روايات

رواية سيف اصيب به قلبي الفصل السابع 7 بقلم سلمى عماد

رواية سيف اصيب به قلبي الفصل السابع 7 بقلم سلمى عماد

رواية سيف اصيب به قلبي البارت السابع

رواية سيف اصيب به قلبي الجزء السابع

رواية سيف اصيب به قلبي
رواية سيف اصيب به قلبي

رواية سيف اصيب به قلبي الحلقة السابعة

كان يجلس و يتذكرها و يتذكر همتها في العمل و انه يشتاق اليها في كل حين و حين ثم اردف بتنهيده عاشق….ااه يبقى انا يحصل فيا كده من واحده غبيه زيك كل خوفها من المستوي الاجتماعي و الناس.
دلف اليه سامر واردف بسخريه… اي يا عم العاشق مش هتنساها بقى
نظر له جاسر بهدوء..هي مين؟
صمت سامر قليلا ثم اردف…اللي بتفكر فيها
جاسر بضعف..وحشتني ، وحشتني اوي بس هي اللي غبيه راحت تختاره هو و انا اللي كنت بموت فيها
سامر بسخريه..كنت؟
جاسر بهدوء..سامر ارجوك بلاش كلام في الموضوع ده تاني
سامر .. تمام يا صاحبي
دلفت السكرتيره اليهم وتحدثت… في بنتين بره مستنيين حضرتك ادخلهم
جاسر.. بنتين مين

 

اردفت السكرتيره.. غاده اللي شغاله معانا مع بنت تانيه بتقول هي عايزه حضرتك في موضوع
اردف جاسر.. انا مش قادر اشوف حد خلي سامر يشوفهم
سامر بمرح.. لا يا عم انا مش بتاع شغل شوفهم انت هطير انا بقى
نظر جاسر إلى سكرتيره واردف ببرود.. دخليهم
اردفت السكرتيره.. اوكي يا فندم
خرجت اليهم السكرتيره.. أستاذ جاسر مستنيكم
نظرت غاده الى ليله.. يلا يا ليله
نظرت لها ليله بخوف واردفت.. بلاش يا غاده يلا نمشي انا مش عايزه خلاص
تحدثت اليها غاده بهدوء… ليله ما ينفعش بعد ما جينا هنا بعد كده هنمشي اكيد هيشك في حاجه ده اولا ثانيا مامتك تعبانه ومحتاجه الفلوس جدا فاحنا مضطرين نعمل كده
نظرت ليله اماهها وهي من داخلها تتخبط من الخوف من القادم واردفت.. طب بلاش جاسر انت عارفه اخر مره ايه اللي حصل بينا
غاده .. ليله احنا طولنا قوي يلا ندخل وبعد كده نبقى نخرج نشوف ايه الموضوع ونكرر بس الاول ندخل بعد كده نقول جاسر او مش جاسر لان احنا واقفين بقالنا اكتر من ربع ساعه بنتكلم وهو مستنينا جوه يلا ندخل

 

دلفوا سويا الى الداخل حيث جاسر كان يجلس ينظر في هاتفه الى صورهم معاً ونظره حزن وخذلان تظهر في عيونه
اردفت غاده بهدوء.. احم
مستر جاسر
رفع عيونه اليهم..احممم اي يا غاده
انا كنت قايله لحضرتك ان في واحده قريبتي عايزه تشتغل معايا حضرتك قولتلي
جيبيهالي اشوف السي في بتاعها و هي معايا حالياً
نظر جاسر إلي ليله ثم وقف ينظر لها بصدمه لعده دقائق تحت توترها ثم اردف..ليله .؟
______
عند سيف سمع صريخ جويريه ياتي من الداخل هرول اليها بخوف… في ايه مالك وقف بصدمه وهو يراها تقف على الحوض يوجد تحت رجلها صرصار صمت قليلا ثم شرع في الضحك بصوت عالي
نظرت له جويريه وهي تصرخ ثم اردفت.. الحقني الحقني اقتله بسرعه انا بخاف منه عندي فوبيا منهم والله
نظر لها بخبث ثم اقترب منها وانتشالها من على الحوض وظل يقترب بها الى الصرصار تحت صراخها ودموعها التي تنزل بغزاره
جويريه بصراخ…سيف سيبني بجد بطل برود
انا بخاف منهم اوي والله مبحبهمش

 

ظل ينظر إليها و إلى مظهرها و هو يضحك…مش كنتي عملالي فيها سبع البرومبه من شويه
صلتت انظارها عليه..ممكن تقتله عشان خاطري
سيف بخبث..المفروض كده انتي بتأثري فيا و اسمع كلامك
جويريه بغضب..طب سيبني بقى
سيف بتسليه و هو يراه يطير..اوكي يبيبي سيبتك ، بس بصى وراكي كده
نظرت خلفها ثم هرولت الي الخارج و هي تصرخ تحت ضحكاته عليها
نظرت له بغضب..ازاي بيتكوا يبقى فيه الحشرات دي بجد مفروض ترشوا البيت انا عندي فوبيا من كل الحشرات و كان هيجرالي حاجه و انت كنت بتضحك بجد دمك تقيل
صلت نظره إليها .. الراجل اللي مسؤول عن الموضوع ده و رش البيت بقاله فترة مسافر أنت اللي بومه بقى
جويريه..اي و هو انت لازم واحد بس
نظر لها ببرود..اه و بطلي رغي بقى و تركها و رجل تحت سخطها منه
________________________
عند سامر ..ليله ؟
ا انتي لسه عايشه بجد
تحدث اليه ليله بتوتر لاحظه هو ببراعه..ليله مين حضرتك انا اسمي فريده

 

تدخلت غاده في الحديث..يا فندم دي فريده بنت عمى ليله مين
نظر لهم بهدوء..سوري أصلها شبه حد اعرفه و نظر الي عيون ليله بعمق..و حد غالي عندي اوي
____________
عادل و هو يتحدث لسامر
عرفت اي يا سامر
سامر..البنت اللي متجوزها من عيله بسيطه اوي و والدتها متوفيه و كانت عايشه مع بابها و مراته و مراته مبتحبهاش و كانت بتعاملها وحش و باعتها ليه يعتبر
عادل ..طب و ابوها؟
سامر…لا طيب خالص
عادل..تمام روح انت على شغلك و متقولش لحد أنك قولتلي حاجه
سامر..ليه يا بابا ، انت ناوي على اي ؟
عادل بشر..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيف اصيب به قلبي)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى