رواية سلسبيل قلبي الفصل السابع 7 بقلم نورا السنباطي
رواية سلسبيل قلبي البارت السابع
رواية سلسبيل قلبي الجزء السابع
رواية سلسبيل قلبي الحلقة السابعة
ـ أيسيل راحه فين يبنتي
اشارت لها بمعني ـ هتمشي شوية وجاية
امها بحزن ـ انتي هتاخدي علي كلامة متزعليش نفسك يبنتي
امتلئت عيونها بالدموع
خدتها امها في حضنها بسرعه فانفجرت أيسيل بالبكاء
فكانت دائما تتلقي السخريه من الناس بسبب انها خرسه
امها بدموع ـ حقك عليا ي ضنايا متزعليش نفسك
بعدت عنها ايسيل وشاورت ناحيه قلبها بدموع
امها ببكاء ـ بعد الشر عليكي من وجع القلب يبنتي
مردتش عليها أيسيل وطلعت بسرعه من البيت وهيا بتعيط
كانت ماشبة في الطريق وهيا بتعيط وهيا بتقول لنفسها لي يارب اي ذنبي اني اتولدت خرسه لي كده مليش حظ في حاجه لي بابا سابني وانا صغيره ودلوقتي مقدرش تكمل وانفجرت في العياط وقعدت علي الرصيف تعيط
كان ماشي بغضب ازاي ابوه يعمل كده ازاي لفت نظره بنت قاعده علي الرصيف بتعيط بحرقه وقف العربيه ونزل منها ب استغراب وراح عندها وقال
ريڤان بتساؤل ـ ي انسة انتي كويسه
مردتش عليه وقعدت تعيط
تنهد ريڤان وقعد جنبها ب مسافة وقال ـ علي فين مفيش حاجه في الدنيا تستاهل انكي تعيطي عشان خاطرها
رفعت نظرها تشوف مين اللي بيكلمها وشاف شاب وسيم جدا بعيونة الرمادية
ريڨان في نفسة ـ يخربيت عينيكي اي الحلاوه دي سبحان الله وبعدين فاق
ريڤان وهو بيديها منديله ـ متعيطيش ولو في عندك مشكلة ممكن تقوليلي وهنلاقي حل ان شاء الل
ه
نظرت له بسخرية وبعدين انفجرت تاني من العياط وبعدين اشارت له بغصب ودموع بمعني ـ معنديش مشكلة الناس هيا اللي عندها مشكله عقلها متخلف بيقولو اللي يقولوه ومش بيفكرو الكلام ده ممكن يعمل اي في الانسان مش بيهمهم حد وبعدين سكتت
كان ينظر لها بهدوء
نظرت له بدموع واشارت له بمعني ـ انا تعبت نفسي اموت نفسي وارتاح بقا
ريڤان بهدوء وهو بيبص للسما ـ ولما تموتي نفسك هتكسبي اي..؟
مردتش عليه فكمل
ريڤان ـ مش هتكسبي حاجه الناس مش بتبطل كلام حتي الميت بيتكلمو عليه بس هنا في فرق بين حاجات كتير زي الضعيف اللي هيستسلم وهيكره نفسه ويقول الناس ومش الناس تعرفي انا كنت رايح فين دلوقتي
نظرت له بتساؤل
ريڤان بهدوء ـ كنت رايح اطلق اختي اللي متجوزه امبارح واجيبها
نظرت له بصدمه كبيره جدا
ـ متستغربيش ايوه ابويا مجوزها غصب عنها واكيد انتي دلوقتي بتقولي طب والناس هتقول اي.. انا اقولك.. يتري راجعه بيت ابوها ليه وهيا لسا متجوزه ووووووو وكلام كتير بس السؤال هنا الكلام ده هيعملك اي بعد يومين تلاته شهر سنه هيتنسي ف احنا نعمل اي نسيبهم ايوه نسيبهم يقولو اللي يقولوه مش مهم عادي وبعدين قام وقف وقال
ريڤان ـ تجاهلي كلام الناس عشان تعرفي تعيشي الناس مش بتبطل كلام وسابها وركب عربيته ومشي
وهي قعدت تفكر في كلامه
꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂
عند سفيان 😂😂
ـ سفياااااااااااااااااااااااااااااان
قام سفيان بفزع من النوم ووقع من علي السرير
سفيان بفزع ـ اي في….. اي مين
ـ لااااااااااااااااااااا
سفيان ـ هو اي اللي لا وقام من علي السرير وطلع من اوضته
سفيان بصوت عالي ـ هنيه ي هنيه هو مفيش حد بيرد لي والقصر ماله مضلم كده
ـ تعااااااااااااالي
سفيان ـ مين
ـ هشر*ررررب من دم*ك
سفيان بخوف ـ احيه دمي.. انتي مين
ـ هههههههههههههههههه
سفيان بخوف ـ هو القصر ده مسكو*ن ولا اي
وفجاة انوار القصر كلها بدات تقيد وتطفي واصوات ضحك عاليه جدا مش بتروح وكلام وصو*يت عالي (تخيلو كده 😂)
نزل سفيان من علي السلم بسرعه وفجاة وقف مكانة بخو*ف شديد وهو شايف
كان واحدة واقفه ولابسه عبايه بيضه وعليها دم وشعرها منكوش جامد ونازل علي وشها وفي ايديها سك*ينة كبيره وعليها دم وكانت بتتقدم منه ببطي شديد وهيا بتقول بصوت مرعب
ـ همو*وتك وضحكت ضحكه شريرة
سفيان بخوف وهو بيجري ـ ي مرارك الطافح ي سفيان (😂😂😂)
وهو بيجري خبط في شخص تاني بعد عنها شويه
كان واحده تانية لابسه عباية بيضه وعليه دم وماسكه في ايديها كوبايه وفيها دم والايد التانيه فيها منشار وعليه دم
الانوار كلها طفت والصوت اختفت وفجاة النور رجع تاني بس كان احمر
سفيان بص قدمه بسرعه ملاقاش حد بص وراه لقاها في وشه علطول برق بصدمة وخوف في وشها كان كله ابيض وكانت حاطة لينسز احمر وبوقها وسنانها عليهم دم
سفيان ـ يالهوووووووووووووي وجري وخبط في شخص تاني (اسفه اسفه تالت 😂😂)
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بره قدام القصر
ماري للحارس بتكبر ـ خود ي بتاع انت اركن العربيه
الحارس بطاعة ـ امرك ي هانم ..
(خشي خشي ي قلبي منوره😂😂)
ماري وهيا داخلة ـ سلسبيل اما وريتك مين هيا ماري مبقاش انا بقي حته بنت متسواش تيجي وتاخد سفيان مني والله مش هسيبك غير لما تطلعي من القصر ده غير بفضيخة وبكره الايام توريكي مين هيا ماري
ودخلت القصر
ماري ب استغراب ـ في ايه اي اللي بيحصل هنا… اااه
مكملتش الجملة عشان في حد خبط فيها
ماري بغضب ـ مين الحيوان اللي خبط فيا ده
سفياان بعد مستوعب ـ انا حيوان يبنت*****😡😡
ماري بخوف ـ سفيان ا.. انا انا اسفه والله مكنتش اعرف انو انت بس في اي و….
سفيان وهو بينفض هدومة ـ في اي مالك برقتي فجاة كده لي
ماري مردتش عليه ومازلت مبرقه
بص سفيان مكان م هيا باصة
كان في حد طويل جدا وطاير ورجلية من تحت كل واحدة رايحة في اتجاة وكانت راسه مقطوعه وماسكها في ايده وبيتقدم منهم ( اااه انا خوفت 🙂)
سفيان التفت لي ماري وضر*بها بالكف وقال
سفيان ـ انتي لسا هتبرقي اجري يبنت ****
وجري بسرعه وهيا كمان وطلع علي السلم بس وقف لما شاف اللي كانت شايله المنشار واقفه علي اول السلم وهيا بتقول بصوتها المرعب المخيف
ـ حتروح مني فين تعاااالي
سفيان بسخرية وخوف ـ علي اساس لما تقولي تعالي هترمي في حضنك يعني وبعدين نزل جاب شبشبه ورماة في وشها ونزل جري
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ماري كانت ماشيه وهيا بتلتفت حواليها من الخوف فجاة في حد حط ايده علي كتفها من ورا
ماري مسكت ايده جامد بخوف وقالت مت غير متبص ـ سفيان خليك جمبي ونبي انا خايفه بس ملقتش رد بصت وراها ببطي
لقت نفسها ماسكه ايد مقطوعه وشكلها بشع جدا وعليها دم
ماري بصويت ـ عااااااااااااااااااااااااااااااا ورمتها بسرعه بس وقعت علي الارض بخوف بصت قدامها لقت البنت اللي ماسكه سكينه بتقرب منها وهيا بتقول
ـ انتي السبب هموتك انتي السبب هموتك وضحكت ضحكه شريره بانت فيها سنانها اللي مليانه دم
ماري بخوف وعياط ـ والله معملت حاجه وقامت من علي الارض وجرت
والانوار كلها بدات تقيد وتطفي وواصوات مرعبة جدا كانت عاليه وكل واحد بدا يجري في اتجاة ومحدش عارف هو رايح فين
وكانت سلسبيل واقفه بتتفرج عليهم وهيا ميته من الضحك وفجاة وقفت ضحك وقالت بصدمة
سلسبيل بصدمة ـ هارسود اي جابه ده دلوقتي ياربي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سلسبيل قلبي)