رواية شكب الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم صفاء حسني
رواية شكب الجزء الثاني الجزء التاسع
رواية شكب الجزء الثاني البارت التاسع
رواية شكب الجزء الثاني الحلقة التاسعة
انتم فاكرين انكم هتقدور تهربوا منى
وفضل يضحك شمس وهو مربوط بالحبل وكانت شكب ونسمة مستغربين ولكن هو واضح لهم وقال
انا دلوقتي اتأكيد انك نسيت لانك حملتني على هذا السرير ونظر له نظرة خبث لا تتذكر هذا السرير عندما كنت اربطك في بالايام وكنت مركب زر بجوارها عشان لم تكون محتاجه ل حاجه وبحركة واحدة من هز فى السرير،يتم الضغط على الخادمة ووقتها يفتكروا انك عايزة حاجة و يبلغونى
ووقتها كنت بسيب كل حاجه ما ايدى
واجى ليك
#شكب الجزء الثاني الفصل التاسع
#الكاتبة #صفاء #حسنى
عشان كده انا سعيد انك اولا نهيتوا اللعبة ف اولاها ثانيا لم حملتنى خليتى جسدى يلمس جسدك لذلك أنا سعيد للغاية
وفجأة بدأ الباب ينفتح ودخل رجله ومعهم سلا*ح ووجه عليهم واخر فك حبل شمس وطلب شمس أن يربط نسمة ويترك شكب
الحراس وقف مصدومين من الشبه المتطابقة هذا وهو محتارين من فيهم شكب وسأل
من هى شكب فيهم يا ريس الشبه كبير ما بينهم
ضحك شمس وقال
نعم الشبه كبير ولكن أنا فقط من يعلم ما هى شكب من لمسة ايدى أشعر وبكرهها لي
كانت نسمة تلعن شكب وقالت
ليه مبلغتينش على المعلومه ده ضيعت كل حاجه عملنها انتى جبانة
ليه خرجت من تحت السرير
نظرت لها شكب
عشان انقذك منه
صرخت نسمة انتى مش بتنقذنى انتى دمرتي كل حاجه
#شكب الجزء الثاني الفصل التاسع
#الكاتبة #صفاء #حسنى
فى هذه اللحظة فاقت شكب وجدت نفسها مازلت تحت السرير
ونسمة فوق وشمس يمسك وجهها ويصرخ فيها شكرت ربنا
أن كل ما ده مجرد خيال من داخلها ل تتذكر أن كل شي سوف يضع فى لحظة
كانت نسمة تصرخ وقالت
ليه رافضين أنا بين ايدك وشكب راحت فى الوباء مبقيتش موجود
انت نسيت لم قولت ليك لم وعدك انى هرجعلك ورجعلتك وانتى اخدتنى اقدم الجميع على انى شكب ف أصبحت من اليوم زوجتك
صرخ شمس وقال
انا هخفيك عن الوجود لو مرجعتيش شكب
ضحكت نسمة بهستيرية وقالت
أنت أصبحت مهووسة بشكب وانا قلت ليك أنها مش موجوده أنها ماتت وانا دلوقتي مراتك
قام من على السرير وجلس على الأرض وهو يبكى مثل الطفل
فين شكب انا بحبها انا بعشقها بجنون
وأشعر أنها موجودة رجعى ليا شكب
وانا اعملك كل حاجه
وفضل يضرب بيده على رأسه
أنا ازى انخدعت الخدعة ده عمار لعب بي وبعتك لي وأخد شكب انا امحيه من على الوجود لو مجبش شكب
وفاق على نفسه
استحالة شكب تسيب اولادها معاكى هى للدرجة ده بتكرهني
صرخت نسمة عليه وقالت
انت فعلا بقيت مجنون تعالى فكيلي ايدى
الحمد الله أنها سابتك ازى تعيش معاكى بكل القسوة والمشاعر اللملخبط الا انت تمتلكه
لم يستمع لها شمس وهو يتحدث مع نفسه بصوت مرتفع
كان بينه وبين (شكب) خطوات بسيطة
وكانت خايفة ل يحس ب انفسها وخوفها
#شكب الجزء الثاني الفصل التاسع
#الكاتبة #صفاء #حسنى
بدا يعترف بكل ما فعله
نعم أنا زورت كل الاوراق الخاصة ب (شكب) وجعلت اسمها باسمك نعم أنا قتلت أبوى نعم اشتغلت في غسيل الأموال وتجارة السلاح وأخذت رشوة نعم كنت اعذب شكب ليل نهار نعم قتلت عمها لم عرفت انه اتفق مع مروان عشان ينقذها منى نعم كنت استمتع بعذبها لكن هى السبب هى من البداية الا خليتنى أفكر فيها لم عملت من الرمل جبل عشان أقع فى البحر وانا ماشي بالموتوسيكل ولم وقعت استمرت تضحك بطريقة جعلتني اقع فى حبها أصبحت اتابعها لكن للاسف عمار خطفها منى وكان هو الا لفت نظرها مش انا حاولت الفت نظرها لي لكن مكنتش شايفة غيره و كنت لم اقرب منها كانت مش شايفنى وكانت تهرب منى وهى تعلم أنا لم اغير ملامحها إلا بعد ما حدث حادثة فى إيطاليا ودخل الزجاج فى وجهها لذلك تم تغيير ملامحها وفى هذا الوقت عشان البطاقة الشخصيه الا فيها صورتك يا نسمة ف انتهزت الفرصة قولت اغير،ملامحها عشان تستلم لي واعرف ارجع مصر، وقولت ولو فكرت تهرب محدش يعرفها والا عمار
وممكن اخليه تحبنى
ردت عليه نسمة وقالت
استحالة انت مش عندك قلب ومادام بتحبها كدة ليه طلبت أنا تكون مغيبة لمدة ٧ أشهر ليه
طلبت ب اعطاء لها دواء النسيان الذي جعل قلبها يقف فى المستشفى
أنصدم شمس وقال
انتى بتقولي ايه هى ماتت بسبب العلاج مستحيل أنا وأثق أنه ميسببش مشاكل
اه أنا عملت كدة عشان اخد فرصه لحد ما اخرج من السجن خوفت يستغل الفرصة عمار وياخدها كنت خايف ان تحب عمار لأنها كانت دائما تقول لي أنا النار وهو الجنة
كنت بجن لم تقولي كده فكنت بعذبها
#شكب الجزء الثاني الفصل التاسع
#الكاتبة #صفاء #حسنى
فى هذا الوقت كان عمار قد وصل إلى مكان شكب وقبل أن يقترب من المنزل كان لحق بيه مروان وقال
تعال معايا يا اخى ارجوك
لا تقلق أنا مش هعرض شكب للخطار
رفض عمار وقال
انا مش هصدقك تانى اثبت لي انى فعلا مش اخوك شقيق ليك تكسب قضية وتترقي وتضحية بشكب
حزن مروان من كلامه وقال
تعال وانت هتتأكد إن مش بكذب عليك وبالفعل دخل داخل سيارة شرطة توجد فيها مراقبة وكاميرات فى كل جزء فى المكان وشاف دخول فتاة تشبه شكب دخلت قبل شكب ثم بعد قليل دخول شكب مع شمس فشعر بالتوهان وقال
انا مش فاهمه حاجه مين فيهم شكب
بدا يوضح له وقال
الفتاة الا دخلت فى البداية هى السكرتيرة نسمة إلا كانت بتشتغل معاك ولعب بيه شمس وهى البنت البديلة الا اتسجنت بتهمة قتل والد شمس فاكر لم شكب قالت عن قصة أنها جاءت تعترف ولكن تم حجزها من الوقت ده وانا ببحث عن الموضوع وبالفعل انصدمت أنها مسجونة واتفقت مع إدارة السجن أن محتاج ليها فى مهمة لكشف شمس
بدأ يحكى له كل ما حدث وبعد ذلك تحدث ظابط مع مروان وقال
اعترف يا سيدي استمع إلى اعترافه
وبالفعل سمع عمار ومروان الاعتراف
ابتسم مروان وقال
آخرين كنت منتظر كل الاعتراف كدة شكب رجعت هوايته وكمان هتقدر تاخد حضانة الأطفال
تعالوا نقتحم المكان وبالفعل تم الاقتحام وتم القبض على الحراس واخدت ضابطة الاطفال من الخادمة ثم ذهبوا إلى الغرفة الذي توجد فيها شكب ونسمة
وفتح عمار الباب وهو يبتسم وقال
اقولك ليه مش حبيتك
أنصدم شمس من وجود عمار وقام من مكانه ومسك فى رقبته وهو يصرخ وقال
فين شكب فين حبيبتي
#شكب الجزء الثاني الفصل التاسع
#الكاتبة #صفاء #حسنى
ابتسم عمار وقال
ما هي أقدمك انت مش شايف فاكره لم قلت لي فى المزرعة انت مخدوعة أنا رميت لك الطعم وانت سعدة بيه وده مش شكب
دلوقتي برده ليك انت اكلت الطعم
تم القبض على شمس وقامت نسمة وارتدى ملابسها بعد أن فكتها ظابطة ولفت عليها مفرش سرير ودخلت بيها الحمام
سالها عمار فين شكب
نظرت تحت السرير،
فهم عمار واقترب ومد ايده
وكانت صدمة ل شمس عندما راء عمار يمد يده لكى تخرج معه من تحت السرير
كانت شكب جسدها يرتعش ولم تستطيع الوقوف سندها عمار وقال
انتى دلوقتى في امان متقلقيش
صرخ شمس وقال
مش معقول حبيبتي موجودة كنت أشعر بيك أنا الآن سعيد لا يهمنى شي غير انك بخير
وتم نزول الجميع وطلب سيارة إسعاف للاطمئنان على شكب إلا كان شكلها واضح عليه التعب الرعب
وعندما وصل شمس إلى سيارة الشرطة وفى لحظة استطاع أن يأخذ سلاح من يد شرطى وبدأ أطلق النار والجميع كان خايف وذهب نحو سيارة الإسعاف وأمر السائق أن يمشي
كانت شكب وعمار فى داخل السيارة ويمسك بيدها وهى متعلق المحلول المغذي لأنها جاء لها هبوط لحظ أن السيارة تمشي ثم بعد قليل وقفت
وبدأ الباب ينفتح أنصدم ان شمس امامه
ضحك شمس بسخرية وقال
قولت لك أن شكب ملكى أنا
لما يستسلم عمار نزل وفضل يضرب في شمس وهو يضرب بيه
وبعد ذلك تم ضرب شمس عمار بالسلاح على رأسه
فوقع على.الارض
وبدأ يضرب بيه كثير وهو يضحك وقال
دلوقتي اهرب أنا وشكب وتخلصت من عمار للابد
ولكن فجأة كان أحد يصوب سلاح على رأسه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شكب الجزء الثاني)