رواية سمراء احتلت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم ديانا التونسي
رواية سمراء احتلت قلبي الجزء الثامن
رواية سمراء احتلت قلبي البارت الثامن
رواية سمراء احتلت قلبي الحلقة الثامنة
فجأه بعد لما دخلنا القصر
لقيته شدني جامد ليه وحط وشه عند ودني وانا اتوترت جامد وحاول افك نفسي منه مش عارفه لقيته قال بخبث عند ودني :مالك خايفه ليه !؟
قولتله :ان انا انا! انا مش خايفه يا جاسر بيه
لقيته حط ايديه عند وسطي وكنت حاسه بحركه أيده علي جسمي
وجسمي كأنه اتشنج من قربه وحاولت ابعد مش عارفه رجع قالي وهو بيضغط علي وسطي هااه مش خايفه
رديت وانا مغمضه عيني جامد وقولت :هاا
لقيته ضحك بخبث وقال انتي مفكيش حاجه تشدني وزقني بعدني عنه
حسيت أن دماغي اتشنجت وكرامتي وانوثتي اتهانت
لقيته قال:انتي هنا زيك زي ااقل خدامه في القصر دا
بصيت ببرود عكس اللي جوايا ودا خلاه مصدوم اكتر : ماشي يا جاسر بيه
قال بعلو صوته :يا هنيه انتي يا زفته ياللي اسمك هنيه
هنيه:ايوه يا جاسر بيه
جاسر قال بخبث:خدي الخدامه الجديده عرفيها الشغل
هنيه :حاضر يا بيه
ثواني وكانت هنيه خدتني ووديتني مكان كبير اووي
انا في نفسي ايه دا كله ايه دا كله دا
الي الله الملتقي يا ولاد الحراميه دا المطبخ اكبر من بيتنا وانا اللي كنت مفكره اوضتي عزبه
لقيت هنيه بتقول :انتي يابت اسمك ايه
رديت:انا اسمي قمر
هنيه :طيب ياختي ركزي في الشغل ومتقعديش تبحلقي كتير
رديت في نفسي :حتي انتي كمان يلا مجتشي عليكي
قالت بزعيق :انتي بتبحلقيلي كده ليه يلا علشان اوريكي شغلك والاوضه اللي هتتخمدي فيها وقالتلي علشان تبقي عارفه انا المسؤله عن كل الخدم هنا يعني اي حركه منك كده ولا كده هقول لجاسر بيه
قولت في نفسي :يادي أم جاسر بيه اللي قارفنا بيه
قالتلي :انتي هتصحي من ٦الصبح تنضفي المطبخ يا حلوه وتغسلي المواعين ولو حد طلب تساعديه زي الطباخ أو السفرجي تساعدي وانتي ساكته سامعه يا حلوه
قولتلها :حاضر
هنيه :فيه طقم البيه مخصصه للخدم هجيبلك واحد ثواني دخلت جوه وجات جابت الطقم بفتحه لقيت جيبه قصيره ومقاس متعديش الركبه وتيشيرت برضو لحد الوسط بالظبط كده
بصيت للطقم في الاول بصدمه وبعدين بصيت للطقم بخبث وقولت لهنيه:وريني الاوضه اللي هغير فيها
قالتلي :تعالي معايا
دخلتني الاوضه وسابتني ومشيت بصيت للاوضه بانبهار وقولت يا حلاوه يا ولاه كل دي هنام فيها دي ليا
ورجعت افتكرت الطقم وقولت ماشي يا جاسر بيه انا هوريك اللي مفهاش حاجه مميزه هتعمل ايه !
_عند عمر في الشركه
اتصل علي سها
سها:ايوه يا عمر بيه
عمر :هاتيلي قهوه مظبوطه
سها :حاضر ثواني يا فندم
سها راحت بنفسها لعمي محمود رئيس البوفيه وجابت القهوة
خبطت
عمر :اتفضل
سها :القهوه يا عمر بيه
عمر بضحكه خبيثه :يااه يعني ما اتاخرتشي القهوه زي كل مره دا عمي محمود بيقعد سنه يعملهالي
سها باحراج :ما روحت جبتها منه
قالها :امم وبصلها بصه هي ما فهمتهاش
عمر :قوليلي يا سها انتي عندك اخوات :قالت ايوه يا عمر بيه
عمر:طيب باباكي موجود
ردت بخزي :لاء اتوفي من خمس سنين
بصلها بحزن وقال :الله يرحمه انا اسف لو فكرتك بيه
قالتله لاء ولا اسف ولا حاجه حضرتك انا مش بنساه اصلا
عمر :ربنا يجعل مثواه الجنه
سها :يارب
عمر :طيب ليكي اخوات كبار عنك !؟
قالت :لاء انا الكبيره
بصلها بضحكه وقال :الكبيره الطيبه ولا الكبيره الهبله
ضحكت اووي علي كلامه ولا معرفشي اهتمامه هو اول مره يهتم حسيتها غريبه شويه
قال خلاص يا سها روحي انتي علي شغلك
رديت:حاضر يا عمر بيه
ولسه همشي لقيته بيقول
سها!!
قولت :ايوه
قال :رجلك عامله ايه
ثواني حد سمع نبض قلبي
رديت بتوتر وقولت :الحمد لله احسن وشكرا علي اهتمامك
اكتفا بضحكه وانا مشيت روحت مكتبي
_عند جاسر
جاسر في نفسه انا قربها دا بيجنني ريحتها اللي بريحه الاطفال بتشدني اكتر انا هحاول أبعدها عني خالص
انا مش عاوز احب تاني ولا اتعلق بحد
عند قمر
كان معايا صباع روج عيناه للزنقه يارب يا ماما تكوني حطيتيه
فعلا لقيت ماما حطيته
ضحكت بانتصار كده وقولت :الله عليكي يا حاجه
لبست الجيبه كانت ديقه ومش معديه ركبتي وكمان البلوزه كانت ديقه وفردت شعري نظرآ اني كنت محجبه مشفشي شعري قبل كده فردت شعري علي طول ضهري والطقم اللي محدد جسمي بشكل ظاهر وكملت عليهم بالروج الاحمر
لقيت هنيه بتنده
انتي يللي اسمك قمر
طلعت بسرعه
قالت خدي القهوه وطلعيها للبيه
قولت في نفسي هي مالها بردت فجأه ليه وخدت القهوه وطلعت وانا متوتره واول خبطت وفتح الباب وشافني لقيته بصلي بصدمه وحصل !!!!!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سمراء احتلت قلبي)
شكرا جزيلا على الرواية