رواية سيليا الفهد الفصل الرابع عشر 14 بقلم شودي الصاوي
رواية سيليا الفهد الجزء الرابع عشر
رواية سيليا الفهد البارت الرابع عشر
رواية سيليا الفهد الحلقة الرابعة عشر
سيليا:وحشتني ي****
(سوري بس مش هقول الاسم دلوقتي 🙃)
المجهول:انتي اكتر ي عيوني واكمل بدموع انا اسف على اللي حصل
سيليا:يا روحي ولا يهمك اهم حاجة اني معاك
المجهول وهو بيحضنها:ربنا يحفظك ليا يارب
سيليا :لو كنت قولت ربنا يخليكي كنت هزعلك
المجهول باستغراب:ليه يعني
سيليا:عشان يخليكي معناها ان ربنا ياخدك او يبعدك
المجهول:بعد شر عنك ربنا يديمك ليا
سيليا وهي بتحضنه:ويديمك ليا مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه
المجهول:انا اللي حابب اشكرك عشان اول م دخلتي حياتي والفرحه مفرقتنيش
سيليا:بقولك هنعمل ايه في اللي حصل
المجهول بصلها نظره غضب وقال:يخربيت شكلك ي شيخه فصلتيني
سيليا بضحك:معلش بس انا لازم اعرف ايه اللي هيحصل
شرد المجهول وقال:كل خير متقلقيش
************ * * * * * * * * * * *
عند إياد بعد م فاق راح لوالده.
والده بخبث:عملت اللي قولتك عليه
إياد بخبث:اه عملتو وحاليا فهد في القصر بتاعو متعصب بيدمر كل حاجه
والده:احلي حاجه اني اشوفهم هما الاتنين مكسورين وبيكرهوا بعض وبعدين كمل وقال هسيبك انا وهطلع انام دلوقتي عشان استريح شويه وافكر في خطه تانيه عشان تتجوز سيليا
طلع والد إياد على غرفته ونام
اول م إياد اتأكد انو طلع رن علي حد وقالو :كله تمام شويه ويعترف باللي عمله وهموم بسجله ويتقبض عليه ونخلص
مجهول:عارف لو لعبت بي ديلك كدا ولا كدا هزعلك
إياد بحزن:اكيد مش هعمل كدا عشان اخد حق امي اللي هو قتلها
مجهول:انا حبيت اعرفك بس
إياد:لا متقلقش
******* * * * * * * * * * * * * *
صباح يوم جديد استيقظ اسلام و راح الشركه وهو سعيد عشان هيقابل والد ساره و ورن كتير على فهد عشان ياخدو معاه بس هو مبيردش
●بعد م اسلام خلص راح على قصر فهد عشان يشوفه واستغرب ان القصر هادي جداا طلع على غرفة فهد بس اتصدم لما لقاه مغمي عليه اخده اسلام وراح بيه على المستشفى بعد م حاول يفوقه لكنه مكنش راضي يفوق
●بعد شويه خرج الدكتور من غرفة فهد وقال بحزن:للأسف أتعرض لصدمه شديده مما أدي الي دخوله في غيبوبه الغيبوبه دي بي إرادته هو
اتصدم اسلام وحزن جدا على صديقه بس استغرب هو ايه اللي حصل عشان فهد يوصل للدرجه دي فضل اسلام مع فهد في المستشفى و نسي الميعاداللي هيروح فيه لساره
*** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
عند ساره كانت منتظره اسلام بس هو اتأخر جدا ف قلقت عليه
الدمنهوري بغضب:هو ازاي ميحترمش مواعيده الشخص دا مرفوض
ساره بدموع:اكيد يا بابا حصل معاه ظروف
الدمنهوري:انا مش هوافق عليه غير لما يجيلي يجبلي سبب مقنع لعدم مجيته
ساره بدموع:اوك ي بابا
طلعت ساره على غرفتها و رنت كتير على اسلام لكنه مردش
****** * * * * * * * * * * *** * * * * * * * * *
عند هيام وهي بتفتكر اللي حصل من يومين بعد م نفزت الكلام اللي قالو فهد ليها رن عليها رقم غريب ولما ردت اكتشفت انو معتز ودخل لها من نحية الحب وقالها انو عرف انها عايزه تنتقم من فهد وهو كمان عايز ينتقم ف هي طبعا وافقت انها تبقى معاه وبعد فتره بعتلها معتز السواق عشان يجيبها ومن بعدها وهي بتحاول تكسب ثقته عشان يقولها على كل حاجه وكانت بتوقع مابينو ومابين لارا
لغايط م وثق فيها وقالها على كل الخطه
**********************************
اما عند رعد ف هو لغايط دلوقتى يتحايل على ساندرا انها تسامحه لكنها كان رافضه رفض قاطع لغايط م في يوم وهو بكلمها وبيعتزر لها عمل حادثه كبيره وهي راحتلو المستشفى واعترفتلو بحبها وهي منهاره وفي الوقت دا كان رعد فاق وسمعها وهي بتعترفله
رعد بتعب:صدقيني وانا كمان بحبك وعمري م حبيت غيرك
ساندرا بخوف عليه:انت كويس اندهلك الدكتور حاجه بتوجعك
رعد بفرحه عشان خوفها عليه:متقلقيش انا بخير
ساندرا:كنت خايفه تسيبني مكنتش هقدر اعيش من غيرك
رعد بغمزه:يعن اطلبك من فهد دلوقتي عادي
ساندرا بخجل حركه راسها بالايجاب
رعد بفرحه:اول م هخف هاجي اتقدملك علطول
ساندا:المهم انك تبقى كويس
رعد بحب:بكون كويس بس لما تكوني جنبي ومعايا انا بحبك اوي
ساندرا بخجل:وانا كمان
****************************
عند سيليا المجهول
المجهول بضحك:فهد في غيبوبه
سيليا بضحك:همموت مش قادره يخربيت تفكيرك
المجهول بغرور مصطنع:طبعا ي بنتي هو في زي
سيليا:ربنا يحفظك ليا
المجهول وهو بيحضنها ويروحو لعلامهم الخاص:ربنا ميحرمنيش منك ولا من ضحكتك. ياقلبي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيليا الفهد)