رواية شيخ العرب والجاريه الفصل الثالث 3 بقلم نور الشامي
رواية شيخ العرب والجاريه الجزء الثالث
رواية شيخ العرب والجاريه البارت الثالث
رواية شيخ العرب والجاريه الحلقة الثالثة
التفت ادهم حوله بخوف وهو يستمع الي هذا الصوت حتي تكرر مره اخري مرددا :
مهما عملت يا شيخ العرب مسيري هطلع من المكان ال انت حابسني فيه واخاول اجتلكم تاني وتالت وعاشر انا مش هسكت غير اما اشوف جثثكم جدام عيوني زي نا عملت مع اخوكم بالظبط
كان ادهم يستمع الي الصوت وهو يشعر بالخوف الشديد حتي وضع يده علي اذنيه بقوه وجلس قي الارض اما في الاسفل تحدثت سلسبيل بصدمه مردفه:
انا؟! … اناااا هو طلبني انا
رئيسه الخدم:
ايوه انتي وليكي حريه الاختيار يا توافجي يا ترفضي
غرام بحده:
هترفض طبعا.. اطلعي قوليله انها مش موافقه
نظرت رئيسه الخدم اليهم بضيق وجاءت لتذهب ولكن قاطعها صوت سلسبيل التي تحدثت:
انا موافجه.. هجهز نفسي
ابتسمت فوزيه مديره المنزل وذهبت فنظرت غرام اليها بعصبيه وتحدثت:
انتي مجنوونه صح ازاي تعملي كده
سلسبيل بضيق:
لازم ادخل الجناح بتاعه يا غرام انا هموت لو معرفتش اي ال مستخبي في جناحه
غرام بعصبيه:
جناح اي وزفت اي علي دماغم يا بنتي ركزي هتبقي ليله واحده وهيرميكي زي ال قبلك ليه كده يا سلسبيل
سلسبيل بضيق:
مش هيلمسني بس لازم ادخل جناحه
القت سلسبيل كلماتها ثم ذهبت لتجهز نفسها وقبل ان تصعد الي الغرفه وجدت سيده يبدوا عليها الرقي والاناقه تدخل الي البيت بسرعه فتحدثت فوزيه بلهفه:
سلسبيل… لع استني اوعي تطلعي دلوجتي ادخلي نامي الليله اتأجلت
نظرت سلسبيل بأستغراب ثم دخلت الي غرفتها وانتظرت حتي انصرفت فوزيه وخرجت بترقب وهي تبخث عن غرفه ادهم اما عند ادهم دخلت السيده بلهفه واحتضنته وتحدثت:
اهدي يا قلبي… اهدي انا معاك اهدي
دفن ادهم رأسه في احضان السيده ثم تحدثت بخوف:
هي هتقتلنا… هتقتلنا يا ماما… هتقتلنا
كاميليا بحده:
انا معاكم.. محدش يقدر يقربلكم اهدي يا قلبي اهدي انا جيت خلاص مش همشي تاني اهدي
ابقت كاميليا كلماتها وهي تحاول تهدئته اما عنظ سلسبيل ظلت تبحث في جميع ادوار البيت ختي رات حارس امامها يتحدث بحده:
اي ال جابك اهنيه.. الخدم اخرهم الدور ال تخت بس
سلسبيل بتوتر:
انا… انا لسه جديده فمعرفش الاماكن اهنيه اسفه
القت سلسبيل كلماتهاثم ذهبت وفي صباح يوم جديد كان يركض ادهم حول القصر الخاص به ويقوم برياضه الصباح وعندما دخل انتبه الي سلسبيل التي كانت تركض خلف احدي الفراشات الموجوده فأبتسم واقترب منها وتحدث:
انتي اسمك اي
سلسبيل بتوتر:
سلسبيل يا شيخ العرب
ابتسم ادهم ثم تحدث مردفا:
انتي بجا من ضمن اي جزء.. من الناس ال عايزين فلوس ولا عايزين يكتشفوا جصر شيخ العرب ولا عايزين يشتغلوا
سلسبيل بتوتر:
التلاته بس التانيه اكتر.. عايزه اكتشف جصر شيخ العرب
ضحك ادهم بشده علي صراحتها ثم تحدث باللغه الفرنسيه مردفا:
Dans tes rêves, Salsabil, la personne qui découvre ma vérité mettra fin à ses jours
“” في احلامك يا سلسبيل.. الشخص الذي يكتشف حقيقتي سوف تنتهي حياته “”
نظرت سلسبيل اليه بعدم فهم ثم تحدثت:
انا مش فاهمه اي حاجه حضرتك جصدك اي
اقترب ادهم منها وهو يلامس وجهها ثم تحدث:
هتيجي بليل ولا غيرتي رائيك
سلسبيل بتوتر:
هاا.. لو حضرتك عايز اكيد هاجي يا شيخ العرب
ابتسم ادهم ثم اقترب منها وهمس في اذنيها مرددا:
اوعي تحاولي تكتشفي اي حاجه عني لو انتي بتخافي علي نفسك… ابعدي عن حياتي علشان تعيشي في سلام.. انا اسهل حاجه عندي الجتل.. وحرام لما تكون نهايه بنت حلوه زيك اكده انها تندفن تحت رجلي.. هستناكي بليل يا سلسبيل
القي ادهم كلماته ثم ذهب وتركها تنظر بخوف فأقتربت منها غرام وتحدثت بلهفه:
هو كان بيقولك اي ومقرب منك اوي كده
سلسبيل بخوف:
هو بيخوفني يا غرام… احنا لازم نمشي من اهنيه اناحاسه ان اخرتنا وحشه
غرام بقلق:
ليه.. احنا جاين نشتغل وبس ومش هتعمل اي حاجه سلسبيل بالله عليكي خلينا في شغلنا احنا مش ناقصين
اما في مكان اخر وبالتحديد في احدي الشقق دخل ادهم وملهم وركضت اليه فتاه صغيره في السابعه من عمرها تقريبا وهي تتحدث بلهفه:
بابا…. بابا
ابتسم ادهم ثم احتضنها وتحدث:
حبيبه قلب بابا من جوه اي الجمال دا فيه بنوته قمر كده طالعه حلوه لمين
الصغيره بابتسامه:
ليك طبعا
ابتسم ادهم زملهم واقتربت منهم الداده وتحدثت بابتسامه:
بشمهندس يونس تحب حضرتك احضر الغدا
ادهم بابتسامه:
حضري يا عزيزه
ذهبت عزيزه لتحضر الغداء وتحدث ملهم مردفا:
قوليلي بقا القمر الصغنن بتاعنا ذاكر ولا لا
الصغيره بابتسامه:
ذاكرت يا عمو طارق متقلقش انا هطلع اشطر واحده في الدنيا وهطلع مهندسه زي بابا وماما الله يرحمها
تنهد ادهم بضيق عندما تحدثت الصغيره عن والدتها وبعد الانتهاء من وجبه الغداء جلس بجانبها بعض الشئ وذهب كعادته وفي المساء كات كاميليا تجلس علي مائده الطعام وهي تتحدث بابتسامه:
يا حبيبي حتي وانا بعيده عيوني عليكم ومستحيل اسمح انكم تتعرضوا للخطر مهما حصل
اقترب ملهم منها وقبل يديها وهو يتحدث بسعاده:
والله العظيم انتي احلي ام في العالم كله ربنا يخليكي لينا يارب
ابتسمت كاميليا وبدائوا الفتيات في تحضير الطعام حتي دخلت سلسبيل وغرام واقتربت كلا منهم لتضع الطعام في الاطباق الخاصه بهم وعندما اتصرفوا ابتسمت كاميليا وتحدثت:
عيونكم عليهم… اشمعنا
ملهم بابتسامه:
اي رائيك فيهم طيب عجبوكي
كاميليا بتفكير:
حلوين… بس احساسي بيقول ان دورهم هما مش هيبقي مجرد ليله واحده وخلاص
ادهم بأستغراب:
يعني اي مش فاهم
كاميليا بضيق:
يعني خلوا بالكم علشان دخولهم البيت دا مش صدفه دا فضول خصوصا لسلسبيل
نظر ادهم الي ملهم بضيق اما عند سلسبيل كانت تقف تجهز نفسها وهي تتحدث ببقلق:
يا بنتي صدجيني حاسه اني شوفتها جبل اكده امتي معرفش
غرام بتفكير:
وانا كمان حاسه اني شوفتها قبل كده بس معرفش فين
كات سلسبيل ستتحدث ولكن قاطعها دخول فوزيه وهي تتحدث:
غرام جهزي نفسك ملهم بيه عايزك
نظرت غرام اليها بصدمه ثم تحدثت:
نعم انتي بتقولي اي عايزني انا
فوزيه بضيق:
ايوه عايزك متخافيش جهزي نفسك ولما تطلعي اوضته لو رفضتي مش هيغصبك علي حاجه
نظرت غرام بتوتر وقررت ان تصعد الي الغرفه وبعد فتره كانت سلسبيل تقف في غرفه ادهم تنظر بذهول من جنال ورقي الغرفه هي حقا تشبه اجنحه الملوك فتحدثت بانبهار:
ما شاء الله و
لم تكمل سلسبيل كلماتها حتي قاطعها صوت ادهم الذي تحدث ببرود:
فضولك قل شويه ولا لسه
التفتت سلسبيل ونظرت اليه بتوتر عندما وجدته يقف امامها عاري الصدر وبيده مشروب فتحدثت بتوتر:
هو… انت غريب ليه… كل ما اشوفك اخاف
ابتسم ادهم ببرود وجلس علي الفراش ثم تحدث:
الحمد لله انك بتخافي… علشان لو مخوفتيش هتموتي يا سلسبيل
القي ادهم كلماته وهو يحتسي المشروب اما في غرفه ملهم كانت غرام تقف بتوتر حتي وجدته يدخل وهو يتحدث:
ها… عجبتك الاوضه يا غرام
غرام بتوتر:
اكيد طبعا انا مشوفتش اوضه في جمالها
ملهم ببرود:
متخافيش انا مش هلمسك… انتي هتنامي هنا انهارده وبكره تخرجي وال تشوفيه هنا تنسيه اول ما تخرجي
نظرت غرام اليه بأستغراب ثم تحدثت:
واي لازمته كل دا مش فاهمه
بصلها ملهم بحده وكان هيتكلم بس اتصدم لما شاف….. اما عند ادهم كان يجلش علي الفراش يتنهد بضيق وسلسبيل تقف امامه لا تفهم اي شئ مما يجري وجاءت لتتحدث ولكنها انصدمت عندما سمعت صوت سيده تردد:
ادهم…… هجتلكم ووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شيخ العرب والجاريه)