روايات

رواية شمس الأدهم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أسيل باسم

رواية شمس الأدهم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أسيل باسم

رواية شمس الأدهم الجزء الثاني والعشرون

رواية شمس الأدهم البارت الثاني والعشرون

رواية شمس الأدهم الحلقة الثانية والعشرون

ياسين بغيرة ” لا غيري ضيق اوي
مريم بغضب. ” ده خامس فستان اغيره ي ياسين. انا خلاص تعبت مرة منك ومرة من ابنك ال مش مبطل خبط فيا من الصبح ارجوك متبقاش انت وابنك عليا لاني هولد وابهدلك الدنيا
فالاحسن ليك ارسيلك على فستان مش ناقصة انا
ياسين بخوف. ” خلاص اهدي ي حبيبتي . انا هتصرف.
ثواني واخترلها فستان واسع وجميل اوي باسها من خدها وادالها غيرت وخرجتله
ياسين. هو ببوسها ومحاوط بطنها بحماية وحب
أجمل واحدة شافتها عنيا بحبك ي عمري
مريم بحب ” وانا كمان ي عمري
دقائق ووصلوا العيادة عند الدكتورة كشفت لها
الدكتورة. ” البيبي صحته كويسة .. ونموه طبيعي جدا
هكتبلها. شوية فيتامينات تاخذيها بانتظام. عايزنك بصحة كويسة لمعادة الولادة
مريم ” شكرا حضرتك
أخذها من بين احضانه وهو سعيد لوجودها هي وابنه أخذها للمطعم الذي تحبه كي تتغذاء هي وطفله
كانت سعيدة بوجدها معه ثواني وبهتت ابتسامتها عندما وقفت أجمل بنت ممكن ان تراها بجانب ياسين
ابتلع ياسين ريقه بصعوبة ” ياسمين
اقتربت تلك الياسمين من ياسين وقبلته من خده بطلف
ياسمين بدلع. ” والله وحشتني ي ياسو
ابتلعت ريقها بصعوبة حينما أتت أخرى وفعلت نفس الشي التى فعلته ياسمين مع ياسين
ياسين بتوتر. ” ريم
نظرت له وهي مصدومة أتت أخرى وفعلت نفس الشي
ياسين وهو ينطق الشهادة ” ماهيتاب
ماهيتاب ” والله زمان ومشفناكش ي ياسو .
ريم بدلع. ” ده انت وحشتنى بشكل .
نظرت له مريم وهي تبكي ” تلات ي ياسين تلات
وقفت تركض خارج المطعم وماكاد يلحق بها حتى اتاءه رسالة من هاتفه من عمر نظر بدهشة لمحتواها…
” تعيش وتأخذ غيرها ي ابو نسب. 🤣🤣🤣”
لعنه ياسين بشدة انطلق بسيارته كي يلحق بزوجته الغاضبة اتصل بعمر لا يرد عليه سبه وشتمه بكل شتيمة يعرفها.
ابتسم عمر بشدة ” ولسا ده انت هتشوف ايام سودة على دماغ ال خلفوك
أتت حياة تحتضنه من الخلف ” حبيبي مبسوط اي ال فرحك اوي بالشكل ده
عمر بحب ” هيكون اي سر سعادتي غيرك انتي و ابنتي
حياة باستغراب. ” وانت ايش عرفك انها بنت
اجلسها في حضنه ” احساس مجرد احساس قوي بيقولي انه حبيبتي و نور عيني هتجبلي بنوتة قمر ذيها هحبها و هتغيري منها على حبي ليها وهنتخانق كتير واصالحك كتير واحبك اوي
حياة بضحك. ” انا واثفة اني حبيتك الأولى فمش هغير من حد
عمر وهو يقبلها. ” بحبك وانتي واثقة كده
قاطعه رنين هاتفه وكان ياسين نظرت حياة باستغراب
حياة. ” من أمتى بتتكلم مع أبيه على حد علمي مش بطيقوا بعض
عمر ” مش بتكلم معاه بس يمكن بيرن يطمن عليكي . بس احنا هنرد عليه لا طبعا مش هنرد هنسيبه يرن واحنا نكمل ال كنا بنقوله من شوية
ابعدته عنها بصعوبة واخذت الهاتف وهي ترد وماكادت تفتح فمها حتى انطلق ياسين بالسباب على عمر
ياسين ” *** انا تعمل فيا كده ي عمر والله لاندمك ***
حياة ” أبيه
اغمض ياسين عينه بعنف ” حياة بتردي على تلفون عمر ليه هو مش موجود ولا اي
اخذ عمر الهاتف من حياة ” اي ي ابو نسب عجبك هديتي ان شاءالله
ياسين بغضب ” **** انت عارف عملت اي
عمر وهو ببتسم لحياة. ” ادي آخرة ال بيتحداني ي ابو نسب
دي قرصة ودن صغيرة مني ليك هتبقى لئيم معايا هعاندك وهتندم هتعاملني كويس هحطك فوق راسي وفي عنيا سلام
اغلق في وجه تنهد ياسين بغضب
عايزنا نلعب مش كده ي عمر مش تكرم عيونك .
وصل الي البيت وجدها تجلس بهدوء أمام التلفاز وتضع بعض الأطعمة الخفيفة نظر لها باستغراب أخذها مريم زوجته ام ان الكائنات الفضائية خطفو زوجته واستبدلوه بأخرى فاتنة مثيرة بذالك القميص الذي بالكاد يخطف جسمها ببسب انتفاخت بطنها ذو حمالات رقيقة يصل لأول الركبة. ومكياج صارخ
ذهب نحوها رأته فابتسمت مريم. ” اي ده انت جيت بدري اوي ي ياسين انا كنت فاكرك هتتاخر ازاي ياسيمن وريم و ماهيتاب سابوك تروح بدري كده يعنى خسارة والله
ياسين بتوتر. ‘ بخصوص ياسيمن و ريم وماهي ي حبيبتي
هما يعنى صفحة و اتقفلت من زمان اوي يعنى قبل م اقابلك حتى انا اصلا مبفكرش في ولا واحدة انتي ال واخذة قلبي
وصدقيني كله من عمر ال*** هو ال بعتهم. عشان ينتقم مني
مريم بغضب ” او يمكن انت رجعت حنيت للماضي وبقيت انا مش مالية عنيك بالكرش ده بس الكرش ده انت سببه ي استاذ والا انا مليون مين يتمناني
ياسين بغيرة ” متخلنيش اتجنن عليكي ي حبيبتي
ذي م قلتلك كده انا اصلا مش شايف غيرك مريم حبيبتي مالية عنيا وقلبي وعقلي ولا ياسيمن ولا ريم ولا ماهيتاب ولا مية غيرهم يهزو فيا شعر وانتي موجودة في قلبي ومتربعة عليه بالكرش ده او من غيره انتي حبيبتي وبس
مريم بشهقة فزع. ” هو لسا في مية غيرهم ي مفتري
ياسين بياس ” بعد الكل ال قولته بس ده ال لفت انتباهك ي بنت رأفت
اقتربت منه وهي تعض شفتيها بحرج. ” كلامك يدوخ ي حبيبي
بص يعنى انا اعرف انها خطة من عمر لانه هو قالي والا مكنتش شوفتني هنا اصلا وكنت روحت لبابا
ياسين بغضب ” وهو ليه عين يتصل بيكي بعد ال عمله ده قطعلي الخلفة
مريم. ” م انت كمان مش عايز تجبها لبر
كل مرة تقابل فيه الراجل تقوله كلام دبش ويسم البدن يبقى تستاهل ال بيحصل فيك ولا لا
ياسين. ” وانتي بعتني ليه ي مريم . مكنش العشم ي مراتي . الأحسن اروح لياسمين و ريم وماهيتاب
مريم بشراسة. ” ده انا اقت*** لك فيها .
ياسين ” طب اهدي ي روحي بهزر معاكي اي الواحد ميعرفش يهزر معاكي
مريم ” ايوا كنت بحسب
نظر لها ياسين من اعلاها الي اغمص قدمها
هو انتي حلوة النهاردة كده ازاي
مريم بغرور. ” طول عمري حلوة انت ال معندكش نظر
ياسين بحب ” انا بحبك ااوي بعشقك
مريم بغيرة” وقولتها لمين قبلي قبل كده لياسمين ولا
قاطعها ياسين وهو يمسكها يدها بحب ” مقولتهاش لغيرك
ملهاش طعم الا لما اقولهالك انتي مالكة. قلبي وانتي عارفة اني بعشقك موو* ت
مريم بخجل ” وانا كمان بحبك ي ياسين
قبل يدها وهو يردف بعبث. ” اي مش هندوق شوية حلويات
أدهم وهو يقبل جبينها. ” حبيبي بيعمل اي
ابتسمت له شمس بحب ” كنت بتفرج على حاجات للبيبهات
عايزة اعملها مفاجاءة لعمر وحياة
ابتسم لها أدهم بحب ” هتكون حلوة لانها منك
شمس بخجل ” أدهم انا عايزة يعنى
أدهم ” عايزة اي بلاش تتكسفي قوليلي علطول عايزة اي وانا هجبهالك ي عمري ده انا جوزك
شمس بخجل شديد ” عايزك تقرب مني
أدهم ” اكتر من كده
شمس بخجل. ” افهم ارجوك ي أدهم انا عايزك يعنى تاخذ حقك الشرعي و
أدهم بغضب خفيف ” منا هاخذ حقي بس مش دلوقتي
انتي عارفة وعدي لاخوكي ولا اي
شمس. ” مش عايزك تزعل مني ي أدهم ارجوك بس يعنى ماما عايزة تشوفلك عيل هي عايزة حفيد يملى عليها البيت
أدهم ” على فكرة انا كان ممكن أقرب منك من اول يوم جوازنا ال مانعني عنك مش شرط عمر لا بس انا عايز أثبتله اني بحبك انتي لشخصك مش مجرد جسم اتمتع بيه وخلص
وعارف. انه الموضوع ده مضايق ماما بس انا هفهما الموضوع بطريقة تانية وبلطف متقلقيش
شمس بتوهان. ” بحبك
أدهم بعدم تصديق ” انتي قولتي اي
شمس وهي بتضمه بقوة. ” مقولتش مقولتش
أدهم ” لا قولتي انك بتحبيني
هزت راسها بين احضانه بقوة ابتسم بشدة عليها وهو يزيد من ضمها الي قلبه
طب اكلك ولا اعمل فيكي اي ي شمس
شمس ” حبني كده علطول حبك جميل اوي ي أدهم
تنهد بقوة ” الله يصبرني والسنة دي تعدي على خير لحسن اكلك او اغتصبك وانتي بالحلاوة دي يخربيت كده
شمس بحب ” بحبك ي أدهم
أدهم بحب ” وانا بحبك من كل عقلي ي بنت الصياد
احبتتك ولم يكن الخيار بين يدي
ف أنت اقتحمت مملكتي وسرقت كل ممتلكاتي
فاعد ماكان لي واذهب من حيث أتيت
فعشقك اصبح جهنم على الأرض
…….النهاية

تمت.

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شمس الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى