روايات

رواية سيوف الفارس الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم يارا حسنين

موقع كتابك في سطور

رواية سيوف الفارس الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم يارا حسنين

رواية سيوف الفارس الجزء الخامس والعشرون

رواية سيوف الفارس البارت الخامس والعشرون

سيوف الفارس
سيوف الفارس

رواية سيوف الفارس الحلقة الخامسة والعشرون

*مسكها من شعرها جامد و هى بتصوت*
حاتم : بقولك ايه كلمة زيادة هتقرى الفاتحة على روحك فاهمة
*سابها و هى وقعت على الأرض حست انها دايخة و مش قادرة تقف على رجليها مسكت رأسها بايدها الاتنين بتحاول تفوق نفسها شايفاه مبتسم و باصصلها*
حاتم : حبيبتى انتى كويسة *قعد قصادها و حط ايده على وشها بخبث* هو انتى كلتى من البيتزا تؤتؤ ليه كدا دى كانت لفارس مش ليك يا قمر بس يلا مش مشكلة كدا نشوف شغلنا بضمير
وعد : أبعد عنى انت مريض مفيش عقل خالص
حاتم : حتى وانتى بتنامى بتحدفى دبش بس تعرفى انا مريض اه بس بحبك *حط ايده على شعرها لحد ما حس بدماغها بتتقل و نامت ،حس انه غبى يوم ما سابها بفستان الفرح بس اديه اهو هياخدها ليه من تانى إلى معرفش ياخده منها زمان هياخده دالواتى ،ميعرفش مشاعره اتجاهها ايه بس الى عارفه انها غير اى بنت عرفها قبل كدا و دا الى مخليه مصمم أنها تبقى ليه عشان كدا هيبعدها عن فارس بطريقته، خرج من البيت و بيأمن المكان عشان يخرجوا شالها و لسة هيخرج شافه قدامه سابها من أيده و وقف قصاده*
فارس : انت بتهبب ايه هنا
حاتم : انت إلى بتعمل ايه هنا دى خطيبتى
فارس : نعم ؟انت مجنون صح دا بأمارة لما سبتها يوم فرحها مش كدا بقولك ايه امشى من هنا دالواتى لانك لو فضلت قدامى مش هتخرج من هنا على رجليك فاهم
حاتم : فارس انت رغاى اووى دالواتى اقولك أن رجالتى واقفين وراك يعنى اربعة على واحد *قرب منه اتكلم بصوت واطي* بقولك ايه ما تخلع انت و تسيبك من الحوار دا اصلك شاب لسة صغير و اخاف عليك تتعور ولا ايه يا رجالة
*مسكوه و بيحاولوا يسيطروا عليه لكن مقدروش*
حاتم : انت هتوجعلنا دماغنا *طلع مسدسه و ضربه على دماغه فقد توازنه و وقع على الأرض*
حاتم : خاليكوا جمبه هاخدها من هنا و هقولكوا تيجوا
*شايفها مغمى عليها قدامه قالتله فى مرة أنها مطمنة على نفسها و هى معاه ،مستنياه يلحقها من أيديهم بس هى لو تشوفه على حالته دى مش عارف يعملها حاجة قلبه وجعه من تفكيره حاسس انها بتستجد بيه تعابير وشه اتغيرت لما شافه شايلها و خارج و بدأوا يضربوه من تانى لكن المرة دى ابتسم و قام من الأرض و كلهم بيبصوا لبعض مستغربين بيحاولوا يوقعوه تانى لكن اتصدموا لما مسك صاحبهم ضربه و حدفه عليهم و دى كانت البدايه*
*دخلها العربية و قفل الباب بيلف الناحية التانية عشان يشوف رجالته عملوا ايه لكن ضحك لما شافه قدامه ولسة هيتكلم اتفاجئ بيه بيضربه لكمات ورا بعض لحد ما وقع على الأرض وقعد قصاده مبتسم بشمئزاز*
فارس : غلط غلطة عمرك وانا مش هسامحك عليها
*قام و مسك تليفونه و كلم امير،اخدها و دخلها اوضتها و بيحاول يفوقها*
*دخل البيت و شافهم متربطين بالحبال شاف حاتم ففهم إلى حصل*
امير : خدوهم من هنا على فكرة مش هتخرج منها المرة دى شوفلى يا ابنى فارس فين
*بتفوق اخير وهو جنبها*
وعد : فارس ؟ انت هنا ايه دا ،حاتم حاتم يا فارس كان هنا *بدموع*
فارس : متقلقيش مش هيتعرضلك تانى طول ما انا موجود *مسحلها دموعها بنظرتها البريئة*
وعد : هو ايه الى حصل
فارس : لا مفيش يا حبيبتي كان فى ماتش كورة و كسبنا الحمدلله
ياراحسنين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : ( سيوف الفارس )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى