روايات

رواية سلسبيل قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نورا السنباطي

رواية سلسبيل قلبي الفصل الرابع 4 بقلم نورا السنباطي

رواية سلسبيل قلبي البارت الرابع

رواية سلسبيل قلبي الجزء الرابع

سلسبيل قلبي
سلسبيل قلبي

رواية سلسبيل قلبي الحلقة الرابعة

سلسبيل بخبث في نفسها ـ انت لسا شوفت حاجه ي جوزي العزيز اصبر كمان خمس دقايق كده هههه
قطع تفكريها ماري بخبث
ماري ـ ألا قوليلي ي سلسبيل هو انتي اتجوزتي سفيان لي انتي لسا صغيره إيه اللي يخليكي تتجوزي دلوقتي لا ومن غير فرح ومن سكات خالص ومحدش كان يعرف كمان حتي سفيان مكنش عرفك هههه
سفيان في نفسه ـ سلسبيل اسمها سلسبيل
نظرت لها سلسبيل ببرود وقالت ـ اقولك ومتزعليش
نظر الكل لها ب اهتمام
ماري بفضول ـ وانا هزعل لي قولي
سلسبيل خدت طميه وعملت ساندوتش وقالت وهيا بتاكل ـ بصي ي ماري
ماري وهيا مركزه ـ ها بصيت
سلسبيل وهيا بتاكل ـ ملكيش دعوه دي حاجه تخصني
كتم الكل ضحكتهم بالعافيه حتي سفيان
قامت ماري من علي السفره بغيظ وراحت اوضتها
نظرت وفيقه إلي سلسبيل بغضب
سلسبيل خدت بالها من نظرتها ابتسمت ببراءه مصطنعه وبعتتلها بوسه علي الهوا وهيا بترمش ب عينيها كذا مره
كانت بتعمل كل ده وهيا مش واخده بالها من اللي قاعد ومراقب تصرفاتها كلها
سفيان في نفسه ـ وقعتي عليا منين بس ي مصيبه حياتي بس فجأة حس انو جسمه فاير عليه وبياكله جامد
مجدي ب استغراب ـ مالك ي سفيان
سفيان ب استغراب وهو بيهرش ـ مش عارف في اي
ابتسمت سلسبيل بخبث
.
عائشه ـ يالهووي وشك بقا عامل كده لي
قام سفيان بسرعه من علي السفره وطلع اوضته وزين واحمد ومعتصم طلعو وراه
ندي مرات زين ب استغراب ـ هو اي اللي حصله ده اول مره تحصل معاه
عائشة بقلق ـ يمكن جاتله حساسيه من حاجه قومي شوفي جوزك ي سلسبيل
سلسبيل ـ هاه.. ا
مجدي بمقاطعه ـ احمد وزين فوق معاه ي عائشه ثم نظر إلي سلسبيل بنظره فهمتها هيا كويس وكمل هو اكيد هيبقا كويس… سلسبيل خلصي اكل وتعالي المكتب عاوزك في حاجه
اومأت له سلسبيل ومجدي مشي
سلسبيل في نفسها ـ صغيره علي الهم ي لوزه شكله جوجو بيه قفشني 🙂
ندي الصغيره ـ طيب ي جماعه انا همشي انا عشان ورايا درس
لينا ـ ماشي ي حبيبتي خلي بالك من نفسك
اومأت لها ندي ومشت
ندي مرات زين خدت عائشه وطلعتها اوضتها ولينا خرجت
سلسبيل قامت وراحت ب اتجاه المكتب وخبطت
مجدي من جوه ـ ادخل
دخلت سلسبيل وقالت بمرح ـ ابو الصحاااب كنت عايزني مش عايزني صح طب سلام 🙂
مجدي بهدوء ـ تعالي ي سلسبيل اقعدي
قربت منه سلسبيل وقعدت
سلسبيل ـ ف.. في اي ي جدو
مجدي بهدوء وهو بيرجع بيريح جسمه علي الكرسي ـ انتي السبب ف اللي حصل ل سفيان مش كده
سلسبيل بشهقه مصطنعه ـ هييه اخص عليك ي جوجو انت تعرف عني كده
مجدي برفع حاجب وابتسامة ـ قولي عملتي كده لي ي مصيب
تنهدت سلسبيل وقالت بحزن ـ ايوه انا عملت كده
مجدي ـ ليه
سلسبيل بغضب ـ عشان احرقله جسمه اللي فرحان بيه ده اللي كل يوم في حضن واحده ست البيه جاي الصبح قميصه عليه رووج المفروض انو اعرف انو اتنيل اتجوز يبقي اي بقا
مجدي ب ابتسامه ـ اي
سلسبيل بغيظ ـ يبقا يحترم نفسه ويتحترمني ولو مش هيحترمني هخليه يحترمني غصب عن عينه ابن عيوشه المزه
مجدي ـ انا واثق فيكي ي سلسبيل ربيه علي طريقتك بس براحه شويه عليه الواد هيفطس منك كده ههههههههه
سلسبيل بضحك ـ هههههه لا لا متخافش امشي ورا سلسبيل بس وسيبهولي عن ازنك انا بقا ورايا اشغال 😈
مجدي ـ ههههه اشغال روحي ي مصيبه روحي
سلسبيل ـ جوجو هو يعني بابا اتصل
مجدي بحزن ـ لا
نكست سلسبيل رأسها بحزن وطلعت
قابلت في طريقها ماري وهيا نازله من علي السلم
꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂
عند سفيان
كان بيهرش بسرعه كبيره ومش قادر
سفيان بتعب ـ ناار ي بابا نار في جسمي انا من عارف اي اللي حصل.
احمد ـ اطلب الدكتور ي زين وضعه بيسوق انت مش شايف وشه بقا عامل دا ولا كأنه واخد علقه
نظر له سفيان بصدمه وزين انفجر كالعاده من الضحك
زين ـ ههههههه معاك حق يحج علقه الصبح وعلقه بعد الفطار يتري اي اللي هيحصل تاني ههههههه
سفيان بغيظ ـ اضحك اضحك ي با*رد ي رخم ما انت متدبستش في جوازه غصب عنك ولسا هتشوفها تلاقيها نازله فوق نفوخك بالشبشب لحد مجاب دم ولسانها اطول منها مبرد ي اخي اااه ي جسمي فييين الدكتور
زين ـ هههههههههه اااه ياني مش قادر خلاص
بصله سفيان بغيظ وقعد يهرش في جسمه
꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂
بصدمه ـ اتجوز ازاي
بسخريه ـ هو اي اللي اتجوز ازاي يعني عريس وعروسه ومأذون وشهود اي اللي ازاي بقا
ـ انا مش مصدقه انت شوفت مراته
ـ ايوه والصراحه مكن”ه
_ البت دي تجبلي عنها كل تاريخها من اول متولدت انت فاهم و بسرعه
_حاضر ي هانم انهارده بليل هيكون عندك كل حاجه سلام بقا عشان دكتور اللي طالبينه لسفيان بيه وصل
ـ هو سفيان ماله.
ـ بيقولو عنده حساسيه
ـ طب اقفل واعمل اللي قولتلك عليه
ـ حاضر ي هانم وقفل
꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂꧂꧂
عند المصيبه بتاعتنا 😂😂
سلسبيل في نفسها ـ كانت نقصاكي هيا ي رقاصه
ماري بغرور ـ هنيه
جات هنيه بسرعه وقالت ـ امرك ي ماري هانم
ماري ـ اعمليلي قهوه عشان مصدعه وسابتها ومشت وهيا بتبص ل سلسبيل من فوق لتحت بقرف
سلسبيل برفع حاجب ـ مالها دي
ثم ابتسمت بخبث كبير ـ لا اللعبه هتحلو اووي اممممم دا شكلها المهمه هتكبر ومش هربي سفيان بس وهربي الرقاصة دي كمان
قعدت تفكر شويه وتقول هتعملي اي يبت يىسوسو هتعملي اي وبعدين قالت بسعاده ومكر ـ ايوااا لقيتها الله عليكي يبت ي سوسو عبقرية
ابتسمت ابتسامه واسعه وقالت
سلسبيل بمكر ـ والله لربيكم ومبقاش سلسبيل لو مخلتش اليوم ده ميطلعش من ذاكرتكم ابدا هههههههههه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سلسبيل قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى