رواية شمس الأدهم الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسيل باسم
رواية شمس الأدهم الجزء الرابع عشر
رواية شمس الأدهم البارت الرابع عشر
رواية شمس الأدهم الحلقة الرابعة عشر
مش أدهم الجارحي ال ياخذ واحدة غضب عنها . في ألف واحدة واحلى منك بمليون مرة
ممكن تعوضني عن ال بتمنعني عنه
بصتله بكره ” واتجوزتني ليه
_ عشان اكسر شوكت ي شمس .. مش انا الواحدة ذيك ترفضني
__ يبقى هتستني كتير مش انا ال اي حد *** يكسرني
خنقها بين اديه بقوة وهي بتعافر عشان تتنفس
رقبتك بين اديا يعنى حياتك ملكي . وأنا هكسرهالك لو م لميتي لسانك جو حلقك . فاهمة
تركها بعنف وهي تكح بقوة وتحاول ان تتنفس انفاسها المسلوبة منها غادر الغرفة سمحت لدموعها بالانهيار وهي تبكي على حظها التعيس الذي اوقعه في طريقها
فتح غرفة والدته وجدها تجلس بهدوء تقراء في كتاب اغلقته حينما رأته ابتسمت له بحنان وهو بحب ذهب عندها ووضع راسه عند حضنها وهي تلمس على شعرها بحب
سارة بحنان ” اي ال واجع قلبك ي حبيبي
أدهم ” هو في غيرها.. تاعبة قلبي وعقلي وروحي
سارة بحب ” الست مننا عايزة ال يدلعها ال يحبها وال يحتويها حسسها بحبك هتحبك مش تجي سكران وتحاول تتهجم عليها هتكرهك بزياده
احس بالخجل منها ” هي بطلع أسواء م فيا
سارة بابتسامة واسعة ” ده انت بتعشقها بقى
استيقظت وجدت نفسها في صدره العاري عارية اخذت منها وقت لكي تستوعب انها نامت معه سقطت دموعها بألم اخذت تلملم شتات نفسها وملابسها التى على الأرض لبستها وهي في حالة يرثى لها خرجت من الغرفة بل من القصر بأكمله
تحاملت على نفسها حتى وصلت بيتها ألقت بنفسها تبكي وتنتهب بشدة انهارت وهي لاتصدق انها فعلت معه هذا الشي دون زواج سمعت أصوات أقدام تنزل من على الدرج مسحت دموعها تساقطت الأوراق من حولها نظرت بدقة إذ انها ليست الا بصور لها وهي في حضن عمر ليلة أمس بكل تفاصيلها
نزل لمستواها وهو ينظر لها بخيبة أمل
__ هو انا بعتك هناك عشان تحبي وتعشقي عدوي ي حياة
جاءت لكي تتكلم صفعها بقوة نزلت دموعها بألم من الصفعة تلمست خدها وهي لاتجرؤء على رفع عينها
__ اياكي انا مش اخوكي من النهارده فاهمة
انا مقبلش انك تكوني اختي بعدما سلمتي نفسك لعدوي .. مش كنتي قت** لتني احسن من انك تعملي عملتك ال ****
دلوقتي اي الفرق بينك وبين واحدة رخيصة *** باعت نفسها عشان *****
نزلت دموعها بخزي وقلبها يدمي دما انتفضت حينما سمعت صوته من خلفها
حياة بعمرها مكنتش رخيصة ولا هتبقى هي أغلى مما انت تتصور
نظر له ياسين بغضب جحيمي
انت اي ال جابك بيتي مش كفاية ال عملت
رفعها من الأرض وهو يقبل جبينها وهي مصدومة
انا عملت اي .. ااه قصدك على في الصورة ده حقي
اغمضت عينها تبكي وهي تشعر بنفسها سهلة المنال أراد ياسين ان يلكمه لكنه تيبس حينما قال
_ انا واخذ حقي الشرعي ال حلله ربنا . خذت حقي من مراتي اي الغلط في كده يعنى مش فاهم
نظر له ياسين بعدم فهم ” انت بتخرف وبتقول اي
_ أعطاه عمر بغضب من الأوراق ” الأوراق دي تثبتلك انه أختك المصون مراتي قانونيا
وجدها تنظر له ببلاهة غمزة لها بخفة
الواحد لازم يعرف هو بيوقع على اي الأول لحسن تحصله مشاكل بعدين مش كده ي دكتورة المجانين
اغمضت عينها بعنف على غباءها وهي تتذكر يوم أتى لها بهذه الأوراق ووقعته الغبية دون أن ترى م بداخله
ياسين بغضب ” يعنى اي مراتك .. انتي اتجوزتيه من ورايا ي حياة
حياة. ” لا والله انا يادابني عارفة
ياسين ” يعنى هو كداب والاوراق دي مزيفة مش كده
عمر بهدوء ” اشطر محامي هيقولك انها أوراق حقيقة و أصلية ومش مفبركة والتوقيع بتاعها بالخط العريض واضح عندك
حياة ” هو خلاني أوقع من غير م اقرأ الأوراق دي بتاع اي صدقني ي أبيه انا مكنتش اعرف انها أوراق زواج
عمر ” لا انا كده هزعل منك ي حبيبتي
انتي بتحبني وانا بم**وت فيكي وكل حاجه حصلت بينا كانت بارادتك قبل كل حاجة ومش لازم تخافي من اخوكي انا جنبك وهقف قصاد الكل عشانك
حياة بغضب ” انت بتخرف وبتقول اي ي عمر
انت ال ..
صمتت بخجل لا تقوى لتكملة الحديث فهي استسلمت له باردتها من حبها له ابتسم لها بخبث
انا ال اااي
ياسين بغضب ” انا مش عارف القيها منين منك ولا من رأفت ال****
انا مش عايز اعرفك تاني يلا برا بيتي حالا
حياة برجاء ” أبيه انا
ياسين بغضب ” انتي كسرتني بجوازك من ال*** لا وال **** انك سلمتيه نفسك لا برافو عليكي مش عايز اعرفك تاني ي حياة الأحسن تمشي من بيتي وتاخذي ال*** معاكي برا
عمر بغضب ” طب وليه الغلط ي ابو نسب
احنا بنتكلم بكل تحضر .. انا بحبها لاختك مش عملنا جريمة حتى تسمعنا كلام ****
دفعه ياسين بعيدا بغضب ” انت اخر واحد تتكلم عن الغلط ي **
جاء عمر يضربه بس وقفته حياة ومسكت ايده وهي بتبصله برجاء ” ده اخويا
مسكها من يدها بحزم وسحبها وراءه وهو بغادر وحياة بتحاول تو قفه بس من غير فايدة بصت لاخوها لقته قفل الباب وراءهم ركبها عربيته بالعافيه وركب وربط لها الحزام بالعافية
اهدي ي حياة
متقوليش اهدا انت ازاي تعمل كده مين قالك اني عايزة اتجوزك
_ طب هوقعلك على ورق طلاق وامشي اتجوز الأمورة ال كانت معايا امس
_ ومين قالك اني عايزة أطلق انت مش اتجوزتني من غير م اعرف يبقى يحرم عليك اي ست تاني غيري
منظري هيكون اي وانا محسوبة عليك مراتك يعنى
قبلها بقوة من شفتيها ابتعد عنها ” بعشقك وبعشق غيرتك المجنونة دي
حياة بخجل ” وانا اغير عليك من اي يعنى قال من حلاوتك ولا من اي مش فاهمة
استيقظت على ضجة بالأسفل صوت تعرفه يناديها بغضب شديد يطالبها بالنزول الي الأسفل ظبطت من نفسها فهااهو وقت المواجهة مع معتز نزلت بكل برود وكبرياء
راءها وهي تنظر له نظرة البرئ تلك جن واغتاظ منها
معتز بغضب ” انتي مين ال سمحلك تلغي كتب الكتاب ي شمس مش المفروض قرار الانفصال يكون قرارنا مع بعض
شمس. ببرود ” اكتشفت ااني غلط في قراري وانك مش الشخص المناسب ليا واسفة اني مقولتلكيش قبل كده
ضحك بتهكم ” ودلوقتي لعرفتي انك غلط في قرارك
ومين بقى سعيد الحظ ال مناسب ليكي أدهم
هو انت عندك شك اني المناسب ليها .
قالها وهو يجلس امامه ببرود جذبها من يدها بالقوة لكي تجلس بجانبه .. شمس تستاهل تكون مع شخص يقدر قيمتها و يكون يحبها وهي بتحبه
أحمد حذرني وقال مدخلش في العلاقة دي من الأول لانه عرف من الأول انه عينك من عليها ودلوقتي عرفت انه كلامه كان صح وانا الغلط بس انا مستاهلش تعمل فيا كده ي صاحبي
أدهم ببرود ” انت ال دخلت بينا من الأول ي معتز ودلوقتي شمس هتبقى بتاعي وملكي انا وبس
ومين بقى ال هيوافق عليك زوج لشمس ي أدهم
تفتكر عمر هيرضي انه اخته تتجوز اكتر واحد ***** في العالم
ده انت مسبتش بنت في مصر الا ونمت معها تقتكره هيقبل بيك جوزها
ومين قالك اني محتاج موافقة حد … شمس اصلا مراتي ومن وقت طويل جدااا .
معتز بصدمة ‘ انت تقصد اي
قصدي اننا زوج و زوجة معتز بيه .. ومش هيفرقنا غير المو*** ت وبس
نظرت امامها بصدمة منذ متى وهو يقف ويسمع لحديثهم
أبيه
نظروا جميعا لعمر الذي اتى ومعه حياة ويبدو انه سمع كل شي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شمس الأدهم)