روايات

رواية سيطرت علي الفصل الثلاثون 30 بقلم آية ماهر

موقع كتابك في سطور

رواية سيطرت علي الفصل الثلاثون 30 بقلم آية ماهر

رواية سيطرت علي البارت الثلاثون

رواية سيطرت علي الجزء الثلاثون

سيطرت علي
سيطرت علي

رواية سيطرت علي الحلقة الثلاثون

سعاد: طيب انا جايه انا ومحسن مش هتاخر
عمار: طيب اولادلا
سعاد: طيب خلاص مسحن هايجيلك وانا هقعد مع الاولاد وطمني علي هدي ياعمار ماشي
عمار: ماشي ياماما ماتقلقيش هي هتبقي كويسه ان شاء الله الدكتور طمنيني عليها هتبقي يومين تحت المراقبه وانا هكون معاها
سعاد: ماتقلقيش هوا الحمل في الاول بيكون متعب
عمار: تمام باماما هكلمك تاني
سعاد: ماشي سلام
عمار: سلام وقفل المكامله ورن علي هدير الو ياهدير الغي اي مواعيد او اجتماعات لمده يومين مرتي تعبانه مش هقدر اجي الشركه
هدير: حاضر يافندم
عمار: تمام سلام
شويه ومسحن وصل المستشفي
محسن :طمني هدي عامله اي
عمار: ماتقلقيش هي كويسه بس نايمه دلوقني الراحه كويسه علشانها
محسن :طيب انا هدخل اشوفها
عمار: تمام انا هنزل اشتري اكل لهدي علشان ماكلتش حاجه وده مش كويس علشانها
محسن: تمام ماشي
دخل محسن الاضه وهدي كانت نايمه وبدا يكلمها
محسن :هدي حبيبت جدك هبقي جدوا اخيرا من حفيدتي الغاليه انا فرحان اكتر منك بس انتي تعبانه دلوقتي تعرفي لو كانت امك موجوده كانت هتعرف تاخد بالها منك احسن مننا انا عارف ان دي اول تجربي ليكي انك تكوني ام بس عمار جنبك وانا كمان وتيته سعاد والاولاد مش هنخليكي تحتاجي اي حاجه ابدأ ويارب نقدر نعمل كده اصحي بقا ماتوجعيش قلبي عليكي جدك حبيبك جنبك ومسك ايدها انتي اتبهدلتي كتير اوي ياهدي بس الحمد الله ارتحتي بعد ما اتجوزتي من عمار هوا راجل كويس علي فكره واب حنين كمان وانتي محظوظه بيه انا ماغلطتش لما وقفت عليه يكون شريك حياتك هيعوضك عن قدام امك وابوكي ربنا يخليكم لبعض
هدي: بدات تفتح عنيها جدي انا فين
مسحن: انتي في المستشفي ياحبيبتي تعبتي شويه وعمار جابك المستشفي
هدي: فين عمار
عمار: انا هنا ياقلب عمار يلا بقا علشان تاكلي انتي ماكلتيش حاجه من بدري وده مش كويس علشان النونو
هدي: لا مافيش نفس
عمار: لا ماينفعش كده ماما والأولاد قلقانين عليكي ناكل ونتكلهم فيدو كول علشان يطمنوا
محسن: فكره حلوه فعلا
عمار :انا بقول كده برضوا
محسن: طيب انا هروح اشوف الدكتور
عمار: ماشي ياجدي
هدي: خلاص ياعمار مش قادره اكل والله
عمار: وحده كام تعرفي اني اجلت كل شغلي علشان ابقي جنبه علشان تعرفي اني بحب
هدي: بجد ربنا يخليك ليا ياحبيبي انا مش عارفه ازاي تعبت كده
عمار: الف سلامه عليكي ياحبيبي وباس جبينها انتي هتبقي كويسه وده تعب من الحمل يعني ماتقلقيش هتيقي احسن ان شاء الله بس هتبقي يومين في المستشفي تحت المراقبه علشان حراتك تنزل
هدي: يومين في المستشفي كتير اوي
عمار: لازم ياحبيبي علشان صحتك
هدي: طيب والاولاد
عمار: الأولاد مع ماما ماتقلقيش عليهم اهم حاجه انتي دلوقتي
هدي: نامت في حضنه خاليك جنبي ماتمشيش
عمار: بيحضنها حاضر مش همشي غير وانتي معايا
محسن :انا كلمت الدكتور وقال يومين وهتمشي وانا اطمنت عليكي همشي بقا علشان سعاد والأولاد لوحدهم عمار معاكي وانا مطمن عليكي وانتي معاها لو احتجت اي حاجه كلمني ماي هجيلك بكره انا وسعاد والاولاد الف سلامه عليكي ياحبيبتي
هدي:الله يسلمك ياجدي
عمار: تنامي شويه
هدي: انا هنام في حضنك انهارده ماشي
عمار :ياسلام ماعنديش مانع طبعا وناموا هما الإتنين علي السرير تاني يوم الصبح الممرضه دخلت تعلق باقي االمحاليل لهدي وشافتهم نايمين
الممرضه :احم احم مدام هدي جاهزه نعلق محاليل
هدي: بدات تفوق اه تمام وخدت بالها من عمار نايم جنبها
الممرضه: صباح الخير
هدي: صباح النور
الممرضه: صحتك مش مستقره لازم نعلق محاليل كمان
هدي: تمام
الممرضه: جوزك بيحبك فعلا
هدي: اه بيبتسم بحب شكرا اه فعلا
الممرضه: رينا يخليكم لبعض وعلقت الالمحاليل ومشيت
هدي: بتبص علي عمار بحب وبتملس علي خده وشعره عمار اصحي كل ده نوم
عمار: بصوت كله نوم صباح الخير ياحبيبتي
هدي :بتظبط شعره صباح النور يا قمر انت كل ده نوم احنا في المستشفي
عمار: اي ده والله انا نسبت خالص كنت تعبان إمبارح اوي ولما نمت في حضنك نسيت كل تعبي والله
هدي: حبيبي انت اي بقا الكلام الجامد اللي علي الصح ده
عمار: باس جبينها عامله اي طمنيني
هدي: طول ما انت جنبي انا بكون بخير
عمار: ياسلام علي الرومانسيه مين اللي بيقول كلام جامد بقا بكلامك الحلو ده هتخاليني اعمل حاجه انا نفسي فيها اولله ا
هدي: بتضحك احنا في المستشفي عيب حد يدخل من الممرضين انا جعانه اوي ياحبببي
عمار: بس كده ثواني والاكل يكون عندك
بعد يومين هدي طلعت من المستشفي وسعاد والاولاد ومحسن متسنينها في الشقه واول ماوصلت عمار خدها علي شقته ونايمها علي السرير علشان ترتاح شويه والاولاد قاعدين معاها
عمر” كنتي فين ياماما
هدي: كنت في المستشفي ياحبيبي
رتاج:وفين النونو ياماما
هدي: بتضحك في بطني يا حبيتي
عمر: ورتاج هييجي امتا
هدي: بعد ٨ شهور عد علي اديدك ٨ هيكون في نونو في البيت
الكل بتضحك علي كلام عمر ورتاج وسابوها علشان ترتاح
عدت شهور وهدي ولد ولد سمته مسحن علي اسم جدها والامور استقرت في البيت وعمر ورتاج كبروا وعمار كمان شغله كبير وبقي عندوا اكتر من شركه وسعاد ومسحن مبسوطين بالاولاد
هدي: مسحن عمر رتاج اتاخرنا علي المدرسه
محسن: انا جاهز
عمر: وانا كمان جاهز
رتاج: وانا كمان جاهزه
عمار: وانا كمان جاهز وكان بيربط كرافيته البدله
هدي: بتضحك وراحت عنده وبدات تظبط الكارفته انت جاهز اي انا حاسه اني عندي ٤ أولاد مش ٣
عمار: وماله برضوا زياده الخير خيرين
هدي: والله طيب يلا علشان اتاخرت علي الشركه وانا كمان والاولاد اتاخروا
عمار: باس جبينها سلام ياحبيبي هستناكي في الكتب وبيغمزلها
هدي: عيب الأولاد واقفين
الاولاد بيضحكوا ونازلين علي االسلم
محسن:صباح الخير ياجدوا صباح الخير ياتيته
محسن: وسعاد صباح الخير
والكل راح مدرسه وشغله وممسن وسعاد بيبصوا عليهم بحب عيلة متكامله فعلا رغم اختلاف الام بس عايشين كانهم يعرفوا بعض والكل واحد
تمت بحمد الله الروايه

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيطرت علي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى