رواية سيليا الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم شودي الصاوي
رواية سيليا الفهد الجزء الحادي عشر
رواية سيليا الفهد البارت الحادي عشر
رواية سيليا الفهد الحلقة الحادية عشر
فهد اتصدم لما لقى سيليا اغمى عليها و وقعه في الارض
فهد جرى عليها وحاول يوفقها لكنها مفقتش شلها و نايمها على السرير وطلب الدكتوره
بعد نص ساعه الدكتوره جت وفهد طلعها على الاوضه الدكتوره كشفت على سيليا قالتلو ان اغمى عليها بسبب قلة التغذيه وان هو يهتم بيها وبي أكلها وكتبتلو على فيتامينات يجبها
بعد ساعه فاقت سيليا وقالت بصوت مرهق:اااه ايه اللي حصل
فهد بخضه وهو بيحضنها:انتي كويسه حاسه بي حاجه تعباكي
سيليا:اه كويسه بس هو ايه اللي حصل
فهد:اغمى عليكي بسبب قلة اكلك وبعدين قوليلي ي هانم مش مهتمه بنفسك وبي اكلك ليه
سيليا:اسفه بس انا مش بحب الاكل
فهد:هو في انسان طبيعي مش بيحب الاكل
سيليا:بس انا مش طبيعي انا قيصري 😂😂(اني اسف😂)
فهد:يخرب بيت خفه دمك ي بت
سيليا:تشكرات تشكرات ي باشا
فهد:ولا كأنك كان مغمي عليكي من شويه وتعبانه
سيليا وهي بتخمس في وشه:الله أكبر ي ناس ي شر كفايه قر
فهد وهو بيخبطها على دماغها:بقى بتخمسي في وشي وكمان انا ناس شر و بقر عليكي
سيليا بغباء:اي نعم
فهد بخبث:طب بما اني شرير تعالي اقولك الشرير دا هيعمل فيكى ايه
سيليا بخوف مصطنع:في ايه ي سطا انا مش مرتحالك وقبل م تخلص جملتها كان فهد هجم على شفايفها في قبله عميقه بعد عنها عشان ياخدو نفسهم بصلها فهد بخبث مره اخرى ولكن في تلك المره الخبث كان اكتر وفجأه هجم عليها و….. (تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
نروح في مكان تاني عند هيام وهي في الاوضه
بعتلها فهد مسدج مكتوب فيها(خلي بالك عشان معتز مركب كاميرات في اوضتك)
اتصدمت هيام ولكنها اتكلمت بخبث وقالت بحزن مصطنع عشان معتز يسمعها:فينك ي معتز وحشتني اوي كله بسببك يا ماما انتي الي خلتيني ابعد عن معتز اه لو يرجع تاني مش هسيبه
(كل الكلام دا معتز كان سمعو وقال بخبث بتحبني وهتعمل اي حاجه عشاني امممم كويس هتبقي فرد مهم في الخطه الجايه وضحك بخبث)
●(هيام وفهد اتفقوا انهم يخلو معتز يدخل هيام في خطته عشان فهد يعرف كل خططه)
نروح في مكان تاني عند اسلام
كان بيفكر في ساره واخد قرار انو هيتكلم مع فهد وهياخدو معاه عند ساره عشان يتقدملها
وبعد شويه من التفكير رن اسلام على ساره
ساره بنوم:الرقم الذي تتصل به الآن قد يكون نائمً يمكنك الاتصال في وقت لاحق
اسلام بضحك:الله يخرب بيت شيطانك اصحى ي بت
ساره اول م سمعت صوت اسلام نطت من مكانها وقالت:اسلام
اسلام بضحك:اه اسلام اصحى ي بنتي يلا عشان عايزك في موضوع
ساره:موضوع ايه
اسلام:هقولك لما نتقابل
ساره:اوك بس فين
اسلام:في كافيه….. والساعه ٥
قالها اسلام المكان والمعاد وقفل معاها
ساره بتوتر:ربنا يستر شكل المقابله دي مش هتعدي على خير
نسبهم ونروح عند معتز
مجهول:انا عايزك تخلصلي على سيليا
معتز بخبث:اممم و دا ليه
المجهول بغضب دا شئ ميخصكش فاهم وبعدين خليك في حالك واللي اقولك عليه تنفزو من غير اسأله
معتز بغضب:اوك
المجهول:سلام دلوقتي وبعدين هكلمك
قفل معتز مع المجهول وبعدها بشويه جت لارا
لارا بمياعه:اذيك ي بيبي
معتز:اذيك ياقلبي
لارا بمياعه:وحشتني اوي ي معتز
معتز: وانتي اكتر
بعد كدا كمل وقال هيام هتدخل في الخطه
لارا بستغراب: ليه
معتز:لما ركبت كاميرات مراقبة في القصر كله سمعتها وهي بتقول انها بتحبني وانها مستعده تعمل اي حاجه علشاني ف لما تدخل في الخطه خليها تدور على فهد وتفهمه انها بتحبوا زي اخوها و توقع مبين فهد وسيليا
لارا بخبث:لا دا الشيطان يسقفلك بقا
نسيبهم في شرهم ونروح عند رعد اللي حالته اتغيرت180 درجه بسبب صدمته في ندى وتأنيب ضميره بسبب اللي كان ناوي يعملو في ساندرا اللي كانت ضحيه في لعبه واحده قذره
رعد بحزن:انا مش عارف كنت هعمل فيكي كدا ازاي نفسي تسامحيني بس حقك بس انك تكرهيني وانك تعملي اكتر من كدا بس انا اسف واتمنى تسامحيني (كان بيكتب مسدج لساندرا) بعتلها المسدج
اما عند ساندرا اتفجئت ان رعد بعتلها مسدج قرأتها والدموع في عينيها وردت عليه وقالت
(هسامحك بس دا مش حب فيك بس عشان المتخاصمين بيتقابلو في الاخره وانا مش عايزه اشوف وشك تاني لا دنيا ولا آخره) بعتت المسدج وعملت بلوك
اما رعد بعد م قرأ الرساله كان زعلان اوي من نفسه عشان وصلها للدرجه دي(كسر القلوب مش هين كسر القلوب أصعب حاجه ممكن حد يسامح عليها وحسبي الله ونعم الوكيل على اي حد يكسر قلب شخص عن قصد)
نروح عند اسلام وساره
جت الساعه5 ونزلت ساره عشان تقابل اسلام في الكافيه
وصلت ساره و وصل اسلام
اسلام وهو بيسحب الكرسي عشان ساره تقعد
ساره بضحك:لا جينتل مان ياسطا
اسلام بمرح:على الله يتمر بس ياختي
ساره:هيتمر متخفش بس انت كنت عايزني ليه
اسلام بتوتر:عشان.. عشان.. عشان
ساره:هنقضيها عشان ولا ايه
اسلام:بصي انا بحبك وعايز اتقدملك ف خدي معاد مع باباكي عشان اجي اتقدملك وهيكون معايا فهد عشان اهلي متوفين
قطعتو ساره وقالت:بس انا مش موافقه
اسلام بحزن و صدمه:ايييهههه
ساره:…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيليا الفهد)