روايات

رواية صائد النساء الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة محمد

رواية صائد النساء الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة محمد

رواية صائد النساء الجزء الخامس عشر

رواية صائد النساء البارت الخامس عشر

صائد النساء
صائد النساء

رواية صائد النساء الحلقة الخامسة عشر

في الورشه طلعت تطل عليه لقته كالعاده فاتح العربيه ومنهمك فضلت واقفه مكانها وافتكرت لما سنيه طلعت تبلغها في وضعه مع خلود
#فلاش_باك
سنيه فتحت الباب ع طول وتولول وهي مقربه عليها: الحقي الحقي الحقي
آمنه شدت العبايه ع جسمها: بتعملي ايه يا مخبوله خبطي ع الباب قبل ما تدخلي قدري كنت عريانه
سنيه لطت خدودها :لو شوفتك عريانه ولا يجي جنب الي شوفته
امنه :شوفتي ايه يا سلعوه
سنينه بتحرك شفايفها شمال ويمين: شوفت نوح بيبوس خلود من بؤقها
طلعها من سرحانها لما لقت خلود جايه عليها بترحاب وابتسامه صباح الخير يا جدتي
امنه: صباح الخير فيها ايه الكياس دي
خلود رفعت الكياس: ابدا ده غداء للصنيعيه عملت لهم مكرونه باللحمه المفرومه اما لحضرتك عملتلك شوربه خضار
آمنه: شكرا يا حبيبتي
خلود رفعت كيس : بالنسبه لنوح بقي مكرونه بالفراخ الاكله المفضله
نوح بضيق:متشكر
ولف غرس كله دماغه جوه كبوت العربيه
خلود اتقهرت من رده وحست انه اضايق من وجودها ومدهاش منظر
خلود بصت لجدته بأحراج: عن اذنك احضر اللاكل للعمال
الكل: شكرها
آمنه ابتسمتلها مجامله وبصت لنوح وهزت دماغها بحزن
بعد وقت من الشغل والتعب والسعي وري لقمه العيش
آمنه برحمه: خلاص الشغل اليوم خلص الكل يروح لبيته وعياله يله مرتاتكم وعيالكم مستنينكم
ايوب بمعاكسه: انا مروح البيت حالا بالا وانتي لازم تروحي البيت تستريحي متخلنيش امسكك متلبسه ومتحزمه وواقفه ترقصي في الكباريهات
امنه ضربته بالمروحه اليدويه في كتفه وضحكت: انا يا قليل الربايه اتحزم وارقص لو لقتني هتلاقيني بصلي في اي جامع يله امشي روح لـ امك وبطل تمثل كوميدي لان دمك بايخ
ايوب بجديه:لاء بجد روحي ارتاحي لان شكلك مرهق اوي وكنت عايز بس اسمع صوت ضحكتك
امنه :انا مرهقه لان انت وزمايلك مكسلين ومش بتنجزوا الشغل في الوقت المناسب عايز تشتغل بدون اجر اضافي
ايوب :لاء انا كدا امشي حالا بالا
نوح قرب عليه وبيمسح ايده في الفوطه :خلاص مروح
ايوب رفع حاجب: الله بس ليه رجعت تاني مش انت كنت مشيت مع خلود ممكن اسالك سؤال انت وخلود رجعتوا لبعض
امنه بصتله ومستنيه اجابه السؤال
نوح زقه في كتفه بخفيف: يله اتكل ع بيتك اشوفك بكره
ايوب كشر بطريقه كوميدي :طرده يله سلام يا حجا
امنه بمحبه : مع السلامه سلم ع امك
ايوب ابتسم: يوصل
امنه بصت لنوح وسألته: خلود مشت
نوح :اه مشت انتي مستعجله عشان عايز اشتغل شويه
أمنه: نوح استني عايزه اتكلم معاك امبارح سنيه شافتك انت وخلود انت عارف الي اقصده مش كدا
نوح فهم: البوسه
آمنه: نوح مش عايزه ادخل في حياتك العاطفيه بس انا قلقانه عليك
نوح :انتي قلقانه عليا ولا قلقانه اننا نرجع لبعض
آمنه: لو عايز ترجعلها لانك بتحبها مش هكون قلقانه عليك بس هكون قلقانه ومرعوبه عليك لو معندكش مشار ناحيتها بس رجعت ليها لانك مضطر ترجع عشان تنسي واحده تانيه
نوح رماه الفوطه من ايده وراح قعد ع الكنبه الجلد السوده بزن كأن الفرحه لوشه رحلت معاها
امنه راحت قعدت جنبه: نوح لو مفيش مشاعر ناحيتها يبقي بلاش تخدعها مينفعش تستغلها عشان تنسي حد تاني
نوح نزلت دمعه من عيونه بألم تعجز حروف الوصف فيه وقال: ليه مش قادر انساها
آمنه ضمته في حضنها تحتوي المه بكل حنان
قصص منه محمد كاتب عند كارمن كانت حاسه بضيق شديد…كارهه نفسها…وكارهة كل جزء فيها…حاسه بخووف غريب…وحاسه بتشتت وضياع…
احاسيس كثيرة مالهاش اول وولا اخر…لقائه ضيعها…لقائه جمعها…لقائه رجع وضيعها…الطفل النا تج عن خيانته كانت القشه الي قصمت ظهر البعير!!
لقت ابهم ورغده بيتصلوا بيهم سحبت ايقاف التشغيل وقعدت ع كرسي في جنينه شافت بنت وولد بيلبسها الخوذه هنا افتكرت نوح لما كان بيلبسها الخوذه ويشاغلها قامت وفضلت ماشيه تايهه في الشوارع لحد الليل ما عتم بسواده وانتشر ع الدنيا لقت نفسها بتدخل الملهي الليلي فضلت تشرب وتشرب وتشرب لحد ما داخت ومسكت دماغها
شاب 1 :بقولك ايه جبتلك المطلوب
شاب2 :جبت خد يا مان ظبطها وادعيلي وغمزه
شاب 1: اخد الكيس وفرغ محتوياته في كاس صودا باليمون وشاور للجرسون
تعال هنا خد الكاس ده للحلوه الي هناك دي واذا سألتك انه مش ليها تصر انه هي الي طلبته
الشاب
شاب1: طلع مبلغ من جيبه وحطه في ايد المتر ده ليك نفذ الي قالك عليه
الجرسون: تمام يبشا
الجرسون قرب منها: كاسك يا هانم
كارمن: لاء ده مش ليا
الجرسون بس انتي طلبتيه
كارمن انا طلبت
الجرسون: ايوه حضرتك طلبتيه
كارمن اخدت الكاس من فوق الصنيه وشربته مره واحده برغم كان مر جدا
والشباب فرحت وضربه كاسهم في بعض بنتصار
كارمن بعد دقيقه او اقل بدئت تدوخ لمحها تامر من تحت وهي بتترنح جامد
قصص منه محمد كاتب
ابهم قاعد برا عمال يتصل بيها بس اغلقت الهاتف سمع صوت كركبه ودوشه جايه من غرفته قام ودخل وفتح الباب بعنف
ابهم بنظرات كره :بتعملي ايه عندك
هاله ببرود:بجمع هدوم كارمن في شنه عشان يكون فيه مساحه اعلق هدومي
ابهم سحب الهدوم بقوة وبحزم: سيبي انتي ملكيش الحق تلمي حاجاتها
هاله: ليه كارمن نفسها ادتني الحق في اني اكون مراتك ومتنساش اني حامك دلوقت في ابنك
ابهم حاول يمسك ايده قبل ما يرفعها عليها: من حقي اخد مساحه في التفكير ليه مُصره تضغطي عليا بالشكل ده
هاله: اضغط عليك وتفكر في ايه انا حامك منك ولازم تتحمل المسؤليه
ابهم بجديه وشراسه:بس لسه عندي كارمن مراتي
هاله بحده :كارمن هتطلق منك خلاص
ابهم بنفس الحده:مش هسمحلها
هاله :والله مش هطلقها طيب والعيل ده هيكون ابن حرام في الحاله دي هنزله
ابهم شدها من دراعها بقسوه :انتي بتخرفي تقولي ايه
هاله شدت دراعها منه :بقول الي هيحصل لو قررت تأذيني مفيش مشكله لكن مش هخالي ابني يقولوه يا ابن الحرام العيل ده مرتكبش اي غلطه احنا الي ارتكبنا
ابهم ارتفع ضغطه:اسمعيني كويس
هاله قطعته بطريقه مستفزه:اسمعني انت كويس انت عارفني وحافظني لما بقول حاجه بعملها دايما ومفيش عندي رجوع وعليك تختار بين الطلاق والاجهاض لان انا مش هسمح بضره
ابهم اخد نفس :هختار العيل ومش مطلق
وسابها وخرج طلعت تجري وراه وشدته من ضهره بغل
هاله :ابهم اقف هنا قصدك ايه اختيار العيل من غير طلاق
ابهم حس بالقهر وكأنها مسكاه من ايده الي توجعه:هتحمل مسؤليه الطفل وبس
هاله شاورت ع نفسها:وانا ….انا ايه
ابهم: اسف بس حرفيا مش طايق اكون معاكي انا بحب كارمن مش بحبك انتي
هاله مسكت ايده :ابهم انت في اليوم الي اخترتني فيه قولت لي انك بتحبني انا
ابهم نفض ايده بعصبيه واحتقار:اكتشفت اني كدبت ع نفسي في اللحظه الي فقدت فيها كارمن حسيت الي بينا مكنش حب كان مجرد شهوه وانانيه
هاله رفعت ايدها وضربته بالقلم بعزم قوتها لدرجه الصوابع علمت ع خده وهو ابيض جدا فده ظهر ع ووشه الي زوده احمر ار من العصبية
هدي الي كانت بتتفرج ع الشجار اول ما شافت ايدها اترفعت وهتنزل ع خده شهقت ومدت بهمجيه وزقتها: قطع ايدك انشالله ازاي تتجرئي وتضربي ابني
هاله بصراخ: انتي مالك انتي وابعدي عن سكتي احسنلك
هدي بردح :جري ايه يا زباله يا لمامه
ابهم مسك امه ووبعدها ووقف قدامها وشبك ايده الاتنين لتحت : يله يا هاله اتفضلي اضربيني زي ما تحبي وتقدري تدمري حياتي يله اتفضلي
هاله بكل جبروت رفعت ايدها عشان تتزل ع خده التاني
لكن ايد هدي سحبتها وصرخت في وشها: اه يا بنت الجزم
ابهم حط ايده يمنعها: امي ابعدي انتي
هاله بصرخات مجنونه:انت مفكر لما تقولي كدا ده هيخاليني اسيبك لو عايز العيل لازم تقبلني معاه والا هخليك تدفع ثمن الي عملته فيا
ابهم نظراته احتدت بقوه:اسمعيني متحاوليش تضغطي عليا بالشكل ده لانك مش هترتاحي هنا ارجعي لشقتك واوعدك هراعيكي انتي والطفل ولما تولديه ههتم بيه ع قد ما اقدر
هاله انجن جنونها:انت مفكر بالي بتعمله ده هيرجع كارمن لحضنك مش بس الرجاله يا عنيا الي بيقدروه يلاقوا عشاق وينسوا مرتاتهم ممكن كمان الست تعمل ده وبكل وقاحه مين عارف يمكن تكون ست كارمن بتاعتك في السرير مع راجل وحاضنها وبيـ
ابهم بصصلها بعصبيه وحقد:ولا كلمه زياده ساااامعه
هاله بصتله بتحدي :لاء هتكلم وهراهن بغض النظر ازاي شيفاك بتحاول ترجعها بس هي مش هترجع
ابهم وشه احمر جدا واتك ع فكه بقسوه وسابها ومشي قبل ما يحصل ما لا يحمد عقباه
هاله بتمد تجري وراه
هدي مسكتها بعنف:اتهدي بقي وخالي عندك كرامه وامشي خدي هلاهيلك واخرجي من بيتي
هاله :اتمني يلاقيها وانا هستناه في السرير هنا (وبصوت عالي مستفز) متغيبش يا ابهم ارجع ع طول
هدي فتحت عيونها ع الاخير خلاص فضلها تكه وتموت في الحال من كتر الاستفزاز والوقاحه
قصص منه محمد
كارمن فضلت تترنح لدرجه وهي قايمه خبطت في بنت مسكتها
جات تتحرك تاني كانت هتقع جه الشاب 2 ومسكها من وسطها: آنسه انتي شكلك سكرتي
كارمن حاولت تسحب ايده الي متبته ع وسطها :سبني
الشاب :خاليني اخدك تستريحي في البيت
كارمن بتعافر تنزل ايده الي محاوطه وسطها : بقولك نزل ايدك عني
صوت بقوه وحده : واخد صديقتي ورايح بيها ع فين
كارمن فتحت عيونها المنغششه واتفاجئت بوجوده :نوح
الشاب: انت بتتكلم عن ايه
نوح: الست الي انت عمال تضايقها صديقتي وراح شدها من جوه ايده
الشاب اتجنن: اه يا غبي
نوح رفسه باللكمه في صدره وقعه علارض والبنات بدئت تصوت
الشاب قايم بعيون كلها شر وانتقام
نوح رفع رجله وضربه في انفه خلاه يدوخ ونزل عليه ضرب برجله وهو لسه ضامم كارمن في حضنه
تامر شده :كفايه كدا يله نخرج
الشاب قايم يضرب نوح تامر وقف في وشه وطبطب ع صدره: خلاص سيبهم يمشوا ويادار مدخلك شر
الشاب مسح الدم بضهر ايده من أنفه وصاحبه اخده قعده يعالجله الاصابات!!!!!!
نوح مسند كارمن الي عماله تطوح ع الاخير ورجولها مش شيلاها
تامر طلع وراه بعصبيه: نوح انا بعتلك الصوره عشان اسألك وبس لو كان الشاب ده صديقها ولا لاء مقولتش تيجي وتضربه
نوح قفل ملامحه وبملل:بطل رغي ونصايح وروح هات تاكسي يله
تامربقله حيله :طيب متزقش
نوح بحنان:كارمن انتي كويسه يله ارجعك ع البيت
كارمن زقته بقوه وهي اتهبدت في الحيط من قوه الدفعه: لا انا مش رايحه غير هنا
نوح بنرفزه:انتي مش قادره تقفي ليه بتتصرفي كأنك جامده انتي متخدره
كارمن: انا مش عيله ازاي اكون متخدره
نوح: انا لو اتاخرت شويه العيال دول كانوا هيسحبوكي معاهم
كارمن :حتي لو عملوا كده ده ميخصكش اصلن فاهم
نوح شدها :يله ع البيت
كار.من :لاء سبني مش رايحه هفضل هنا ومش شغلك
نوح اتنهد :كارمن بطلي معافره معايا وامشي كدا بأدب
كارمن بعصبيه: ابعد عني مش راجعه البيت لاني مبقاش عندي بيت سامعني
نوح :بيت جوزك هو بيتك
كارمن برفض:مش راجعه مش راجعه ازاي اروح هناك وهو مع مراته الجديده وابنه
نوح كأنه انصعق من الخبر :قولتي ايه
كارمن ضحكت بدموع متحجره في عيونها:مش الست الي خاني معاها طلعت حامل
نوح كأنه طفل فاهم بس مش عارف يعبر الخبر اخده وكأنه حصله شلل فكري فقد قدرته على التفكير فضل بصللها بصمت بدون ما ينطق بأي كلمة
كارمن كملت بحرقه وقهر: اتجوزته خمس سنين ومخلفتش والست دي بقالها فتره قصيره وحامل منه ليه ارجع عشان ابقي داده واربي ابنهم
فضلت تعيط بقهر من الضياع الي حاسه بيه فضلت تشهق وتنزل بضهرها ببطئ ع الحيط لحد ما قعدت ع الارض بكل ضعف
نوح نخ ونزل معاها وضمها لصدره ومسح على راسها بحنيه
كارمن زقته :سبني انت متختلفش عنهم زيك زي اي راجل خلتني احبك وسبتني لانك غبي
نوح كلمه احبك خالته في قمه سعادته وهو غارق في حلاوه الكلمه لقاه الي
مره واحده هجمت عليه وفضلت تضربه بكل قسوه قهر غضب وهو واقف مستسلم تماما لبطشها سابها لحد ما فرغت كل غضبها فيه لحد ما تعبت وقعدت علارض تنهج
نوح قعد ركبه ونص ومسك ايدها :كارمن ارجوكي ارجعي البيت معايا
كارمن عضته في ايده بقوه: لاء مش راجعه انتي غبي مش بتفهم سبني في حالي وابعد عني
نوح اخر ما زهق منها رفعها ع كتافه زي الشوال
كارمن بتضربه ع ضهره بفتراه: ابعد ايدك عني بكرهك يا نوح بكرهك
قصص منه محمد كاتب
نوح ركبها التاكسي بعد طلعت عيونه وطلع ع بيته ودخل رفعها ع ايده زي البيبي
كارمن: بقولك نزلني يا حيوان انت اطرش بقولك سبني
وعضته من ودنه نوح نزلها ونزل معاها واخدها فوق رجله ع الكنبه الي في الصاله
كارمن قامت من فوقيه :يلعن ابو شكلك سبني في حالي
نوح بيشدها عليه:رايحه فين
كارمن بنفعال: انت مالك انا حره اقدر اروح زي ما احب وابعد ايدك عني يالوح انت
نوح فضل يجرجر فيها واخدها نيمها ع الكنبه ومال بنص جسمه عليها وثبت ايدها الي عماله تلطشه في كل حته تطولها
نوح بشخط وشد شعرها بخفيف :لو مسمعتيش كلامي بالحسنه مش هكون لطيف معاكي
كارمن :خلاص سبني ليه ماسك فيا
نوح بابتسامة مليانه بالحنيه:مش عارفه ليه ماسك فيكي
كارمن هزت دماغها بقوه:لاء مش عارفه حاجه قولت لي انك بتحبني وبعدها سبتني وراك انت زيك زي اي راجل متختلفش عنهم اتصرفت معايا ولا كأنك بتحبني وسبتني عشان واحده تانيه
نوح عقد حواجبه بستغراب: امتي عملت ده؟؟
كارمن: في الكافيه مع صاحبتك شوفتك بعيني
نوح ابتسم :بتتكلمي كأنك هتفرقعي من الغيره
كارمن عيطت: ايوه انا كدا
نوح ابتسم اوي بفرحه بترقص جواه
كارمن بصت شمال ويمين ع ايدها المتكتفه : لاء انا مش غيرانه عليك طز فيك تولع انا بس محبتش حركاتكم سوي معجبنيش الموضوع مش لاني بحبك ولا نيله بس مش عايزاك تعمل كدا مع اي ست تانيه
نوح طول نظرته عليها ورجع نزلهم وابتسم اوي ورجع رفعهم تاني
كارمن : بص انت متسمعش كلامي انا بكدب (عيطت زي الاطفال )انا كدابه
نوح بصلها وابتسم :بس الناس وهي سكرانه بتقول الحقيقه
كارمن صرخت فيه: انت مبتفهمش بقولك كدبت انا مش حاسه بالغيره ولا نيله وشربت عشان مقهوره من جوزي ابهم انت ملكش علاقه بالموضوع وانا مش مفتقده وجودك لان انا مش بحبك سامع مش بحبك
نوح بلع باقي كلامها وغيرتها لما قرب منها جامد لدرجه انفاسه اختلطت وأنفاسه تلفح بأنفاسها و باسها في شفايفها بهدوء وكارمن ولا قاومت كأنه سحرها لحد ما
كارمن دفعته : لا ابعد متبوسنيش
نوح بهمس: بس انا عايز ده
كارمن بنفس الهمس: ليه
نوح بصوت هادي: لاني مش قادر اتحمل بعدك اكتر من كدا بغض النظر عن الي هيحصل ده مش غلطك انتي ده غلطي انا وذنبي انا لاني بحبك اوي ومش هقدر اسمحلك تمشي تاني يا حبيبتي
قصصص منه محمد كاتب
ابهم راح لرغده وفضلت ايده متبته ع الجرس رغده نزلت وهي بتسب وتلعن ع الي ازعج الجيران لقته ابهم وسالها عن كارمن بلغته ان هي كمان عماله تتصل بيها تلفونها غير متاح ابهم طلع يركب العربيه وساق وعمال يتصل بيها غير متاح ولنفسه: لاء مش هسيبك تروحي مني ابدا رجع البيت لكن مش قادر يدخله مش طايقي يقي في نفس
المكان اللي موجوده فيه الحقيرة ركن العربيه وقعد مكانه لحد ما طلع النهار
في الجنينة الصبح بدري
هدي : يعني مش قادره تمشي بسرعه شويه مدي يله
الشغاله بخطوات سريعه: حاضر اهوه
هدي راحت وراها لحد البوابه وراجعه بتبص لقت ابهم مقرفص وساند جسمه ع جسم العربيه علارض وساند دماغه ع ايده !!!!
هدي شهقت وراحت عليه: ابهم ليه قاعد هنا ليه مدخلتش جوه يله خلينا ندخل
ابهم والتعب ظاهر على ملامحه : لاء يا امي لاء مش عايز ادخل جوه
هدي سحبته يقف ع حيله: يله ندخل جوه بلاش فضايح يله
ابهم سحب ايده بهدوء وقعد على الارض بتعب :امي ارجوكي سبيني عايز اكون لوحدي هنا
هاله من فوق الفراندا بصوت عالي مستفز: ملقتش كارمن مش كدا
هدي رفعت عيونها وقاطعتها قبل ما تكمل بإشاره من ايدها بمعنى اسكتي: اصطبحي وقولي يا صبح
هاله بسخريه :ولا لقتها بس رفضت ترجع معاك زي ما قالت
ابهم قام وبصوت فيه قوه غريبه:كارمن مش هتسبني ابدا
هاله ربعت ايدها وبتحدي: لو مش عايزه تسيبك ليه مجبتهاش معاك
ابهم جز ع اسنانه: لانك ضغطي عليها تمشي استخدمتي العيل وانتي عارفه اني نفسي اخلف عشان كدا استخدمتيه سلاح واجبرتيها تبعد عني انتي عارفه اني عايز طفل
هاله سابته ودخلت عشان تلف تنزله لك هو فكر أنها سفهته!!!
ابهم صرخ: تعالي هنا كلميني
هاله لفت وراحتله بكل جبروت: عارف كنت عايزه اجهضه بس كارمن رفضت وقولتلها لو نزلت العيل علاقتنا هتنتهي وساعتها تقدر ترجعلك بس هي مش عايزه ده وطلبت مني اكون معاك لانها عايزه الطلاق وتكون مع راجل تاني
ابهم فكه اتشنج ووشه احمر بلون الدم و بشراسه : انت كدابه كدابه وانا مش هصدقك
هدي حطت ايدها ع كتفه بخوف: ابهم اسمع للغير وفك طلسمه دماغك ان مراتك زوجه مثاليه مفيش منها لو كانت كدا ليه خدعتك وخانتك
ابهم شد شعره بقوه:بطلي ترددي كلام الكدابه يا امي
هدي :ابهم اسمعني
ابهم بصلها بنظره كلها لوم : انتي مش كنت عايزه حياتي مع كارمن تنتهي خلاص حصل الي بتتمنيه مبسوطه دلوقت سعيده وانا حياتي بتدمر كدا
هدي بتوتر : اياك تلومني لوم مراتك
ابهم دخل في حاله هيجان:انتي مش بتحبيها عشان حته ممرضه من عايله فقيره مجتش ع مزاجك من عايله غنيه زي ما انتي عايزه من اول ما بدئت احبها لحد ما اتجوزنا وانتي دايما وقفلها ع الوحده والتكه
هي وحشه بالنسبه لك بما فيه الكفايه ولما مقدرتش تخلف استخدمتي ده وسيله تطرديها وتنبذيها من حياتي كنت عايز اخرج من الدوشه دي عشان كدا بدئت اشوف ست تانيه
هدي صرخت في وشه :بطل هبد
ابهم صرخ بصوت عاااااااالي : لاء مش هبد وانتي بطلي بطلي تقوليلي اعمل ايه ومعملش ايه انا بحب كارمن ومن دلوقت هعمل الي انا عايزه مش الي انتي عايزاه
ابهم ركب العربيه وهدي مسكت الباب لانها خافت عليه وهو متعصب يسوق
هدي بتهبد ع الازاز: ابهم افتح الباب برضايا عليك
ابهم ساق بأقصي سرعه كانه هربان من الجحيم وهدي بتجري وراه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية صائد النساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى