روايات

رواية شرف زهرة الفصل الأول 1 بقلم مارلي إيهاب

رواية شرف زهرة الفصل الأول 1 بقلم مارلي إيهاب

رواية شرف زهرة الجزء الأول

رواية شرف زهرة البارت الأول

شرف زهرة
شرف زهرة

رواية شرف زهرة الحلقة الأولى

في احدي محافظات الارياف في الصعيد في اسوان بالتحديد كان بيت من اربع ادوار نزل شاب يبلغ من العمر 17 عاما و باين علي ملامحه التوتر و الخوف
سيد بخوف
الحقيني يا اما اني في ورطة
امه حسنات بقلق
في اية واد مالك كدة شكلك مش علي بعضك ووشك اصفر كيف الليمونه حوصل حاجة
سيد بخوف
زهرة يا اما
حسنات بعصبية
مالها الغبية دي اللي مش بيجي من وراها غير وجع الراس
سيد بخوف
بتنزف يا اما
حسنات باستغراب
بتنزف من اية يعني لا يكون بلغت
سيد بخوف
لا يا اما
حسنات باستغراب
وانت اية يعرفك يا حزين في الحاجات دي عايز تقول اية متعطلنيش
سيد بخوف
اني ضعفت يا اما جدام جمالها و و.
حسنات بعصبية
انت هتوهو كدة كتير ما تقول حوصل اية
سيد غمض عنيه بخوف وقال
اغتصابتها يا اما وهي بتنزف دلوجتي ومش خابر اعمل اية
حسنات ضربت علي صدرها بصدمة وقالت
يا مري يا اني ده لو ابوك عرفت هيجتلك فيها عجبك فيها اية ام 13 سنه نعمل اية دلوقتي ابوك استحالة يسكت في حاجة زي دي كله الا الشرف
سيد بخوف
خلاص يا اما اتجوزها ومحدش يعرف حاجه
حسنات بصدمة
تتجوزها ازاي يا دي عندها 13 سنه مين الماذون اللي هيكتب عليكم و ابوك مش هيرضي دي بنت اخوها الغالي استحالة يعمل فيها كدة
سيد بخوف ودموع
اتصرفي يا اما انا مش هقدر اقف في وش ابوي علشان خاطري شوفي ليا حل ابوس رجليكي
حسنات سكتت شوية وبعدين قالت
تعالي ورايا يا سيد لما نشوف هنعمل اية في الوجعة دي اما اشوف البت الاول
طلعوا اخر دور في البيت و فتحوا الاوضة اللي فيها زهرة اللي عندها 13 سنه وشافتها مغمي عليها علي الارض عارية بالكامل و تنزف دماً قالت بعصبية
اخرج انت بره دلوجتي بره البيت اوعاك تدخل واصل غير لما تلقي الناس اتلمت علينا
سيد بصدمة
انتي هتعملي اية ياما
حسنات بعصبية
ملكش صالح غور اعمل اللي قولتك عليه وانا هشوفك من الشباك
سيد خرج فعلا بسرعة وشافته حسنات
قربت منها و لفيتها بملاية السرير وكبت ميه عليها والبت رمشيت بعيونها وبكت بالم شديد
وقالت بدموع
الحقيني يا مرات عمي سيد
ضربتها حسنات بعصبية وصرخت فيها وقالت
يا فاجرة يا قليلة الرباية دي جزاتنا اننا اخدناكي بعد ما امك و ابوكي ماتوا دي جزاتنا يا بت جومي انا مش هسيبك النهاردة انتي والحقير اللي هرب الحقوني يا ناس الحقوني يا خلج تعالي يا تربية………
مسكتها من شعرها وزهرة تصرخ وتبكي و بتقولها ان سيد هو اللي عمل كدة ولكن ضربها بيزيد وقالت لها
ابني اشرف منك يا زباله عايزه تفضحي ابني و تداري علي اللي كان معاكي و اقسم بالله لا افضحك يا زهرة
شدتها من شعرها وخرجتها بره البيت و بكت وقعت علي الارض وهي ماسكه رجليها بتقول ببكاء
حرام عليكي يا مرات عمي متفضحنيش انا معملتش حاجة
رفصتها حسنات وقعت زهرة علي الارض و لفت الملاية حولها اكتر وشافت الرجالة و الحريم دخلوا البيت واتصدموا لما شوفوها و كان من ضمنهم سيد اللي نظر بصدمة اللي امه عملته
سيد بصدمة
في اية يا اما مالك و هي دي خارجة كدة ليه
حسنات ببكاء مصطنع
شوفوا يا ناس بعد ما ربنها و قعدنها خمس سنين بعد ما اهلها ربنا يرحمهم رحوا عملت اية دخلت واحد من الباب الوراني و سمعت صرختها وهي بتنزف ولسه هطلع اشوف في اية. لقيته هرب الفاجرة دي ملهاش مكان في وسطينت استغلت ان عمها و ابنه بره البيت و عايزه تملي البيت نجاسة و اهو الدليل اهو الملاية كلها دم و عريانة البت عيارها فلت وعايزه تتربي من تاني
وكمان بتتهم ابني ظلم ابني اللي لسه داخل الدار دلوجتي بتتهمه انه هو اللي عمل كدة و انا شايفه الواد الصايع اللي ماشية معه بيهرب بعد ما عمل جريمته
الناس اتعصبت وواحد قرب منها وكان في ايده سكينة
وبعدين…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شرف زهرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى