رواية شقية شقلبت حياتي الفصل الأول 1 بقلم Lodan Âbđo Haşşan
رواية شقية شقلبت حياتي البارت الأول
رواية شقية شقلبت حياتي الجزء الأول
رواية شقية شقلبت حياتي الحلقة الأولى
في قصر عائلة الحج خالد تجلس فتاة في الثامنة عشر من العمر هيا وجدها خالد
(لَدُن :بنت عندها 18سنه طولها 153 لون عينيها ازرق شعرها اسود طويل جدا )
(خالد الجارحى:عنده 60سنه أسس عديد من الشركات عنده ولدين عمر وزوجته خديجه متوفين من 15سنه ودول والد ووالدة لدن وابنه الثاني جاسر وزوجته ندى ودول والد ووالدة بطل قصتنا )
لدن : بص ياجدي هوا حفيدك دا هيجي امتى
جدو خالد: يا حبيبتي هوا حفيدي وابن عمك برضو على فكره هوا هيجي بعد يومين كده
لدن:طيب هوا عامل ازاي
جدو خالد:😹يا ينتي انت هتجنيني باسئلتك دي بصي هوا هيجي ولما يجي اعملي الانتي عايزاه
لدن :بس يا جدو يا حبيبي أنا كده مخي هينفجر من التفكير في الشخص الغامض دا مش هقدر استني يومين الصراحه
جدو خالد في نفسه:هوا من ناحية انو مخك هينفجر فهوا هينفجر لما تعرفي المفاجأة
لا متشغليش بالك يبنتي كلها يومين وتعرفيه كويس
صوت من بعيد: خيانه
لدن : تعالي يا هبلة كنت فين من الصبح
هبه : بزاكر اصل عندي امتحان واخر امتحان ان شاء الله
لدن:رحنا يوفقك يارب
(نتعرف بقي هبه صحبت لدن من زمااااان عندها 20 سنه يتيمة الأب والام من تسع سنين ومن وقتها وهيا عايشه مع لدن )
———————————————————————
في الناحيه الثانيه عند بطلنا في القاهره يدخل شركته بكل غرور وهو غير مهتم باي شخص في المكان
يجلس في مكتبه بكل غرور وتدخل ليه السكرتيره والتي يمتلئ وجهها بكمية كبيره من المكياج
هايدي بكل مياعة: بشمهندس اياد الليله عندك اجتماع مهم مع الوفد الإيطالي وفي كمية من الورق لازم توقع عليه (قالت كلامها وهي بتقرب منه )
رفع اياد عينه بكل هدوء: هوا انت عشان اتعينت امبارح من بين كل الي موجودين فاكره إنك مميزة
هايدي:يا باشا انا مميزة بس انت مش واخد بالك
اياد:والله مميزة في ان شاء الله
هايدي :تعال عندي وانت هتعرف
وقف اياد أمامها ومد يده ووضعها في شعرها بكل هدوء ومسك شعرها بقوه صرخت هايدي من الألم
إياد:انتي واحده زباله مش عاوز اشوف وشك جنب الشركه دي لو لمحتك بس ابقى اتشهدي على روحك
قال كلامه بكل غضب خرجت هايدي وأتى سليم صاحب اياد
(نتعرف بقي على الابطال إياد جاسر الجارحى ابن عم لدن عمره 26سنه خريج هندسه عنيه خضراء زي القطط طويل وعريض جسمه رياضي كل البنات ميته فيه
سليم مصطفى الالفي ابن
سليم مصطفى الالفي ابن خالة إياد وصديقه من الطفوله خريج هندسة برضو اكبر من اياد ب خمس شهور شبه اياد لدرجة الي يشوفهم يقول اخوات شخصية مرحة عكس اياد )
سليم : ايه يا وحش من الصبح مشاكل
اياد: هيا أصلا واحده زباله مش عارف وظفوها ليه
سليم: يمكن عشان علبة البوهيه الي عملتها في وشها(سليم دا تافه من الدرجه الاولى😹😹 )
اياد بضحك: يمكن 😹😹
سليم: احم هوا هنروح اسكندريه امتى
اياد: شكلو في حد مشتاق لحبيبته 😉😉
سليم بتوتر: أنا مشتاق لهبه انت بتقول ايه يا عم انت
اياد: بس انا م قولت هبه
سليم بعصبيه خفيفه: م خلاص أنا قولت مش مشتاق لحد
اياد بمكر : خلاص انت مش هتروح معايا
سليم: م خلاص يا باشا هيا كانت لحظت تعصب
اياد: خلاص اعترف يابني
سليم:أنا بحبها بس خايف تكون حبت حد غيرى أنا بعشقها يا اياد من وحنا صغيرين مش عارف اعمل ايه
اياد: ادعي ربنا وان شاء الله تكون من نصيبك
سليم ان شاء الله
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
خلاص يا لدن اسكتي صرعتيني بصوتك العالي دا هما يومين أنا بدعي ربنا انهم يخلصوا باقصى سرعه يا رب
لدن : انت يا بت يا هبه عاوزة اليومين دول ينتهوا بسرعه عشان تشوفي حبيب القلب صح
هبه بتوتر: ل لا ا انا م م ش بستنى سس سليم
لدن بمكر: بس انا م قولت سليم يا مزة 😉😉
(اياد ولدن شبه بعض في الخبث بس 😹😹😹)
هبه بتوتر اكبر : اانا م بقصدي ا اقول سس سليم ا أنا ااقصدش
لدن بضحك عليها: خلاص يا بطة اعترفي
هبه: ايوة أنا بحب سليم من زمان أنا بحبه من زمااااان بس للاسف هوا مكنش بيحبني أنا خايفه يكون حب واحده ثانيه غيري
لدن ادعي ربنا وان شاء الله يكون من نصيبك
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
اليومين عدوا بالنسبه لي لدن كأنهم سنتين وهيا متشوقه تشوفه و تتعرف عليه ولكن اتفاجئت لما شافت واحد سايق عربيته بسرعه وكان هيخبط ابن عم عبدو البواب فجرت عليه عليه وانقذت الطفل
لدن : انت كويس يا محمد
محمد: انا كويس بفضلك شكرا ليكي يا لدن
لدن حضنته وقامت عشان تتخانق مع الاعمى الي سايق باقصى سرعه(معلش اندمجت مع الشخصية 😹)
الشخص اللي كان سايق: انتي كويسه يا انسة
لدن : أنا كويسه بس انا مش مهمه انت كنت هتعور الطفل دا انت انسان همجي ومتهور وانزل اتكلم معايا بدل منا انت راكب عربيتك
الشخص اتعصب ونزل
يا ترى طلع مين السايق 👋
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شقية شقلبت حياتي)