روايات

رواية سهر الفصل التاسع 9 بقلم دينا محمد علي

رواية سهر الفصل التاسع 9 بقلم دينا محمد علي

رواية سهر الجزء التاسع

رواية سهر البارت التاسع

رواية سهر الحلقة التاسعة

سهر: انا هنزلواا
خالد بغضب : نعمممم انتي بتقولي اية
سهر : انا مش عايزة اعيش معاك بعد كدا واي حاجه هتفكرني بيك انا مش عايزاه انت فاهم …
خالد : استهدي بالله انا مقدر زعلك.. ومستعد اعملك الي انتي عايزة بس متزعليش .
سهر : الي أنا عايزة نطلق …. وكل واحد منا يروح لي حالوا
خالد فضل باصص ليها وقرب منها…. طلاق مش هطلق هوا انتي فاكرة ان بسهوله دي هبعد عنك ..؟
سهر بغضب : هطلقني يا خالد انا خلاص تعبت وقرفت من العيشه كلها قلق ونكد وخناق دا حته يوم لما سالتك معجب بيا ولا بتحبني تقولي لا وكلام تافه يسد نفس …. طالما انت مش بتحبني مش عايز تطلقني لية؟؟؟؟
خالد رد بسرعه : كنت حابب اشوف ردات فعلك .
سهر : يعني اية
خالد بحب : انا بحبك يا سهر من اول يوم شوفتك …ملس بايدو علي خدها … صدقني انا عمري ما اتشديت لحد قبل كدا…. انا سافرت كتير وشوفت ستات أشكال وألوان بس انتي …..
مختلفه …ومميزة عن اي ست اتعملت معاها ….
سهر اتوترت من قرب منها …. بس انا مصممه ان اطلق … مقدرش اعيش مع مامتك وهي مش متقبله وجودي…..حته انت كمان بتقلب عليه فجاه وما بقتش عارفه في اية بالظبط.
خالد : بس امي … لسه هيكمل كلامه دخلت نجلاء..
نجلاء وهي بتقرب من سهر….. اسمعيني يا سهر انا عارفه اني اتهمتك كتير بي حاجات محصلتش …. وجيت عليكي كتير… انا بعتذر لك من كل قلبي واتمني نبدء صفحه جديدة …
سهر كانت مصدومه من اللي بتسمعه … بس يا ماما انتوا و وجعتوني قوي وانا تعبت وما بقتش مستحمله اي اهانه …ارجوكي خلي خالد يطلقني …
خالد بنرفزة : قلتلك مش هطلق انتي اية ما بتفهميش …
سهر بحزن : متشكرة لزوقك …انا تعبانه وعايزة ارتاح ممكن
نجلاء خدت خالد وطلعوا بره .. اهدي مش كدا بنت تعبانه وعايزين نطمنها بهدوء عشان ترجع اللي في بالها وعن فكره الطلاق دي ..
خالد : اعمل اية انا مش عايز كلمه دي تبقي علي لسانها زي اللبانه …
نجلاء بالهداوه يا ابني وكل شيء ينحل احنا لازم نفكر كويس قوي عشان سهر ترجع عن قرارها …
خالد : اتصرف الزاي طيب ….
نجلاء خدها روح في اي حته لوحدكم .
خالد : عندك حق يا امي احنا لازم نقعد نتفاهم
نجلاء بحب : روح يا ابني ربنا ييسر حالكم يا رب ….
عند راشد :
راشد بيحاول يفوق ندي مش بتفوق ..
فوقي يا ندي انا اسف والله ماكنتش اقصد ..راح جاب ريحه البرفان بتعته و حاول فوقها بي …بدات تصحه براحه ..
ندي بتوهان : هوا اية الي حصل …
راشد جاب الملايه السرير وغطاها بيه عشان ما تلاحظش نفسها ….متتعبيش نفسك بتفكير استريحي يا ندي…
بتوتر : هقوم اجبلك حاجه تشربيها…
ندي وهي بتفتكر كل الي حصل وان اخدها غصب عنها …دموعها واقفه في عيونها وجسمها كلو بيصرخ من الوجع …
بحزن وقهر : لية يا راشد عملت فيا كدا… بتعدل الملايه على جسمها .. ..
راشد بجمود : بصراحة بقي انتي خليتيني اعمل كده في واحدة تقول لجوزها بقيت اقرف منك … مستنيه اعمل ايه او منتظره مني ايه رد فعل ثاني غير اللي انا عملته..
ندي بصريخ : كفايه بقي كل تبريراتك تافه دا مش سبب يخليك تتهجم علية بالمنظر دا …..اطلع برا مش عايزة اشوفك …
راشد قرب منها وحضنها جامد.. انا اسف والله معرفش عملت كدا الزاي …
ندي كانت بتبعدو عنها وفضلت تعيط …. راشد ثبت حركتها في حضنه لحد ما هديت شويه ونامت بتعب…
سابها وطلع …
عند سهر .. قامت من علي سرير واخدت شاور ولبست وجهزت هدومها ونزلت تحت ..
نجلاء : سهر
واقفت سهر مكانها من غير ما تشوفها …نعم
نجلاء راحه فين يبنتي في وقت المتأخرة دا .. ..
راحه بيت اهلي وبعد اذنك لما خالد يرجع قوليلوا يبعت ورقة طلاقي علي بيت بابا…
نجلاء : طب استني يرجع يوصلك …
معلش سبيني علي راحتي لو سمحتي ..
خرجت سهر وكانت المنطقه هاديه ومافيش اي حد فيها ونور خفيف جدا …..
فضلت مستنيه عربيه بس مافيش …. قررت تمشي قدام شويه عبال ما عربيه تيجي ممكن تقابلها وهي ماشيه…
سهر في نفسها : يارب استرها واليوم دا يعدي علي خير
جت عربيه قدام ……سهر شاورت بايديها عشان توقف العربيه ….
ممكن لو سمحت توصلني قدام الطريق اصل معايا شنطه ومش عارفه امشي بيها ….
شاور بايدو تركب …
سهر : حضرتك رجعت لي … مش كنت طالع قدام …بدات سهر تقلق … انا بكلمك ممكن ترد عليه …. نزلني خلاص مش عايزاك توصلني بقولك نزلني ..
اسكتي شويه دوشتيني ..
سهر بصدمه : خالد .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سهر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى