رواية سمية وعلي الفصل الخامس 5 بقلم رضوى محمد
رواية سمية وعلي الجزء الخامس
رواية سمية وعلي البارت الخامس
رواية سمية وعلي الحلقة الخامسة
جه يوم حنة سليم
سُميه كانت نايمه وقامت علي صوت الاغاني والزغاريط اللي مسمعين في السرايا كُلها
سُميه مسكت تلفونها وفتحت صورة علي
سُميه بدموع..وحشتني اوي اوي ازاي تقدر تقسي علي حبيبتك كده
بعد وقت سُميه اخدت شاور وخرجت لبست عبايه مناسبه ليوم الحنه باللون النبيتي ولبست نقاب بيج ونزلت
سُميه قربت منهم علي السفره ولقيت علي قاعد بصتله بدهشه
سُميه برقه..صباح الخير
نعناعه بحنيه..يسعد صباحك يا قلب ستك
سُميه..راحت عندها وباستها وهي قاعده ..حبيبتي يا تيته
سلمي بغمزه ..تعالي اقعدي هتفضلي واقفه كتير
علي بيبصلها..ازيك ي سُميه
سُميه بهدوء الحمدلله
جيهان..وصلت امتي يحبيبي
علي ..وصلت الفجر
نعناعه بحب..عقبال م نفرح بيكي يا سوما
إيهاب بابتسامه..يارب يا ستي تفرحي بينا
علي بحده..بينا إزاي يعني
إيهاب..يعني تفرح بينا كلنا
ليلي.. واكله الجو مننا يا سميه
سُميه بابتسامه..يوم السبت هنمشي
صباح ..لا طبعا
سلمي بدموع..لا بالله عليكي انا مش هخليكي تمشي خالص صح يا عمتو
جيهان بدموع..خلاص غيرو الموضوع ده
نعناعه بصوت مخنوق..المره الجايه يا جيهان هتيجي مش هتلاقيني عايشه
جيهان بدموع..الف بعد الشر عليكي وقامت حضنتها
سُميه بدموع..بعد الشر عليكي يا تيته
سلمي ..خلاص عيطنا وخلصنا
قومي يا سوما نرقص
علي بحده..تقومي فين اترزعي مكانك
سلمي بضيق..يووه
صباح بضحك..سيبهم يا علي مضيقش عليهم هطلع اصحي سليم وانزل نعجن الحنه
في المساء
عند الحريم جوه كانوا عمالين يرقصوا ويزغرطوا وسميه كانت فرحانه بالجو ده
علي دخل عندهم..عنيه كانت بدور علي حبيبته لحد م لمحها هو وقف مصدوم
ازاي خالعه النقاب وكل الحريم عنيهم عليها
بصلها من بعيد وشافها هي وبتضحك من قلبها وشكلها اللي يخطف القلب والعين
علي كان رايح ناحيتها وملامحه كلها حده
صباح مسكت ايده..سيبها يا علي يولدي دي حنة بنات واحنا اللي قولنا لها
علي ساب امه وخرج ومردش
بعد شويه
سلمي بصوت عالي…يا سُميه
سُميه…ايييه منا جنبك
سلمي بتشدها وبتمشي..ام السعد بتقول علي اخويا بيرقص علي الطبل هو وراكب المُهره بتاعته
طلعوا فوق السطح
سُميه كانت باصه ل علي بفرحه وعيونها بتلمع بالدموع
سُميه بدموع..ءءءءمر اويي اويي
سلمي..بتبصل ل اخواتها بفرحه وهما بيرقصوا
علي كان راكب المُهره بتاعته وبيرقص بيها وكان عمال يضحك وسليم ركب الحصان وكان هو كمان بيرقص بيه
سلمي نزلت وسابت سُميه اللي مرضيتش تنزل معاها وكان واقفه بتتفرج علي حبيبها لحد م الحنه خلصت وعلي بعد عنها فضلت باصه شويه ملقتهوش بصت وراها لقيته واقف عدلت وشها بسرعه وشهقت بخضه
علي بهدوء..النقاب بتاعك
سُميه بكسوف شديد منه..طيب سيبه وانا هاخده
علي قرب من ضهرها ولبسهولها
وساب سُميه ونزل
نزلت وراه سميه وكانت الحنه بره عند الرجاله خلصت وسليم دخل جوه
سلمي بضحك..قولتلك انزلي مسمعتيش كلامي
سُميه بكسوف..حاسه هيغمي غليا
صباح بفرحه..يلا يا سليم اقعد اخوك هيحنيك
سليم قعد وعلي بدا يحنيه بفرحه شديده وكلهم كانوا بيزغرطوا والشباب كانوا بيغنوا بصوتهم و سُميه كانت بصاله بحب وفرحه واتمنت إن انهارده كانت تبقي حنتها هي وعلي
صباح بحب..يلا يا سلمي اتحني انتي وبنت عمتك وبنات عمك
سلمي بفرحه اخدت سميه وراحوا يتحنوا هما والبنات
سُميه بفرحه..انا الاول
سلمي بغمزه..هكتبلك حرف اخويا
سُميه بحب وضحك..يلا
علي قرب منها وكان باصصلها بحب شديد وهو شايفها فرحانه بالحنه
صباح بحب..عقبال حنتك يحبيبي
علي حضنها ..ربنا يخليكي لينا ومنتحرمش منك
سُميه بضحك..استني انتي هترسميلي دايره ف النص الأول وبعدين العُقل بتاعت صوابعي تحنيها
سلمي بضحك..حاضر يلا
البنات كلهم قعدو حوالين سُميه وسلمي وكانوا بيغنوا
وعلي واقف بيتفرج عليها هي وفرحانه
سلمي بحب..ايه رايك كده
سُميه بدموع ..شكلها تحفه
سلمي..علي
علي ..ايه
جيهان راحت ناحيته وشدته قعد جنب سُميه
سلمي بضحك..مفيش مفر انا اللي هحنيك
علي بضحك..يلا بسرعه عشان اقوم اشوف الدبايح
سلمي حنت علي وكلهم اتحنوا
بعد وقت غسلت سُميه ايديها وكانت بصالهم بفرحه وحب شديد
علي قرب منها بحب شديد
علي بحب..عقبال حنتك يا سُميه
سُميه بفرحه وحب..بص شكلها سكر ازاي
علي بحب..حلوه قوي قوي
سلمي..يلا يا سوما
سُميه..هنروح فين
سلمي هنطلع بره الجزارين بيد.بحوا هنطلع نتفرج
سُميه بفرحه…يلا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سمية وعلي)