رواية سيليا الفهد الفصل التاسع 9 بقلم شودي الصاوي
رواية سيليا الفهد الجزء التاسع
رواية سيليا الفهد البارت التاسع
رواية سيليا الفهد الحلقة التاسعة
عند فهد وسيليا
فهد:بس عشق مامتتش
سيليا بصدمه:ازاي
فهد:انا جالي معلومات ان هو وداها ملجأ وهي حاليا متجوزه من واحد صاحبي (سيف)
سيليا بفرحه ودموع:انا عايزه اشوفها عشان خاطري ي فهد خليني اشوفها
فهد بحنيه:حاضر ياقلبي بس استنى سيف يعرفها ان هي عندها عيله وكدا
سيليا:حاضر بس اوعدني انك هتوديني ليها
فهد وهو بياخد سيليا في حضنه:اوعدك ياقلبي بس تعالي نامي يلا عشان انتي تعبتي اوي
نامت سيليا في حضن فهد
فهد افتكر اللي حصل من قبل م يتجوز سيليا
Flash back
فهد:الو جبت المعلومات عن سيليا
سيف بتوتر:ايوا بس.. بس. في حاجه
فهد بقلق:أنجز قول في ايه
سيف:لما جبت المعلومات عرفت ان كان عندها اخت تؤم اسمها عشق بس ماتت بظروف غامضه ولما دورت ورا الموضوع اكتر عرفت ان عمها هو اللي اخدها و وداها ملجأ وعرفت حاجه كمان
فهد:ايه هي
سيف:ان اخت سيليا تبقى..
فهد:اخلص مين هي
سيف:تبقى عشق مراتي
فهد بصدمه:ازاي
وبعدين قال فهد:طب اقفل دلوقتي وانا هبقي اقول ل سيليا بعد م اتجوزها وانت قول لمراتك
سيف:تمام
End back
قام فهد عشان يكلم سيف
سيف:الو
فهد:قولت لمراتك ان هي عندها عيله
سيف:لا انت عارف انها حامل و خايف اقولها يحصلها حاجه
فهد:انا قولت لسيليا و وعدتها لما عشق تعرف هخليها تشوفها
سيف:تمام هقفل انا دلوقتي عشان عشق جايه
فهد:سلام
قفل فهد مع سيف و راح حضن عشق و نام
نروح عند ساندرا و رعد
ساندرا ببرود:طب خد اتفرج كدا
(الفيديو عباره عن ندى مع واحد من أعداء رعد وكانوا يفعلوا م حرمه الله وكانوا يتفقوا ان ندى تاخد أملاك رعد كلها)
رعد بصدمه و دموع:مستحيلل
ساندرا ببرود:والله مكنتش حابه اوريهولك بس بصراحه صعبت عليا
بصلها رعد بدموع وبصتلو هي ببرود خارجي بس من جواها كانت نفسها تحضنو وتخفف عنو
قامت ساندرا ومشيت وفضل رعد قاعد بيعيط عشان كان هيخسر كل حاجه بسبب واحده طماعه واتوعد ليها انو لو شافها هيقتلها(في الفيديو كانوا بيتفقوا انها هتمثل انها ماتت و تلبسها ل ساندرا)
نروح عند ساره
ساره كانت بتذاكر ولقت مسدج جاتلها من رقم غريب ولما شافت المسجد انصدمت كان صور ليها في أوضاع مش كويسه انهارت ساره وبعد خمس دقايق فونها رن
مجهول:معاكي 48 ساعه لو مجبتليش الفلوس في….
هنشر الصور الجميله دي على النت
ساره:انت كداب دي مش انا
مجهول:انا وانتي بس اللي عرفين بس الناس التانيه مش عارفه و زي م قولتلك لو الفلوس مجتش هنشر صورك (خلص كلامه وقفل)
ساره انهارت وقالت هتكلم سيليا عشان تشوف معاها حل بس سيليا مردتش وقالت ساره انها هتروح ل سيليا بليل
نروح في مكان تاني عند اسلام
اسلام كان بيشتغل على ملفات وكانت عايزه توقيع فهد رن اسلام على فهد كتير بس مردش(طبعا انتو عارفين ان هو حاليا نايم في حضن سيليا يبختها المهم نرجع الروايه 😂)
اسلام:اوف عليك يا فهد مش بترد ليه انا هروح لو بليل عشان يوقع على الملفات
عند رعد كان ماشي ولمح ندى مشي وراها لغايط م عرف هي رايحه فين وكان يراقبها لغايط م اكتشف انها بتبيع مخدرات صورها فيديو وصور اللي معاهم وراح على القسم و رفع عليها محضر وقدم ليهم الفيديوهات و انحبست ندى واللي كان معاها
رعد لندى:كنتي عايزه تخلصي مني اهو انا اللي خلصت منك
ندى بشر:صدقني مش هسيبك ي رعد مش هسيبك خرجوني من هناا
(وكدا خلصت قصه ندى)
نروح عند هيام و مامتها
مامتها بخبث:احنا لازم نقتل سيليا
هيام:لا طبعا مستحيل اعمل
مامتها بغضب:يعن ايه مش هتعملي كدا
هيام:اه مش هعمل كدا انا مش بحب فهد وشيفاه اخويا بس لكن انتي مصممه انك تدمري حياتي وحياة فهد
مامتها بغضب:يعن عشان عايزكي تتجوزي ابن خالتك فهد يبقا بدمرك
هيام:اه بدمريني عشان انتي عارفه ان انا بحب فهد زي اخويا
نيرمين:طب ايه رأيك انك هتجوزيه وغصب عنك كمان
هيام:لا مش هتجوزو مش هتغصبيني على دا كمان مش كفاية مخلياني البس القرف دا و اروح أماكن مقرفه عشان تكونى مبسوطه
نيرمين:انتي لو مسمعتيش كلامي اعتبري ان امك ماتت
بصتلها هيام بصدمه وقالت بحزن:هي فعلا ماتت من زمان(وسابتها ومشت وراحت اوضتها وقفلت على نفسها الباب وفضلت تعيط بعد كدا قامت اتوضت وفضل تدعي ان ربنا يغفر لها ويسامحها وقامت رمت هدومها وجابت هدوم تانيه حلوه و واسعه مش دقيقه)
(كدا خلصنا من هيام الشريره وبقت هيام الطيبه)
نروح عند وقر الشياطين
معتز:مش ناويه تظهري ي لارا
لارا:كمان اسبوعين وهظهر يوم عيد ميلاد فهد
معتز:هتبقي احلى هديه
لارا:طبعا
معتز:طب عندك خطه هتعمليها
لارا:اكيد
معتز:طب و الخطه ايه هي
لارا:الخطه هي…….
معتز:يخربيت تفكيرك دا الشيطان خاف منك
لارا بخبث:طب خاف مني بقا
معتز:لا دا انا اترعب مش اخاف بس
لارا:طب قولي عملت ايه في الشحنه الجديده البص محذر علينا لو انكشفت هيموتنا
معتز:لا متخافيش انا عامل حسابي كويس
لارا:تمام
معتز:انا وهمت الشرطه ان الشحنه هتدخل الاربع الجاي وهي هتدخل اصلا يوم الاتنين
لارا:اوك يلا سلام بقا عشان اعمل شوبينج
مشت لارا (كل دا كان في حد بيسجلهم)
معتز في نفسه بخبث:هاخد منك اللي عايزه وهرميكي زي الكلاب في الشارع ي لارا
بليل
راحت ساره لسيليا وكانت بتحاول متبينش انها كانت بتعيط
وفي نفس الوقت اسلام كان وصل بالملفات وشاف ساره راح يسلم عليها
اسلام:اذيك ي ساره
ساره وهي بتحاول تبقى طبيعيه:الحمدالله انت عامل ايه
اسلام:الحمدلله بس انتي مالك فيكي حاجه
ساره كانت بتحاول تخفي دموعها:لا مافيش حاجه
اسلام شاف دموعها خاف عليها وقال:اومال بتعيطي ليه
ساره:انا مش بعيط
اسلام بعصبيه خفيفه:اومال دا ايه
ساره:في حاجه دخلت في عيني مش اكتر
اسلام مسك ايد ساره وراح بيها الجنينه وقال:اخر مره هسألك مالك ولو مجوبتيش هعرف بطريقتي
هنا ساره مقدرتش تمسك نفسها وقالتلو علي كل حاجه
اسلام:هاتي الرقم
ساره:ليه
اسلام بعصبيه:هاتي الرقم
ساره بخوف: حاضر الرقم 010290………
ساره:هتعمل بيه ايه
اسلام:متخافيش هجيلك حقك من الحيوان اللي عمل كدا
ويلا عشان نخش وامسحي دموعك دي
ساره مسحت دموعها ودخلت مع اسلام
اسلام لفهد:هو الجواز حلو اوي كدا ي فهد
فهد وهو بيبص لسيليا:حلو اووي
اتكسف سيليا وخدودها احمرت وخبطت فهد في كتفو وقالت:بس بقي
ضحك فهد على كسوفها وباسها من خدها وهي اتكسفت أكتر وخبت وشها في صدرو
اسلام:كفايه محن ياسطا وخد الملفات محتاجين توقيعك
خدهم فهد و وقع عليهم واخدهم تاني اسلام وسلم عليهم ومشي
اما سيليا ف اخدت ساره وطلعت على اوضتها وقالتلها على اللي حصل وعلى الي اسلام عمله
سيليا:خلاص متخافيش اسلام اكيد هيتصرف
ساره بدموع:انا خايفه ينشر حاجه
سيليا:لا متخافيش وبعدين شكل الصناره غمزت ولا اايه
ساره بكسوف وتوتر:صناره ايه بس دلوقتي شوفي احنا بنقول ايه وانتي بتقولي ايه
سيليا:واضح ان اسلام بدأ يحبك
ساره:اكيد لا هو عمل كدا شفقه بس مش اكتر
سيليا:لا مش شفقه وبكرا تقولي سيليا قالت(سيليا وساره قعدو يتكلمو شويه لغايط م ساره بدأت تهدأ وروحت تاني بيتها)
نزلت سيليا قعدت مع فهد و وشويه و هيام نزلت ليهم
هيام بكسوف:انا اسفه ي فهد على كل اللي عملته انا والله بحبك زي اخويا و مامي هي اللي كانت بتغصبني ان انا اعمل معاك كدا واتمنى تسامحني وسيليا كمان تسامحني
سيليا بحنيه وهي بتحضن هيام:ي حبيبتي اكيد مسامحينك اهم حاجه انك عرفتي غلطتك و صلحتيها
حضنتها هيام جامد وقالت:انا اسفه بجد واتمنى تسامحوني
فهد ببرود:بس انا مش متقبل اسفك
هيام وسيليا اتصدمو وقالوا:ايههه
فهد:………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيليا الفهد)