روايات

رواية سمراء احتلت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم ديانا التونسي

رواية سمراء احتلت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم ديانا التونسي

رواية سمراء احتلت قلبي الجزء الثاني

رواية سمراء احتلت قلبي البارت الثاني

رواية سمراء احتلت قلبي
رواية سمراء احتلت قلبي

رواية سمراء احتلت قلبي الحلقة الثانية

فجأه لقيت واحده داخله علينا كاشفه اكتر ما مغطيه واتكلمت بطراطيف مناخيرها كده

مي :انتا يا اسمك ايه انتا

رد عليها عمي محمود :ايوه يا بنتي

مي :اعملي قهوه ساده ووديهالي علي المكتب

الراجل الطيب رد عليها وقالها :حاضر ياست هانم

قولت في نفسي هي تقريبآ نست أن الراجل دا في عمر ابوها ولا ايه

قولت لعمي محمود الا مين ام اربعه وأربعين دي يا عمي محمود

رد عليا وقالي دي الست هانم خطيبه استاذ عمر ابن عم البيه

قولتله اومال هي ليه بتتكلم كده هي خايفه مناخيرها تقع منها

عمي محمود ضحك اووي وقالي هما الناس دول كده يا بنتي احنا مالناش دعوه

قولتله صحيح ياراجل يا طيب الفلوس بتغير.

قولتله بص يا سيدي بخصوص السؤال اللي انتا سالتهولي ازاي أنقذت البيه انا يا سيدي بدرس في كليه طب يعني تقدر تعتبرني شبه دكتوره الوقتي مش اووي برضو 😂😂

قالي اللهم بارك طيب ايه اللي رماكي علي المر

قولتله اللي أمر منه والله بس مش مشكله الشغل عمره مكان عيب

الشغل شرف البني ادم يا عمي محمود

رد عليا وقالي ربنا يكملك بعقلك يا بنتي ويعوضك خير

يارب يا راجل يا طيب انا همشي بقا عاوز حاجه !؟

قالي سيبي عنوانك ورقم تليفونك علشان لو فيه حاجه حصلت ابقا ابلغك

قولتله حاضر وفعلا سيبت رقمي وعنواني ومشيت

-عند جاسر في المستشفي

جاسر :يا عمر ما تشوفلنا دكتور البهايم دا خليه يطلعني من هنا

عمر :انا والله ما عارف انتا مستعجل علي ايه انتا يا دوبك لسه فايق

جاسر :كده انا عاوز امشي وبعدين انتا عارف الوفد الايطالي جاي بكرا والصفقه دي مهمه

عمر :يعني هتبقا اهم من صحتك!؟

جاسر :انا مش عارف انتا بتقاوح كتير ليه هتقوم انتا تشوف الدكتور ولا ااقوم انا

عمر :لا خلاص قايم قايم اهو تك نيله في منظرك

جاسر :اخلص لقوملك

عمر :اوضه الدكتور فيه !؟

جات ممرضه وقالتله الدكتور تالت اوضه علي ايدك الشمال

عمر :ماشي شكرا

عمر خبط علي الباب وشاف الدكتور وقاله

لو سمحت يا دكتور تعالي شوفي استاذ جاسر لانه عاوز يخرج

الدكتور :خروجه دلوقت فيه خطر عليه وكمان لسه الجرح محتاج تعقيم

عمر :هو عاوز كده يا دكتور اخلص

الدكتور :انا مش عارف ايه المعامله القاسيه دي يا عمر بيه

عمر :اخلص الراجل هيمرمطني انا

الدكتور :حاضر حاضر هروح اشوفه واكتبله خروج

عمر :ارتحت يا جاسر اديك خرجت اوديك الفله ولا شقتك

جاسر :جاسر بغمزه وهو دا كلام شقتي طبعا

عمر بصدمه :الله يخربيتك انتا في ايه ولا في ايه انتا مش هتبطل بقا

جاسر :روح انتا يا عم الشيخ

عمر :ربنا يتوب عليك ياصاحبي

جاسر :يارب يا عم الشيخ يلا طير انتا

عمر :تصدق انك واطي وندل يعني من الصبح معاك دلوقت تقولي طير انتا

جاسر :هتطير ولا اطيرك

عمر بضحك :هطير يا اخويا خطير

_عند قمر لما وصلت بيتها

ماما يا ماما يا حتت سكره

تعالي يا بكاشه

رديت عليها انا يا ماما من امتا يا غاليه 😂

دانتي العين والنني

ردت عليا تخلصي يا قمر عاوزه ايه

قولتلها عامله اكل ايه !؟

قالتلي عملالك اللي انتي بتحبيه يا قلب امك

قمر بفرحه والله يا ماما اللي مصبرني علي الهم ضحكتك ووجودك

كلت وصليت وقولت ادخل انام

لقيت بابا داخل يقول انتا لقيتي شغل

قولتله اه يا بابا

قالي خلاص اتخمدي

صحيت تاني يوم قومت اتوضيت وصليت

لقيت ماما بتنادي

يا قمر يا قمر

رديت ايوه يا ماما

يلا يا حبيبتي علشان تفطري

حاضر يا حبيبتي

فطرنا وبوست اديها وقولتلها ادعيلي يا ماما

قالتلي ربنا يجبر بخاطرك ويعوضك يا قمر

وصلت الشركه وعند عمي محمود

عمي محمود :عامله ايه يا حبيبتي

رديت :الحمد لله يا راجل يا طيب انتا عامل ايه

عمي محمود :انا الحمد لله يا بنتي

سالته :هي الشركه مليانه ناس ليه هو فيه ايه يا عمي محمود

رد :البيه وصل وفيه باين اجتماع

قولتله :هو لسه خف يا عمي محمود

قالي :دول الفلوس مقويه قلبهم لو علي حساب موتهم مش بيسيبوا فلوسهم ولا شغلهم

رديت بضحكه :بس احنا مالناش دعوه

رد عليا الراجل السكره :بتجرجريني في الكلام وبعدين تقولي ملناش دعوه يا شقيه وقعد يضحك

فجأه سمعنا جهاز بيصفر بصيت لعمي مصطفي لقيته بيقولي دا البيه

جاسر :ايه يا محمود سنه علبال ما ترد

عمي محمود :اسف يا بيه

جاسر :طب يلا يلا مش هنقعد نتساير هات قهوتي بسرعه

عمي محمود :حاضر يا بيه

لقيت عمي محمود جاي يقولي اعملي قهوه ساده يا قمر

عملت القهوه واديتهاله

وراح بسرعه للبيه زي ما هما مسمييينه

انا من نظري أن الناس كلهم سواسيه وان القادر علي كل شئ هو الله

لقينا جهاز اللي بيصفر زي ما بسميه 😂

راح عمي محمود بسرعه

جاسر :مين اللي عامل القهوه دي مش انتا اللي عاملها صح

عمي محمود :صح يا بيه

جاسر :طيب تجيبلي اللي عاملها بسرعه

عمي محمود :حاضر. يا بيه

لقيت عمي محمود بيقولي تعالي بسرعه البيه عاوزك

رديت وقولتله ليه ياعمي محمود انا عملت حاجه

قالي الله اعلم يا بنتي

انا والله معرف حاجه

مشيت وسالت لحد لما لقيت مكتب شبه بتاع الريس كده دا من نظري 😂😂

خبطت علي الباب واول لما دخلت وشافني

قااااااال!!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على :  (رواية سمراء احتلت قلبي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى