روايات

رواية عشق المراد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم فاطمه جودة

كيان خرج وراها لقاها واقفه مع واحد وبتضحك بصوت عالي
كيان الدم غلي في عروقه وراح عليهم
الدكتور ياسين .. في حاجه
كيان شد فرح ودخلو مكتبها
فرح .. انت مجنون انا مبحبش شغل الجنان دا
كيان .. انا بحذرك يا فرح اقسم بالله العظيم لو شوفتك واقفه مع اي واحد بتضحكي والا بتتكلمو ف حاجه خارج الشغل هتزعلي اوي
فرح قعدت علي المكتب .. انا نفسي افهم انت مالك بيا هو انت وصي عليا
كيان بنبره حاده وعيونه اللي كانت فاضل ثانيه وتطلع نار .. انا قولت كلمه وانا محدش يلوي دراعي يا فرح
وسابها ومشي وهي ف حيره
فرح في نفسها .. حرام عليك تعبتني معاك
***********
عمر .. نانسي انا عايز اتجوزك
نانسي .. انت فجأتني ما انت خاطبني
طبيعي هنتجوز
عمر .. قصدي دلوقتي
نانسي .. هو الهبل اشتغل والا اي
عمر .. طب تعالي أسألك وتسأليني عشان نعرف بعض اكتر
نانسي .. ماشي
عمر .. ارتبطي قبل كدا
نانسي اتوترت .. لا
عمر لاحظ توترها .. بتكدبي لي
نانسي .. بصراحه انا كنت مخطوبه قبل كدا
عمر .. واي المشكله مش خلاص فركشتو
نانسي دمعت .. انا كنت مخطوبه قبل ما اجي الشركه ل ابن عمي اسمو مروان
عمر مسك أيدها .. اهدي خالص انا بس عايز اعرف واتأكد
نانسي .. تتأكد من اي
عمر .. نانسي انا عارف كل حاجه عنك منتظر انتي اللي تحكي
نانسي .. دا كان ابن عمي  صحيح انا كنت معجبه بي بس مكنش حب بس  وجعني اوي دخلت عليه الاوضه لقيتو نايم وفي حضنو بنت من الشارع  احنا كنا ساكنين في بيت عيله وعمي ومراتو واخوات مروان  كانو مسافرين طلعت عشان اطلعلو الاكل بفتح الاوضه لقيت اللي عمري ما اتخيلته ابن عمي وخطيبي يخوني
عمر بصوت مكتوم .. كنتي بتحبيه والا كان إعجاب
نانسي وما زالت دموعها بتنزل .. كان إعجاب بس هو كان بيحبني
عمر .. خانك لي
نانسي .. هو قبل ما نتخطب كان متعدد العلاقات وبعدين قالي صدقيني مش هعرف حد غيرك وكلام من دا وانا صدقت لحد ما اكتشفت خيانتو
عمر بحرج  .. هو لمسك قبل كدا
نانسي .. انت اهبل والا اي مش معني انك بوستني اني عملت كدا معاه
عمر .. انا عارف وفاهم بسألك حتي لو لمسك انتي دلوقتي بتاعتي انا بس انتي متأكده أن مفيش مشاعر تجاهو تاني
نانسي بدموع .. متأكده
عمر .. متعيطيش
نانسي ..
عمر .. نانسي يا حبيبتي عشان خاطري
نانسي … هسألك
عمر ضحك .. اسألي
نانسي .. لسه بتحبها
عمر .. محبتهاش اصلا
نانسي .. بصي قلبي كان مشغول بواحده غيرها وهي كانت طمعانه فيا
بس تعرفي لما فريده وليليان سألوني سبتها لي عشان مين
قولتلهم  كانت طمعانه فيا وطبعا محدش كان يعرف اني كنت مشغول بواحده غيرها
نانسي مسكت رقبتو .. هي مين يا عمر
عمر .. خلاص بقي
نانسي .. هتقول والا اموتك
عمر .. مش ملاحظه اني كنت ببصلك كتير
نانسي .. قصدك انا
عمر .. اه انتي كنتي في بالي علي طول ودي حاجه حسستني اني بخونها سبتها وخلاص وهي عادي جدا
نانسي .. عمر هتخوني في يوم
عمر .. اللي بيحب مش بيخون
نانسي .. بس بيضعف
عمر .. وانا معاكي مش هضعف ومش هخونك
نانسي .. و انا اكتر حاجه توجعني الخيانه يا عمر
عمر .. .دي مشكلة اللي اسمهم عمر الجمله دي لازم تتقال كلو من الفيلم
نانسي .. مش بهزر
عمر .. اوعدك مش هخونك مش هكسر ثقتك فيا مش هوجعك مش هتنامي في يوم زعلانه مني أو بعيدة عن حضني
نانسي .. خايفه
عمر .. من اي يا روحي
نانسي .. كلهم بيقولو كدا في الاول وبيتغيرو
عمر .. كل شخص غير التاني وانتي بالنسبالي غير كل البنات انتي تاج علي الرأس انتي حبيبتي وهتكوني مراتي وبنتي وامي واختي وسندي وعكازي اللي هسند عليه
نانسي فرحت اوي. من كلامه .. انا انا
عمر .. قولي
نانسي .. بحبك
عمر .. وانا بعشقك مش بس بحبك بس لازم تفهمي
الحب يعني السكن يعني الموده والرحمة يعني حضني هو ملجأك  الوحيد حتي لو زعلانه مني تيجي تترمي في حضني وتقولي انت قصرت في كذا وكذا
الحب يا نانسي هو مشاعر محدش بيقدر يتحكم فيها بس ربنا اللي بيختار لينا الشريك اللي هنكمل معاه حياتنا
حبي ليكي مش بالكلام بالأفعال وانا هثبتلك
فهمتي قصدي
نانسي بحب .. فهمت يا احلي حاجه في حياتي
عمر .. اسألي تاني
نانسي .. اي اكتر حاجه بتعجبك في البنت
عمر بضحك  .. قولي اي اكتر حاجه بتعجبني فيكي
نانسي .. اتكسفت يلا قول
عمر .. روحك حلوه دمك خفيف في دفا وامان في حضنك
نانسي ضربتو في كتفو .. انت محضنتنيش انت عملت حاجه تانيه هيهيهيه
عمر ..  لما شيلتك لما اتخطفتي
نانسي بصت بعيد بخجل .. كمل
عمر .. بصي قلبك طيب ونضيف بحسك بنتي انتي طفلتي من ناحيه الشكل ف انتي قمر وجميله جدا وعيونك بتوديني دنيا تانيه وضحكتك بتخطف قلبي   بس ناقصك الحجاب
نانسي .. انا فكرت في الموضوع وقررت اتحجب
عمر باس ايديها بحب
نانسي .. كمل
عمر .. والجسم جسم بطل
نانسي .. كدا قلة ادب ملكش دعوه
عمر ضحك .. طب وانا شكلي حلو والا وحش
نانسي مسكت خدو .. انت قمر يا روحي بس بلاش سفاله وتقفل زراير القميص عشان البنات
عمر .. لا
نانسي قفلتهم .. كدا احلي وجسمك رياضي وعيونك حلوه اوي
عمر ..انا قمر انا عارف
نانسي .. طب يلا نرجع
عمر .. ماشي
******
اسر .. طب بما انكو كلكو متجمعين الفرح الاسبوع الجاي وانا هظبط كل حاجه
داليدا بحب  .. ربنا يتمم بخير
مرام .. يارب يا روحي
اسر .. انا من بكره هظبط كل حاجه
مراد .. ماشي يا اسر
ادهم .. كيان سرحان في اي
كيان .. ها والا حاجه
ادهم .. اسر بيقول هيعمل الفرح الاسبوع الجاي
كيان .. ربنا يتمم بخير
اسر ومرام .. يارب
اسر همس لمرام .. انا عايزك تباتي معايا انهارده
مرام بهمس .. لي
اسر .. هقولك بس اصبري ها يا طنط موافقه الفرح يكون الاسبوع الجاي
مامت مرام .. موافقه يا حبيبي
اسر .. وانتي يا امي
مامته .. موافقه يا حبيبي وباباك مش هيقولك لا
اسر .. علي بركة الله
ادهم .. طب وانا يا جدعان
مامت فريده .. اصبر يا ادهم بعد مرام واسر
ادهم .. ما نعمل الفرحين مع بعض
فريده .. لا يا ادهم
ادهم .. اوووف خلاص بعد مرام واسر بشهر يكونو رجعو من شهر العسل
مامت فريده .. انا لو عليا موافقه استني أسأل عمر وأبوها
ادهم .. ماشي
عمر ونانسي جم
عمر .. خير جايبين في سيرتي لي
ادهم .. عمر انا واختك فرحنا بعد اسر بشهر
عمر .. يا عم موافق هو انتو حددتو معاد الفرح
اسر .. الاسبوع الجاي
نانسي .. ألف مبروك
اسر .. الله يبارك فيكي يا حبيبتي
عمر .. اتلم يا خفه
اسر .. مش قصدي يا عم
فضلو قاعدين شويه
مامت داليدا .. داليدا ارجعي البيت بقي مراد فاق انتي لازم تستريحي شويه وبعدين عز وليليان هيرجعو بيتهم
داليدا .. معلش يا أمي انا مش همشي وبعدين بابا معاكي
مامتها بتفهم .. خلاص يا حبيبتي انا جبتلك هدوم في الشنطه
داليدا .. ماشي
اسر .. طنط مرام هتبات معايا
مامت مرام .. عمك هيزعق
اسر .. قوليلو أن انا تعبان وهي هتقعد معايا دي مراتي يا ناس
مامت مرام .. خلاص بطل صياح هقولو
عز .. طب يلا يا جماعه
الجميع .. يلا
سلمو علي  مراد وداليدا ومشيو.
عمر ومامته وفريده ونانسي ومامتها في العربيه
وكيان ومامته في عربيه
وادهم لوحدو
واسر وصل مامت مرام وخد مرام معاه
الكل وصل بيتو
*********
عز .. احنا في بيتنا اهو وصدقيني هعوضك الايام اللي فاتت
ليليان ضحكت .. ماشي
عز غمز ????.. وحشتيني
ليليان حاوطت رقبتو  بايديها .. وانت اكتر
عز باسها بوسه طويله مليانه حب وشوق وحنين
وهي انسجمت معاه وتاهو في عشق بعض
**********
اسر .. من ساعة ما نزلنا من المستشفى متكلمتيش
مرام .. تعرف تبعد عني خالص
اسر .. مالك يا مرام
مرام بدموع كانت محبوسه .. بقي نانسي حبيبتك
اسر خدها في حضنو .. والله العظيم قولتها عادي مش غرض اي شيء
مرام زقتو .. طب أبعد عني عشان مارتكبش جريمه دلوقتي
اسر .. يعني اي
مرام بهزار جريت من قدامو  .. يعني ملكش كلام معايا
اسر .. احنا فينا من دا وجري وراها
فضلو يجرو ورا بعض لحد ما اسر وقع علي مرام
اسر .. خلاص بقي متزعليش
مرام ابتسمت .. مين حبيبتك
اسر .. انتي حبيبتي وروحي وقلبي وعشقي ومراتي بحبك
مرام .. وانا بعشقك
اسر .. باسها بوسه طويله وهمس مكنتش اعرف انك بتغيري اوي كدا
مرام بنفس الهمس .. انت بتاعي انا بس حبيبي انا جوزي انا
اسر قام شالها وحضنها
مرام .. رايح فين
اسر .. هننام عشان متهورش
مرام .. اسر هو انا خفيفه والا تقيله
اسر .. انتي بطل
مرام ضحكت
*********
مراد .. مالك يا ديدا
داليدا سابتو وقامت الحمام تغير هدومها
بعد مرور نص ساعه
مراد قام وراح فتح الحمام لقي داليدا غيرت هدومها و قاعده تعيط
مراد .. مالك يا حبيبتي
داليدا سابتو وخرجت الاوضه وراحت الكنبه وهو راح جمبها
مراد. .. مالك
داليدا .. انت يرضيك اللي عملتو انهارده
مراد .. كنت بهزر معاهم والله
داليدا .. طب غور بعيد عني
مراد .. يعني لازم اتضرب بالرصاص عشان تحبيني
داليدا بعياط  .. انت مهزق انا طول الشهرين دول كنت جمبك مسبتكش لاحظه وانتحرت عشانك وتعبت وانت جاي تعاكس البنات
مراد قلبو وجعو .. انا اسف
داليدا .. تمام ممكن تسيبني وتروح تنام
مراد مقدرش وشدها في حضنو  .. والله كنت بهزر مكنش قصدي حاجه
انا بحبك انتي
داليدا .. مش باين
مراد باسها بعنف .. لا حبي ليكي باين وباين اوي بس انتي اللي مش حسا
داليدا .. بتحبني
مراد .. بعشقك  والله
 خدها وراحو قعدو علي السرير وهي في حضنو
داليدا .. الحب بالنسبالك اي
مراد … الحب هو توجه القلب الي المحبوب
هو مشاعر  تجاهك انا حبيتك من قلبي بجد بحس انك كل حاجه ليا
وانتي بقي
داليدا .. اكتشفت أن كلمة بحبك كلمه قليله عليك بحس بالراحه والأمان معاك وانا دلوقتي في حضنك مش خايفه من حاجه انت الدفا بتاعي قلبي كان بيموت بالبطئ
بحبك حب عدي الحدود
كانو بصين في عيون بعض
مراد .. حبي ليكي خلاني عاشق والهان انتي عشقي
انتي عشق المراد يا داليدا
“ستبقي عيناك تربكني مهما اعتدت رؤيتها “
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى