روايات

رواية سمينة ولكن الفصل السابع 7 بقلم بسملة سمير

رواية سمينة ولكن الفصل السابع 7 بقلم بسملة سمير

رواية سمينة ولكن الجزء السابع

رواية سمينة ولكن البارت السابع

رواية سمينة ولكن
رواية سمينة ولكن

رواية سمينة ولكن الحلقة السابعة

*وفجأه فارس يقرب من ظافر ويحاول يضـ ربه ويشتبكو الاتنين مع بعض
ظافر بزعيق: انتَ هتمشي من هنا فاهم وإلا والله
فارس بإستفزاز: ايوا يعني هتعمل ايه
ظافر: هعمل كدَ راح مسكة ظافر من هدومه وجره ونزله وراه وراح رماه قدام العماره
فارس بغل: طب وحيات امي لهدمك ع اليوم اللِ فكرت تعمل فياةكدَ وهتشوف
ظافر: اعلي ما فخيلك اعمله
*سابه ظافر وطلع لعم فتحي
ظافر بهدوء لعم فتحي: ممكن حضرتك تفهمني حصل ايه وليه يعم لكدَ فِ مراته
حلا بإنفعال: ملكش دعوه
ظافر يحاول يهدي نفسه: انا مش بكلمك ي مدام حلا انا بكلم والد حضرتك
فتحي: اقعدي انتي ي حلا وبعدها حكا فتحي لظافر كل حاجه حصلت واللِ عمله فارس
ظافر بإنفعال: ازاى بنأدم زي كدَ يعمل مع مراته عمري بجد ما شوفت حد كدَ كل دَ عشان الفلوس متـ ولع الفلوس
فتحي: ي بني هو اصلا كان متجوزها عشان فلوس والدتها بعدها كمل بحزن بس للأسف إكتشفنا دَ متأخر او بعد فوات الأوان
ظافر بحن عليهم: طب حضرتك محتاج مني حاجه ي عم فتحي انا طبعآ زي ابنك بظبط واي حاجه تحتجها مني كلمني ع طول
فتحي وهو بيطبط ع ضهره: عارف ي بني ربنا يحفظك لشبابك ي بني
ظافر وهو بيقول: طب استأذن
فتحي: اقعد ي بني افطر معانا

 

 

 

ظافر بهدوء: معليش خليها مره تانيه عشان يدوب الحق اروح المستشفى
فتحي: ربنا معاك ي بني
*خرج ظافر من الشقه دخل شقته لم حاجته وبعدها اتجه للمستشفي
حلا بعصبيه: انتَ ازاى ي بابا تسمحله يدخل
فتحي: ي بنتي انا مش هقدر ع فارس ونا عاجـ ز كدا يمكن ربنا بعتلنا ظافر عشان يقف جمبك في الوقت دَ وانتي شايفه اهو فارس مش هيسيبك فِ حالك
حلا بدموع: ربنا يخـ ده يارب
فتحي: قومي يلا حضري الفطار عشان انام لي ساعتين
حلا وهي قايمه: حاضر ي بابا
*عند ظافر كان قاعد فِ مكتبه ودخلت عليه الممرضه
الممرضه: دكتور ظافر عايزين حضرتك فِ العمـ ليات
ظافر وهو بيقف: تمام ي خديجه روحي وانا جاي وراكِ
*خرج ظافر من الاوضه واتجه لأوضة العمليات
ظافر لخديجة: خديجة ياريت تعملي تلفوني صامت عشان نسيت اعمله هتلاقِ الفون فِ ع المكتب
خديجة: حاضر محتاج مني حاجه تاني حضرتك
ظافر: لا شكرآ

 

 

 

*عند فارس دخل ع مدحية الشقه
مديحة وهي بتلـ طم ع خدها: ايه ي واد اللِ عمل فيك كدَ
فارس بغيظ: سبيني ونبي ياما مش ناقصه هيا كلام منك
مديحة: كلام مني متقول ي واد مين اللِ عملك فيك كدَ
فارس بغضب: واحد هناك عند حلا ضرـ بني لما حاولت اخدها غصب
مديحة: ويطلع مين دَ انشاء الله لتكونش ماشيه معاك وكانت مقرطساك
فارس بعصبيه: ايه ياما اللِ بتقول دَ لا طبعآ حلا عمرها ما تعمل كدَ
مديحة بكدب: ومتعملش كدا ليه ي حبيب امك كانت ملاك نازل من السما وكمان ايه اللِ يخلي حد يدافع عن واحده ميعرفهاش هيدافع كدَ لله وللوطن ويضـ ربك كدَ
فارس بيقف ويزعق: ياااااماااا فكك مني مش ناقص انااا وجع دماغ
مديحة: عيل موكوس كتك خيبه، سابها فارس وخرج من الشقه ومردش عليها
*عند روميساء وهي بتتكلم فِ الفون بهمس
روميساء: زي ما بقولك كدَ هتروح وانتَ واللِ معاك الساعه 7او7ونص عشان يكون ابوها نايم وميدراش بحاجه فاهمني ومش عايزه اي غلطه فاااهم ومش عايزه اي حد ياخد باله منكم ولو اتمسكتوا اييااااكم حد يجيب سرتي فِ حاجه عشان لو قولتوا اكيد عارفين هعمل معاكم ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سمينة ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى