رواية سيليا الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم شودي الصاوي
رواية سيليا الفهد الجزء الثالث عشر
رواية سيليا الفهد البارت الثالث عشر
رواية سيليا الفهد الحلقة الثالثة عشر
رعد ببرود:خطيبه رعد الدمنهوري
الظابط اتصدم لما عرف ان اللي واقف قدامه رعد الدمنهوري
الظابط بخوف:انا اسف ي استاذ رعد مكنتش اعرف انو انت
رعد ببرود:لا عادي كل اللي هيحصل انك هتنتقل لشرطه الموسيقيه
الظابط:انا اسف بس بلاش الشرطه الموسيقيه
رعد:دي أقل حاجه ممكن اعملها فيك عشان غلط في خطيبه رعد الدمنهوري
انا مصدومه هو ازاي قال اني خطيبته وهو ي
بيكرهني كان على الاقل قال اني اخته بس انا ليه فرحانه كدا لا لازم ابينلو انو مش فارق معايا
ساندرا بغضب بعد م خرجوا من القسم:انت ازاي تكدب و تقول اني خطيبتك
رعد:م انتي فعلا هتقبي خطيبتي
ساندرا: و دا ازاي انشاء الله
رعد:عادي هاجي اطلبك من اخوكي ونتخطب شوفتي الدنيا ساهله ازاي
ساندرا بعصبيه:دا لما تشوف حلمه ودنك انا مش ناسيه اللي انت عملته ولو انت نسيت انا مستحيل انسى
رعد:انا والله ندمان و عرفت اني بحبك انتي وعمري م حبيت ندي
ساندرا بسخريه:طب روح اقعد على جنب عشان مستحيل اوافق
رعد:صدقيني هتكوني ليا مهما حصل
سابها ومشي
ساندرا بدموع:انا بحبك بس مستحيل انسى اللي انت عملته كله الا كرامتي
نروح عند فهد وسيليا
فهد راح الشركه
اما عند سيليا كانت قاعده في الاوضه وهي بتاكل و بتتفرج على Tv
فجأه رقم غريب رن عليها
ردت سيليا:الو مين
الشخص:مدام فهد الراوي
سيليا:اه انا مين حضرتك
الشخص:استاذ فهد عمل حادثه وهو حاليا في
…..
سيليا بخضه:فهد انا جايه حالا
قامت سيليا ولبست بسرعه وراحت علي العنوان اللي الشخص قالهولها و اول م وصلت حست بحاجه علي وشها وفجأه اغمى عليها
مجهول:تم ي باشا
مجهول2:دخلها على السرير و اعمل….
مجهول:تمام ي باشا
عمل المجهول1 زي م طلب منو المجهول2
و عند فهد كان قاعد في مكتبه بيشتغل وفجأه جاتلو مسدج مكتوب فيها(مراتك حبيبتك بتخونك مع ابن عمها في المكان دا…..)
فهد بغضب: مستحيل سيليا تعمل كدا
بعد شويه فهد راح العنوان عشان يتأكد و اول م وصل شاف سيليا نايمه في حضن إياد
فهد بغضب وهو بيشد إياد و يضربو:بقا ي زباله بتخونيني ومع مين مع*********
فضل فهد يضرب في إياد لغايط م اغمى عليه و راح لسيليا اللي كانت بتعيط ومش قادره تتكلم وضربها بالقلم جامد وقالها:انتي طاااالق
انصدمت سيليا بس قالت:والله لو بكيت دم ي فهد مش هسامحك اقسم بالله م هسامحك
فهد بغضب:وكمان ليكي عين تبجحي ي رخيصه
بعد شويه سيليا اغمى عليها من كتر الضرب
***************** ** ** ** ** ** **
عند ساره وهي قاعده مع باباها
ساره:بابا ممكن اقولك على حاجه
الدمنهوري بحنان:اكيد ياقلبي
ساره:في واحد عايز يتقدملي
الدمنهوري:مين دا وتعرفيه منين
ساره:اسمو اسلام الأحمدي ويكون صاحب فهد زوج سيليا وهو شافني لما كنت عند سيليا
الدمنهوري:تمام خليه يجي بكرا ولو لقيتو كويس وانتي رفقتي يبقا على بركه الله
ساره بفرحه وهي بتحاول تخفيها:اوك ي بابا انا هطلع عشان انام تصبح على خير
الدمنهوري:وانتي من أهل الخير ي حبيبة بابي
طلعت ساره وهي فرحانه وكلمت اسلام وعرفته انو يجي بكرا وإسلام فرح جداا وبعد كدا اتكلموا شويه وبعدين قفلوا
***********’***** ** ** ** * * * * * * * * * *
عند سيليا خرج فهد بعد م هي اغمى عليها
وفجأه دخل شخص شال سيلياا وراح بيها في البيت بتاعه
وشويه وسيليا قامت واتكلمت بخبث:كله تمام
الشخص بخبث اكبر:اه كله تمام
سيليا:نفسي اعرف ايه ردة فعلهم دلوقتي وضحكم الاتنين بخبث
وبعدين سيليا قالت للشخص المجهول:وحشتني اوي ي*******
*ياترى ايه اللي هيحصل مع فهد وسيليا
*وهل كدا خلاص خلصت قصة حبهم
*ومين الشخص المجهول
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيليا الفهد)