رواية شعاع من نور الفصل التاسع عشر 19 بقلم دنيا الغنام
رواية شعاع من نور الجزء التاسع عشر
رواية شعاع من نور البارت التاسع عشر
رواية شعاع من نور الحلقة التاسعة عشر
فاطمه….انت اي حرام عليك انت عاوز كل حاجه ملكك وبس انت كسرتني افهم بقا كسرت قلبي منكرش اني لسه بحبك بس صدقني مش هعرف انسي ياذياد انت سيبتني ليه كنت بتعذب حرام عليك لو بيني وبينك الجنه هختار النار ولا اكون معاك
ذياد…. انت ليه مش راضيه تفهمي اني عملت كده علشان صاحبي
فاطمه…. فعلا احنا غلطانين بس الغلط عليك اكبر انت فاهم اني هرجعلك لا متحلمش انت دبحتني اوي
ذياد… اديني فرصه اصلح غلطي
فاطمه….. مش هينفع عن اذنك
ذياد.. فاطمه اصبري لسه مخلصتش كلامي
فاطمه……. اظاهر انك مش بتفهم انا بقولك الي بينا انتهي ياذياد خلاص بح انتهي فاهم واي نعم مش هتخطب بس هفتح قلبي لشخص تاني
ذياد بغيره نط لبلكونه فاطمه لان جنب بعض ومسكها من اديها وشدها لحضنه
ذياد…. مش قولتلك مره متجبيش سيره حاجه من دي علي لسانك
فاطمه…. ابعد عني
ذياد….. حضنها جامد ورفعت وشها ليه والاتنين سرحوا وفاطمه كانت سرحانه في ذياد والعكس مع ذياد فاطمه فاقت من سرحانها
فاطمه….. قولتلك ابعد عني حرام عليك
ذياد…. اوعي اشوف دموعك دي تاني فاهمه
فاطمه….. دموعي الي مسكتتش بكي من ساعه ممشيت
ذياد…. اوعدك اني مش هسيبك ابدا
فاطمه….. مش هقدر اصدقك الي يسيب مره يسيب ويتخلي الف مره
ذياد….. عمري مهسيبك يافاطمه
فاطمه….. اسفه ياذياد جرحك الاكبر واقف مع البنت وملزق فيها وبترقص معاه احترم اني لسه بتعافي من حبك
ذياد….. انا اسف يافاطمه انتي اي مش حاسه بيا ليه كل شويه اقولك اسف اسف وانتي مش مقدره حاجه
فاطمه…. خلصت امشي بقا
ذياد سابها ونط لبلكونته ومبصلهاش ودخل بوجع اخد دوش ودموعه المياه خفياها وفاطمه فضلت واقفه مش قادره تتحرك لحد اما دخلت واترمت علي سريرها وفضلت تعيط انها لازم ترجعله بصعوبه علشان ميسيبهاش تاني خايفه تتخذل تاني فضل كل واحد يفكر لحد اما جه يوم جديد
(في بيت ذياد)
يوسف….. كلمتها
ذياد…. مش راضيه تسامحني
يوسف……. لازم تحاول مره والف مش بسهوله دي ترجع انت كسرتها لو جيت قولتلي مكنش ده حصل بس الي حصل حصل افطر علشان الفرح خلاص كمان شهر ولازم نحضر انا شوفت الشقه مع الشباب في نفس العماره وحجزتلك قصادي واحده من سنه علشان لو حصل حاجه
ذياد……. مكنش ليه لزوم وبعدين هي مش هترجعلي مشوفتش هي قالت اي امبارح
يوسف…… مش عاوز اعرف بس اهم حاجه متيأسش وتسيبها
ذياد….. قولتلك مش هسيبها يايوسف انا خارج دلوقتي
يوسف….. رايح فين
ذياد…… هحضر العربيه علي متنزل نشوف هنعمل ايه
يوسف….. فاطمه جايه معانا استغل الفرصه وقرب منها
ذياد…. حاضر ياصحبي
ذياد نزل حضر العربيه ويوسف رن علي لمار وقلها تستناه ورن علي فاطمه نزلت وشافت ذياد فتحت العربيه وركبت قدام علشان لمار ويوسف بس اتجاهلت ذياد
ذياد لنفسه…… شكلك هتتعبيني بس هستحمل لحد اما ترقي
فاطمه لنفسها…… انا مش عارفه هيروح معانا ازاي المول بحلاوته دي انا مش عارفه همسك نفسي وغيرتي ازاي
جه يوسف وذياد ركب وطول الطريق ساكتين واخدم لمار وراحوا المول
لمار…… حلو الفستان ده يايوسف
يوسف بعصبيه….. ده ضيق ياحبيبتي مش شيفاه ولا اي
لمار…… خلاص تعالي نقهولي انت
يوسف… ماشي يلا
ذياد….. بعينك تلبسيه اوعي تفكري مجرد تفكير تجبيه
فاطمه….. وانت مالك
ذياد بعصبيه وغيره…… هو في اي هتمشي مبينه جسمك لناس ولا اي هو في متتظبتي كده بدل م اظبتك
فاطمه بخوف….. حاضر خلاص اهدي مش جيباه
ذياد بمرح…… اقسم بالله يافاطمه لو جيبتي حاجه مبينه ظاهره جسمك هتزعلي مني جامد
فاطمه…… هو في اي طيب طيب يوووووووووووه
ذياد……. بتنفخي ليه
فاطمه سبته واختارت فستان بيج وعجب ذياد ويوسف اختار للمار فستان الفرح بس مش وريته لما قسته وفاطمه ساعدتها
فاطمه….. بسم الله ماشاء الله اي القمر ده
لمار….. بجد حلو ياطومه
فاطمه……. قمر ياروح طومه اخلصي بقا اقلعيه بسرعه بدل الواد يوسف يدخل يشوفك وهو علي نار
لمار…. حاضر
خلصت البنات وخرجت ومشيوا وراح اتغدوا ولفوا شويه ورجعوا البيت وكل واحد دخل اترمي علي السرير من اللف
ذيااااااااااد البدله تعالي يلا لبسهالي اخلص
ذياد….. اهدي مالك متوتر كده ليه ياعريس فات الشهر بسرعه صح
يوسف….. مش مصدق نفسي خلاص هتبقي معايا وفي بيتي
ذيادد… ربنا يسعدك ياصحبي
يوسف… امين يارب واشوفك مع البت الهبله دي واخلص منكم انتوا لتنين
ذياد…….. يعم ده طول الشهر مشوفتهاش غير. صدف اسكت وتلفونات مش بترد حتي المسج بتشوفها ومش بترد
يوسف… معلش ياصحبي يلا بقا لبسني الكراڨته
ذياد ربطهاله وحضنوا بعض والبنات طبعا في الكوافير يوسف خرج راح للمار وفاطمه سلمته لمار
فاطمه….. خد بالك عليها انت عارف غلاوتك عندى وانك زي احمد اخويا وانتي لمار حافظي عليه اوعي تسيبيه
لمار…… عمري ده حبيبي الاول والاخير
يوسف حضنها جامد وفضل يدور بيها ونورا خرجت لحسام ومش مصدق اني حلم حياته خلاص اتحقق اخدها في حضنه وكل واحد اخد عروسته ونزل وفاطمه اتفجأت بذياد
يوسف…… معلش ياحيبت اخوكي مش هعرف اخدك معايا
حسام…… ولا انا ياطومه معلش روحي مع زيزو بقا
الكل كان متفق يجمعوا ذياد وفاطمه مع بعض جماعه كلهم اتصاحبوا وحبوا بعض ومفيش حاجه بينهم غير المحبه والسعاده نرجع لروايتنا بقا
فاطمه….. طيب انا هاخد تاكسي وروحوا انتم
ذياد ادخل تركبي اي سمعيني كده
فاطمه… اقصد اركب معاك هو انا اتكلمت
الكل ضحك عليهم ومشيوا العرسان وذياد وفاطمه وراهم
ذياد….. علي فكره شكلك قمر اووي
فاطمه بفرحه….. وانت كمان شكلك قمر خالص
ذياد…… عارف اني قمر
فاطمه…… مغرور
ذياد…… ايوه علشان عيونك شيفاني قمر
فاطمه….. انت بتقرب كده ليه ابعد
ذياد….. بحبك اوى
فاطمه…… هصوت انت اعااااااا
ذياد…… اتهدي هحطلك الحزام اي دماغك دي
فاطمه…… والله دماغي دي باصص في عيوني وبتقرب عليا ووشك في وشي وفاضل بس سنتي بينك وبيني وتقولي دماغي
ذياد…… انا يابنتي
فاطمه…… ايوه يابني اعمل نفسك مش فاهم
ضحكم لتنين ووصلوا القاعه العباره عن الاهل والصحاب والقرايب
ذياد قعد علي رجله قدام فاطمه وطلع خاتم
تتجوزيني يافاطمه
فاطمه………. لا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شعاع من نور)