روايات

رواية حكايتي أنا الفصل الثامن عشر 18 بقلم مي محمد

رواية حكايتي أنا الفصل الثامن عشر 18 بقلم مي محمد

رواية حكايتي أنا الجزء الثامن عشر

رواية حكايتي أنا البارت الثامن عشر

رواية حكايتي أنا
رواية حكايتي أنا

رواية حكايتي أنا الحلقة الثامنة عشر

وضربته علي رأسه وقع فقد الوعي من شدة الضربة
في المقر ”
خالد..فيه ايه ياعمر مالك متنح كده ليه
عمر ومازال مزهول.. فعلا التنين وشبه بعض
خالد بعدم فهم.. شبه بعض هما مين ياعم ماتنطق
وجه للاب توب عليه وتنح ..فعلا ش شبه بعض ينهار اسود انهي زياد
عمر..مش عارف
خالد بندب.. هي المؤموريه دي نعرف مين زياد صح
عمر ..اسكت الحوار داا مي طلبته مني ولازم ندور ونراقب التنين ونشوف انهي زياد الحقيقي
خالد..ايوه بس الحوار هيكون صعب
عمر..تؤ. بيتهيالك الحوار سهل بس لليركز يا باشا
خالد..طب اعمل ايه يعني اساعدك ازاي ياعم
عمر.. راقب واحد وانا ارقب التاني
قاطعه خالد بضحك.. والله والزاي بردو هنعرف انهي زياد
عمر..انا عارف طريقة زياد كويس لازم اشوفهم فالاول وبعدين نشتغل علي طول
خالد بتوتر..انت متوتر ليه كده
عمر ..انت مش شايف حجم الكرثه الي احنا فيها التنين تؤام بس واحد زين الي ظهر عايز يقتل زياد لاي سبب وطبعا لازم يوضح انه الي مات زين عشان ياخد كل حاجه
خالد بفهم..وزياد يروح الضحية ثم سكت وقال..علي فكرة هو شغال مش لوحده الواد دا وراه حد مشغله
عمر..كده انت شاطر ومركز اوي انا هتحرك علي هناك دلوقتي و بقا اقولك الي هيحصل
خالد ومسك فايدو.. خدني معاك ياجدع ونبي عايز اشوفهم قدامي
عمر وبعد ايدو.. ياعم اسكت تشوف مين اذا مي بتقولي انهم التنين تصرفات زياد انت عاوز تاجي وتعك الدنيا
خالد .. ونبي خدني معاك ومش هعك حاجه ولله ثم قال بصوت عالي ..عمر خدني معاك ياعمر خدني
عمر..اخرس لحسن حد ياخد باله
خالد ..طب خدني معاك عشان مسيحش هنا وانت عارف لساني كويس
عمر وزقه قدامه..اطلع قدامي ياحيوان ع اخر الزمن واحد زيك يهددني اناا
خالد.. ههههه اه شفت
maiـــــــــــــــــــــــــــ
في قصر مي سعد ”
ندي..اساعة ١٢ دلوقتي ومجاش زياد لحد دلوقتي
شهاب..اووف وكمان قافل فونه ايه دا
مصطفي.. اهدو يا جماعة دلوقتي ياجي و قاطعهم دخول زين ..اااااه
الكل جري عليه بصدمه وخوف عليه
ندي.. زياااااد
زين بتمثيل وتعب.. الحقيني يا ندي عملت حادثة وكنت هموت ااه
مي.. اقعد اقعد انا هطلب الدكتور فورا
زين بتعب.. مفيش داعي انا كويس الناس الي ف الشارع ودوني المستشفي انا كويس دلوقتي متقلقيش
شهاب.. ازاي داا حصل مش تاخد زفت بالك
زين ويمثل الحزن.. غصب عني كنت متنرفز ومدايق وحصل الحصل
مي وقعدت جنبه.. حبيبي انت كويس بجد هه
زين..كويس والله
قاطعهم دخول عمر وخالد الذي يبتسم فقط
مي ..تعال يا عمر
دخل ببطء بهيبته .. ازيكم
ندي ..الحمدلله حضرتك عامل اي
عمر بابتسامه..كويس ياست البنات المهم انتي عامله اي
ندي وبتعيط..زي ماشايف اهو وترمت فحضن زين الذي ابتسم وعلم ان كسب الجميع اليوم
شهاب عندما رأه خالد..انت ليه جاااي
خالد وبيبص ورا وقدام وشاور علي نفسه..انا
مصطفي.. ايوا انت مش الي جيت فتشت القصر
خالد.. احم ايوه انا وبعدين دا شغلي يا بشاوات والله
شهاب بعصبية.. ايوه شغلك زي قاطعته مي بحده.. شهاااب
مي باحترام.. حصل خير ياجماعة اتفضلوو
دخل كلأ من عمر وخالد
عمر.. مي عامله وليه مش بتردي علي الفون قلقتيني عليكي اوي
مي بزعل.. غصب عني والله انا في مصيبة ياعمر
عمر..( الموضوع سر بينه وبين مي عشان كده مقلش السبب الحقيقي لوجوده) مصيبة ايه
خالد بابتسامه.. ايه ياجدع امال احنا هنا ليه
عمر بقزه علي اسنانه..اخرسس
خالد بلع ريقه وسكت
الكل ساكت
خالد ..احم امال فين النصاب مش شايفه يعني ثم قال بهزار ولا لما عرف فيه ظباط في البيت هرب ههههه
الكل بصله ..فيه ايه ياجدعان وربنا بهزر عادي
عمر ..الف سلامه عليك يازياد ايه الحصل لك
زين بكدب..حادثة عادي متشغلش بالك انت
عمر..طب الحمدلله جات سليمه ياعم
زين يمثل التعب..الحمدلله
خالد..الحمدلله ع سلامتك يا نصاب
الكل بزهول من رد خالد عمر بصله وقال بحده
عمر..مش قلتلك تخرس خااالص
خالد ..حاضر حاضر اهو خرست قاطعهم صوت زياد
مساء الخير ثم ابتسم عندما رأه عمر..اهلا اهلا عمر المنزلاوي بنفسه في بيتنا وسلم عليه
خالد واقف متنح بيبص شويه ع زين وشوية ع زياد الي دخل😯..سبحان الله والله فعلا تؤام ربنا يخليكم لبعض
زين.. تؤام مين داا واحد نصااب
زياد بص عليه وسكت
خالد.. احم بقول ايه يازياد وبيبص ع زين ..انت تعرفني من امته
زين بتوتر.. ايه اسؤال داا وبعدين انت بتستجوبني في بيتي ولا ايه
خالد بتوتر.. هه
عمر ..مقصدهوش كده
زين بجحيم وشر..امال قصده ايه ها
خالد بعصبية..ياعم انت ليه كده متنرفز عليا براحة ايه داا
زين وقام ..انت صاحبي عشان تكلمني كده متتعدل
خالد وقام.. انا بتهزاء في قصرك يا استاذة مي عشان كده همشي بزوق احسن ما النصاب دا يطردني
عمر بنرفزه وهمس..استنا ياحيوان
خالد وبيشد ف عمر..يلا بينا ياعم احنا جايين نتهزاء اصلا
عمر بحراج ..انا اسف يامي هبقا اكلمك في الفون
مي بابتسامه..تمام اتفضلو
وطلعو ومي عجبتها طريقة اسألة خالد
مي بخبث..اقعد يا زياد ( قصدها علي زين الي واقف متنرفزه )
زين.. نرفزني الحيوان داا
زياد ومستغرب انه متعور زيه..ماما انا تعبان هطلع ارتاح شوية
قاطعته مي .. مش دلوقتي عاوزة اتكلم معاكم عشر دقايق كده ممكن
زياد وقعد جنبها..اتفضلي ياست الكل
مي وبتبص عليهم واحد واحد
مصطفي .. ماما فيه ايه
مي..مفيش ياروحي هسأل اسألة واحد واحد هيجاوب عليها وبطريقة دي هنعرف مين زيااد
شهاب بابتسامه .. والله مخ انتي ياماما شااطرة وبتفكري اوي ابدأي يلا
ندي بحماس واقفه معا زين..وانا متاكده ان زيزو هيجاوب ع كل الاسألة
مي.. طب اول سؤال وبصت علي زياد..مصطفي مرة اضرب من واحد فيكم انت وشهاب ودخل المستشفي وكان هيموت وقتها قلتلي جملة ايه
زياد بابتسامه.. اضرب من شهاب وشاور علي المكان وقلتلك وقتها..( طمني قلبك وطول ما انفس فيا اخواتي هيبقو كويسين )
مي ابتسمت لان نفس اجملة ..كويس جاوبت صح ثم نظرة علي زين الذي يبان عليه اتوتر.. السؤال التاني ؟ مرة اعجبت ب بنت من اصحاب شهاب كان اسمها ايه..
زين بلع ريقه.. نيرة
الكل مزهول اجابة صحيحه نعم ان زياد كان معجب ب بنت صديقة اخاه
مي بتوتر.. صح طيب السؤال التالت.. ايه اكتر حاجه بكرها فالدنيا يا زياد
زياد بابتسامه.. الي يأذينا ويكذب عليكي ويخونك
ابتسمت..فعلا اجابة صحيحه ثم نظرة ع زين وقالت السؤال الرابع؟ ايه اكتر حاجه بحب اعملها الصبح
زين وبينظر ع زياد.. انك و
قاطعه زياد.. اكيد مش عارف عشان واحد نصاب وبس و
قاطعه زين بابتسامه خبث.. بتحبي تصحي واحد واحد منيناا وتبوسيه صح
مي بلعت ريقها بصعوبه..صح
السؤال الخامس ليكم انتو التنين……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكايتي أنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى