روايات

رواية شمس الأدهم الفصل السابع 7 بقلم أسيل باسم

رواية شمس الأدهم الفصل السابع 7 بقلم أسيل باسم

رواية شمس الأدهم الجزء السابع

رواية شمس الأدهم البارت السابع

رواية شمس الأدهم الحلقة السابعة

اطلعي على اوضتك حالا .
شمس برجاء ” اانت فهمت غلط ي أبيه انا
= كفاية عندي ال شوفته ..يلا على اوضتك .. يلاا
نزلت دموعها خوفا منه أن لا يصدقها فهي لم تفعل شي..
انت مش ناوي تجيبها لبر ي أدهم.. شمس اختي .فاهم يعنى ااي اختى يعنى مش ذي ال*** انت تعرفهم .. لو مش عايز تخسرني ابعد عنها .. وشيلها من دماغك .. ارجوك
__ انت اخويا ي عمر ولايمكن لأي سبب كان اخسرك .. حاضر هبعد .. سلام
تنهد عمر بضيق وهو يشاهد رحيله صعد للأعلى لأخته وجدها تبكي وتنتهب بصمت مان رأته حتى
= ابيه صدقني هو ال حط ايده عليا انا مش .. مش
احتضنها برفق وهو يربت على ظهرها بحنان .. انا شفت كل حاجة .. وعارف أدهم ليه بيتصرف بالشكل ده
نظرت له بتسأل فاكمل ” هو بيحبك ي شمس
ضحكة فلتت منها وهي تقول بسخرية وعدم تصديق
بجد .. وده من امتى بقى أن شاءالله
__ من وقت م شافك .. وانتي خدتي قلبه وعقله… من وقت طلاقك لدلوقتي أدهم اتغيير وبقى حد تاني .. مبقاش يفكر ب اي *** ومعدش روح للبارات ولا حتى لمس خم**رة حتى.. أدهم بقى حد تاني من وقت م حبك
= أدهم قالهالي بعضمة لسانه ي أبيه انه الحب للمغفلين.. وهو معندوش قلب حتى يحب حد فيه.. م يمكن انه اتغير بسبب والدته … هو بقى من أولوياته انها تتحسن وتبقى كويسة .. انا مش بحبه .. ومش هحب حد .. الماضي بتاعي مش هيسبني في حالي وفي يوم افكر احب واتحب فيه هيتلف حول رقبتي وهيخنقني.. فلو سمحت ي أبيه ممكن منجيبش السيرة دي تاني
احضتنها بحنان وهو يقبل جبينها بعمق ..ممكن ي روحي ممكن
رن هااتف رد عليه قطب حاجبه باستغراب وهو يستمع للطرف الأخر
__ خطيبتي .. انت عن اي بتتكلم ي معتز
معتز ” دي واحدة مقبوض عليها بتهمت مساعدة في تهريب مريض عندها . فحولها عندي القسم عشان التحقيق . وخلال التحقيقات ذكرت اسمك و قالت انك خطيبها
__ طيب اسمها اي البنت دي
_ حياة محمد بدر الدين .. هو انت تعرفها ي عمر
__ ااهاا اعرفها اوي .. مسافة السكة واكون عندك .. اهتم بيها شخصيا ي معتز . يلا سلام
= في اااي ي أبيه.. وانت من امتى خاطب
من دلوقتي .. قصدي يعنى مش عايزة تروحي المركز يلا اروحك في طريقي يلا ي حبيبتي
= طب مستعجل على ااي براحة بس.
اوصلها عمر المركز خاصتها وانطلق هو الي مركز الشرطة وصل ونزل وركض الي الداخل وصل عند مكتب معتز
__ وحشتني ي بطل.. كده م تسالش على صاحبك ماشي ي عمر
= اعذرني ي صاحبي . بس الشغل لفوق راسي .. عارف طبيعة شغلنا ااي
__ ومش ناوينين تبطلوا انت و الواطي الثااني..
= ااحم أن شاءالله قريب .. على صحيح هي فين
__ قعدتها في الحبس . اي البنت ال انت خاطبها دي ي اخي لسانها مبفوتش لحلقها . . لولا انها قالت إنها خطيبتك كنت طخيتها بالنار وخلصنا منهاا ..
= الحب ي اخي بكرة تحب وتعرف قصدي اااي
_ لا بعد الشر عليا انا لساا شباب .. مش ناقص اموت نقص عمر..
قولي ااي حكايتها البنت دي
= الحكاية انه أعدائي عايزين ياذوني فيها.. فخطفوها و فبركوا حكاية المستشفى دي عشان تبان انها بتساعد مجرم .. بس حياة برئية مبتاذيش نملة
وانا قلت كده برضو . لما لقوها مربوطة في مسرح الجريمة
يلا ابني هاتها… نصيحة مني ي اخي انت لسا م اتدبستش انفذ بجلدك من دلوقتي واهرب .
ركضت حياة لحضن عمر م ان راتها همست باذنه بغضب
والله منا سايبك ي *** .. بسببك انا هنا دلوقتي عاملوني ذي المجرمة وكله من تحت راسك .. ولو مخرجتنيش من هنا هقولهم انك شريك معايا في كل حاجة.
ابتعدت عنه فضمها عمر من خصرها بقوة وهو يبتسم لمعتز
___ احنا هنروح ونشوفك في وقت تاني ي صاحبي
= اكيد ي صاحبي .. ابقى سلملي على أدهم
اخذها وخرج ومان وصلوا لخارج القسم حتى ابعدته عنها بغضب
واحد ***** ولسا *****
نظر لها بتعجب اكل هذا السباب يخرج من هذه الفتاة ذهبت بغضب لحق بها
___ اي ي قمر مفيش شكرا على مساعدتك ليا .. ده انا من شوية خرجتك من الحبس
= اشكرك بتاع ااي ي ** مش انت ال ورطتني معاك في القصة دي . بسببك انا حياتي اتدمرت بقى سجلي اسود بسببك
دخلت السجن .. لا و انطردت من شغلي والله اعلم مين هيرضي يشغل واحدة ليها سجل إجرامي
__ اناا هشغلك . اي رايك تشتغلي عندي
بصتله بغيظ ثواني وبقت تضربه في صدره بغضب
= صدقني انا بحياتي اوقح منك مشفتش… كل المصايب ال انا فيها دي بسببك .. متوقع اني اشتغل عندك بتاع اي هاا
امسك يدها بقوة ” اهدي عشان نتفاهم بس . انا بعترف انك في ورطة وكله بسببي بس انا عاايز اصلح غلطتي وافقي تشتغلي معايا وانا اضمنلك انك مش هتندمي ابدا ابدا
نفضت يدها بغضب وهي ترحل من امامه ” متخلنيش اشوفك من تااني .. كفاية الحصلي من تحت راسك
وضع الكارت خاصته في حقيبتها من غير أن تنتبه
__ لنشوف هتاخذني لفين ي قلبي …
دخلت مريم للمركز التى بها شمس كزبونة.. ومان راتها شمس حتى انخطف لونها وشحب وجهها
مريم بصوت عالي جعل كل الموجودين يلتفون حولها
ااي ده .. شيري بذات نفسها هنا .. بتعملي اي هناا
توترت شمس ولم تجب فتقدمت احدى الفتيات وهي تقول لمريم
ي مداام دي الآنسة شمس مديرة المركز
مريم ” لا مش معقول مديرة مركز بالنهار ورقاصة بالليل بجد انتي فظيعة ي مداام شيري
الفتاة. ” انتي بتقولي اااي
مريم ” الحقيقة .. الست دي واحدة رقاصة تهز خصرها للرجالة الاغنياء .. ومش بس كده دي خطافة رجال وياما في بيوت اتخربوا بسببها ..
شمس ببكاء ” ااخرسي انا مش كده
__ اومال اي خضر الشريف .. ي ستي تنكري انك قضيتي ليلة مع ابوياا و خطيبي … وكله ده ليه لأنك بتغاري من الأحسن منك .. ومش بعيد تسرقي رجال الشغالين عندك بالمركز .. ولا اي ي بنات
واحدة منهم ” فعلا كلامك صح ي ست مريم .. البنت دي انا شفتها واقفة كذا مرة مع جوزي .. لما يجي ياخذني .. تلاقيها عينها عليه وعلى فلوسها ي عيب عليك يخس عليكي ومن وساختك بنات اخر زمن ****
شمس بانهيار ” لو سمحتي انا مسمحلكيش تتكلمي عني بالطريقة دي ..
الفتاة بغضب ” وكمان ليكي عين تتكلمي وتكذبين ي وقحة .. ي خطافة الرجال.. ده انتي عايزة تتربي
وااتت بشمس من شعرهاا فتجمعت حولها كل من في المركز لعندها لكي يضربوها ومريم تنظروا لها بشماتة
اغمضت شمس عينها وهي تتلقى تلك الضربة المولمة لكن

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شمس الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى