رواية شقية شقلبت حياتي الفصل الرابع 4 بقلم Lodan Âbđo Haşşan
رواية شقية شقلبت حياتي البارت الرابع
رواية شقية شقلبت حياتي الجزء الرابع
رواية شقية شقلبت حياتي الحلقة الرابعة
لدن :أنا موافقه بس بشرط
اياد بصدمه:موافقه وايه هوا شرطك
لدن:أنو سليم وهبه يكتبوا كتابهم معانا بس الفرح بعد شهرين
سليم كان مصدوم ومبسوط لدرجة انه كان رايح يحضن لدن بس اياد وقف في وشه
اياد: ايه يا بابا رايح فين
سليم بتوتر: احم أنا مش عارف أعبر عن مشاعري دلوقتي لاني بجد متلخبط شكرا شكرا شكرا شكرا شكرا شكرا ليكي يا لدن انتي ملاك
لدن : دا كتب كتاب بس عشان اما تتقابلوا انت وهبه ميكونش في خلوة وكده
سليم كان مبسوووووط جدا جدا جدا جدا وإياد مصدوم ازاي البنت دي بتفكر بالطريقه الجميله هيا مفترض تشترط على حاجه ماديه حاجه بينهم بس تجمع بين اثنين دا خلاها تعلى في نظره كثير 🥰🥰
وكل دا حصل وهبه لسه مصدومه من لدن وفرحت سليم هيا بجد مش مصدقه أنو سليم مبسوط بفكرة جوازهم والجد مبتسم عشان شايف السعادة في عنيهم ودا كله بسبب طفلته لدن❤️💕💖💕❤️💕💖
💖💕❤️💖💕❤️💖💕❤️💖💕❤️💖💕❤️💖💕❤️💖💕❤️
في اليوم التالى في المساء وقت كتب الكتاب كان كل شيء جاهز وكان في ناس قليله عشان هما مش عاوزين حاجه صاخبة وكان الكل مبسوط
كان اياد وسليم منتظرين هبه ولدن في نهاية السلم وهم كانوا نازلين ولابسين فساتين شبه بعض فستان ابيض في نقوش شكل فرشات والحجاب الابيض كانوا في قمة الروعة وكان الجد في وسطهم وذهب اياد مع لدن إلى المأذون وتم كتب الكتاب وانتهى بجمله
[بارك الله لهما وبارك عليهما وجمع بينهما في خير ]حضنت هبه لدن وحضن سليم اياد
لدن همست ل هبه:ابعدي يا بت انا مبسوطه بالجوازة دي
وكذلك اياد:ابعد يا عم أنا مش عاوز اتجوزها
وبعد هبه وسليم وبارك المعازيم عليهم وبعدها قالت لدن :يلا يا هبه يلا يا سليم عشان كتب كتابكم
هبه لسه مش مصدقه أنها هتتجوز سليم وسليم ابتسامته م فارقت وشه ا ب د ا
وكانت جمله المأذون الاخيره هيا {بارك الله لهما وبارك عليهما وجمع بينهما في خير }
حضن سليم هبه وهبه كانت يا دوب فاقت من صدمتها وبادلته الحضن
سليم قال لجده: ممكن اطلع مع هبه مشوار ذ
الجد بص على لدن :هيا الي جوزتكوا ف هيا المسؤوله عنكم
لدن بخبث: ساعتين بس لو طولت دقيقه بس هتطلقوا الليله
سليم بخوف:طلاق ايه حمانا الله هتكون هنا قبل الساعتين تخلص بخمس دقايق
خرج سليم ويمسك هبه بيده التي وجهها احمر(البنت دي بتتكسف كثير مش زي لدن أبدا 😹)
اياد بص على لدن :بقولك ايه متيجي نرقص
لدن: أنا مش بعرف ارقص
أياد: عادي جدا على فكره تعالي بس
اخد اياد لدن من ايدها وراح يرقص معاها
قالها: حطي ايدك على كتفي وعملت لدن كده وهوا حط ايده علي وسطها وهيا حست بشعور غريب بس اتجاهلته هما كانوا منسجمين في الرقص وكل واحد بيبص في عين الثاني وسرحان فيها (يا رب كل واحده تتجوز الي تحس معاه بالامان والراحه والحب )
و بعديها الاغنيه انتهت وفاقوا على 👏 تصفيق الناس ليهم وبعدوا عن بعض
🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭
أما عصافير الحب كانوا رايحين مطعم على البحر وكان المكان كله ليهم هبه كانت مبسوطه جدا وطبعا سليم برضو
سليم قال ل هبه :ثوانى اروح واجي بسرعه
هبه:لا متسبنيش
سليم: متخافيش هرجع دلوقتي
وبعديها انطفئت الانوار وخافت هبه وقعدت تصرخ سليم سليم ظهر نور ووجه على سليم الي كان جالس على ركبته وبيده 💍 وهبه دموعها نزلت من الفرح
راحت علي سليم وهوا قالها :أنا بحبك يا هبه وعاوز افضل معاكي كل شبابي ولما اكبر ومش عاوز ابعد عنك إلا لما اموت(يا سلام على الكلام 😹)
هبه :بعد الشر عنك أنا كمان بحبك يا سليم بحبك أوي😍😍
سليم لبسها الخاتم وحضنها وشالها ولف بيها وصرخ بأعلى صوته :ببببحححححبببببككككك يااااا هببههههه( مش عارفه الصراخ بيتكتب ازاي بس حاولت 😹)
سليم اخدها وراح عند التربيزة وقعد ياكل وهوا فرحته أكبر من الدنيا كلها وأخيرا بقيتي حلالي يا هبه كل دا وم نزل عينه عن هبه أبدا هبه كانت طبعا مكسوفه ومنزله راسها علي الطبق بتاعها و سليم متابعها بكل تركيز
وبعدها قال :بصيلي يا هبه
هبه:هااا قولت ايه
سليم:بصيلي
هبه رفعت راسها وعينيها متجنبه عينين سليم سليم قرب منها ومسك راسها وقال لها :انتي مراتي صح (هبه حركت راسها بأه) وكنت موافقه على الجواز مني صح(برضو هزت رأسها )عشان كدا بصي في عيني
هبه بصت في عينيه وتاهت فيهم وسليم برضو وبدون م يحس قرب منها وباسها بكل هدوء رقه وهيا مستسلمه ليه وبعد عنها وهيا بتاخذ نفسها خبت راسها في حضنه من الكسوف وسليم ضحك عليها وكملوا اكل ورجعوا البيت وهما ماسكين ايد بعض
وشافوا اياد ولدن قاعدين في الصالون مع جدهم
اياد:ان شاء الله انبسطوا
سليم نظر الي هبه بحب(القلوب بتطلع من عيونه 😹😹😹) وقال:كانت احلى لحظات مع احلى بنت في الكون
لدن بسعاده من صديقة طفولتها:وانتي يا هبه مبسوطه
هبه بخجل:ايوة مبسوطه جدا أنا بحبك كتير كتير كتير كتير كتير كتير كتير يا لدن وحضنتها(أنها الصداقة يا أصدقاء 🥰)
اياد للدن :مش يلا يا عروسه
لدن :يلا يا عريس
وراحوا تحت صدمة الجميع منهم 😱😱😱
😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱
في الجناح بتاعهم
لدن :دا انت طلعت ممثل ممتاز
اياد بغرور مصطنع:طبعا أنا اياد
لدن قلدته:طبعا أنا اياد
اياد مبسوط وهوا معاها بس لسه بيقنع نفسه أنو دا مجرد إعجاب
لدن :أنا هنام فين
اياد ببروده:في السرير
لدن :وانت هتنام فين
اياد :في نفس السرير
لدن بسرعه:لا نحنا م اتفقنا على كده إحنا اتفقنا نمثل قدام جدي وبس
اياد قرب منها:ماشي بس في شي على وشك
لدن بتلقائية :فين فين
اياد قرب منها قوي:هنا{ وباسها في شفايفها بتمعن وهيا مصدومه منه }
بعد عنها وهيا اخدت نفسها وقال : كل م تضاقيني هعمل كده بس اتفاجئ ب كف نزل على خده من تلك اليد الصغيرة بغضب وهيا بتقول :انت عايشه المسرحيه الي عملناها على جدي ولا ايه اياك تقرب مني يا اياد اياك تقرب مني😡😡😡
يا ترى ايه رد اياد على كلامها 🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شقية شقلبت حياتي)