رواية شمس الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم أسيل باسم
رواية شمس الأدهم الجزء الثاني
رواية شمس الأدهم البارت الثاني
رواية شمس الأدهم الحلقة الثانية
تسير في الممراات لكي تصل لوجهتهاا
دخلت اليهاا شهقت بفزع عندماا وجدت رجال كثيرون يحيطون بمريضتهااا
هي بخوف ” ااانتوااا مين و عااايزين اااي
اااشاار لهااا الجاالس هنااك وهو يضع المسدس على فمه اشاارة لهااا بااان تصمت ” ولاااا نفس
هزت رااسهااا بخوف امااا هو التفت ااالي مريضتهااا
ااابنك مش عايز يجيبهاا لبرااا ي سارة
وانااا بالطريقة دي ممكن ااعمل تصرف مش هيعجبه
ظلت سارة صامتة امااا هو تنهد بتعب
اااخرج هاااتفه ” احنااا دلوقتي هنعمل فيديو كول لادهم
هخليكي تشوفي ابنك ي حبيبتي
سارة بلهفة ” بجد هتخليني ااشوف اابني ي عز
ااغمض عينه بغضب وهو يمسك فكهاا بقوة ” انااا مش عز
اناااا راافت ي سارة رأفت فااهمة
انكمشت على نفسهاا وهي خاائفة منه
الدكتورة بخوف ” لو سمحت بلااش تخوفهاا… ااااه
صرخت بفزع عندماا اطلق الناار على الحائط الذي بجانبهاا
راافت ” مش هعيد كلامي تاااني ااخرسي خااالص فااهمة
هزت رااسها للمرة الثاانية بخووف
الدكتور ” هو اانت ليك اايد في الحصلهااا ي اادهم
اادهم بعدم فهم ” لا في اااي ي احمد وهي اغمي عليهاا ليه
احمد ” ال اانت جاايبها دي ي اادهم بااينهااا بتتعرض للضرب
لاانه في علامااات ضرب على جسمهاا
ده غير انهاا عندهاا فقر دم البنت دي مش بعيد تم…وت لو استمرت بالشكل ده
اادهم ” ااعمل اللازم ي اااحمد
عاايزك تهتم بيهااا
ااحمد بفضول ” مين دي ي اادهم
بصله اادهم بحدة ” في ااي ي احمد م تشوف شغلك
بدل الرغى بتااع النسوان ده
هز احمد رااسه بنعم وذهب ” عن ااذنكوا
امااا. عمر كاان ينظر اليه غير مصدق م يراااه رااءه ادهم
أدهم ” في اااي ي عمر بتبصلي كده ليه
عمر ” انت عارف طبيعة شغلنااا وعمرك م ااهتمتش بحد اااي ال يخليك تهتم بالرقااصة دي لاا و تجيبها المستشفى وانت عمرك م عملتهاا مع ااي حد لتكون ..
اامسكه من كتفه بغضب ” اوعى تكمل ي عمر
اناا مليش في الكلام الفارغ ده
واناا مش جبتهاا المستشفى عشاان سواد عيونهاا
اناا بس لساا مخلصتش من انتقامي منها اناا محدش يرفضني
وااانت عاارف كده
ماااكااد يتحدث حتى اااتااءه اتصااال لادهم
عمر بضيق ” دي المرة ال ٣٠ ي اادهم رد عليه الله يخليك
اانت عاارف اانه رقبتك بين ايده
تنهد اادهم بغضب ورد عليه. ” في اااااي
نزلت دموعه عندمااا راااى واالدته نظر عمر للهااتف
ظهر راافت من خلف ساارة وهو يضع المسدس على رااسهاا
ادهم بغضب. ” اابعد عنهاااا اابعد لااقت…لك
راافت ” توتو اناا قولتلك قبل كده ااي غلطة منك قصااد
رقبتهااا
واانت غلط ااكبر غلط في حياتك لما فكرت تمد ايدك على بنتي
بنتي اناااا ال جيتهاا على الدنياا دي عمري م مديت اايدي عليهاا مهمااا تغلط او تعمل مبرفعش ايدي عليهاا تضربها بتاع ااي اانت
اادهم بدموع. ” ماامااا ردي علياا ي حبيبتي
ساارة بدموع ” اانت و اابوك سبتوني لوحدي حرام تعمل فياا كده ي ااادهم
ادهم ” غصب عني ي حبيبتي بس وعد مني لاخذك حتى لو كنتي في الااخر الدنيااا
سارة. ” هتجي اامتى
اادهم. باصرار ” قريب ي عمري قريباً جداا
راافت ” دلوقتي اانت عرفت المطلوب منك اااي
هز اادهم رااسه بهدوء فااغلق رأفت الخط ربت عمر على كتفه
اادهم. ” بس لااعرف هو مخبيهااا فين
اناااا هعرفلك هي فين ….
بص ورااءه لقاااءهااا شيري بتستند على اوكر البااب
وجااءت تمشي ووقعت بس هو لحقهااا ووقعت بين ااحضاانه
بص في عنيهااا وبعدهاا حملهاا ورجعها الااوضة
شيري ” اناا سمعت كل حاجة وانااا ااقدر اساعدك صدقني
هعرفلك مكاانهاا هي فين
مسك كتفهاا بقوة وهو بيقول بغضب ” واانتي فكرك ااني هقبل بواحدة رقاااصة *** تساعدني.
شيري باالم ” ماانت هتسااعدني في المقااابل
عمر ” سيبهااا تقول ال هي عاايزة تقولوا ي ادهم
شيري بلهفة ” اسمع منه بااين اانه بيفهم ااوي وسكر كمان
اادهم وهو ببص لعمر ال بيضحك بحدة
عمر بجدية ‘ اااحم قولي هتسااعدينااا ازاااي
شيري ” انااا هقولك بس ااوعدني ااانك هتسااعدني في المقاابل
عمر ” وعد مني لو قدرنا نعرف مكاان خالتي اساعدك في المقاابل
شيري.بفرحة ” اانت اعطيتني كلمتك يبقى هقولك
الخطة هي ي سكر اانك تخليه يقابلني وااقعد معاااه والباقي عليااا
ادهم. ” وهو هيقولك كل حاجة لوحده كده
شيري باالم . ” مش هيصعب عليااا اخليه يعترفلي بكل حااجة م انااا بقى رقااصة*** ولاا ااي ي ادهم بيه
ادهم بتوتر. وارتبااك. ” واانتي عاايزة ااي بالمقاابل
شيري. ” عاايزة ااطلق
عمر بدهشة ” هو اانتي متجوزة
هزت راسهاا بنعم ودموعهاا تجري بغزاارة
نظر عمر لاادهم يخبره بعينه انه قد حل لغزهااا فيبدو اان
زوجهااا هو من يضربهااا قبض اادهم على يده بغضب
شيري بدموع االم ” هتسااعدني
اومااااء لهااا ااادهم. ” هساااعدك هساااعدك بس
ااوعى تفكري تلعبي علياااا ده انااا ادهم وممكن اخليكي تروحي فيهاا لو فكرتي تخدعيني فاااهمة
شعرت بالخوف منه لكن هزت رااسهاا بنعم
شيري ” اانت لو خصلتني منو صدقني هعطيك حياااتي
اادهم بحزم. ” وحياااتك بقت ملكي من يوم م عيني وقعت عليكي ي شمس
نظرت له بخووف كيف علم ااسمهاا الحقيقي استداار وذهب
عمر. ‘ ااتنين من رجاالتي برااا هيحرسوكي ولو عاايزة
حااجة هماا تحت اامرك
شيري. ” تسلم ي سكر
ابتسم عمر وغاادر مع ااادهم اماا هي تنهدت برااحة
شيري. ” طالماا هخلص منك ي حسن معنديش مشكلة ارمى نفسي في النااار المهم مش هعيش معااك ولاا ثاانية
بعد فترة من الوووقت افااقت على يد تتحسس جسدهاا برغبة كبيرة نظرت له برعب حقيقي كيف هو هنااا
جااءت كي تصرخ لكنه خدرهاا فوقعت مغمى عليهاا
وضعهااا على كرسي المرضى. ووضع الكمامة على فمه وهو يخرج من الغرفة بل من المستشفى كلهااا معهااا
بعد وقت ااستشقظت وجدت نفسهااا مكبلة في غرفتهااا
وعلى سريرهااا
حسن ‘ صباااح الخير ي حبيبتي
نظرت له برعب وهي تحاول الفكااك نفسهااا لكن بلا جدوى
حسن ” متتعبيش نفسك و ااسترخى عشاان تنبسطي ي روحي
ده انااا هعمل ال معملتوهش من يوم جوازناا
ده اناا هخليكي تندمي على اليوم ال فكرتي فيه تخدعني وتستغفلني
نظرت له برعب وهي تهز رااسهاا بلاا
حسن وهو يقطع ملابسهااا ” كل يوم رغبتي فيكي بتزيد
عن اليووم ال بعده ونفسي ااادووق طعمك ي ملبن.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شمس الأدهم)