رواية سيطرت علي الفصل العشرون 20 بقلم آية ماهر
رواية سيطرت علي البارت العشرون
رواية سيطرت علي الجزء العشرون
رواية سيطرت علي الحلقة العشرون
عمار: اتصل علي جدك وماما واولاود وكمان اقولهم فرحنا واحنا بنتعشي سوي اي رئيك
هدي :اللي تشوفه ياحبيبي
عمار: حبيبي الله الله اخيرا سمعتها منك
هدي: ضربته علي صدره بدلع بس بقا
عمار: براحه مش كده انا لسه تعبان برضوا
هدي :الف سلامه عليك
عمار :طلع تلفونه وبيرن علس سعاد الو ياماما جهزي الاولاد وانتي كمان وجدي محسن وتعالي علي المطعم هبعتلك الوكيشن دلوقني علي الواتس هنتعشي سوي عندي ليكي مفاجه حلوه اوي
سعاد: حاضر بابني مش هتاخر واي المفاجآه بقا
عمار: هتبقي ازاي مفاجاه لما تيجي هقولك
سعاد: تمام
عمار: ماما خالي بالك من الاولاد وابقي قولي لجدي يسوق براحه تمام
سعاد: حاضر سلام
هدي :اي ده انت خايف علي الأولاد من جدي
عمار: بصراحه اه اقصد دول اغلي حاجه عندي والامر ميسلمش برضوا
هدي: بان علي وشها الغيره امم طيب
عمار: انتي بتغيري ولا اي انا شامم ريحت الغيره في كلامه
هدي: انا عقلي كبير اكيد مش هغير من أطفال يعني وخصوصا انهم اغلي حاجه عندك
عمار: لا دي بقا غيره صريحه
هدي: طيب مش نمشي بقا ولا اي انا جعانه اوي
عمار: يلا ياحلي عروسه في الدينا
وطعلوا اروح علي المطعم كان في ملاهي علشان الاولاد يعرفوا يتكلموا براحتهم ووصلوا سعاد ولاولاد ومحسن علي المطعم بعد ساعه
سعاد: معلش بابني اتاخرت عليك بس محسن كان بيسوق زي السلحفه بظبط مش عايز يمشي
عمار : لا يهمك ياماما كده احسن علشان الاولاد
عمر ورتاج بابا حبيبي
عمار :حبايب بابا
عمر : اهلا ياطنط هدي
هدي: اهلا ياحبيب طنط
رتاج :اهلا ياطنط
هدي: قلب طنط
عمار :أي رائيكك لو تروحوا تلعبوا شويه وبعدين تاكلوا
عمر: ورتاج حاضر وكانوا ماشيين
عمار: عمر تعالي
عمر: نعم يابابا
عمار :خد بالك من ختك انت دلوقتي اخوها الكبير يعني تحميها وتاخد بالك منها تمام
عمر: ازاي انا الكبير واحنا تؤام
عمار :انت اتولد قبلها بدقيقتين بس تبقي الكبير يلا بقا روح وخالي بالك من اختك
عمر :وهوا بيجري نحية الملاهي حاضر يابابا
هدي: واقفه وبيتص علي عمار بحب وهوا واخد باله من كده
عمار :اي الجميل سرحان في اي
هدي :ها لا ولا حاجه
محسن : اي بقا مناسبه العشاء العائلي في انا شامم ريحة اخبار حلوه
عمار :شكلك لاماح ياجدي فعلا في اخبار حلوه انا وهدي قررنا نتجوز
سعاد : اي ده بجد يابني الف مبروك ياحبيبي والله مش مصدقه ازغرت
عمار: لا مش هنا ياماما احنا في بكان عام ابقي زغرتي في البيت براحتك
سعاد تمام ماشي
محسن: طيب و الله انك قدرت تقنعها بس ازاي وافقت بسرعه كده
عمار :عيب عليك ياجدي انا قولتلك الكلمه اللي قولتها تخاليها تسيب المستشفى والدنيا كلها وتجيلي مش كده برضوا ياحبيبي
هدي: بكسوف بس بقا ياعمار
سعاد: عندك حق فعلا الف مبروك يا عروسه
هدي :شوها بقي احمر الله يبارك فيكي ياتيته
عمار؛ المهم كتب الكتاب الأسبوع الجاي ان شاء الله
محسن: بس بدري اوي
عمار: معلش ياجدي انا ماصدقة ان هدي وافقت ليه التاخير بس
محسن: علشان انتي لسه ماخفتش علي الاخر
عمار :لا ماتقلقيش انا تمام الحمد لله
سعاد: طيب واي طلبات عروستنا بقا
هدي: انا ماليش طلبات اهم حاجه انوا بيحبني وهيسعدني بس كده
عمار :انا بقا عندي طلبات هشتريلك شقه بعيد عن الأولاد وماما علشان تاخدي راحتك وماحدش يزعجك
هدي: لا انا مش هبعد عن جدي والاولاد وتيته سعاد انا عايزه شقه في نفس العماره اللي هما فيها انا دلوقتي هيبقي امهم ولازم اخالي بالي منهم ولا اي رئيك ياجدي
مسحن:والله يابنتي كلامك صح وانا معاكي وخصوصا ان الاولاد ضغيرين يعني ٤ سنين محتاجين رعايه برضوا
عمار: تمام اللي انتي عايزاها انا هعمله هشوف الشقه اللي في الطابق الخامس واخدها وفي خلال اسوبع هتبقي جاهزه تمام
سعاد: والله ياهدي انتي بنت حلال فعلا انسانه جميله خير مارييت يامحسن والله لو وحده غيرك كانت طلبت شقه بعيد وكانت رفضت انها تربي أولاد جوزها بس انتي عايزه تربيهم وتاخدي بالك منم ويكونوا مسؤوليتك
هدي: لا ماتقلقيش ياتتيه انا هاخد بالي منهم ان شاء الله
عمار : مش عارفه اقولك اي ربنا يخليكي ليا ياحبيبي انتي هتبقي احسن ام ليهم وهبقي مطمن وهما معاكي
هدي: يارب ان شاء الله خير
محسن:اذا كان كده يبقي كتب الكتاب الخميس الجاي ان شاء الله وبعد مانطمن علي الاولاد نشوف حالنا انا وانتي اجميل انت
سعاد: محسن الله مش قدام الاولاد
عمار: لا والله ماشي ياست الكل
هدي :ماشي ياحسونه هتبقي عريس وافرح بيك
محسن :مسك لياقة قميصه بغرور طبعا انا العريس انا العريس
الكل ييضحك علي كلام محسن والاكل نزل علي السفره والاولاد كانوا موجودين وعمار وهدي باكلوهم
عمر :بابا ممكن تاكلني
عمار: ماشي ياحبيبي تعالي اقعد علي رجلي علشان اعرف اكلك
رتاج :وانا كمان يابابا اكلني زي عمر
هدي :تعالي يارتاج انا هاكلك
سعاد: وانا مين هياكلني
محسن: انا هاكلك ياقلبي افتحي بوقك بقا بألف هناء
الكل بيضحك علي حركات محسن وسعاد
عمار: هدي
هدي ؛نعم ياعمار
عمار: افتحي بوقك كولي من ايدي بقا
هدي: حاضر
عمار :بالف هناء ياحبيبي انت
هدي: الله يهنيكك
عمر : بابا انت بتاكل طنط هدي وبتقولها حبيبي زي ماكنت بتعمل مع ماما زمان
محسن وسعاد بيبصوا لبعض وعمار اتاجا من صراحة ابنه
سعاد: في سرها ليه كده ياعمر
هدي: اول ماسمعت الملمه سابت المعلقه من ايديها لانها كانت بتاكل رتاج وملامحها اتغيرت ١٨٠ درجه والدموع اتجمعت في عيونها
عمار: عمر عيب كده يلا بقا روح عند تيته خاليها تاكلك
عمر :انا اسفه يابابا
هدي: رتاج حبيبتي كملي اكلك انا رايحه الحمام
محسن: هدي استني
سعاد: انا هروح معاها
هدي: لا خاليكي ياتيته انا هروح ولحدي عن اذنكم
عمار :هدي استني بس هدي
هدي: سابتهم ومشيت بسرعه قبل ما حد يلاحظ دموعها وراحت عند الجنينه اللي قدام المطعم وبتعيط في صوت مكتوم عارفه انها هتتعب في جوازها الاول بس هي بتحبه برضوا ولسه زكريات مراته الأولى بتطاردها
عمار :واقف وارها هدي حبيتي
هدي: مسحت دموعها بسرعه نعم
عمار: انتي بتخبي دموعك عني ياهدي
هدي: لا بس في حاجه دخلت في عيني بس
عمار :والله يعني انا مش شايف عيونك اللي الدوموع مالياها ليه بتعملي معايا كده
هدي: بصاله وساكته
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيطرت علي)