روايات

رواية شمعة في وسط ظلامه الفصل العاشر 10 بقلم كاتبه

رواية شمعة في وسط ظلامه الفصل العاشر 10 بقلم كاتبه

رواية شمعة في وسط ظلامه الجزء العاشر

رواية شمعة في وسط ظلامه البارت العاشر

رواية شمعة في وسط ظلامه
رواية شمعة في وسط ظلامه

رواية شمعة في وسط ظلامه الحلقة العاشرة

سرح في جمال عينيها ثم قبلها بعنف.. كانت مصدومة منشلة عن الحركة
احست برعشة تسري في عمودها الفقري
ماهذا؟؟ كيف ذلك؟؟؟ ما الذي يحدث هنا؟؟ تسائلات كثيرة داخل ورأسها
ابتعد عنها بصعوبة شديدة سيطر على نفسه
حاوط وجهها بكفيه وقال: لازم اروح دلوقتي. اسبوع بس مش هتاخر ابدا. اهتمي بوتين كويس وارجوكي متطلعوش من القصر ♥
لم تكن تعي رغد ما يحدث حولها. هزت راسها بنعم قبل جبينها بخفة و خرج الى صديقة
اما هي جلست على الكرسي بعد ان فقدت قوة رجليها عن الوقوف. لمست شفتيها واحمر وجهها خجلا
قامت وتنفست شهيقا زفيرا ثم نزلت مدعية انه لم يحدث شيء
جان: لو خلصت دراما ورومانس خلينا منتاخرش اكثر من كده
يزن: ما تمسك لسانك وتحطو بفمك الزفت ده احسن ما اقصو.. اييه رايك اييه 🙂🙂
جان: حسبي الله فيك يا بارد. كمل شغلك انا فالسيارة
ثم ودع وتين وخرج
اما يزن قبل صغيرته ونظر بحب الى رغد وقال: انتبهو كويس على نفسكو
ثم خرج
……………………………..

 

 

كان يسبح الا ان اتصل به احد
مراد: الوو اي يحلوة ايه الاخبار الجديدة
مساعدة جان ايمي(هي جاسوسة ادخلها مراد الى الشركة): يزن وجان هيسافرو اليوم الظهر على فرنسا امممم اتوقع يكون. بالمطار دلوقتي
مراد بنرفزة: سفرة ايييه دي وانا مليش علم غير الوقت ده يزب*لة انا مشغل عندي شوية حمير ولا ايه
ايمي: مكنتش اعرف حضرتك غير دلوقتي عرفت ورنيتلك
اغلق مراد الخط في وجهها ورمى هاتفه على الارض بغضب وقال: يزن يزن يزن ااااه
كل مره سابقني بخطوة. كسبت الصفقة لصالحك ماشي. بس متنساش خليتلي كنز بحاله هنا يروح امك ثم امسك صورة رغد والشر على وجهه
………………………………..
في جهة اخرى في لندن
كانت تجلس على الارض وحولها صوره في كل مكان كانت تعانقها بحب مجنون قالت بهدوء: مش هتكون لغيري ابدا. حتى لو تزوجت مش هتبقى لوحدة غيري انت.. انت ليا وحدي انا.. انا وبس
مسحت دموعها واكملت: استناني انا راجعة قريبا انا راجعة
………………………………

 

 

في قصر السيوفي
كانت تجلس بجانب المسبح شاردة تفكر
لا تفهمه. لا تعرف ما يريده منها
مرة يعاملها ببرود قاس ومرة يحبها….
انقلبت حياتها راسا على عقب
تنهدت وقالت: اللهم وكلت امري اليك وانت تعلم ما في القلوب ♥♥
عانقتها وتين من الخلف وطبعت على خدها
وتين: مالك يماما
رغد: يروح ماما ولا حاجة
وتين بغمزة: وحشتي بابا ولا ايه
رغد بضحك: انتي يا مشاكسة تقوليلي كده
باباكي هيرجع عن قريب يعمري
ورتين: تعالي يماما نسبح شويه شوفي اد ايه الماء جميل
رغد: لا سباحة ممنوع والجو بارد شوية مش عايزة تمرضي 🤧
وتين: بس حاسة بالملل يمامتي
رغد: عايزة احكيلك قصة ولا تعالي نلعب شوية فالحديقة
وتين احكيلي قصة يماما
اجلستها رغد بجانبها ووضعت رجليها في الماء هي وصغيرتها واخذت تسرد لها قصة سندريلا
…………………

 

 

امسك هاتفه واتصل
مجهول: ايوا يباشا اامرني
مراد: الطرد جاهز؟؟
مجهول ايوا جاهز حضرتك
مراد: حلو حلو عايز بكره الصبح وقت تطلع ست الحسن للحديقة ترميه. ميهمنيش عايز تشوف الي جواتو
مجهول: الي تامر بيه.
اقفل الخط وقال بشر: فاكر لو امنت القصر مش هقدر اوصلها يزن السيوفي لا مش كل مرة انت سابقني بخطوة لا مش هيحصل
ضحك بشر كبير والحقد يملأ عيناه
حاوطته شابة جميلة بدلع (بنات الملاهي): ايه الضحكة الحلوة دي ااه
مراد: مش هتخليني اعرف طعمهم ايه؟؟ ده فراولة ولا خوخ
البنت: ما هما قدامك اعرف لوحدك
انهال عليها كالمجنون يفرغ حقده في شفتيها وهي مستمتعة
…………………

 

 

صباحا في قصر السيوفي
خرجت رغد للحديقة تتنفس بعض الهواء
فجأة وقع طرد من الصور الخارجي للقصر
شعرت بالاستغراب لمن الطرد؟؟ ولماذا القي هنا؟؟
حملته و قامت بفتحه
ماهي الا ثانية حتى صرخت بفزع وشحب وجهها كالموتى
رمت الطرد بعيدا والدم على يديها
هرعت اليها السيدة سميحة ورئيس حراس القصر……
السيدة سميحة: خير يهانم حصلك حاجة ثم رأت الدم على يديها وقالت بفزع: اييه الدم ده ايه الي حصل
رغد بخوف ودموع: ا. ا.. الصندوق داك. ف. ففتحتو وكان فيه دم وايد مقطعة حمله رئيس الحراس وصرخ على مساعديه ايييه الي بشوفو ده كنتو فين اااه
رغد: الطرد وقع من فوق واشارت الي االجدار
السيدة سميحة: تعالي ندخل ننظف الدم ده
ثم خاطبت فهد (رئيس الحرس): اعرف اييه يلي حصل ويزن باشا مش هيرحمكم ويرحم الي عمل القرف ده………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شمعة في وسط ظلامه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى