رواية سيدرا الفصل الخامس 5 بقلم فرح القصاص
رواية سيدرا الجزء الخامس
رواية سيدرا البارت الخامس
رواية سيدرا الحلقة الخامسة
عزيز بينظر بصدمه والد*م مغرق السر”ير وبدأ ينزل علي الارضيه وسالي كانت مر*ميه وبت*نزف
عزيز بيقرب منها براحه وهو مازل مصدوم وبيحاول يفوقها: س. سالي.. سالي ردي عليا
والباب بيتفتح
نبيله: عزيزه تعالي انت وسالي عش… وبتنظر بصدمه لعزيز وهو عار”ي ولي سالي المر*ميه علي السر”ير وبت*نزف
نبيله بصدمه: انت عاملتلها اي
عزيز بتوتر وخوف: ا.. انا معملتش حاجه حتي مقربتش منها وملمستهاش
نبيله بتجري نحيتها وبتصدم اكتر: ينهار اسود
عزيز بخوف اكتر: في ايييي
نبيله: دي دماغها مفتوحه وبتزعق جااامد انت عااااملت فيهااااا ايييييييي البت بتمو*ت
عزيز: طب انا هخدها علي المستشفى علي طول وبيشالها بينزل بيها
مراد كان قاعد بيشرب قهوته بيلاقي عزيز شايل سالي وهي كلها د*م ونازل من علي السلم بسرعه وبيطلع بره الفيلا وبيركب العربيه وبيمشي بسرعه وكانت ونبيله نازله وراه
مراد: ماما هو في اي
نبيله بخوف : معرفش معرفش اي الحصل
مراد: طب استني انتي راحه فين
نبيله: انت مش شايف يمراد البت بتمو*ت هنروح علي المستشفى
مراد: تعالي انا هوصلك
*بقلم فرح القصاص *
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في المستشفى
كمال: قولي للممرضه التانيه تجيب الاشاعات بتاعت المريض *****علي المكتب
_حاضر يدكتور
عزيز وهو شايل سالي ال عامله تنز*ف: كمااال كمااال
كمال بندهاش: عزيز
عزيز: كمال ساعدني دخلها بسرعه العمليات عامله تنز*ف
كمال: دي مين وايه الحصلها
عزيز: مش وقته يكمال الحقها قبل ميحصلها حاجه بسرعه
كمال بينده للمرضين وبيخدوها ويدخلوها العمليات
عزيز بترجي: ارجوك تنقذها يكمال
كمال: متقلقش هعمل كل القدر عليه
عزيز بيقعد ويحاوط رأسه بيده بندم
نبيله: عزيز…. هي فين سالي
عزيز بيرفع رأسه وبيتكلم بحزن: دخلت العمليات…ثم بيتفاجأ مراد؟؟؟.. انت جيت امتي
مراد: جيت من ساعتين
عزيز بيقوم يخده بالحضن
مراد: متقلقش يعزيز ان شالله سالي هتقوم بخير وهتبقي كويسه بس اي الحصل فهمنا
عزيز؛ انا مش قادر اتكلم دلوقتي يمراد
نبيله: مهو انت هتتكلم تقول اي.. هتقول انك كنت عايز تخلص منها؟؟
عزيز: هو انا ممكن اعمل كدا يماما معقول
نبيله: اومال اي ال انا شايفه ده يعني هي ال عملت كده في نفسها مثلا
مراد: خلااااص احنا في المستشفى مش وقته دلوقتي
عزيز بيرجع يقعد نفس زي مكان قاعد وبيدعي انها تقوم وتبقا كويسه وميحصلهاش حاجه
بعد 3 ساعات بيطلع دكتور كمال
عزيز بيقوم علي طول
عزيز: ها يكمال بقت كويسه صح
كمال: ايوا الحمدلله ربنا ستر وعدت علي خير بس هي دلوقتي تحت تأثير البنج ونايمه
نبيله بتضع ايدها علي قلبها وبطمئنان: الحمدلله
عزيز بفرحه: الحمدلله وشكرا جدا يكمال انا مش عارف اقولك اي بجد
كمال: اولا الشكر لله ثانيا انا معملتش حاجه ده وجبي
مراد: خلاص يعزيز اهي بقت كويسه الحمدلله
وبيفضلو قاعدين قدام الغرفه لحد ما سالي تفوق
وبيعدي ساعتين
الممرضه بتطلع من الغرفه
عزيز: فاقت ولا لسه
الممرضه: هي فاقت دلوقتي
عزيز: يعني ينفع ادخلها
الممرضه: ايوا.. بس هي مش عايزه تشوف حد وقالت خصوصا واحد اسمه عزيز
عزيز: هي قالتلك كدا
ممرضه: ايوا
مراد بستغراب: هي الشرطه بتعمل اي
الممرضه: جيه تستجوب المريضه
عزيز بتوتر: تستجوبها عن اي
الممرضه: عن أثر العن*ف ال علي جسمها وكمان خصوصا ان الفتحه ال في رأسها ان شخص ز*قها وحاول قت*لها فا الشرطه جت عشان كدا
عزيز بزعيق: حد حاول قت*لها اي وأثر عن*ف اي دي مراتي و وقعت من علي السلم طبيعي يبقا في كدا
نبيله: اهدي يعزيز هما بيعملو واجبهم
الممرضه: اتفضل يحضرت الضابط وبيدخل لسالي
مراد: انت كدبت عليهم ليه قولهم الحصل ولا انت عملت فيها حاجه يعزيز
عزيز: قولتلكو معملتش حاجه والله
نبيله: يبقا خايف من اي
عزيز بإرتباك: مش خايف هخاف من اي يعني
وبيعدي دقايق وبيطلع الظباط
الظابط: مين فيكو عزيز؟؟
عزيز بخوف ويبلع ريقه: ا.. انا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيدرا)