روايات

رواية سيطرت علي الفصل الخامس عشر 15 بقلم آية ماهر

موقع كتابك في سطور

رواية سيطرت علي الفصل الخامس عشر 15 بقلم آية ماهر

رواية سيطرت علي البارت الخامس عشر

رواية سيطرت علي الجزء الخامس عشر

سيطرت علي
سيطرت علي

رواية سيطرت علي الحلقة الخامسة عشر

راحوا علي المستشفي وكلهم مع عمار وسعاد بتعيط علي ابنها ومحسن وهدي مع والاولاد وهي مش فاهمه حاجه خالص هنعرف دلوقتي اي اللي هيحصل وهدي هتفتكر كل حاجه ولا لا
سعاد: عمار حبيبي رد عليا
هدي: واقفه بعيد في حاله من الصدمه والزهول ومش عارفه اي اللي بيحصل وهي شايه سعاد بتعيط علي عمار وبنتقول انوا ابنها ومحسن بيهديها والاولاد كمان بينادوا بابا
عمار :في اوضه العمليات وسعاد قاعده بره هي والاولاد وبتعيط ومحسن انتبه لهدي اللي واقفه بعدي ومش بتتكلم ساب سعاد والاولاد ورحلها
رتاج :تيته انا عايزه بابا
عمر: اي اللي حصل مع بابا ياتيته انا خايف عليه
سعاد :ماتخافوش ياعيون تيته بابا هبقي كوسن ان شاء الله وخضنتهم بتحاول تهدي فيهم ومش واخده بالهما من هدي اللي واقفه بعيد
محسن: هدي حبيبتي
هدي :لو سمحت ياجدي ماتقربش مني لو سمحت
محسن :استني بس انا هفهمك
هدي :هتفهمني اي انك كنت بتضحك عليا ومفهمني انوا صحبي وان الست دي تيته والاولاد دول اولاد اخته في كده تاني انا ماعرفهاش ياجدي
محسن: استني انا هفهمك كل حاجه انتي فاهمه غلط
هدي :بصوت عالي سيطره علي غضبها هتفهمني اي كل حاجه واضحه اهوا
محسن: طيب اهدي انتي لسه تعبانه والعصبيه وحشه علشانك
هدي: والله حاضر هديت اهوا وسابته وراحت لسعاد انتي بقا بتقولي انك ستي مش كده افهم من كده انتوا كمان مش اولاد اختوا ا ورجعت بصت علي محسن بتلعب عليا ياجدي
سعاد: انتي مش فاهمه حاجه انا هفهمك
هدي: هتفميني اي انك امه المحترم اللي كان بيضحك عليا
رتاج :ماتقوليش كده علي بابا
هدي: اه ماتقوليش كده ودول بقا مشاركين معاكم في الكدبه دي صح
عمر ورتاج بابا احسن اب في العالم كله
هدي: والله عال اوي اوي حتي الاولاد دول هيعرفواني اقول اي وماقوش اي برافوا
محسن: بصوت عالي خض هدي اسكتي خالص
هدي: اتخضت منه ومصدومه من رد فعله
محسن: راح عندها وضربها بالقلم ماتخدي الموضوع لوحدك انتي فاهمه
سعاد: ليه كده يامحسن
محسن: انتي مش شايفه بتتكلم ازاي
هدي :بتضربني ياجدي وعلشان مين علشان واحد غريب عني
محسن :عمار مش غريب عمار يبقي خطيبك وقريب اوي هيبقي جوزك
هدي: بصدمه انت بتقول اي ياجدي انت خطبتني وهتجوزني من غير ما تاخد رئي
محسن: لا طبعا بس
هدي: بس اي ها وفي الاحظه دي اغمي عليها من الصدمه ووقعت علي الارض
محسن: بصوت عالي هدي
سعاد: اي اللي عملتو ده يامحسن انت ناسي انها كانت عامله حدثه روضا وده غصب عنها
محسن :مش وقتوا الكلام ده ياسعاد شوفي دكتوور بسرعه
في الوقت ده طلع الدكتور اللي بيعالج عمار من اواضه العمليات سعاد راحت عنده بسرعه
سعاد :الحقني يادكتور بنتي اغمي عليها
الدكتور: خدوها علي اوضه بسرعه وكشف عليها اي اللي حصل علشان يحصل كده
سعاد :اتعصبت شويه واغمي عليها
هدي: نايمه علي السرير في عالم تاني خالص ومحسن الدموع نازله من عيونه علي حفيدتي الوحيده ومش عارفه يعمل اب ورتاج وعمر مش فاهمين اي اللي بيحصل
الممرضه: المريض اللي في أوضة العمليات طلع دلوقنب وفي اوضته تاني في حد هنا من الخل علشان نكمل باقي الاجرات
سعاد: انا امه هوا فين انا عايزه اشوفه
الممرضه: تمام اتفضلي كملي باقي الاجرات وتقدي تشوفيه براحتك
سعاد: حاضر انا جايه معاكي راحت عن ابنها واتصدمت من اللي شافته عمار نايم علي السرير وجسمه كله مليان اجهزه ووشه كله مدمر والدكتور كان موجود طمني يادكتور انبي عامل اي
الدكتور :ماكدبش عليكي حالته مش كويسه خالص في جروح في وشه كبيره اوي هروح اشوف الاشعه والتحاليل بتعته وهقولك كل حاجه تمام عن اذنك
سعاد: قعدت علي الكرسي بصدمه وبتبص عليه بحزن شديد
في اوضة هدي
عمر: انا عايز اروح اشوف بابا ياجدي
رتاج: وانا كمان
محسن :حاضر تعالوا وساب هدي نايمه وراح عند اوضة عمار
سعاد: مش مصدقه اللي هي شايفاها وعمر ورتاج راحوا عندها
عمر: بابا ماله ياتتيه
سعاد: بابا نايم دلوقتي يا عمر علشان تعبان شويه
محسن: اول ماشافه ادايق اوي علي حالته وراح عند سعاد وبيهدي فيها طيب انا هروح اشوف الدكتور هيقول اي عن حالة هدي
سعاد : ماشي ابقي طمني وانا هقعد انا والأولاد هنا مع عمار لما يفوق
محسن : خلاص ماشي
الدكتور طلع من عندها
محسن :هي عامله اي دلوقتي يادكتور طمني
الدكتور: هي كانت تعبانه قبل كده صح
محسن: اه يادكتور كانت عامله حدثه وقفدت الذاكره بسببها
الدكتور :امممم تماما علي العموم هي بقيت كويسه وهتفتكر كل حاجه واضح انها اتعرضت لصدمه جامده رجعتها ذاكرتها من تاني
محسن : بجد يادكتور يعني هدي افتكرت كل حاجه انا مش مصدق شكر جدا يادكتور
الدكتور :لا شكر علي واجب عن اذنك
في اوضه عمار نايم ومش حاسس باي حاجه وسعاد قاعده جنبه هي والاولاد والدموع في عيونها
عمر: بابا بابا اصحي بقا
سعاد :بابا نايم دلوقتي ياعمر هوا تعبان ياحبيبي
رتاج :بابا مش بيفتح عنيه ياتيته هوا هيصحي امتا انا عايزه العب معاها
سعاد: قولتك بابا تعبانه يارتاج لما يبقي كويس هيلعب معاكي
الدكتور :دخل الاوضه
سعاد :طمني ابني عامل اي دلوقتي
الدكتور :نزل راسه للارض بحزن
سعاد :في اي يادكتور ماتقلقنيش
الدكتور: للاسفه ياحجه ابنك
سعاد: ماله ابني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيطرت علي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى