رواية سلسبيل قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورا السنباطي
رواية سلسبيل قلبي البارت الرابع عشر
رواية سلسبيل قلبي الجزء الرابع عشر
رواية سلسبيل قلبي الحلقة الرابعة عشر
(اخفض صوتك يا هذا انت لست في بيت ابوك )
بصو كلهم ناحيه الصوت كانت سلسبيل واقفه ببرود وحاطه ايديها في جيبها
وقفو كلهم بسرعة
(باللغه الانجليزيه)
الوفد بغضب ـ عفوا ماذا قلتي ..؟
دخلت سلسبيل وقعدت علي الكرسي الرئيسي بهدوء وقالت ـ اجلس سيد جون دعني اعلمك اصول الشراكة قبل بدأ الاجتماع وقبل كل شي لا ترفع صوتك في مكان يخص سفيان المنشاوي ولعلمك انا انصحك مره واحده…. تفضل
قعدو كلهم بهدوء
ابتسمت سلسبيل بسخريه وقالت ـ اول شي من سمح لك بتقديم موعد الاجتماع دون الرجوع لنا .. انا اسمعك
الوفد بغضب وصوت عالي نسبيا ــــ تحدثي معي بطريقه مهذبة
سلسبيل بحدة ــــ قلت لك اخفض صوتك ي هذا ألا تسمع ام ماذا هل انت اطرش
الوفد بغضب كبير ــــ انت..
سلسبيل بمقاطعه ــــ اغلق فمك … اجبني الان من سمح لك ب هذا اتفاقنا كان علي يوم الخميس اقل شي كنت اتصلت بنا واخبرتنا لكنك لم تفعل لماذا تريد مني اذا ان اقدرك
الوفد بغضب مكبوت ـ لا افهم ما المشكلة
سلسبيل بغضب ــــــ المشكلة هيا ان لهذه الشركة انتظام من لا ينتظم معنا نحن لا نريده
الوفد بغضب ـــ لم افهم
رجعت سلسبيل ضهرها وسندت علي الكرسي وقالت ـــ سيخبرك مستر معتصم
اومأ معتصم وقال ـ مستر جون الشراكة الذي كانت بينك وبين شركة المنشاوي ستلغي تماما
الوفد بصدمه ــــ ماذا
زين ببرود ــــ ما سمعته نحن لا نريد هذه الشراكة
وقف الوفد بغضب وقال ـ هذه مهزلة كيف تلغي الشراكة هكذا بهذه البساطة هل هي لعبة
سلسبيل ببرود ـ اخرج
نظر لها بغضب وخرج وتبعه الكل بقا في المكتب زين وسفيان ومعتصم
زين بهدوء ـ اي اللي حصل
غمصت سلسبيل عنيها بألم
معتصم بقلق ـ مالك ي سلسبيل
سلسبيل وهيا لسا مغمضه عنيها ــ بابا جالي
زين ب استغراب ــــــ ابوكي وده عايز اي …؟
سلسبيل بدموع ـــــ جاي عايز ياخد تمن قعدتي معاه قبل كده
# فلاش باك
كانت سلسبيل بتقرأ ورق ودق الباب
سلسبيل بهدوء ادخل
السكرتيره ب احترام ـــــ في اتنين عايزين يقابلوكي بره ي فندم
سلسبيل ب استغراب ــ مقالوش مين
السكرتيره ـ لا
سلسبيل ـ طب دخليهم وهاتيلي قهوتي
السكرتيره ـ حاضر
وطلعت وبعدين شويه
سلسبيل بهدوء ــــ ادخل
ـــ احم اذيك ي سلسبيل
رفعت عنيها بصدمه
سلسبيل بسخرية ـ اي ده رامز بيه لا لا لا ومدامته كمان اممم يتري اي سبب الزياره دي
مرات ابوها بحنق ـــ مش هتقولي اتفضلو حتي
سلسبيل ببرود ــــــ لا
رامز بغضب ــــــ اتكلمي بادب ي بنت
سلسبيل بهدوء ــ جاي ليه ي رامز بيه
رامز بصدمة ــــ رامز بيه
مرات ابوها بغضب وصوت عالي ـــــ اي قله الادب دي
سلسبيل بصوت عالي هيا كمان وبقوه ــــ وطي صووتك انتي حتنسي نفسك ولا ايي … واخلصو قولو اي سبب الزياره اللي انا مفرحتش بيها خالص دي
رامز بتوتر ـ محتاجين شويه فلوس
سلسبيل ـــــــ هههههههههههه
مرات ابوها بحنق ـــ ممكن افهم اي اللي يضحك
سلسبيل بضحك وسخريه ـ هههه معلش معلش اصل انصدمت شويه ههههه
مرات ابوها ـ طيب يلا هاتي محتاجين فلوس
سلسبيل ببرود ــ البجاحه ليها ناسها برضو بس يلا معلش ملكوش فلوس عندي اتفضلو
مرات ابوها بغضب ــ نعم
رامز ـــ انا عايز حق انك عيشتي في بيتي 22سنه
نظرت له سلسبيل بصدمه كبيره ومرات ابوها ابتسمت ب سعاده
سلسبيل بصدمه ـــ قولت اي
مرات ابوها ـــــ اللي سمعتيه ي حبيبتي يلا
نظرت سلسبيل إلي ابوها بالم وحسره سنين وقالت بجمود تمام وفتحت الجرد وطلعت فلوس كتيره وقالت _ اتفضل ده تمن اني عشت في بيتك 22 سنه وياريت تتفضلو والزياره دي متتكررش تاني انا من انهارده لا انا بنتك ولا انت ابويا
وبعدين قالت ــ انا استحملت منك انت وعيلتك قسوه وضرب واهانات لو انت كنت مفكر انو انا لوحدي احب افكرك انا بقا عندي خمس اخوات زين ومعتصم وندي ولينا وندي الصغيره وعندي اب وام احن من نفسي عليا بابا احمد وماما عائشة عندي جد طيب جدا جدي مجدي وعندي عم وعمه عمي خالد وعمتي سهير شوف انا عندي عيله كبيره اوي ومش محتاجالك في حاجه انت بقا عندك اي مراتك وبنتك والباقي فين سابوك وبكره الايام هتيجي وهما كمان هيسبوك وساعتها حتعرف فعلا مين اللي كان معاه الحق وقتكو خلص معايا اتفضلو
نظرو لها بهدوء وطلعوا
# عوده من الفلاش باك
معتصم بغضب ــــ اي الاب ده
زين بهدوء وحنان ــ متزعلش ي سوسو احنا معاكي اهو اللي عايز يبعد يبعد مش لازم صله دم بينا عشان نحس بيكي انتي اختي غصب عن عين اي حد واللي يزعل اختي ميلومش إلا نفسه
معتصم بتأكيد ــــــ زين معاه حق ي سلسبيل احنا معاكي دايما وفي ضهرك
سلسبيل بدموع ــ ربنا يخليكو ليا
معتصم بمرح ــ لا لا لا مش عايزين دموع ويلا يستي انا هخليكي تعزميني اي خدمة
سلسبيل بضحك ـ لا لا بتتعب معايا انت جامد الصراحه
زين بضحك ــــ ألا يبت اي اللي عملتيه في الراجل ده
سلسبيل بمرح ــ مفيش كنت بحاسبه بس وبعلمه شويه اساسيات
معتصم وزين ضحكو جامد
سلسبيل ــ طيب يلا ي شباب عندنا شغل يامه
اومأ زين ومعتصم ومشو
꧁꧁꧁꧁ بعد مرور كمان شهرين ꧂꧂꧂꧂
ـــــ سفيان المنشاوي اي اخباره
_ لسا زي مهو ي بوص في غيبوبه
_ ههههههه كويس كويس اوي خليك مراقب الوضع عشان احنا حنتحرك كمان اسبوع كده
ــ بس في مشكلة كبيره
ـ مشكلة .. مشكلة اي
ـ مراته سلسبيل سفيان المنشاوي بتدور ورانا لسا
ـ اممم سلسبيل دي خليها هشوف هعمل معاها اي بعدين المهم دلوقتي ركز علي المهمه اللي هتم كمان اسبوع دي الغلط تمنه هيبقا رقبتنا
بتاكيد ــــ متخافش ي بوص كل حاجه هتمشي زي محنا مخططين
ـــــ اتمني
꧁꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂
مالك ي عائشة قاعده كده ليه ..؟
عائشه بدموع ـــ انا مخنوقه اوي ي احمد انا خسرت بنتي زمان وهيا لسا خمس سنين وخسرت ابني كمان
احمد بحزن ــ وحدي الله ي عائشة ربنا كبير وعوضه جاي اجمدي كده انا بستقوي بيكي انتي وان شاء،الله سفيان هيقوم لينا من جديد
عائشه ببكاء ــ اتمنى
حضنها احمد جامد وقال كفايه ي حبيبتي عشان متتعبيش ويلا قومي يلا زمان زين جاي هو وسلسبيل ومعتصم
اومات عائشه ومسحت دموعها وقالت حالا هقوم اجهز العشا للحبايب
ابتسم احمد وقال بغيره مصطنعه
ـ انا بس اللي حبيبك انتي فاهمه
ضحكت عائشه وطلعت
احمد بحزن ــــ لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
تحت اتجمع الكل في غرفه الليفنج
مجدي بضحك ــ معقول
زين ـ اه والله ضربته عشان قالها عايز اتجوزك سلسبيل بقا ينخاف منها دلوقتي
الكل _ ههههههههه
وقعدو وهزرو وبعدين اتعشو وكل واحد راح علي اوضته
تاني يوم صحيت سلسبيل بنشاط علي غير العاده
لبست ونزلت تحت وقالت صباح الخير
الكل صباح النور
عائشه ـــــ تعالي يبنتي اتعشي
سلسبيل ـ لا لا انا اتاخرت اوي هاكل في الشغل
زين ــــ طب يلا تعالي معانا
اومأت وذهبو إلي الشركه
في الشركه كان الكل مشغول جامد عشان في حفله هتتعمل بكره بمناسبه نجاح الشركه وتقدمها اكتر
في مكتب سلسبيل كانت مندمجه جدا في الشغل وزين ومعتصم كانو قاعدين معاها قاطعها رنت تلفونها
بصت لقت الدكتور ردت بسرعه وقالت ــــ في اي يادكتور سفيان كويس حصله حاجه
الدكتور ــــــ ممكن تيجي بسرعه علي المستشفي
سلسبيل بقلق ــ في اي اللي حصل
الدكتور ـــــ الصراحه ……..
سلسبيل بصدمه كبيره ــ ايه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سلسبيل قلبي)