رواية سهر (أم البنات) الفصل التاسع عشر 19 بقلم إسراء محمد
رواية سهر (أم البنات) الجزء التاسع عشر
رواية سهر (أم البنات) البارت التاسع عشر
رواية سهر (أم البنات) الحلقة التاسعة عشر
الجرسون : اؤمري يا فندم
سهر : ممكن المنيو
الجرسون بتفاجأ : سهر
سهر بصدمه : اياد
اياد بصدمه اكبر : سهر
سهر بثبات : اسمي مدام سهر
اياد بصلها وبعدين بص للبنات وقرب عليهم
البنات بعددوا
وقالوا في نفس واحد : حضرتك مين
اياد : انا بابا يا حبايبي
ديما : احنا منعرفش غير بابا واحد بس
ريما : اللي هو جاي هناك ده
سمير قرب عليهم
وقال : مالكم في اي
اياد : استاذ سمير
سمير : نعم
اياد : انت ازاي ابوهم
سمير : ابو مين انا مش فاهم في اي
ديما : ابونا احنا
سمير : ايوه فين المشكله برضو
سهر : المشكله هنا ان اياد اللي شغال عندك ابو البنات في الاوراق الرسميه بس
سمير : هو انت بقي اياد
اياد : اه انا بقي اياد وبعدين يعني اي ابوهم في الاوراق الرسميه بس
سهر ببرود : يعني هما ميعرفوش عنك حاجه غير اسمك اللي في ورقهم
سمير قعد وهو ساكت
اياد بصوت عالي : انتي اللي بعدتي
ديما : ماما مبعدتتش احنا فضلنا في شقتنا فتره كبيره لحد ما ماما اتجوزت بابا سمير
اياد بعصبيه : متقوليش لحد غيري بابا
ريما : حضرتك متعصب لي
اياد : انتي مش سامعه هي بتقول اي
ريما : سامعه وسامعه كويس اوي
اياد : يبقي مش عايزني اتعصب ازاي
ريما : عشان هي مغلطتش احنا الاب اللي نعرفه ده
وشاورت علي سمير
سمير : عيب كده يا ريما وانت يا اياد اتفضل اقعد عشان افهم منك انت كنت فين منهم وانت تفهم اللي حصل
سهر بعصبيه : يقعد فين لا طبعاً
سمير : ممكن تهدي اقعد يا اياد
وخد يزيد علي رجله وقعد اياد
اياد : اهو قعدت ممكن بقي حضرتك تفهمني
سهر : انا قايمه
سمير : من فضلك اقعدي انتي والبنات لازم تسمعوا اللي هيتقال
سهر قعدت غصب عنها عشان خاطر سمير
اياد : ممكن افهم بقي خدت البنات وبعدت لي
سهر بعصبيه : انا مبعدتش انت اللي سمعت كلام مامتك وخوفت لارفع عليك قضيه نفقه ومشيت من مكانك
اياد بتبرير : وافرضي ده حصل تقومي تتجوزي واحد غيري وتاخدي البنات وتمشي
سمير : يعني انت عايزها تفضل عايشه علي ذكراك مثلا
اياد : انا مقولتش كده بس المفروض متتجوزش ودخل راجل غريب علي البنات
سهر كانت هترد لكن
قاطعها سمير : ولما انت خايف علي البنات اوي كده لي طلقتها وسيبتهم
اياد معرفش يرد
سهر : ما ترد لي سيبتهم ومشيت
اياد : انتي اللي رفعتي قضيه طلاق
سهر : اوبس اتصدق وحشه مني دي اني اطلق منك كان المفروض اخلعك
اياد : انتي بتتريقي
سهر : ومتريقش لي
ديما قامت
وقالت : انا عايزه امشي
اياد مسك ايديها
وقال : اقعدي يا ديما انتي وحشتيني اوي
ديما رجعت بخوف
وقالت : انا قولت لحضرتك انا معرفكش عشان تتكلم معايا كده
اياد : انا ابوكي
سمير : طب ممكن نكمل بعدين يكونوا البنات استوعبوا ظهورك في حياتهم
اياد : لا طبعا مفيش بعدين لاني هاخد بناتي دلوقتي
البنات في نفس واحد : احنا مش هنسيب مامي ولا بابا سمير
اياد : يعني تفضلوا تقعدوا مع راجل غريب ومتقعدوش مع ابوكم
سمير وقف
وقال : الكلام ده مش هحاسبك عليه دلوقتي ، يلا يا بنات
وطلب اوردر الاكل وقالهم يوصله علي البيت
وخد سهر والاولاد ومشيوا
وصلوا البيت
ديما بعصبيه : بوظلنا الخروجه بظهوره ده منه لله
سمير : عيب كده يا ديما ده برضو باباكي
ديما : انت لي مش عايز تستوعب اننا بجد بنعتبرك انت بابا
سمير : وانا مش بعتبركم بناتي
البنات بصوا لبعض بصدمه وبصوا لسمير
سمير : لانكم بناتي فعلا
البنات جريت حضنته ويزيد جري معاهم وهو مش فاهم
بعد شويه وهما لسه في حضنه
الجرس رن
سمير قام من حضنهم بالعافيه وراح فتح
وكان الدليفري خد منه الاكل ودخل
سمير : يلا قوموا اغسلوا وشكم من العياط ده وتعالوا عشان ناكل
وفعلا قاموا غسلوا وشهم
وقعدوا ياكلوا
وهما بياكلوا
سمير : سهر بعد الاكل بعد اذنك يعني تعمليلنا فنجانين قهوه من ايدك الحلوه دي وعصير للبنات ويزيد وتاخدي البنات تفهميهم كل حاجه من الاول
سهر : القهوه والعصير من عيني حاضر لكن لي احكيلهم واضايقهم
سمير : عشان اياد ظهر في حياتهم فلازم يكونوا عارفين كل حاجه عشان ميجوش ويقولوا انتي اللي بعدتينا عن ابونا او يلموكي انك اتجوزتي حد غيره
ديما وريما : بس احنا مش هنقول كده
سمير : بس برضو لازم تعرفوا عشان لما ترجعوا تتكلموا مع اياد حتي تبقوا عارفين الحقيقه ومتلومهاش
ديما : بس
قاطعها سمير
وقال : انتم كده كده هتعرفوا الحقيقه في يوم من الايام فعرفوها من دلوقتي احسن
وخلصوا اكل
وسهر قامت عملت القهوه والعصير
وسمير خد قهوته ويزيد ودخلوا اوضه الالعاب
وسهر اخدت البنات وقعدوا في الليڤنج
وحكتلهم كل حاجه
سهر : وهو ده كل اللى حصل من ساعة ولادة ريتا لحد اللحظه اللي احنا قاعدين فيها دي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سهر (أم البنات))