روايات

رواية شيء من الماضي (احببت مجنونة 2) الفصل العشرون 20 بقلم نجمة براقة

رواية شيء من الماضي (احببت مجنونة 2) الفصل العشرون 20 بقلم نجمة براقة

رواية شيء من الماضي (احببت مجنونة 2) الجزء العشرون

رواية شيء من الماضي (احببت مجنونة 2) البارت العشرون

رواية شيء من الماضي (احببت مجنونة 2)
رواية شيء من الماضي (احببت مجنونة 2)

رواية شيء من الماضي (احببت مجنونة 2) الحلقة العشرون

في بيت سليم داخل غرفه جني
ياسين بيكون نايم على الكنبه وحاطط المخده على صدره، وفجاه بينزل قلم على و’شه
ياسين بفزع _ ايه في ايه
جني _استيقظ فلتذهب الي الجحــ.يم
ياسين _ مالك استيقظ ايه دلوقتي
جني بعدم ادراك ودوخه_ انت مبتستيقظش ليه ها وبتقعد على الأرض وتحط رأسها على ايده وتنام
ياسين _ جني! انتي صاحيه وبتستهبلي صح… دي نايمه ليه حق يقفل عليها.. بيقوم براحه ويسحب ايده من تحتها ويشيلها على السرير تانى ويغطيها وبعدين بيجي يرجع مكانه هي بتمسك ايده
ياسين يبصلها بتأمل ويحاول يشيل ايدها
جني بدوخه _ اممم رايح فين ياسي العمده ما تيجي هنا جاري
ياسين _ ههههه عمده؟! جني! انتي سمعاني يابنت فوقي… طيب سيبي ايدي طيب
في بيت هشام
بيوصلو متأخر واول ما بيدخلو جودي بتسأل على رودينا، وتعرف انها في اوضتها،ف بتروحلها
تفتح الباب تلاقيها نايمه وحاضنه المخده ودموعها على خدها،، بتقرب منها براحه وهي مش عارفه تقولها ايه بعد اللى حصلها بسببها
رودينا تفتح عينيها وتلاقيها قدامها، وتقوم بسرعه تترمي في حضنها وتبكي _ شوفتي اللي حصلي يا جودي انا خلاص حياتي ضاعت
جودي ببكاء _ حبيبتي انا اسفه والله انا اسفه انا السبب
رودينا ببكاء _ مش انتي انا اللي عاندت وعملت فيها البنت القويه بس طلعت غلطانه، انا هانتـ،حر واخلص من حياتي
جودي _ محدش حياته هتضــ. مر غيره صدقيني هجبلك حقك ولازم يتجوزك غصب عنه

 

 

رودينا بانفعال_ لو هو اخر واحد علي الارض انا مستحيل اتجوزه مش عاوزه يصلح غلطته و مش عاوزه اقابله تانى، طلع مؤذي بشكل يخوف، قال وانا اللي كنت هكلمك اقولك حرام ده ميستهلش نكدب عليه طلع هو اللي بيكد’ب علينا وانا زي الهب’له فكرت انه…
جودي ببكاء _ رودينا احنا في ورطه بجد دا مصورك فاهمه يعني ايه
رودينا بصدمه_ مصورني؟! نهار اسو’د يادي المصيبه مش كفايه اللي عملو كمان في صور وتبتدي تلـ.طم علي وشــ.ها
جودي ببكاء _ اششش هيسمعو الله يخليكى اهدي
رودينا تبكي بوجع_ سيبني يا جودي وبترجع لسرير وتنام وهي حاضنه المخده وتبكي بحرقه و وجع قلب
جودي _ انا السبب منك لله يا شيخ انا هاكلمه اشوف اخر ما عنده، ماشي يا يوسف بس اتاكد ان الصور اتمسحو وبعدين والله لا هوديك ف داهــ.يه واند.مك بقيت عمرك
بيكون قاعد في بيته وبيحذف الصور من غير ما يبصلهم
يوسف _ انا مش عايز اكتر من اني اوجعـ.هم هما الاتنين وبس انتو مش احسن منى علشان ميضحكش عليكم..
تليفونه بيرن
يوسف _ جودي؟… الو
جودي _ اخلص قول طلباتك
يوسف _ زي ما قولتلك نتخطب رسمي وبعدين نتجوز دا اللي انا عاوزه
جودي باستحقار_ انا عمري ما شوفت انسان معدوم الكر’امه زيك يعنى ضمـ.رت حيات واحده ملهاش ذنب عشان توصلي
يوسف _ انتي فاهمه غلط انا خلاص مش عاوزك بس لازم تعرفو ان انتو غلطتو معايا وانا بقا هتجوزك علشان اخـ.لص منك انتي وهي
جودي بانفعال _ مش شايف انك زودتها اوى يعنى اللي احنا عملناه يستاهل اللي حصل مع رودينا ده، حرام عليك البت حياتها ضا.عت بسببك
يوسف _ تضيع عادي محدش قالها تحاول تخد.عني
جودي _ ايه السواد ده انت ازاي طلعت كده والله ما قادره اصدق ولا اقتنع لغيت دلوقتي برغم اني شوفت الصور
يوسف _ لا اقتنعي بس دي مش مشكلتنا دلوقتي، امتي راجعين علشان نخلص
جودي _ ربنا يخلصنا منك، انا مش هعمل حآجه غير لما اتأكد ان الصور والفيديوهات اتمسحو
يوسف _ لا انتي متقوليش ايه اللي يحصل، انا بس اللي اقول وانتي تنفذي ولو الخطوبه متمتش انا هتصرف تصرف يزعلكم
جودي بغيظ _ عاوز ايه انت دلوقتي خلصني
يوسف _ اول ما ترجعو نتخطب علي طول وبعد شهر نعمل الفرح
جودي بقلة حيله _ تمام بس قبل الفرح الصور والفيديوهات تتحذف
يوسف _ بعد كتب الكتاب علي طول هحذفهم قدامك
جودي ببكاء _ منك لله يا حقـ.ير يا ند.ل قادر ربنا ينتقم منك
يوسف _ طيب متشكر نازلين امتي بقا
جودي باستحقار _ خلاص نزلنا،، الصبح تيجي عشان نخلص
يوسف _ حلو اوي مبروك ياعروسه.
جودي تقفل في وشه وتقعد تبكي لغيت ما بيوصلها رساله من مراد
مراد _ عارف انك صاحيه
جودي تشوف الرساله ومتردش _ بوجع،، خلاص مبقاش ينفع نتكلم تاني
مراد _ جودي ردي عليه مينفعش اللي بيحصل ده

 

 

انا عارف انك صاحيه وفي حآجه كبيره معاكي، قوليلي وصدقيني مفيش حد هيقدر يساعدك ولا يخاف عليكي قدي
جودي تشوفها ومتردش وتفضل تبكي في الحمام _ خلاص يا مراد الله يخليك متزودهاش عليه
مراد _ يابنتي كلميني انا قلقان عليكي اوي علشان خاطري متسبنيش كده، جودي
جودي تشوف الرساله وبعدين تعمله بلوك _ ببكاء،، يارب بقا انا تعبت واللهى،
مراد بحيرة _ في ايه ياجودي ايه اللي حصل معاكي لدرجة تعملي بلوك، كده الموضوع كبير اوي،.. انا دلوقتي مش هينفع اسيب مصطفى وانزل القاهره، وبعدين طيب، الله يسامحك علي الحيره اللي انا فيها بسببك
بيت سليم في وقت الفجر
ياسين بيكون نايم على الكنبه ويبتدي يفتح عنيه يلاقي جني بتصلي
ياسين باعجاب _ بتصلي؟ يااه دا انا كنت قربت انسا القبله منين
جني بتخلص صلاه وترفع ايديها بدعاء
ياسين _ حرامآ
تقوم وهي لسانها بيسبح ويذكر
ياسين _ بقول حرامآ
جني تشاورله علشان يسكت شويه
ياسين _ خلاص ماشي
واثناء انشغالها بتسبيح بتديلو المصليه
ياسين يبصلها باستغراب _ ايه
جني تشاورله على الحمام الخاص بالغرفه
ياسين _ مش فاهم
جني _ اممم ايه كنت بسبح في ايه
ياسين _ انتي بتشاوري للحمام، مالو الحمام
جني _ انت مش هتصلي الفجر
ياسين باستغراب _ اصلي
جني _ انت مالك مستغرب كده ليه هو انت مبتصليش
ياسين _ بصراحه لا كنت اصلي انا وصغير بس دلوقتي نسيت الفجر كام ركعه وبنقول ايه في الصلاة
جني _ علشان كده استبحت حرمت البيوت ودخلتها عادي، قوم اتوضا وصلي علشان لو قت’لتك متبقاش ميت وانت تارك لصلاه

 

 

ياسين _ بجد انا ناسي مش هعرف
جني _ خلاص روح اتوضا وتعاله انا هقولك
ياسين _ طيب ممكن تعرفيني ازاي اتوضا عشان دي كمان نسيت ترتيبها
جني _ انت بتتكلم جد
ياسين _ اه والله
جني بتنهيده _ بس كده غلط انت ازاي قادر تعيش، تلاقي حياتك كلها سو’اد
ياسين _ لا خالص انا عندي كل حآجه فلوس وصحه الحمدلله
جني _ فرعون كان عنده اكتر منك بكتير، يلا مش هنضيع الوقت في الكلام، روح الحمام وانا شويه وهاجي اوريك الترتيب الصحيح للوضوء
ياسين بخجل يضم فمه ويدخل الحمام
في الصباح داخل المستشفى
انور بقلق _ مريم عامله ايه يا دكتور
الدكتور _ احنا مش قولنا لازم تاخد بالها من الاكل اللي بتاكلو وحقنة الانسولين تتاخد بانتظام
انور _ بس هي بتاخدها بانتظام فعلاً
الدكتور _ مش واضح يا استاذ انت لو مركزتش معاها هي هتمـ.وت بجد
انور بتنهيده_ حاضر يا دكتور انا هرعاها بنفسي. اقدر اخدها دلوقتي
الدكتور _ خليها اخر اليوم احسن
انور _ تمام، وبتيجي علي باله صبا ودعوتها عليه وبخنـ.قه معقول فيكى شيء لله لدرجة دي، الظاهر اني لازم امشيها والا هنتســـ.خط قرود بعد دعوة واحدة تانية
في بيت انور
صبا قاعده بتشخبط وترسم وفجاه الباب بيتفتح
تشوف انور داخل ومتدلهوش اهتمام وتكمل رسم وهو يجي يقعد جمبها وهو مهموم
انور _ تقدري تمشي الباب مفتوح قدامك
صبا من غير ماتبصله_ مبقاش ينفع خلاص
انور _ هو ايه اللي مبقاش ينفع انتي عاوزه تعيشي هنا غصب عنك يعني
صبا بتنهيده _ ربنا يعلم اني بكره شو’فتك قد ايه بس خلاص مطره اكمل كده
انور بخنقه _ طيب وبعدين تحبي اعمل ايه
صبا باستهزاء_ الله دا انت طلعت بتحس اهو خير؟!

 

 

انور _ ممكن متتريقيش بس
صبا_ ماشي مش هتكلم
انور _ فكري وقولي عاوزه ايه وانا هعملو
صبا تحس ان فيه حآجه مزعلاه وتبتدي تتعاطف معاه _ هو ايه اللي حصل
انور بتنهيده _ ربنا استجابلك ولو قعدتي اكتر من كده مضمنش اللي ممكن يحصل
صبا _ استجابلي ازاي ما انت قاعد قدامي مفكش رجل مكسو’ره
انور يلعب في صوابعه ويزفر بخنقه
صبا_ مالك
انور بخنقه _ مفيش هدخل جوه ولما تخلصي وتقرري عاوزه ايه قوليلي
صبا _ قولتلك اني هقعد هنا مبقليش مكان تاني اروحله
انور بخنقه_ ماشي براحتك خدي ده المفتاح
صبا _ ممكن تقولي مالك، ايوه انت ند.ل وحقير بس اقدر احس انك مقهور
انور بدموع _ اختي الصغيره
صبا _ مالها
انور _ كانت هتمو’ت النهارده وانتي السبب
صبا _ انا؟! هو انا شفتها فين علشان اكون انا السبب
انور يبصلها ويكست
صبا _ ااااه فهمت، طيب وانت عاوزني ادعيلك بعد اللي عملته معايا يعني
انور بانفعال _ لا بس متدعيش عليها ، هي لسه صغيره ويتيمه وملهاش دعوه بحاجه
صبا تعطف عليه وبندم _ انا اسفه مكنتش اعرف ان ممكن يحصل كده
انور بخنقه_ انتي بتتأسفي كمان، لا دا انتي عاوزه تضايقيني بقا
صبا _ طيب اعمل ايه يعني حيرتني
انور بزهق_ متعمليش حآجه عن اذنك
صبا _ استنا
انور _ عاوزه ايه
صبا _ أنت بتقول انها يتيمه يعني مفيش حد معاها دلوقتي
انور _ لا في ست بتجيلها البيت تشوفها وتمشي وهي دلوقتي في المستشفى
صبا _ هي عندها ايه
انور _ نوبة سكر
صبا بتردد_ هو انت ينفع تجيبها هنا، لو مفيش حد يرعاها يعني
انور _ ايه؟
صبا_ انت بتقول انها صغيره ويتيمه وانا قاعده هنا لوحدي، هاتها انا اخد بالي منها
انور بخنقه _ اخرسي متضيقنيش عاوزاني اجبهالك هناك علشان تشيليني جمايل
صبا بغيظ_ امشي انا غلطانه اني حبيت اساعد
انور بتردد_ بتتكلمي جد
صبا _ خلاص بقا طلعت مش وش خير.
في المستشفي

 

 

مراد_ مصطفى انا عاوز اتجوز جودي
مي _ تجوزها ازاي وهي مخطوبه يعني
مراد _ مبتحبهوش يا ماما
مي _ وهنروح نقولهم ونبي سيبو الراجل اللي عاوزها وادوها لمراد اللي مرضيش بيها صح
مصطفى _ خلاص يا مي طالما عاوزها احنا نفكر في حل المهم يتجوزها
مراد _ ايوة كده يادرش سيبك منها وخليك معايا نعمل ايه بقا
مي_ هي أله هنفاصل فيها يابني
مصطفى بهمس_ قولها تمام واحنا نشوف هنعمل ايه بعد ما تمشي
مراد _ تمام احنا نوزعها ساعة
مي _ سمعاكم على فكرة، خلاص شاركوني معاكم وامري لله
مصطفي _ فاكره اللي حصل زمان،،، البيت اللي علي البحر ها
مي _ اسكت لا الواد يقلدك تبقا مصـ.بيه
مراد_ عملت ايه يادرش
مصطفي _ خطـ. فتها لما كانت هتجوز
مراد _ بتهزر لدرجة دي كنت بتحبها
مصطفي _ لا خالص بس مكنتش عاوزها تجوز
مي _ ههههه ابوك محبنيش غير بعدين وانا اللي اعترفتلو الاول
مراد _ امال ليه جودي تقلانه عليه ومبتعترفش
مصطفى _ وانت مين قالك انها بتحبك
مراد _ كل حآجه بتقول انها بتحبني، تصرفاتها ونظراتها حتى سكوتها بيقول كده الا لسانها لسه منطقهاش
يبص عليهم يلاقيهم مبتسمين
مراد _ ايه مالكم
مي _ مش هي دي جودي اللي كنت تقول انها اختك وهتقدمها لعريسها بأيدك ايه اللي جد يخليكم تحبو بعض يعني
مراد _ اول ما عرفت انها هتتخطب ل يوسف حسيت اني بحبها ومينفعش حد ياخودها مني، وانا مش هسمح بده حتي لو اطريت اخطـ.فها زي ما عمل مصطفي

 

 

مصطفي _ مش هتوصل للخطـ.ف ان شاءلله، احنا لما نطلع من هنا نروح بيت القاهره وانا هكلم هشام
مراد _ تمام ماشي
بالليل في بيت انور
صبا بتنضف البيت وفجاه الباب بيتفتح، توقف وتبص بترقب
انور _ تعالي
مريم _ ايه المكان ده
انور _ دي شقة انا واخدها بعيد عن الدوشه، تعالي
صبا تبص عليهم بإبتسامة
انور بارتباك _ احم صبا مريم جت
صبا لنفسها _ امال ايه مش هجيبها وعملتلي فيها زعيم
مريم باعجاب _ مين القمر دي يا انور
انور بارتباك _ دي دي صبا
مريم_ ايوه مالها يعني تعرفها منين
صبا بترحيب _ تعالي بس سلمي عليه وبعدين اقولك انا مين
مريم _ ازيك
صبا بإبتسامة _ انا كويسة، انتى اللى عامله اية دلوقتى
مريم _ انتى عرفتي انى كنت تعبانه؟!
صبا_ اه هو قالي
مريم _ انا كويسه وانتي
صبا_ وانا كمان، عندك كام سنه
مريم _16 سنه
صبا _ العمر كلو حبيبتي، تعالى ارتاحي
مريم _ ايوه ياود وعرفت تنقي
انور _ لا مش زي ما فهمتي دي بتكون صديقه مش كده
صبا تبصله بقرف _ ايوه يا حبيبتي انا صديقه فعلاً
انور _ طيب يا حبيبتي روحي ارتاحي في الاوضه اللي هناك دي وانا هاجي وراكي
مريم _ ماشي عن اذنكم وبتمشي
انور بخجل _ متشكر
صبا بقرف_ مش بعمل كده علشانك انت انت عد’وي وهتفضل عد’وي
انور _ حتى لو كده متشكر بردو علي انك مقولتيش حآجه قدامها
صبا تبصله بقرف وتمشي وتسيبه
انور _ حقها زعلان ليه انت بوظتلها حياتها بس يلا مسيرها تتأقلم وتنسا
في اوضة مريم
صبا _ حبيبتي انتي جعانه صح
مريم _ بصراحه اه
صبا _ طيب ارتاحي وانا هجبلك تاكلي
مريم _ انتي طيبه اوي
صبا _ وانتي قمر قوي وشعرك حلو كمان
مريم _ وانتي شعرك حلو ولا لا

 

 

صبا بهمس_ هوريهولك بس بعدين لما اخوكي يمشي
مريم بإبتسامة _ ماشي … ايه ده الله سكتش رسم
صبا _ دا بتاعي انا تحبي تتفرجي على رسماتي
مريم _ ايه ده انتي بتعرفي ترسمي
صبا تديها الاسكتش _ يعني شويه اهو شوفي
مريم بانبهار _ الله انتي راسمه دا بجد
صبا _ ايوة انا ايه رأيك
مريم _ تحفه تعرفي انا بحب الرسم بس مستوايا مش حلو زيك
صبا _ طيب ايه رايك اعلمك
مريم بفرحه _ مواافقه طبعا
صبا_ طيب تمام بس خليني اجهزلك اكل الاول
مريم _ ماشي
بتطلع من الاوضه عشان تجهزل الاكل ف تلاقى انور واقف وبيبص عليهم بإبتسامة
صبا بقرف _ واقف عندك بتعمل ايه
انور _ وانتي مالك انا ببص على اختي
صبا _ طيب براحتك وبتمشي
شركة ياسين
رياض _ احنا مشفنهاش من كام يوم
الاب _ ازاي يعني متعرفوش هي فين بتنا مجتش البيت بقالها مده وانتو المسؤلين قدامنا
رياض _ يافندم احنا ملناش دعوه بحد برا حدود الشركة من فضلك امشي عشان مش عاوزين شوشره
الاب _ علي كيفك بس انا هشتكيكم و اوديكم في دا’هيه
رياض _ اتفضل اعمل اللي تقدر عليه
الاب_ ماشي يلا بينا يا واد
رياض _ هتكون راحت فين، دي بنت غلبانه ومش هتسلم.. الزفت التاني بقالو فترة بيغيب هو كمان والله شكلك كده انت ورا اختفا.ئها
تاني يوم

 

 

في بيت هشام
هشام_ سليم وحشتني يا راجل
سليم_ وانت كمان يا غالي
هشام_ ازيك يا جني عامله ايه
جني بإبتسامة_ الحمدلله يا عمي
هشام_ وانت يا يوسف
يوسف_ الحمدلله بخير
هشام_ تمام اتفضلو اتفضلو
جني_ ممكن اروح عند جودي؟!
ياسمين _ اتفضلي حبيبتي روحيلها قاعده جوه هي ورودينا
في اوضة جودي
جودي بحزن _ وبعدين يا رودينا هنعمل ايه
رودينا قاعده ساكته ومنطافيه تمامآ
جودي _ الله يخليكي متضعفيش كده كلهم بدأو يسألو في ايه
رودينا بوجع_ انا انتهيت يا جودي
جودي_ متقوليش كده اوعدك كله هيتصلح، وفجاه الباب بيتفتح
جني_ بتعممملي ايه
جودي بارتباك_ حبيبتي اتفضلي تعالي
جني تبص ل رودينا اللي قاعده زعلانه وشكلها منطفي مش زي ما شافتها قبل كده _ مالك حبيبتي
رودينا تبصلها باستحقار وتقوم وتمشي بعيد
جني باستغراب_ مالها هي زعلانه منى ف حآجه
جودي_ لا لا أبداً بس هي تعبانه شويه
بتطلع رودينا ف بتلاقي يوسف قاعد مع الناس وتوقف مكانها تبصله بكر.ه واحتقا’ر
ياسمين_ تعالي يا حبيبتي سلمي علي عمك سليم ويوسف
يوسف لما بيسمع اسمها بيتلخبط ويحاول ميلفتش انتباه الموجودين
رودينا تقرب منه ببطئ وخطوات منكـ.سره،_ اهلا ياعمي
سليم_ اهلا بيكي حبيبتي، ايه مالك تعبانه ولا ايه
رودينا بكــــــ.سره’ _ انا تمام اوي الحمدلله، ازيك يا استاذ يوسف
يوسف من غير ما يبصلها _ تمام
رودينا_ عن اذنكم
سليم_ هي مالها

 

 

ملك_ مش عارفه والله بقالها يومين بشكل ده تعبانه و وشها شاحب ومبتكلش
هشام_ لازم تروح لدكتور مش هينفع تستني
ملك_ ان شاءلله هوديها بكره
سليم_ سلامتها
ملك_ الله يسلمك
سليم _ نتكلم في المهم دلوقتي يوسف كلمني وعاوز يتمم الخطوبه وجايب الشبكة كمان ف كنت بقول اننا نعملها بكره مثلا ايه رايكم
ياسمين_ فجاه كده،
يوسف_ ونستنا ايه طالما انتو موافقين
هشام_ والله احنا معندناش مانع بس نشوف جودي ظروفها ايه
يوسف_ طيب ما تندهلها تشوف رايها دلوقتى
ملك _ ههههه انت مستعجل اوي
يوسف بإبتسامة_ يعني بقول مفيش داعي نأجل تاني
هشام_ كلامك صح، استنا اندها… جووودي
جودي_ نعم يا بابا جايه اهو
بتطلع جودي وتروح عندهم
جودي_ ازيك ياعمي
سليم_ الحمدلله حبيبتي
جودي بخنقه _ ازيك
يوسف يبصلها بصات ذات مغذي _ الحمدلله وانتي
جودي _ كويسه،
يوسف_ طيب ياعمي انا هسيبكم واطلع في الجنينه عشان ميكونش فيه احراج
هشام_ ههههه ماشي اتفضل،
جودي تبصله باستحقار وهي عارفه انه رايح يضا.يق رودينا
رودينا واقفه جمب الورد بحزن شديد و وجع
يوسف_ احم
رودينا تفزع لما تسمع صوته ومتقدرش تبص عليه
يوسف_ سمعت انك مبتكليش وحابسه نفسك خير
رودينا تمشي بعيد بخوف من غير رد وهو يروح وراها
يوسف_ انتي بتعملي في نفسك كده ليه خديها ببساطة واعتبري انها نزوه
رودينا بانفعال_ ارجع لو مشيت ورايا تاني انا هروح اقولهم علي كل حآجه
يوسف_ هتقوليلهم انك نمتي في حضني وان كل حآجه حصلت بينا متسجله معايا؟!
رودينا ببكاء_ ابعد عني انت مش مكفيك اللي عملته
يوسف_ بصراحه لا لسه مرتحتش وبفكر اعيد اللي حصل تاني
وفجاه بيسمع صوت جني

 

 

جني بصدمه وكلام بيطلع بالعافيه_ يوسف ايه اللي سمعتو ده
يوسف بصدمه _ ا انتي ايه جايبك ورايا
رودينا ببكاء_ كويس انها جت علشان تعرف اخوها طلع وا.طي ازاي وبتمشي وتسيبهم
جني ببكاء_ يوسف الله يخليك قولي اني سمعت غلط
يوسف بتوتر_ جني انتي فاهمه غلط مفيش حآجه حصلت صدقيني
جني تفتكر الليلة اللي باتها عندها ياسين وبوجع_ انا دلوقتي عرفت اي سبب اللي حصل، بجد انا مصدومه فيك منك لله
يوسف بدموع_ جني والله ما حصل حآجه دا كله سوء تفاهم
جني ببكاء_ انا سمعتك بودني، انت جاي تخطب جودي وسايب البنت اللي بوظتلها حياتها، لا يا يوسف انا هروح اقول ل بابا وقدامهم كلهم خليه يعرف ان تربيته فيك طلعت فاشله وبتمشي بسرعه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شيء من الماضي (احببت مجنونة 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى