وهي فضلت تستجوبه كأنه في غرفه تحقيق
نوح بملل: قلت انا بخير……كنت زهقان وتعبان عشان كدا رجعت بدري البيت….. (بعصبيه) اوه بطلي تستجوبيني
هي فاقت وماسكه دماغها بألم ركزت سمعت صوت رجالي بيكلم حد وبسرعه رفعت الغطا لقت نفسها بدون ملابسها الداخليه ولابسه قميص رجالي طويل ضمت نفسها بأيدها وصرخت بشكل جنوني: لالالالاء
هو سمع صرختها قفل في وش صديقته الي فضلت تنادي عليه لكن هو كل همه كارمن الي جري عليها زي المجنون وفتح الباب بشكل عشوائي وهي استقبلته بالمخدات وهو اغلق الباب نص قافله يتفادها
كارمن صرخت وبتحدفه بكل حاجه تطولها وبصراخ: اه يا حقير يا قذر ازاي تعمل فيا كدا لييه ليييه ليييه ازاي قدرت
نوح فتح الباب وطل بدماغه بحذر لقاها ماسكه تحفه وهتحدفه بيها وارب الباب تاني : استني دقيقه ودخل مقرب
كارمن بسرعه الصاروخ مسكت تحفه فانوس حديدي وهتضربه بيه جري وهجم ع ايدها يمنعها: لو رمتيني بدي ع دماغي انتي الي هتدخلي الحبس مش انا
كارمن :ازاي ادخل الحبس وانت الي
نوح بصلها من فوق لتحت واتك ع شفته الي تحت كارمن انتبهت لوقحته و ذقته وغطت نفسها تحت اللحاف
نوح حط الفانوس وبخبث: كنتي هتقولي ايه كملي يله سامعك
كارمن عقدت حواجبها: ازاي اتحبس وانا في حاله دفاع عن النفس
نوح :دفاع عن النفس وضحك اوي وانتي في بيتي برغبتك شوفي لو بلغتي الشرطه انتي الي هتتعكشي لانك اغتصبتيني يا شريره
كارمن بصراخ هستيري:انت مجنون انا في اوضتك ولابسه هدومك انت الي اغتصبتني
نوح حب يلعب بأعصابها ويرعبها: لاء والله نسيتي مين الي قام بالخطوه الاولي امبارح وغمزها
وهنا افتكرت كل حاجه!!!!!!!!!!!!!
نوح ارتاح نسبيا وقرب وقعد جنبها وهي رجعت ع وري
نوح بصلها ورفع حاجب وقال بمكر: فاكره مين الي بدء ولو مش فاكره انا مستعد افكرك بالي حصل في الاوضه وع السرير
كارمن ضربته في دراعه جامد وقع من فوق السرير: بطل بطل كلام وقوم بعيد عني رفعت اللاباجوه) لو قربت مني هضربك ع دماغك بدي!!!!
نوح قام بيشدها منها :اهدي بقي يا ست انتي خلينا نسيب الاباجوره مكانها ونتكلم برفعه حاجب مستفز) اصل احنا مش اغراب عن بعضينا
كارمن زقته: انت حقير وجنون
وجريت دخلت الحمام واغلقت الباب عليها بالترباس
نوح قام وراها يحاول يهديها: ارجوكي اسمعيني يا كارمن خليني اشرحك كلامي كان هزار والله احنا معملناش اي حاجه امبارح
كارمن حطت ودنها ع الباب: انت بتقول ايه
نوح: بوصي في الحوض ع الاندر والبرا يمكن تفتكري حاجه

 

 

 

كارمن بصت في الحوض لقت هدومها منقوعه في ميه قلبت في الهدوم بطرف صوباعها والهوم عليها اثار قيئ هنا افتكرت انها لما قربت منه تقيئت عليه
نوح: طالما هديتي كدا يبقي افتكرتي ها لسه عايزه تبلغي عني وانا حتي البوسه مختهاش
كارمن ضربت الارض برجليها بقوه وبصوت عالي: اخرس وامشي
نوح: تمام هجبلك هدوم نضيفه وخدي شور وبغلاسه طمنيني كدا مش هتبلغي عني مظبوط طبعا هيقبضوا عليا بتهمه ايه وانا البوسه مطلتهاش
كارمن من وقاحته نفسها تخرج تضربه لحد الموت شمرت الكمام وبدئت تغسل هدومها وحطتهم في كيسه وطلعت للغرفه لقته حاطط لها غيار من هدومه ع السرير لبستهم بسرعه وطلعت تتسحب ع طراطيف صوابعها محتاجه تمشي فورا وجايه ناحيه الباب وبتبص ع وري وبتلف لقته ساند كتفه ع الجدار ومكتف ايده طلقائي اتخضت ورجعت ع وري ابتسم وعيونه مركزه ع وشها المحمر وشعرها المبتل بريحه الفانيليا
نوح بسخريه لاذعه: بتجري كدا رايحه ع القسم
كارمن: بطل الي تعيده تزيده ونزل عينك لتحت
نوح كمل وهو ينزل عيونه ويديها ظهره: طيب رايحه فين
كارمن: رايحه البيت
نوح: راجعه البيت بس انا حضرتلك فطار ملوكي قهوه وتوست بالجنبه
كارمن: انا مش جعانه
نوح سحب سيجاره من العلبه وحدف واحده بين شفايفه: الفطار ده اهم وجبه
كارمن: انا كبيره وعارفه كويس
نوح : كدا كلي حته يله كلي
كارمن بصتله بغيظ وكانت عايزه تعترض بس من الجوع لما شمت ريحه الجبنه خلتها راحت اخدت توست من ع التربيزه وماشيه
نوح: استني
كارمن: عايز ايه تاني اخدت التوست
نوح: ليه متقعديش تاكلي زي الناس
كارمن: لاني مستعجله
نوح بستفزاز: مستعجله بجد ولا مش قادره تبوصي في عيوني انا اقدر اتظاهر بأني نسيت الي قولتيه امبارح
كارمن: ابعد عن طريقي
نوح: مسك ايدها: استني
كارمن: قلت ابعد
نوح: كارمن ليه بتحرجمي ع خناقه اقعدي افطري
كارمن دفته بسيط وراحت فتحت الباب وجايه تخرج لقت ست كبيره ووراها واحده
تانيه شابه
نوح :جدتي
كارمن بصتلها برتباك وقالت :صباح الخير
الجده ردت بتعجب: صباح النور ولنوح دي صديقتك يانوح

 

 

 

كارمن بصتله وردت بسرعه: لاء انا مش كدا
الجده بشك:بجد ولما انتي مش كدا ليه لابسه هدومه التي شيرت ده هو بيعشق يلبسه
نوح شاف نظرات الشك والاستغراب في عيونها رد بهدوء:جدتي هي بس امبارح هدومها امبارح ادلقت عليها الصنيه وجيت هنا تغير هومها فقط
كارمن: اعذريني لازم امشي اتشرفت بمقابلتك عن اذنك
خرجت بسرعه ونوح بص لجدته وراح وراها
آمنه جوه عيونها اسئله كتير :نوح استني
نوح: لحظه يا آمنه
طلع بسرعه حافي ومسك كف كارمن: كارمن ثانيه
كارمن شدت دراعها منه بشده: ليه جيت ورايا
نوح بهدوء:عايزك تديني محفظتك
كارمن بتعجب: هتعمل بيها ايه
نوح : هوقف الي خلاكي تدخلي في حاله سكر لدرجه كنتي عايزه تنامي معايا
كارمن بقهر من اسلوبه الجريئ :ياريت تقفل بوئك عن الكلام خالص ده كان امبارح وعدي
نوح بحركه سريعه سحب الشنطه وفاتحها تحت محاولتها تاخدها منه فضل يرفع ايده لفوق وهي تنط عايزه تطولها
كارمن بقهر من اسلوبه الهمجي: بطل قله حيا
نوح ضرب كف ايدها برفق: اهمدي متخلنيش استعمل ايدي طالما الذوق مش جايب
كارمن صرخت في وشه: انت عايز ايه بتفكر في ايه فهمني
نوح اتنهد وكمل بنبره غريبه:انتي عايزه ترجعي لجوزك اه ولا لاء
كارمن :تقصد ايه
نوح قرر يدعمها بكل قوته :هساعدك
كارمن مش فاهمه: تساعدني في ايه
نوح بجديه:هساعدك توقفي جري وراه واخليه هو الي يجري وراكي لحد ما نفسه يتقطع
……….قصص منه محمد كاتب…….
كارمن رجعت البيت طلعت في وشها وفي عيونها اتهام كبير
هدي كتفت ايدها: كنتي فين ليله امبارح وليه لابسه لبس رجالي
كارمن: كنت بايته عند واحده صاحبتي وماشيه
هدي: استني هنا لو مفكره ان الخروج طول الليل ممكن يلفت اتنباه جوزك تبفي غلطانه ده مش هيفلح ولا هينجح لو الراجل لقاه ست تانيه غير مراته معني كدا انه قرف وزهق منها
كارمن عندك خبره في الامور دي عشان اصدقك
هدي بنظرات شرزه:ظاهر ع ملامح ابني مش محتاجه لا لخبره ولا لموهبه عشان افهم واعرف
كارمن حرفيا مش عايزه ترد لانها لو ردت هتقول كلام هي نفسها هتستغربه
هدي اقبلي الطلاق خاليه ابني يرجع بيته ويعيش فيه ويرتاح منك يا ممرضه انا بجد مشفقه عليه مش قادر يا عين امه يعيش في بيته وسايب واحده غريبه تعيش فيه
كارمن لو كان الغريب الي تقصديه هو انا فأنتي غلطانه انا مراته الشرعيه
هدي انتي ذكيه اوي وبجحه برضو اوي وكمان انتي زوجه غير مرغوب فيها لو كنت مكانك كنت احافظ كرامتي وامشي
كارمن: حتي لو مكنتش مراته فـ من حقي اعيش هنا
هدي: اي حق
كارمن :انا صاحبه البيت هنا اه البيت بأسمك لكن يظهر نسيتي لما بعت ارض ابويا وجبتلك كل الي حلتي وقدمته تحت رجلك وسعادتك تديري المصنع ووقفت معاكي نص تمن البيت ده
هدي كملت بحتقار: انتي بتلمحي اني مديونه ليكي

 

 

 

كارمن ابتسمت بسخريه وبرود: مش ده قصدي كل الي في الموضوع وعشان تغيظها اكتر معلش انتي ست عجوزه ويمكن نسيتي فقلت افكرك وانشطلك الذاكره وسابتها ومشت بكل شموخ وطلعت السلم متجاهله صرخات هدي
هدي بقهره :كدا وحياه امك ما هسيك وجريت ع التلفون تتصل؟؟!!!
هدي: الو ازيك يا مايسه …عامله ايه…..انا مشتفتكيش ولا في النادي ولا في اي حفله في الفتره الاخيره خير
مايسه موجوده ياحبيبتي بس بنرتب بيتنا الجديد والله من ساع مارجعنا كل يوم ارتب حاجه
هدي: الله هي مش بنت عايشه رجعت معاكي
مايسه: اه رجعت بس حاليا معتكفه في المسجد وبعدها راحت مع اصدقائها شرم بس راجعه قريب بس ليه بتسألي
هدي: لاء ولا حاجه اصلها وحشتني اوي امانه اول ما ترجع بلغيني عشان اعملها حفله استقبال العفريته وحشاني بشكل
مايسه: شكلك عايزه تشوفيها فعلا هو فيه حاجه يا هدي
هدي: بعدين لما اشوفك هقولك يله سلام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية صائد النساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى